collapse

Auteur Topic: Mei 2011  (gelezen 231007 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stevie Bex

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #950 Gepost op: 1 april 2011, 11:21:57 »
Je mag ook gewoon bij ons thuis langskomen hoor, wonen in Noord Brabant. En anders via de mail, is wel zo makkelijk. Laat even weten, en anders via pb.

Alvast heel erg bedankt voor uw samenwerking, super!
Ik wilde u een prive bericht sturen, maar aangezien ik geen gebruiker ben kan dit volgens mij niet.

Mijn emailadres is stevie_bex@live.nl
Wellicht kunt u mij even een email sturen met uw emailadres, dan kan ik daarop reageren.

Met vriendelijke groet,

Stevie

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #951 Gepost op: 1 april 2011, 12:26:36 »
Mijn vriend wil absoluut niet meedoen, dus helaas kunnen wij je niet verder helpen!

@liefmeisie: ja, wij hebben ook héél veel mensen die moeilijk doen over geld geven! Ouders, schoonouders en vrienden en kennissen, die allemaal iets anders willen geven. Maar ook wij hebben al een huis, wonen al jaren samen, en hebben dus niet zoveel te wensen. Daarnaast hebben we genoeg over per maand (wanneer we niet sparen voor een bruiloft, haha) om te kunnen kopen we we graag willen hebben en anders 'cadeau-materiaal' zou zijn. Wij zoeken een koophuis en dan willen we ook deels nieuwe meubels, maar ja, dat duurt nog wel even!
Ik heb een paar dingen op een lijstje gezet en dat aan de CM gegeven, misschien kunnen mensen gezamenlijk iets geven? Verder heb ik iedereen afgewinpeld: wil je ons blij maken, geef ons dan wat we willen! Leuk of niet, het gaat er toch om dat je de ontvanger een plezier doet? Natuurlijk snap ik dat mensen zo het idee kunnen hebben dat ze alsnog hun eigen feetsje betalen, maar ja, op 80 peper en zout stellen (bij wijze van dan) zitten we ook niet te wachten... het is echt wel lastig!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Mei 2011
« Reactie #952 Gepost op: 1 april 2011, 13:20:37 »
Jullie geven nu beiden aan dat jullie bezig zijn met een koophuis, is het dan misschien niet een idee om aan te geven dat jullie graag geld willen, zodat je zo meteen wel wat extra kunt gebruiken om het  huis juist mooi/leuk/aan te kleden?
Dan voelen mensen zich misschien iets minder euh wat is het juiste woord....
Ik vind zelf geld geven altijd zo stom, zeker als er alleen maar een envelopje op de uitnodiging staat. Ik heb er zelf eigenlijk al helemaal geen moeite meer mee als mensen aangeven waar ze dat geld voor willen gebruiken. (huwelijksreis, tuinaanleg, nieuwe woning etc)
In jullie geval is er toch duidelijk dat jullie in de toekomst een andere huis krijgen, dus dan is het duidelijker. Als uitleg kun je dan ook aangeven dat je nog niet precies weet hoe of wat voor de woning dus dat geld dan iets makkelijker is? Kunnen mensen misschien zelf ook makkelijker iets creatiefs verzinnen wat voor jullie nog wel handig/nuttig is?
(maar is maar een idee en eigen mening uiteraard :wink:)

liefmeisie

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #953 Gepost op: 1 april 2011, 13:44:50 »
onze gasten hebben onze kaart ontvangen en nu krijg ik allemaal reacties wat da.(domina) betekend? ipv ds (dominee)
Kent nou echt niemand dit 'da'?

Stevie Bex

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #954 Gepost op: 1 april 2011, 14:03:31 »
Mijn vriend wil absoluut niet meedoen, dus helaas kunnen wij je niet verder helpen!

@Maewijn: Bedankt voor uw reactie. Is het misschien wel mogelijk om middels de email een aantal vragen te beantwoorden? Dit kan eventueel ook door u alleen ingevuld worden (mits u voor beiden antwoord natuurlijk). Vanuit school heb ik de goedkeuring gekregen om een aantal interviews middels de email af te nemen. Uw antwoorden zullen anoniem verwerkt worden. Ik hoor graag van u.

djiek

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #955 Gepost op: 1 april 2011, 14:24:04 »
onze gasten hebben onze kaart ontvangen en nu krijg ik allemaal reacties wat da.(domina) betekend? ipv ds (dominee)
Kent nou echt niemand dit 'da'?

Ik ken het niet... Is dat een vrouwelijke dominee?

liefmeisie

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #956 Gepost op: 1 april 2011, 14:45:12 »
ja... inderdaad vrouwelijke dominee...

Op de website van de kerk staat het ook zo dus gelukkig heb ik niets verkeerd gedaan. Maar je gaat wel twijfelen als niemand weet wat het betekend.

djiek

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #957 Gepost op: 1 april 2011, 14:50:47 »
ja... inderdaad vrouwelijke dominee...

Op de website van de kerk staat het ook zo dus gelukkig heb ik niets verkeerd gedaan. Maar je gaat wel twijfelen als niemand weet wat het betekend.

Dan is het goed toch? Bij ons hebben we geen vrouwelijke dominees, misschien dat ik het daarom niet ken.. :wink:

Verder leuke reacties op je kaart dan?!

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Mei 2011
« Reactie #958 Gepost op: 1 april 2011, 15:32:45 »
Ik doe niet mee aan het onderzoek.

Woensdag mijn jurk weer gepast, hij zat perfect! Moet nu niet meer afvallen (was er niet eens mee bezig, toch mooi meegenomen) anders zit hij echt niet mooi meer. Nog maar 5 weken!!! De tijd vliegt nu echt!

Hebben jullie al veel afmeldingen voor je bruiloft? Wij wel, we hadden bij het prikken van de datum nooit aan de mei vakantie gedacht. Balen. Ik verwacht nog een paar afzeggingen van mijn vriends oude werk (party boopers). Ik hoop dat er dan toch nog 170 overblijven..

Vandaag mijn tanden gebleekt. Het is erg mooi geworden. Heel natuurlijk en niet Hollywood wit. Vreselijk vind ik dat. Maar ik ben blij met het resultaat, het was een lange zit maar het is prachtig geworden. Mijn tanden zijn nu wel erg gevoelig, ik heb een "bitje" met kalmeringsgel meegekregen. Nou mag ik 2 dagen geen kleurstoffen. Dus alleen water en melk voor mij. Ik hoop dat morgen die gevoeligheid ook afneemt, het is nu een beetje vervelend. Wie mooi wil zijn moet "pijn" lijden he?

@liefmeisie Ik vind het niet raar hoor dat je alleen geld wilt. Ik sluit me dan ook helemaal bij Maewyn aan. Wij hebben gewoon gezegd: "wij zitten ruimschoots in onze spullen en hebben liever iets om ons spaarvarken mee te kunnen vullen". Je hebt er natuurlijk altijd nog mensen bij die daar dikke maling aan hebben en je gewoon een bos bloemen geven...  :dry:

liefmeisie

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #959 Gepost op: 1 april 2011, 16:17:37 »
@djiek: zeker leuke reacties op de kaart. Allemaal zeggen ze dat hij super mooi is en heel romantisch.

@willempie: Wij hebben ook in de kaart staan: wij zitten ruimschoots in onze spullen en hebben liever iets om ons spaarvarken mee te kunnen vullen. Is toch duidelijk lijkt mij voor iedereen.

Mijn oma wil wel nieuw servies geven voor als wij in nieuw huis wonen maar dat kan nog wel ff duren  :unsure:

Ik weet wel dat als ik een ander huis heb dat ik grote mooie servieskast wil. Van die klassieke. Die kunnen we nu nog niet kopen omdat we hem afgestemd willen hebben op de nieuwe woning (die we nog niet hebben). Maar volgens mij willen ze zelfs daar geen geld voor geven.
Ik vind het heel vervelend worden.

Bij ons zijn de kaarten net een paar dagen de deur uit dus nog niet zoveel afzeggingen... Geen idee wat er komen gaat.
@willempie: Wanneer trouwen jullie?
« Laatst bewerkt op: 1 april 2011, 16:18:10 door liefmeisie »

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Mei 2011
« Reactie #960 Gepost op: 1 april 2011, 16:28:00 »
@ liefmeisie  6 mei gaan we trouwen. We hebben duidelijk in de kaart staan dat ze zich af moeten melden bij de CM. Die hebben alle 2 tot nu toe nog geen afzeggingen, mijn moeder daarintegen wel weer. Sommige mensen kunnen ook zo dwars zijn :wink:!

liefmeisie

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #961 Gepost op: 1 april 2011, 17:11:55 »
@willempie: beetje raar dat ze het dan wel tegen je moeder zeggen maar niet aan je CM of aan jullie.

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #962 Gepost op: 4 april 2011, 13:52:19 »
@Stevie_Bex: ik wil per email wel meedoen, ik ben toch van de planning bij ons :wink:. Ik zal je een mailtje sturen.

@Jof: ja, hebben een heel rijmpje gemaakt om mensen om een bijdrage te vragen, ons idee was om het voor de grote huwelijksreis volgend jaar te vragen. Dan 'geven' ze met z'n allen toch iets, namelijk de vakantie! Maar zelfs dat wordt niet echt lekker opgepikt... Rijmpje was:
"Het is misschien een beetje brutaal
want je aanwezigheid is het natuurlijk helemaal,
Maar wil je ons iets geven, houd het formaat klein,
een bijdrage aan onze huwelijksreis is erg fijn!"
Het leek me toch duidelijk en luchtig genoeg, maar niks geeft zulke problemen als geld... :wink:.

@liefmeisie: ik kende het niet, maar vind het wel heel leuk!
En ja, dat gedoe over je cadeautjes is écht heel ergerlijk!

@Willempie: wat fijn dat je jurk nu goed was!! Lieve hemel, 170 gasten? Wij hebben er 140 uitgenodigd en er komen er nu zo'n 115, max. 120 want een paar mensen hebben nog niet gereageerd. Ben ik wel tevreden mee.
Wat gaaf dat het bleken goed gelukt is, ik ben heel benieuwd naar de foto's als je getrouwd bent! Ik hoop wel dat het inmiddels minder zeer doet :).

@afmeldingen: ja, ook wij hebben duidelijk in de kaart staan dat ze het ONS moeten laten weten, maar nee hoor... Men belt/mailt de CM, mijn ouders, Wouter's ouders, maar zelf hebben we erg weinig gehoord... Pfff! Zo zie je maar weer, je probeert het nog zo duidelijk neer te zetten, maar geen effect!

Verder hebben we eindelijk een stropdas gekocht in de kleur van m'n jurk, en de muziek voor in het gemeentehuis gekozen! Maar... nu hoorde ik dat ze de straat van mijn ouders open gaan maken en dat het nog steeds open is met de bruiloft :sad:. Dat betekent dat mijn eredame en kapster mogen helpen om de jurk vlekvrij over de planken naar het einde van de straat te tillen! Gelukkig is het niet zo ver :). Maar ja, het is wel onhandig voor de fotograaf en Wouter's ouders enzo... Gaan we van het weekend over brainstormen. Een voordeel is wel dat ik nu mijn nieuwe, appelgroene Uggs erbij kan dragen voor dat stukje, zodat m'n witte gympies niet vies worden! Geluk bij een ongeluk :wink:. Maar... handig is anders!

Ook moeten we nog bedenken wat we met onze ouders doen als we op school foto's maken. Nadat ik ben opgehaald, gaan we foto's maken op onze oude middelbare school, omdat we elkaar daar hebben leren kennen. We zijn er altijd vanuit gegaan dat we onze ouders en het 'bruidspersoneel' zouden meenemen, maar daar zijn mijn ouders het niet helemaal mee eens, want "ze kunnen daar toch niks doen". Jaja, wat ze bedoelen is dat ze geen uur met m'n schoonouders willen zitten! We zijn echter niet van plan om dit te veranderen, wat vinden jullie? Wat zou een andere oplossing zijn?

Inkie85

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #963 Gepost op: 4 april 2011, 19:46:37 »
@Maewyn: handig dat jullie to-do lijstje had opgeschreven, was n fijne checklist Geloof dat we op enkele details na redelijk gelijk zitten :biggrin:
Wat balen trouwens van de straat! Hopelijk gaat het helemaal goedkomen op de dag zelf!
Wat betreft je ouders tijdens het maken van de foto's.... wij nemen ze niet mee... wij gaan alleen met onze chauffeur, de twee fotografen en mijn getuigen als "assistenten". Waarom zou je de ouders meenemen? Bij ons komen alle daggasten pas rond de tijd dat wij thuiskomen van t foto's maken..... Hoe zit dat bij jullie met de planning?

@doortje: Mijn jurk is idd strapless, dus de halter die maakt ze nu en als ik m dan de volgende week pas wanneer t lijfje is vermaakt, dan zet ze m eraan vast, zodat ze precies kan zien waar ie moet komen. Dan neemt ze ook de lengte van de jurk in en zou ie twee weken later perfect moeten zijn :wub:
Sieraden heb ik ook uitgekozen inmiddels. Bij de winkel hadden ze een eenvoudige maar mooie parelketting, met daar bijpassende oorbellen bij. De oorbellen zijn gewoon een hangertje met een klein pareltje en daaronder een 'druppel'pareltje zeg maar... Ik wil de sieraden wat eenvoudig houden omdat de jurk al heel erg bling is, en dit setje was echt perfect. Ik ga wel ff kijken of ik ergens anders n vergelijkbare ketting met oorbellen kan vinden, want deze waren ontieglijk duur... kan ik ze nergens anders goedkoper vinden, ok, dan doe ik het, maar ik ga eerst ff rondkijken...

@liefmeisie: Wanneer mag je jurk weer passen? Hopelijk kunnen ze het goed fixen dat je torselet niet te zien is! Maar dat moet toch kunnen lijkt me? Bij mij maakt ze de cup iets ronder, zodat ie beter aansluit, anders stond het bij mij ook heel erg open. En als ie dan aansluit, zie je het torseletje ook niet meer... Is dat het misschien bij jou ook?

@tomaat: wow, jouw sieraden zien er echt heel mooi uit!

@geld: ik snap ergens wel dat mensen geen geld willen geven, maar vind wel dat ze zich moeten schikken naar de ontvanger. Ze kunnen toch altijd n goedkoop kleinigheidje kopen (een reep chocola van mij part)  en de rest van het geld daarbij stoppen.... zolang ze idd maar niet met bossen bloemen aankomen, of idd van die typische huwelijkscadeau's waar je niks aan hebt omdat je dat toch allemaal al hebt....  :huh:

@gasten: als iedereen komt die we hebben uitgenodigd, komen er zo'n 260 gasten..... ik gok er zelf op dat er max 200 op komen dagen.... ben heel benieuwd...  tot nu toe zijn er alleen maar afmeldingen (of aanmeldingen) bij mij binnengekomen... maar goed, dat mail ik met dezelfde vaart door naar de cm's, is dat ook weer klaar. Vind het op zich niet zo erg.

Zo, en dan verder..... heb ik nog een heel verhaal  :biggrin:
Afgelopen week was ik in duitsland, bij n vriendin van mij die daar woont. Zij is straks ook mijn getuige :) Iig, ik ging donderdag daar weg en meteen door naar Enschede. Ik had gezegd dat ik zo rond 5u er zou zijn, als hij uit zn werk kwam, maar in werkelijkheid was ik er rond half drie. Zo kon ik even langs de bruidswinkel (in zijn straat) om een sluier op te halen die ik voor mn proefkapsel mocht lenen. Zo zou lief daar niets van merken. Dus zo gezegd, zo gedaan. Sluier opgehaald, in mn auto gelegd, naar t huis van mn lief, afwas gedaan, koffie gezet, zit ik net lekker op de bank, staat lief ineens voor mn snufferd.... Haha, hij had de dag vrij genomen en ik was precies binnengekomen terwijl hij even naar de winkel was om eten te halen! Nou, geweldige timing dus haha.
Heerlijk avondje gehad samen en vervolgens zijn we de volgende dag in ondertrouw gegaan. 1 april :biggrin: t Eerste wat we hoorden was dat degene die de ondertrouw zou doen, ziek was, maar gelukkig was er een vervanger. Dus binnen no time alles geregeld, alleen moest ik nog wel een verklaring tekenen dat ik nog niet getrouwd was en nooit getrouwd was geweest. Ik ben namelijk een paar maanden naar Engeland geëmigreerd geweest, maar ik heb geen papieren vanuit engeland die aantonen dat ik daar niet stiekem ben getrouwd :wink:
Maar goed, dat was allemaal ook zo geregeld, handtekening gezet, en we stonden weer buiten. Lekker n broodje gehaald bij de subway om t te vieren en toen naar huis om van onze vrije dag te genieten. Halverwege de middag in de auto gestapt richting mijn huis, want de volgende ochtend zouden we bij mn moeder op de koffie gaan.
Maar goed, wat bleek..... zitten we daar op de koffie, komen ineens mn beste vriendin en mn schoonzus binnen om mij te ontvoeren! Ze hadden voor afgelopen zaterdag mn vrijgezellenfeestje gepland!! :biggrin: :biggrin: :biggrin: Het was echt heel erg leuk :biggrin: Ik ben ook niet zo'n staptype en iemand die dol is op verkleedpartijtjes en allerlei opdrachten, dus we hadden gewoon n gezellige dag. Toen ik vier was had ik n vriendje, en ik zei altijd, als wij later gaan trouwen dan ga ik op n paard rijden. Geen idee waar ik dat vandaan had, maar het is blijven hangen, want we zijn dus met een hele groep wezen paardrijden. Had t nog nooit gedaan, dus heb nu nog steeds aardig wat spierpijn, maar t was t waard, t was echt heel gezellig :biggrin: Daarna bij n pannenkoekenhuis gegeten, echt helemaal super! Zelfs die vriendin uit duitsland was speciaal hiervoor gekomen! Ze was om 7.15 al gaan rijden, want t is n rit van 4,5 a 5 uur, echt geweldig :biggrin:
's Avonds na t eten hebben ze met mij mijn lief weer opgehaald (die was inmiddels bij zijn ouders thuis) en zijn wij naar mijn moeder teruggebracht. Daar stond mijn auto namelijk nog. Nog even naar binnen, zaten zijn ouders daar ook! Hebben we gewoon een gezellige avond gehad met de ouders en met ons, gewoon als "feestje" dat we in ondertrouw waren gegaan. Mn moeder had n taart gekocht en zei dat wij maar moesten oefenen met het samen aansnijden van de taart. Mn schoonouders sprongen enthousiast van de bank en stonden er met hun neus bovenop (op n speelse manier) om te kijken of we t wel goed deden. Heel gezellig allemaal (yep, ik ben n lucky bird met LEUKE schoonouders, haha).
Dus dat was mn zaterdag :biggrin: Zondag was lekker rustig en vanochtend heb ik mn proefkapsel gehad!
Wat dat betreft weet ik het nog niet. Ik heb gewoon niet echt haar waar je veel mee kunt. Ik heb dun haar en niet heel veel. Tijdens het passen van de jurk hadden we wel al gezien dat een sluier het plaatje echt compleet zou maken, dus die wil ik in ieder geval. Maar ja, je kunt mijn haar niet EN flink in de krul zetten met volume en vervolgens OOK een sluier erin steken die het allemaal weer plat drukt. Dan houden die krullen gewoon niet. Eerst had ze namelijk wel de krul erin gezet en vervolgens een sluier in, maar dat was echt n rotzooitje. Dus alles weer plat geborsteld en vervolgens met een borstel en föhn wat slag erin gebracht en toen de sluier in. Daardoor is het haar wat sluikser, maar het staat wel netter. Moet er wel een beetje aan wennen, maar dat moet ik sowieso altijd als mn haar anders zit dan anders. Ik doe nooit echt wat met mn haar, behalve eenvoudig een clip erin of een staart, en als t dan anders zit moet ik altijd wennen :wink: Mn schoonzus was mee en die vond t leuk, en die vertrouw ik wel :wink:
Verder had ik naast de sluier twee tiara's mee (thnx Maewyn :biggrin:) en eerst hebben we de tiara geprobeerd die ik het leukste vind, gewoon de eenvoudigste van de twee. Maar die viel eigenlijk weg en zag je amper. Dus ten slotte toch de ander ook geprobeerd en toen klikte het wel bij mij :) dus ben er op zich tevreden mee, maar moet ff wennen en misschien ook wel nog n nachtje erover slapen... Zal straks wel ff wat foto's plaatsen....

Oh, en er is net n vulling uit mn tand komen zetten Heb dus nu een gat in mn tand, voelt joekels groot met mn tong, maar met mn vinger kan ik t amper vinden, dus zal wel meevallen. Morgen maar even de tandarts bellen  :ph34r:

zo, einde lang verhaal :biggrin:

liefmeisie

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #964 Gepost op: 4 april 2011, 21:17:00 »
ja hoor... eerste commentaar op onze kaart is een feit. Niet officieel maar hij is er wel.
Ik ga al jaren met 2 meiden een paar keer in het jaar uit eten(om de 3 maanden). Vanuit mijn oude werk. van een van die meiden heb ik haar man nog nooit gezien. Van de ander heb ik hem nog maar 1 keer gezien. Nu kreeg ik via mijn zusje te horen dat zij het stom vindt dat het kaartje alleen aan haar gericht was en niet aan haar vriend. Tegen mijn zusje heeft ze gezegd dat als haar vriend niet mag komen dat zij ook niet komt. belachelijk natuurlijk... maar goed... ik wacht op haar bericht/commentaar daarna reageer ik pas.

Onze argumenten om alleen haar uit te nodigen:
1. Ik ken haar vriend niet en die van mijn andere oud collega ook niet dus dan allebei niet. Wil niet 1 wel ander niet.
2. We hebben in onze eigen vriendengroep(die daggasten zijn) keuzes gemaakt en ook paar vriendinnen niet uitgenodigd omdat we die niet kennen dus... dan alles hetzelfde.
3. Als hij mee komt dan heeft hij er niets aan want hij kent niemand.

Ik kan mij om zulke dingen echt druk maken, dat mensen je uitnodiging niet accepteren. Het is onze bruiloft. zij gaan in augustus trouwen... ze komt er dan vanzelf wel achter hoe moeilijk dat is.

Hebben jullie ook al moeilijkheden?

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Mei 2011
« Reactie #965 Gepost op: 5 april 2011, 11:42:54 »

Hebben jullie ook al moeilijkheden?

Wij hebben niet echt moeilijkheden, er is alleen een klein akkefietje. Ik mag er van mijn moeder geen heisa van maken maar ik erger mij er wel aan.

Ik heb een verstandelijk gehandicapte nicht die ook steeds moeilijker ter been is. Het is echt een schat van een meid en ze is echt dol op mijn zus, broertje en mij. Zolang ik het mij herinner is het zo, dat wanneer zij er is, alles om haar moet draaien van mijn oom en tante. Ook zijn ze extreem beschermend voor haar. Als wij in haar buurt lachten, dachten ze altijd dat we haar belachelijk maakten. Onzin natuurlijk. Ze mag dan wel gehandicapt zijn, ze kan anders nog prima van zich afbijten. Ze woont apart maar is vrijwel elke dag nog bij mijn oom en tante. Ze kunnen haar maar moeilijk los laten zeg maar.

Enfin, aangezien wij in het oude gemeentehuis trouwen, kunnen er maar 50 man in EN je moet een trap op en er is geen lift. Aangezien mijn lief nogal een grote familie heeft hebben wij besloten geen neven en nichten uit te nodigen als daggast. Dat past gewoon niet. Ik wou heel misschien nog een uitzondering maken voor mijn gehandicapte nicht maar die kan niet eens boven in de zaal komen.

Al voordat mijn oom en tante überhaubt een uitnodiging hadden gekregen hebben ze tegen mijn moeder gezegd dat de 1 met mijn nicht overdag zou komen en de ander dan 's avonds en dan gingen ze ook eerder weg. Ik heb toen tegen mijn moeder gezegd (arme mama, die kreeg al het gezeur van 2 kanten) dat ze gewoon een keer moesten ophouden met alles om haar te laten draaien en dat ze gewoon overdag moesten komen en haar s'avonds mee moesten nemen. Daar gingen ze mee akkoord. Wij hebben mijn oom en tante als daggast uitgenodigd en mijn nicht heeft op haar eigen adres een uitnodiging gekregen als avondgast. Duidelijk genoeg zou je zeggen.

Nou zegt mijn moeder vorige week tegen mij: Je oom en tante komen overdag en ze halen S. dan op voor het eten. Ik knapte bijna uit mijn vel, WIJ bepalen toch wie er avond- en daggast is? Het is onze bruiloft! Mijn moeder drukte mij op het hart er geen punt van te maken. Die wil absoluut geen gezeur hebben met haar zus. Ze hadden al een oplossing gevonden, aangezien er 2 ooms niet kunnen komen, kon S. wel in de plaats komen. Maar daar gaat het niet om. Ze hebben weer alles naar hun hand gezet en het feit dat mijn nicht gehandicapt is wil nog niet zeggen dat ze overal een uitzondering op de regel hoeft te zijn. Ik loop gewoon weer te koken van woede nu ik dit typ. Ik laat het nu maar zo, ik heb echt geen zin om me er druk over te maken maar het zit mij enorm dwars. Mijn tweelingzus zei al: als ze maar niet op de bruiloft weer alle aandacht gaan opeisen, dat deden ze namelijk wel op haar bruiloft. Daar werd mijn nicht tijdens de openingsdans gewoon met rolstoel en al tussen mijn zus en haar man ingeduwd. Ik heb haar toen heel subtiel er vandaan gehaald, het was tenslotte het moment van mijn zus en haar man. Ik ben benieuwd of ze dat ook in de planning hebben bij onze bruiloft.  :dry:

@ Inkie wat een verhaal! Maar erg leuk om te lezen. Grappig dat ze nog hadden onthouden dat je graag wou paardrijden :wink: Geniaal gewoon. Klinkt als een gezelllig vrijgezellenfeest in ieder geval!
Jammer dat je haar niet wou zoals jij het in gedachten had. Krijg je nog een keer een proef? Ik moet de 23e pas heen. Dan zal ik pas zien of ze wat met mijn dikke bos haar kunnen beginnen. Ik ben nog 'maar' 6 keer van idee gewisseld, dus tegen die tijd moet ik het wel zeker weten  :laugh: .

@ Maewyn. Ik heb geen pijn meer, het was zaterdag al zo goed als over. Ik ben ook heel benieuwd hoe al onze mede mei bruidjes er uit gaan zien. Wil iedereen een foto posten of blijven ze liever anoniem? Super cool dat je appelgroene Uggs hebt! Heb je er toevallig een foto van? Ben echt super nieuwsgierig!

Fijne dag!
« Laatst bewerkt op: 5 april 2011, 11:45:16 door Willempie »

doortje1

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #966 Gepost op: 5 april 2011, 11:57:00 »
lieve allemaal,
ol lees wel mee, maar heb weinig tijd om te reageren. Zit al een week thuis. begon met griep en kom er maar niet bovenop. Nu een luchtweginfectie erbij gekregen en dokter gaf aan dat hele lichaam vol slijm zit.
Ik lees wel mee op forum ,maar ontbreekt me even aan de energie om te reageren. Sorry!!!

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Mei 2011
« Reactie #967 Gepost op: 5 april 2011, 12:19:32 »
Heh gatsie doortje! Heel veel beterschap gewenst en hopelijk ben je er weer gauw bovenop!

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #968 Gepost op: 5 april 2011, 13:44:30 »
@inkie: fijn dat je iets aan het lijstje hebt als referentiepunt!
Je vrijgezellenfeest klinkt echt supergaaf, wat leuk om zo verrast te worden! Ik ben echt razend benieuwd naar de foto's, ben wel blij om te horen dat één van de twee tiara's goed was! Maar het is idd raar, ik kan ook niet aan mezelf met 'opgemaakt' haar wennen, daarom wil ik dus ook zo graag een knot :wink:.

Nou, de planning:
10.00 uur Wouter haalt mij op, foto's van ophalen
10.30 foto's op school
11.30 vertrek naar Delft
12.00 uur foto's met ouders en bruidspersoneel
12.40 uur lunch
13.15 bruidspaar foto's maken in Delft
14.30 ceremonie

Dus tja... Wouter's ouders, zijn zus (onze CM) en zijn oma willen erbij zijn als hij me op komt halen, dus die zijn om 10.00 uur al bij mijn ouders. Probleem is (eigenlijk) dat mijn ouders geen zin hebben in mijn schoonmoeder. Ik heb al eerder over haar geschreven en ze is wel lief, maar zó druk en bemoeierig wanneer ze nerveus is, en dat ze nerveus gaat zijn, staat als een paal boven water! Dus mijn ouders willen eigenlijk niet met hen opgescheept zitten, en als we ze bij hen 'dumpen', zelf foto's gaan maken en pas om 12.00 uur in Delft afspreken, waarna ze ook nog van 13.15 tot 14.15 met mijn schoonouders zitten, is dat in totaal te lang, want de rest van de dag zijn ze er ook niet 'vanaf', zeg maar. Maar ja... Dit kan ik toch niet tegen mijn vriend zeggen? Ik snap het heel goed, maar tegelijkertijd, tja, daar kan ik toch niks aan doen? Ik zou ook wel een andere schoonmoeder willen hebben soms, maar ja, je hebt het niet voor het uitkiezen hé? Daarnaast heb ik ook nog een kapster enzo, waar moet die dan blijven? Dus vandaar dat we iedereen wilden meenemen: ouders etc. kunnen koffie drinken in leraarskamer en wellicht nog wat herinneringen ophalen met oude leraren, en anders gaan ze maar in een cafétje in de buurt zitten... Wat anders?

@liefmeisie: bovenstaande is een moeilijkheid :wink:.
Ik moet eerlijk zeggen dat wij iedereen die we kennen mét partner hebben uitgenodigd, zelfs als we die niet kennen. Ik heb er zelf een enorme hekel aan om ergens heen te gaan waar ik (bijna) niemand ken, en ik vind het echt altijd zoveel fijner als Wouter mee kan. Daarnaast is een bruiloft dé verbinding tussen twee mensen, dus wat is nou mooier om andermans liefde te vieren met je eigen geliefde? Ik heb er niet eens over nagedacht dat mensen moeilijk zouden doen als we ze 'enkel' hadden uitgenodgd, maar dat is dus bij ons niet aan de orde. Ik snap alleen niet dat ze zo moeilijk doet! Maar... misschien doet ze moeilijk met een reden. Vervoer? Verlegenheid? Misschien dat je dat aan haar zou kunnen vragen, waarom ze niet zou willen komen als hij ook niet komt?

@Willempie: jeetje, wat een gedoe! Dat is inderdaad gewoon jezelf ergens naar binnen ellebogen, jeetje! Ik zou hierover toch zelf even met je oom en tante spreken, het is jullie bruiloft. Er is een oplossing, en het kan ook wel, maar het is NIET aan hen om jouw planning te bepalen. Het is toch niet voor je nicht omdat ze gehandicapt is dat ze niet bij het eten mag komen, het is een algemene regel. Daar hebben ze zich aan te houden en ik vind dat je daar best iets van mag zeggen. Ik zou ook wel aan je nicht duidelijk maken dat het niet voor háár is, maar dat het gewoon om de duidelijkheid gaat.

Uggs zijn bijgesloten!

@doortje: ja, griep kan écht lang duren, beterschap!! En je moet maar zo denken... Beter nu dan over 4 weken :wink:.

Wij hebben gisteravond onze receptieboeken bekleed met dezelfde harige stof als de enveloppendoos, ze zijn echt zó leuk!! Binnenin heb ik per persoon/ stel (wat men wil) twee kaartjes om in te vullen, 1 met 'Wie ben je? Waar kennen we je van?' en 1 met 'Tip voor een leuk huwelijk'. Ik ga komende week 's avonds fotohoekjes erin plakken, zodat mensen de geschreven kaartjes kunnen invullen en meteen erin steken, dat is voor ons weer leuk om 's avonds mee te nemen! Foto's komen nog... Ik ben echt traag met fotograferen deze dagen :wink:. Daarnaast ga ik donderdag weer een proefkapsel doen en mijn jurk afpassen, mét jasje, ik heb er zo'n zin in!! Vrijdagavond gaan we taart definitief bestellen, zaterdag hebben we overleg op de feestlocatie en de high tea locatie en zondag gaan we gastenboeken en bedankjes bewerken! Lekker druk weer :biggrin:

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #969 Gepost op: 5 april 2011, 14:01:02 »
@ willempie, wat een drama zeg met je oom en tante en je nicht. ik snap dat je er eigenlijk geen heisa om wil maken, maar eigenlijk is het toch niet normaal dat hun zomaar doen zonder andere te respecteren en jij zou dan niks mogen zeggen/beslissen?

@ inkie wat leuk dat je vrijgezellenfeest leuk is geweest!

Andy heeft zaterdag en zondag die van hem gehad (ik was een weekend weg) maar de verhalen klinken als een waanzinnige over-the-top traditionele vrijgezellendag
Hij is wezen racen met vrachtwagens en karts daarna tijdens het eten en bieren kwam er een politieagente/stripster. daarna nog een hoop kroegen langs met veel te veel bier, sleutels kwijt, slap geouwehoer etc. dus de volgende dag kreeg ik een katerige verloofde aan de telefoon die ook nog zijn stem kwijt was
ik ben benieuwd wat ze voor mij in petto hebben

tomaat

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #970 Gepost op: 5 april 2011, 22:17:46 »
wij zijn net klaar met het gesprek met onze BABS en we hebben genoten. Het was zo leuk om samen te vertellen hoe we elkaar ontmoet hebben en waarom we voor elkaar kiezen
ik zal morgen een uitgebreid verslag doen

Lotte09-09

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #971 Gepost op: 6 april 2011, 08:40:19 »
[font="Century Gothic"]Ha mei-bruidjes...

Ik lees zoals bij alle andere maanden vrolijk mee en wilde willempie even laten weten hoe vervelend ik het voor je vind.
Als ik eerlijk ben, krijg ik zelf de neiging om jou oom en tante op te bellen. Maar dat lijkt me niet heel handig;)
Heb jij niet een CM of iemand die er net iets verder vanaf staat die met ze kan praten? Want ik kan me voorstellen dat het voor je moeder een lastig pakket is, en dat je zelf geen behoefte hebt aan zo'n gesprek.
Heel veel succes in ieder geval, want het is toch wel heel vervelend als iemand zo doet mbt jou bruiloft!

En liefmeisje, dat is ook echt vervelend... Wij hebben daar zelf ook over nagedacht en besloten dat de relaties die al even bestaan, en waarvan we de partner kennen welkom zijn. Dat voor de daggasten relaties die nog pril zijn, de partner niet welkom is overdag, maar 's avonds en relaties die pas ontstaan nadat de kaarten verstuurd zijn, die hebben pech. Maar het is een lastig punt.[/font]
« Laatst bewerkt op: 6 april 2011, 08:40:29 door Lotte09-09 »

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Mei 2011
« Reactie #972 Gepost op: 6 april 2011, 15:18:20 »
@ Maewyn Gave Uggs! Ik heb nog nooit groene Uggs gezien maar vind deze echt gaaf! Vind het ook super stoer van je dat je maling hebt aan de "voorschriften" qua schoenen. Zo maak je echt een statement.

@ tomaat Dat is al vrij vlot dat je nu al een gesprek hebt met de BABS. Normaal doen ze dat toch vanaf 2 weken voor het huwelijk? Ik ben wel benieuwd wat hij/zij allemaal vraagt. Ik wacht met smart op je verslag.

@ tomaat, Lotte en Maewyn Thanks voor jullie medeleven/adviesen! Lief van jullie. Ik heb het gister nogmaals met mijn ouders en met mijn AS over mijn nicht gehad. Mijn moeder zegt dat ik zelf mijn tante er over moet bellen. Ik weet alleen zeker (en volgens mijn AS en moeder ook) dat ze zich dan beledigd voelen en het verkeerd gaan opvatten (zoals altijd als het over S. gaat)"Het meisje heeft toch nooit afleiding", "Ze vindt jullie zo leuk", "Ze maakt nooit wat leuks mee" en dat soort dingen. Ik begin er dus maar niet aan, als ze op mijn schuldgevoel gaan inspelen voel ik me weer de boosdoener en geef ik toch wel weer toe. Dus Lotte, hoe zeer ik je voorstel ook op prijs stel, ik ga er toch maar geen gebruik van maken  :wink: Maar bedankt voor je aanbod :biggrin:.

@liefmeissie Ik heb 2 vriendinnen die sinds kort weer vrijgezel zijn. Ik weet dat 1 van de 2 weer aan het scharrelen is. Mijn regel is: zolang je je nieuwe vlam niet aan mij voorsteld, wordt hij niet uitgenodigd. Lijkt me duidelijk genoeg.

Om de ellende nog maar iets erger te maken hebben we gister gehoord dat bij mijn vader waarschijnlijk weer kwaadaardige cellen actief zijn. Zijn bloedwaarden waren te hoog. Hoe of wat weten we nog niet, we wachten nu nog steeds op een telefoontje van de radioloog. Ik was gister nogal overstuur maar mijn beide ouders zijn er allebei rustig onder. Ze weten nog niet wat er precies aan de hand is en of het behandeld kan worden. Zolang ze niets horen gaan ze van het beste uit. En door hun houding ben ik ook een beetje gekalmeerd. Ik heb echt groot respect voor beide, hoe ze die rot ziekte dragen. Het lijkt soms wel een slechte film hier. Ellende.

We proberen ons maar op de leuke dingen te richten en ik kijk nu echt uit naar mijn proefmake-up en mijn proef kapsel. En natuurlijk naar 6 mei. Ik heb er zo'n zin in! Vanavond gaan we bij een trouwauto kijken, ik hoop dat de eigenaar hem aan ons wil uitlenen. Het is namelijk niet de eerste de beste auto. Hij wil zien wat voor mensen wij zijn. Hij vind het namelijk een kwestie van vertrouwen. En geld natuurlijk want hij moet nog aardig wat kosten. Gelukkig gaf hij aan dat daar nog rek in zit. Op de auto lintjes (die maakt mijn schoonmoeder) en de auto na hebben we dan het meeste geregeld.

Dingen die nog moeten:
Trouwauto
autolintjes
Jurkjes bruidsmeisjes (schiet gelukkig aardig op)
Nogmaals de bloemist
Gesprek met trouwlocatie over aantal gasten, buffet, ijstaart etc.
Proef make-up
Proef kapsel
Kapper AS
Jurk ophalen
Gesprek BABS

De planning hebben we ook al helemaal rond
13:00 uur Fotograaf bij lief
13:10 uur ik word opgehaald daarna maken we foto's
15:00 daggasten arriveren en wij zijn terug van de reportage. Foto;s maken met de daggasten
16:00 ceremonie
± 17:30 Diner
20:30 uur aanvang feest tot een uurtje of 1.

Het is weer een heel verhaal geworden. Sorry he?  :tongue:

Fijne dag!
« Laatst bewerkt op: 6 april 2011, 15:19:18 door Willempie »

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Mei 2011
« Reactie #973 Gepost op: 7 april 2011, 13:00:48 »
@Maewyn, wat leuk dat jullie de foto's laten maken op jullie oude school. Wat een super gave schoenen! Tja wat te doen met je ouderes en schoonouders? Dat uurtje zijn ze alleen toch dicht bij mekaar, daarna kunnen je ouders toch ergens anders zitten? Of worden ze aan een tafel gezet ofzo?
@Willempie, wat vervelend van je vader en dat gedoe met je oom en tante. Hoe is het met de auto afgelopen?
@Doortje, beterschap! Liever nu ziek, dan op je bruiloft!
@Inkie, klinkt als een gezellig vrijgezellenfeestje!

Als ik iemand ben vergeten, sorry!

@Vrijgezellenfeestje, volgens mijn zusje (getuige) krijgen we geen vrijgezellenfeestje, iedereen is te druk met verbouwen etc etc. Ze zei waarschijnlijk krijgen jullie een after weddingparty. Ben benieuwd!
@Cadeaus, wij hebben ook aangegeven dat we geld willen. Tot nu toe nog geen reactie erop gehad. Maar ja ook wij wonen al bijna 3 jaar samen en hebben alles al. Kan me aan de ene kant ook wel voorstellen dat mensen geen geld willen geven. Ik vind het ook niet altijd leuk om geld te geven, maar het is wel makkelijker, dan kan diegene er iets voor kopen wat ze leuk vinden.
@Afmeldingen, tot nu toe 2 afmeldingen gehad. 1 voordat uberhaupt de uitnodigingen verstuurd waren, en de ander is een collega, die dan met vakantie is. Voor de rest nog niemand.

De eerste trouwnachtmerrie is ook een feit. Droomde dat de fotograaf niet kwam opdagen! Reactie van Jurgen: Dan moeten we haar maar even mailen :rolleyes: . Verder heb ik afgelopen zaterdag mijn proefkapsel en make-up gehad. Kapsel was het niet helemaal, maar make-up wordt het denk ik wel (foto's volgen nog). Zondag zijn we langs onze locatie geweest, aantal dingen weer doorgesproken. Daarna thuis onze bedankjes afgemaakt. En maandag hebben we het bruidsboeket besteld :biggrin: . O,ja afgelopen vrijdag waren we op een verjaardag kwam er opeen zo'n malloot binnen lopen a la Tineke Schouten. Oh wat hebben wij gelachen. Nu hebben we besloten om hem als suprise-act op onze bruiloft te laten komen. Eerst als fotograaf, komt aan het einde van onze openingsdans binnen lopen en gaat dan foto's maken van de gasten, daarna komt ie terug als Utregse Bep. Ik ben zo benieuwd naar de reacties van iedereen, mijn schoonzusje is ceremoniemeester en weet dus helemaal van niks, behalve dat we na onze openingsdans even geen stukje willen. Mijn vader is onze partner in crime. 16 april gaan we shoppen voor onze bruidsjonkers. Morgen nog 5 weken en dan mogen wij  :biggrin: .

Dadelijk eerst maar even de honden uitlaten, wasje aanzetten en dan verder aan ons enveloppenvarken!

Maewyn

  • Gast
Mei 2011
« Reactie #974 Gepost op: 8 april 2011, 09:47:12 »
@tomaat: ik ben benieuwd hoe je gesprek met de BABS was, ik heb echt geen idee wat we daarvan kunnen verwachten!

@Willempie: thanks voor je compliment over de schoenen, ik hou wel van een statement op z'n tijd :wink:. Jammer dat het niet los wil lopen met je oom en tante... Dan maar op je dag zoveel mogelijk genieten en hun gedrag een beetje negeren, al weet ik heel goed dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan! En wat ontzettend naar dat er weer kwaadaardige cellen bij je vader zijn gevonden!! Natuurlijk benje daar overstuur van, maar wel heel fijn dat je ouders er rustig onder blijven. Ik hoop, hoop dat het meevalt maar je weet het inderdaad nooit en dat maakt het zo moeilijk om mee om te gaan :sad:.
Jullie hoeven niet zoveel meer, lekker zeg! En is de auto het geworden? Ik had gisteren weer proefkapsel en zelf proef-make-up, kreeg in de bruidswinkel allemaal complimentjes dus volgens mij komt het helemaal goed! Het is heerlijk om iemand je haar te laten doen, geeft zo'n gevoel van luxe... Hmmm :).

@Amanda: nee, we zetten ze niet aan 1 tafel, en ze zijn eruit: wij gaan met de 'jeugd' foto's maken en mijn ouders en schoonouders gaan alvast naar Delft, om de lunch klaar te zetten. Dan om 12.00 uur, als wij ook in Delft zijn, maken we met z'n allen foto's, om 13.00 uur gaan we lunchen, om 13.30 gaan Wouter en ik nog voor een privé-sessie met de fotograaf en om 14.30 zijn we allemaal bij het stadhuis, gaat helemaal goed komen gelukkig :).

Haha, trouwnachtmerries! Ik heb er 3 gehad tot dusver, allemaal over dat ik de verkeerde jurk aanhad en dat de voorbereidingen nog niet klaar waren. Het is duidelijk waar mijn zorgenplek ligt :wink:. Leuk ook, entertainment voor 's avonds! Echt een toffe verrassing voor je gasten :biggrin:.

Ik heb gisteren mijn jurk weer afgepast en samen met het jasje is hij echt supertof, zó leuk! Hij staat in het Show-je-jurk-topic, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Ook had ik dus m'n proefkapsel en we zijn er eindelijk uit. Het wordt inderdaad een knot zoals Marretje 'm ook heeft, maar dan wat rommeliger en met wat krullen die eruit zakken. Dat kan niet anders, omdat mijn haar lang en zwaar en heel erg zacht is, waardoor zelfs een bus haarlak geen compacte knot krullen kan creeëren! Maar ik vind het juist heel erg leuk zo, het past bij me: wel opgestoken, maar toch speels en vrolijk! De bloem komt iets hoger dan op de foto's en op de jurkfoto's is het e.e.a. uitgezakt, omdat de kleine coupeuse de jurk erop liet vallen (ik ben minstens 10 cm groter dan zij, en zo makkelijk is een jurk niet hoog te tillen :wink:). Ik heb nog even een foto toegevoegd van hoe het er dus ongeveer komt uit te zien, uitgezakt en al :wink:.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards