collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 735423 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #275 Gepost op: 25 januari 2013, 23:53:34 »
@Fransje, supermooi zo'n kasteel! Tis dat ik er het type niet voor ben en we weinig gasten hebben, anders had ik het wel geweten!! Ga je dan ook voor de prinsessenjurk?

@mvlens, dat schiet al op! Heb je al ideeën over hoe je de zaal leuk kan aankleden?

Vanavond hebben we alles (lees: mijn ideeën) doorgesproken. Budget zit nu op € 15.000 excl huwelijksreis maar liever blijven we eronder, 35 daggasten en 75 avondgasten, we willen alles op 1 locatie, themakleur is lavendelblauw, dresscode feestelijk chique, twee bruidsmeisjes (nichtjes van dan 14) en ieder één getuige, informele sfeer met buffet of BBQ.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #276 Gepost op: 26 januari 2013, 00:17:46 »
Wat een verschil zit er in prijzen per locatie zeg. Daar ben ik echt wel een beetje van geschrokken. In eerste instantie hadden wij de Lindehof in gedachten in Delft. We zouden dan de budgetdeal nemen. (wij zijn geen feestbeesten, maar we houden wel van lekker eten). Via dit forum werden we getipt over de Schaapskooi in Delft. Scheelt ons zo'n 1500 a 2000 euro als ik de prijzen vergelijk die ons toegestuurd zijn in PDF formaat. Echt bizarrrrrrr :blink: En ik moet zeggen, bij beide zijn we nog niet langsgeweest maar de Schaapskooi vind ik eigenlijk qua interieur op de foto's nog mooier/gezelliger als de Schaapskooi.

Wij hebben voor mijn trouwkleding 2000 euro begroot. Dit is dan niet alleen voor de jurk, maar incl alle accesoires. Maar omdat ik mijn jurk in de sale ga kopen ga ik er vanuit dat ik hierop kan besparen.

Maar eigelijk heb ik alles meer begroot als wat we denken uit te geven, dan kan het alleen maar meevallen als het minder is als begroot.

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #277 Gepost op: 26 januari 2013, 00:26:01 »
@mvlens: Goed zeg! Zoals Kikker al zegt: het schiet op!
Gaan jullie trouwens het uitwisselen van de ringen bewaren voor de kerk? Of doen jullie het gewoon "2 keer"?
Ik vind het trouwens leuk te lezen hoe enthousiast je bent over je locatie. :) Ik vind dat zo leuk te lezen van iedereen. Wat tof dat de grand café precies jullie kleur heeft! Hoe perfect wil je het hebben? Ik word er happy van als ik jouw stuk zo lees. <3

@Kikker: Dank je! Ja, we waren ook meteen verliefd. Ik neem geen prinsessenjurk. Staat me niet. :) Maar dat geeft niets, want ik heb een jurk op het oog wat ik geweldig vind. Weet niet goed hoe je die stijl noemt, maar ik noem het "victoriaans" vanwege de ploffige achterkant. Het is wel een ronde en wijde rok, dus echt victoriaans is het niet.
Wij hebben trouwens ongeveer dezelfde aantal gasten als jij hebt. Lekker intiem. :)
Lavendelkleur vind ik trouwens echt mooi. Ik krijg meteen allemaal plaatjes in mijn hoofd van een bepaalde sfeer.
Wij hebben ook een dresscode, maar we weten nog niet hoe we het moeten noemen. Alle benamingen voor dresscodes zijn veel te strikt voor de mannen (dat vinden we niet eerlijk) of veel te "los" voor de dames. Ik zal jullie dresscode eens opzoeken. Misschien is wel "feestelijk chique" wat we bedoelen.

@margreet1983: Ik zou gewoon lekker voor het Schaapskooi gaan! Als jullie die mooier vinden en hij is nog goedkoper ook... waarom niet?
Sommige dingen hebben we verkeerd ingeschat op het budget. Zo hadden we de uitnodigingen te laag gebudgeteerd en mijn jurk veel te hoog. Dat komt omdat je geen idee hebt hoe duur zoiets kost (en je naar "Say Yes to the Dress" kijkt). En je hebt gelijk over "beter meevallen dan tegenvallen".

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #278 Gepost op: 26 januari 2013, 07:03:44 »
Hier heb ik een kleine foto. De muur lijkt blauw maar is van dat donkerpaarse.

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #279 Gepost op: 26 januari 2013, 07:06:39 »
Hier nog een foto van de muur achter de bar. De tafeltjes en stoelen moet je even een beetje wegdenken. Die blijven niet allemaal staan. Dit grand cafe gebruiken we als opvang voor de daggasten na de ceremonie en als receptie ruimte. Het is te klein voor het feest anders hadden we dan daar ook gedaan.

Zo nu even teruglezen en reageren...

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #280 Gepost op: 26 januari 2013, 07:18:52 »
Mooi zeg!!

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #281 Gepost op: 26 januari 2013, 07:21:59 »
@margreet: als de schaapskooi mooier is en zelfs goedkoper dan lijkt me de keuze makkelijk toch? Ik zou wel bij beide langsgaan gewoon om even alles te vergelijken. Wie weet heb je als je bij de schaapskooi binnenkomt hetzelfde gevoel als ik en voelt het meteen WAUW.

@themakleur: hier dus de kleur paars.

Valentijnbruid

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 32
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #282 Gepost op: 26 januari 2013, 08:31:17 »
Wat leuk om te lezen hoe druk iedereen is.
En wat een leuke locaties, en dan zie je pas hoeveel keus er is.

Wij zijn maar op 1 locatie geweest omdat we vooraf al wisten dat we daar willen trouwen.
En omdat we in de winter trouwen wel handig vinden om alles op 1 locatie te doen.

We hebben de trouwauto ook geregeld.
Het is een Rolls Royce geworden.
http://www.bentaxtrouwautos.nl/images/phantom.gif

En we zitten nog binnen het budget maar er moeten nog dingen geregeld worden. (We zijn alleen met de ringen "behoorlijk" uitgeschoten)
Als de rest maar binnen de begrootte bedragen valt komt het helemaal goed.
We hebben wel bezuinigd door de gasten lijst kritisch door te lopen.
En voor de daggasten een luxe broodbuffet ipv diner.

Heerlijk om alles te regelen en uit te zoeken!
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2013, 08:39:04 door Valentijnbruid »

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #283 Gepost op: 26 januari 2013, 08:46:26 »
Wauw wat een mooie auto! Hier de onze:

Valentijnbruid

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 32
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #284 Gepost op: 26 januari 2013, 09:10:51 »
@mvlens die van jullie is ook schitterend!!!
(Leuk hè die oldtimers)

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #285 Gepost op: 26 januari 2013, 09:21:57 »
@mvlens: Chique ruimte! Die stoelen! Ziet er mooi uit en erg comfortabel, lijkt mij.

@Valentijnbruid & mvlens: Wat hebben jullie mooie auto's! Ik vind ze allebei erg mooi. Wij hebben (nog) niets, maar dat komt nog. :) Zover zijn we nog niet. Ik denk wel dat we voor een oldtimer gaan, ons kennende. ;)

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #286 Gepost op: 26 januari 2013, 09:29:55 »
Hey, Bert en ik waren even aan het rondkijken naar trouwvervoer (na aanleiding van jullie mooie auto's) en toen stuitte we op deze site: http://www.designyourwedding.nl/trouwen/huwelijksochtend/trouwvervoer/
Wij vinden dat nogal veel! Mag ik vragen hoeveel jullie betalen?

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #287 Gepost op: 26 januari 2013, 09:41:11 »
Wat een prachtige locatie mvlens!

Wij proberen ons budget rond de 10.000 euro te houden. Moet ook wel lukken voor de locatie (receptie, 4gangen diner, feest en bruidssuite) zijn we 4.000 euro kwijt. En we hebben gekozen voor de kalkovens in Huizen: http://trouwen.dekalkovens.nl/specialpages/4681/deomgeving-van-de-kalkovens.html? Wij mogen de locatie wel versieren alleen alles moet een brandveiligheidskeurmerk hebben. Beetje lastig.
Trouwjurk wil ik onder de 500 euro blijven, ben benieuwd of dat haalbaar is :) En de auto heb ik overgelaten aan mijn AS, dus dat wordt nog een grote verrassing. Wij trouwen niet op de locatie, maar in een theehuis langs de Vecht.

Valentijnbruid

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 32
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #288 Gepost op: 26 januari 2013, 09:56:14 »
@fransje- wij hebben de auto niet zo heel lang nodig omdat we de hele dag op dezelfde locatie zijn.
En we hebben geluk dat we niet in het "hoog" seizoen trouwen.
Maar wij hebben de auto ongeveer 3uurtjes (11:30uur t/m 14:30uur) en betalen daar €350 voor inclusief chauffeur.
Om 14:30uur trouwen wij maar we hebben goede afspraken gemaakt dat de auto blijft tot na het trouwen.
Voor het geval er nog foto's gemaakt moeten worden.
We hebben een vaste prijs afgesproken voor 3uur met uitloop zodat je achteraf niet bij hoeft gaan betalen.

Ik weet niet in welk seizoen je trouwt, maar je moet wel goed opletten dat er niet in alle oldtimers verwarming zit.
Wij trouwen in februari en hebben dus geen verwarming maar we hoeven maar een klein stukje en de chauffeur zorgt voor een kruik en een deken.
Maar wij hebben het er voor over haha.

« Laatst bewerkt op: 26 januari 2013, 10:03:19 door Valentijnbruid »

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #289 Gepost op: 26 januari 2013, 11:06:12 »
Echt waar? Ben je van mijn leeftijd? Wat leuk! :D
En bedankt voor je bericht. :)

Ja en als we gaan trouwen ben ik 35  :tongue:. Schijnbaar had ik even de tijd nodig om de ware te vinden  :biggrin:.

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #290 Gepost op: 26 januari 2013, 11:14:29 »
Dank je voor je uitgebreide reactie Valentijnbruid. Wij trouwen in juli, dus hoogseizoen (ga ik van uit). Je hebt goede afspraken gemaakt. Ik denk dat wij niet zo heel lang de auto nodig hebben, hoewel er een "gat" zit omdat trouwen en receptie tussen aankomst en photoshoot in zit. Daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt voor je tip.
Ondertussen heeft AS opgezocht waar hij de prijs vandaan had. Hij zegt dat hij dat had gedaan na aanleiding van deze site: http://www.citroentraction.nl/
En heel toevallig is het precies de auto die hij heel erg mooi vind.  :dry: Ik ben bang dat ik nog weinig in te brengen heb, ook al zegt hij van wel. Ik heb de indruk dat hij deze wel heel erg graag wilt en wie ben ik dan om 'nee' te zeggen.

Hey! Ik ben dan ook 35 als we trouwen, Jinny! :D En ik had ook even de tijd nodig. Maar als je hem treft, dan weet je het.

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #291 Gepost op: 26 januari 2013, 11:25:22 »
@ MVlens: wat een mooie locatie! Leuk dat paars. Vind het super mooi.

@Margreet1983: inderdaad langs gaan en kijken welk gevoel je hebt. Wij hadden bij de eerste locatie meteen het fijne, warme gevoel en iedere keer als ik onze bruiloft voorstel dan is dat op die plek.

@Fransje: wij zijn niet van de oldtimers en de austin martins zijn echt te duur. Mijn broertje heeft een sportwagen dus  we lenen die even. We hebben niet zoveel kilometers te maken. Als we voor de locatie gaan die in ons hoofd zit dan is dat zo'n 10 km van ons huis  ;D. We houden alles op 1 locatie dus het gaat alleen om het ophalen van mij (ik trouw vanuit mijn ouderlijk huis), naar de locatie en voor de foto's.

Wij zijn er ook uit wat betreft thema en kleur. Ik heb mijn AS mijn plannen verteld  :biggrin:.

Wij gaan voor vintage met als accentkleurtje a touch of yellow. Zacht geel welteverstaan. Dat laat ik dan terug komen in mijn boeket, corsages, stropdas AS en in de versieringen. We trouwen waarschijnlijk buiten een het is lente dan dus wij denken dat dit heel goed kan.
AS laat het meer aan mij over geloof ik. Ik laat hem af en toe wat ideeën zien.

Ik vind het leuk om er met jullie over te 'babbelen'!

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #292 Gepost op: 26 januari 2013, 13:15:54 »
@fransje. Die citroen traction hebben wij dus. Wij vonden hem ook meteen te gek! Betalen voor de hele dag incl chauffeur en picknickmand met lunch 400 euro

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #293 Gepost op: 26 januari 2013, 14:08:48 »
@jrs14, jullie locatie ziet er ook super uit!

Zo leuk dat iedereen een locatie heeft die helemaal bij diegene past.

Willen jullie allemaal een thema of een themakleur op jullie bruiloft? Ben benieuwd :)

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #294 Gepost op: 26 januari 2013, 14:25:51 »
Ik vond het zelf wel leuk om een themakleur te doen. Dat zie je dan terug in de jurk en eventueel de kleding van AS en de kinderen. Toen we gister bij het grand cafe waren was daar de kleur paars. Heel toevallig had ik eergister een foto van een bruidboeket met paarse bloemen opgeslagen omdat ik die zo mooi vond. En heb een foto van een licht paarse jurk opgeslagen een aantal weken geleden. Toen dus in het grand cafe alles paars bleek te zijn wist ik dat het zo moest zijn en we dus als themakleur paars hebben.

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #295 Gepost op: 26 januari 2013, 14:32:54 »
Wij gaan voor een vintage thema met gele accenten.

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #296 Gepost op: 26 januari 2013, 14:38:09 »
Geel is ook echt wel een leuke kleur!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #297 Gepost op: 26 januari 2013, 14:42:46 »
Vintage met geel vind ik super leuk! Mijn AS houdt niet van vintage helaas.

Super leuk dat jullie themakleur nu ook in de locatie terugkomt!

Wij willen lichtblauw met wit als themakleuren. Daarom viel er bij ons een locatie af, deze was ook helemaal paars, wel super mooi!

frenchbull

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #298 Gepost op: 26 januari 2013, 15:54:26 »
Zie dat ik nog niet op het lijstje sta haha....


Frenchbull en aanstaande --> 31-01-2014
LatinBride & AS --> 14-2-2014
Valentijnbruid --> 14-02-2014
Margreet1983 en aanstaande --> 01-04-2014
Mvlens en aanstaande --> 9-5-2014
Jinny en O --> 09-05-2014
Daphne en Davy --> 15-5-2014
Bolien en E --> 16-5-2014
Fransje en aanstaande --> 07-07-2014
Kikker en AS --> 25-08-2014
Jrs14 en vriend --> 05-09-2014

Wij hebben nog weinig geregeld. Aankomende week taxatie van het nieuwe huis en als dat doorgaat kunnen we alles gaan plannen en vastleggen. Blijven duimen dus

Valentijnbruid

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 32
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #299 Gepost op: 26 januari 2013, 16:09:30 »
Wat een leuk idee de themakleur geel!!

Wij hebben de themakleur rood/wit (Valentijn haha). Bruidsmeisjes krijgen rode jurkjes. Rood bruidsboeket, er worden rode ballonen opgelaten.



 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards