collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734612 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #75 Gepost op: 7 januari 2013, 20:56:18 »
Lijkt me heerlijk die rust!

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #76 Gepost op: 7 januari 2013, 21:00:46 »
Ja mij ook! Plus je trouwt maar één keer en nu kan ik extra lang genieten :)

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #77 Gepost op: 7 januari 2013, 21:49:00 »
Ik vind het ook leuk! Lang voorpret.

Ga 26 januari met mijn moeder naar een kleinschalige trouwbeurs.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #78 Gepost op: 8 januari 2013, 09:18:47 »
Er zijn altijd nog veel kleine dingetjes te regelen. En ik weet niet hoe het allemaal loopt met mijn studie. Misschien dat ik er dan vrijwel geen tijd meer voor heb. Dus daar ben ik niet heel bang voor. Ook willen we heel veel zelf gaan maken, daar kunnen we nog genoeg tijd instoppen :)

Valentijnbruid

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 32
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #79 Gepost op: 8 januari 2013, 10:34:17 »
Wat je nu alvast geregeld is verminderd
de stress als de datum dichterbij komt.
Haha en dat levert mij dan ook geen stress kilo's op =D.
En genieten doen we al bij de gedachten aan de "grote" dag.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #80 Gepost op: 8 januari 2013, 12:24:03 »
Hebben jullie dat ook, hoe meer ik me in alle trouwdingetjes ga verdiepen, hoe langer mijn to-do-lijst wordt. Het is niet alleen een kwestie van locatie, restaurant, muziek, kaart, ringen, jurk, maar er zijn zó veel andere dingetjes waar je aan moet denken!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #81 Gepost op: 8 januari 2013, 12:51:40 »
Heel herkenbaar :)
Vooral als ik weer wat leuks zie, wil ik daar ook wat mee doen.

Valentijnbruid

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 32
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #82 Gepost op: 8 januari 2013, 14:22:23 »
Heel erg herkenbaar!! Haha
Zo heb ik al een gastenboek een bruidspaar
voor op de taart besteld.
Het zijn allemaal maar kleine dingetjes...

Livia

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #83 Gepost op: 8 januari 2013, 17:10:11 »
Nou, de datum staat bijna vast!  :applaus: Morgen ga ik naar de gemeente bellen om het vast te leggen. We gaan trouwen op vrijdag 18 april 2014. Het is dan goede vrijdag, dus ik heb eerst de gemeente opgebeld om te vragen of het wel kan. Het is geen probleem én die dag is nog vrij  :biggrin: Het lijkt mij toch dat het regelen van een feestlocatie dan ook geen problemen op zal leveren?

Waar ik overigens wel van baal is het volgende: ik werk in het voortgezet onderwijs en wij krijgen 4 dagen voor het trouwen (op zich best netjes!). Ik dacht dus met die dagen mooi twee weken vrij te zijn, namelijk:
18 april is al een vrije dag, 21 april (maandag) is vrij i.v.m. pasen en dan zou ik de rest van de week (22 t/m 25 april) met die vrije dagen ook vrij kunnen zijn  = twee weken vakantie  = op vakantie buiten het hoogseizoen  :applaus:

Maar nee  :angry: Het is 4 vrije dagen incl. je trouwdag en als je trouwt op een dag dat je "toevallig" al vrij bent, houd je maar 3 dagen over. Heeeeeel vaag. Dus ik dacht: dan neem ik één dag onbetaald verlof, maar ook dat mag niet. Ik trouw dan dus op vrijdag 18, maandag 21 ben ik vrij, dinsdag 22 moet ik één dag werken en dan ben ik 23 t/m 25 vrij. Gelukkig staat er nergens in de cao dat de dagen aaneengesloten opgenomen moeten worden, anders zat ik daar ook nog mee  :blink:

Ik weet het: ik werk in het onderwijs en eigenlijk heb ik geen recht tot klagen, maar dit leek me nou zo'n fijn moment om eens buiten het hoogseizoen op vakantie (huwelijksreis) te gaan. Eens niet de toptarieven betalen en betrekkelijke rust.... Ik heb me er toch even flink aan geïrriteerd vandaag!  :blush:

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #84 Gepost op: 8 januari 2013, 18:41:15 »
Ik snap goed wat je bedoelt. Wij zijn gebonden aan de bouwvak en moeten ook altijd het volle pond betalen. Jammer dat het niet uitkomt. Maar wel super dat je op goede vrijdag kunt trouwen! Toch wel een speciale dag.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #85 Gepost op: 8 januari 2013, 20:34:52 »
Je trouwt maar één keer en dan doen ze moeilijk over die ene dag? Dat is wel een beetje jammer...

Bij ons (overheid) is een werkweek 36 uur, maar je werkt dan 40 uur met 4 uur vakantieopbouw. Ik heb daardoor echt veel vakantie, maar mijn vriend heeft maar gemiddeld aantal dagen. Dat is is ook stom. Zo heeft iedereen wel wat te klagen haha ;)

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #86 Gepost op: 8 januari 2013, 21:10:52 »
Meiden hier zojuist de dj kunnen regelen voor een prikkie. Ben al helemaal blij! We hebben nu de dj en de auto geregeld. Volgende weem ga ik het gemeentehuis en de kerk bellen. En verder ook meteen het hotel om de zaal te bespreken. Als ik die grote dingen al heb gedaan geeft me dat een stukje rust.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #87 Gepost op: 8 januari 2013, 21:40:59 »
Ik kan de gemeente pas op 17 mei van dit jaar bellen. Maximaal een jaar vtv.

Ik heb 2 paar (overdag en begin avond/avond) schoenen gevonden.
Blauwe pumps en ballerina's, maar twijfel of ik ze blauw genoeg vind. Is het te vroeg om nu al te bestellen?
Overal is nu dat vrij donkere blauw, wil eigenlijk lichter blauw.

Livia

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #88 Gepost op: 8 januari 2013, 22:06:46 »
Je trouwt maar één keer en dan doen ze moeilijk over die ene dag? Dat is wel een beetje jammer...

Bij ons (overheid) is een werkweek 36 uur, maar je werkt dan 40 uur met 4 uur vakantieopbouw. Ik heb daardoor echt veel vakantie, maar mijn vriend heeft maar gemiddeld aantal dagen. Dat is is ook stom. Zo heeft iedereen wel wat te klagen haha ;)
Ja, sneu he! Dat gaat er bij mijn vriend écht niet in. Ik zou mijn poot stijf kunnen houden en een heleboel heibel schoppen, maar wil ik dat echt riskeren? Ik moet de komende tijd veel naar het ziekenhuis en daar zijn ze gelukkig wel erg coulant mee, dus moet ik hier dan echt zo'n probleem over gaan maken en het riskeren dat ze dan ook vervelend terug gaan doen? Ik waag het er maar niet op, maar het stoort me wel!

Dan ben je dus nog gebonden! Mijn vriend heeft hetzelfde hoor! Kan ook gemakkelijk vrij krijgen, maar is dus ook "gebonden" door mijn vakanties...

Livia

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #89 Gepost op: 8 januari 2013, 22:07:50 »
Ik snap goed wat je bedoelt. Wij zijn gebonden aan de bouwvak en moeten ook altijd het volle pond betalen. Jammer dat het niet uitkomt. Maar wel super dat je op goede vrijdag kunt trouwen! Toch wel een speciale dag.
Ja, lijkt me ook een leuke dag :) En dank voor je begrip. Krijg al zo vaak opmerkingen dat wij "niets te zeuren hebben", dus ik wist ook niet of ik mijn klaagzang wel moest posten ;)

Livia

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #90 Gepost op: 8 januari 2013, 22:09:40 »
Ik kan de gemeente pas op 17 mei van dit jaar bellen. Maximaal een jaar vtv.

Ik heb 2 paar (overdag en begin avond/avond) schoenen gevonden.
Blauwe pumps en ballerina's, maar twijfel of ik ze blauw genoeg vind. Is het te vroeg om nu al te bestellen?
Overal is nu dat vrij donkere blauw, wil eigenlijk lichter blauw.
Dat is ook raar! Een jaar van te voren pas? Bij mij konden ze gelijk doorbladeren. Wat gaven ze voor reden dan?

Hmmmm.... moeilijk. Je weet dat als je satijnen schoenen koopt, je ze ook altijd nog kunt laten verven / kleuren in de gewenste kleur hé! Persoonlijk vind ik het nu nog een beetje vroeg en als je al niet 100% zeker bent.... Maarja, als ik de kans krijg om nou te gaan trouwjurkshoppen, zou ik ook geen nee zeggen ;)

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #91 Gepost op: 8 januari 2013, 22:18:01 »
@Bolien, als je eigenlijk op zoek bent naar iets lichtere schoenen zou ik wachten als ik jou was. De nieuwe collectie zomerschoenen ligt februari/maart wel in de winkel en dan heb je veel meer keus!

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #92 Gepost op: 9 januari 2013, 06:43:13 »
Meiden hebben jullie eigenlijk een bepaald budget in gedachte waar je alles van wilt organiseren?

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #93 Gepost op: 9 januari 2013, 07:56:07 »
Je bedoelt een budget voor de bruiloft? Ja dat heb ik wel.

Edit: voor degenen die niet in het DIY-topic kijken, dit worden onze STD-kaarten.



Hij wordt afgedrukt op wit parelmoer papier en aan de binnenkant maak ik een touwtje of lintje met een lossig knoopje dat bij het openmaken van de kaart strak trekt en een knoopje wordt.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2013, 08:01:30 door Kikker »

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #94 Gepost op: 9 januari 2013, 08:16:58 »
Wauw die is supermooi! Is de uitnodiging dan ook zoiets?

Valentijnbruid

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 32
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #95 Gepost op: 9 januari 2013, 08:44:43 »
Ik denk dat iedereen wel een bepaald budget heeft voor de bruiloft.
Wij hopen tussen 6000 en 7000 euro te blijven.
Maar wij houden het klein (tot nu toe 25 daggasten en 20 avondgasten)
Eerst de offerte van trouw/feest locatie afwachten

Wat een leuk save the date kaartje kikker!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #96 Gepost op: 9 januari 2013, 09:15:36 »
Super leuk kaartje kikker! Wij willen een foto maken (geen idee hoe) en die via de mail versturen als save the date.

Wij hebben ook een budget (is alweer een keer bijgesteld ;)) Maar we willen onder de 10.000 euro blijven. Het is alleen een stuk lastiger dan we dachten, we wonen blijkbaar in een dure regio als het gaat om zalen. Voor de prijzen die ik verder op het forum tegenkom kun je hier niets krijgen. (of we willen te veel) We hebben trouwens 20 daggasten, 30 receptiegasten (inclusief de daggasten) en 55 avondgasten (inclusief de daggasten)

We zitten eraan te denken om zelf de muziek te regelen door een usb o.i.d. af te geven. We zijn namelijk helemaal geen dansers. Wat denken jullie hiervan?

Valentijnbruid

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 32
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #97 Gepost op: 9 januari 2013, 09:25:54 »
We zitten eraan te denken om zelf de muziek te regelen door een usb o.i.d. af te geven. We zijn namelijk helemaal geen dansers. Wat denken jullie hiervan?


Als jullie gasten ook geen echte dansers zijn zou ik ook gewoon eigen muziek op de achter grond doen.

Wij zijn ook erg aan het twijfelen over muziek.
Wij nodigen de avondgasten ook uit voor het diner dus
we zijn er nog niet over uit of we er nog echt feest achter aan willen plakken.
Of dat we gewoon een borrel er achter aan doen.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2013, 19:12:44 door Valentijnbruid »

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #98 Gepost op: 9 januari 2013, 09:35:02 »
Ik denk niet dat daar iets mis mee is om een usb te doen toch?

Hier wel een dj.

Daggasten zitten we incl. ons gezin op 28.
Receptie rond de 80.
Avond ook rond de 80.

Wij willen ook onder de 10000 proberen te blijven. Hopelijk lukt dat.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #99 Gepost op: 9 januari 2013, 11:18:42 »
@mvlens, wat zijn jullie kwijt aan een DJ?

Wij willen liefst max 10.000 uitgeven, met uitloop naar 12.000.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards