collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734435 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #250 Gepost op: 24 januari 2013, 15:07:58 »
O, misverstand, sorry. Ja, nou, nu begrijp ik je dilemma ook. Ik weet niet of je dat kunt maken of niet... Ik denk niet dat ik me teruggetrokken zou hebben in jou plaats. Wat je zegt: "voelt alsof je het niet kunt maken." Zoiets is wel echt een "eer" en dan word het weer weggenomen. Hoe reageerde je oom toen je het vroeg?

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #251 Gepost op: 24 januari 2013, 15:13:50 »
Haha misverstandje kan altijd toch, geen probleem!
Ja hij reageerde heel nuchter eigenlijk dat hij het wel leuk vond. Maar ik we zijn sinds kerst 2011 verloofd en ik heb hem vanaf die tijd echt nog maar 2 keer gesproken. Hij was ook mijn verjaardag vergeten. Heb m zelf nog wel geprobeerd te bellen, maar geen reactie. En daarbij komt ook dat ik me schuldig voel tegenover mijn zusje. We zijn de laatste tijd heel close geworden, wat we voor die tijd eigenlijk niet waren en ik wil haar op deze manier laten zien dat ze heel belangrijk voor me is.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #252 Gepost op: 24 januari 2013, 16:25:07 »
Haha misverstandje kan altijd toch, geen probleem!
Ja hij reageerde heel nuchter eigenlijk dat hij het wel leuk vond. Maar ik we zijn sinds kerst 2011 verloofd en ik heb hem vanaf die tijd echt nog maar 2 keer gesproken. Hij was ook mijn verjaardag vergeten. Heb m zelf nog wel geprobeerd te bellen, maar geen reactie. En daarbij komt ook dat ik me schuldig voel tegenover mijn zusje. We zijn de laatste tijd heel close geworden, wat we voor die tijd eigenlijk niet waren en ik wil haar op deze manier laten zien dat ze heel belangrijk voor me is.

Nou dan zou ik ook voor je zusje gaan hoor! Fijn dat jullie band zo verbeterd is.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #253 Gepost op: 24 januari 2013, 16:27:43 »
Wij gaan komend weekend nog wat ideeen opdoen bij de love and mariage beurs in Rotterdam. De grote lijnen heb ik wel in m'n hoofd zitten, maar leuke tips en ideeen zijn altijd welkom. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk voor al die mooie jurken ga :P :P :P :P :P

@LatinBride, groot gelijk hoor dat je de jurk na laat maken. 7000 dollar jemig daar heb je de helft van je bruiloft zo'n beetje mee betaald.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #254 Gepost op: 24 januari 2013, 23:55:27 »
Ik hoop het en anders is het maar niet anders. Ik ga denk ik toch voor mijn eigen gevoel. Dat telt het meeste. Thanks voor jullie advies :)

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #255 Gepost op: 25 januari 2013, 11:00:48 »
@LatinBride, groot gelijk hoor dat je de jurk na laat maken. 7000 dollar jemig daar heb je de helft van je bruiloft zo'n beetje mee betaald.
Als je die Amerikaanse programma's kijkt geven ze allemaal zo veel geld uit aan een jurk... Speelt misschien ook wel mee dat de shops van de programma's alleen dure jurken hebben :biggrin: maar misschien zijn Nederlanders ook gewoon te nuchter, van "het is maar een jurk voor één dag"? € 1500 is eigenlijk het max wat ik er aan uit wil geven, vind het gewoon zonde! Hoe denken jullie erover?

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #256 Gepost op: 25 januari 2013, 11:08:23 »
Ik vond 1500 euro ook de max! En de mijne was € 1495 hahaha

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #257 Gepost op: 25 januari 2013, 11:16:52 »
Dat denk ik ook wel hoor jrs14, er zijn zoveel winkels en zoveel verschillende jurken, dat het vast goed komt!
1 advies van mij, laat je adviseren door de verkoopster. Ik ben zelf wat voller en ze pakte in 1 keer DE jurk voor mij :)

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #258 Gepost op: 25 januari 2013, 11:31:17 »
De jurk die ik heb gepast was 1500,-. Ik vind het prima, maar ook voor mij de max.
De jurk is van Pronovias. ben er nog steeds helemaal weg van  :wub:.

@Latinbride: wat een nare situatie! Ik zou inderdaad doen wat goed voelt. Maar dat wil niet zeggen dat het misschien wat teleurgestelde reacties van je oom kan veroorzaken. Ik zou daar wel een beetje op voorbereid zijn.

Mijn vriend heeft zijn zus en zijn beste vriend gevraagd. Ik mijn broertje en ik ga een vriendin vragen. Daarnaast is het neefje van mijn vriend helemaal door het dolle heen dat we gaan trouwen. Hij is net te oud voor 'kinderachtige' dingen en net te jong om volwassen mee te gaan. Dus we gaan kijken of we voor hem een 'speciale' akte kunnen maken die hij als 'bijzondere getuige' mag tekenen.

En ja, ik verbaas me ook altijd over de prijzen van de jurken in de series. Ik kan me dan ook niet voorstellen wat een bruiloft daar in hemelsnaam moet kosten.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #259 Gepost op: 25 januari 2013, 11:37:33 »
Van de week rich bride, poor bride gezien. Ze gaan bijna altijd ver boven hun budget heen. Er waren twee zussen die een double wedding deden (mede ivm lagere kosten). Totaal budget was 30.000 dollar geloof ik, uiteindelijk kostte de bruiloft bijna 70.000 dollar! Of een stel die 450 gasten hadden :jawdrop:

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #260 Gepost op: 25 januari 2013, 12:15:48 »
HAHAHA! Die heb ik gezien. Ik lig altijd dubbel van het lachen om dat programma. Ze houden nooit rekening met hun partner, alleen met hunzelf.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #261 Gepost op: 25 januari 2013, 12:17:27 »
Jeetje, wat een bedrag  :jawdrop:

Wij hebben ons budget trouwens ook al verhoogd  :biggrin:

Gaan jullie binnenkort al jurken passen?

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #262 Gepost op: 25 januari 2013, 12:27:55 »
Die aflevering was echt super grappig om te zien.

Ons budget hebben we ook al verhoogd, maar niet zo drastisch ;)

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #263 Gepost op: 25 januari 2013, 12:47:05 »
Wij hebben m ook al verhoogd haha. En nu zorgen dat we niet over het verhóógde budget heen gaan! Morgen en volgende week locaties bekijken, dat zal een grote kostenpost worden...

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #264 Gepost op: 25 januari 2013, 13:02:18 »
Wij hadden een budget van 15.000 in gedachten, uit eindelijk verlaagd naar 12.000 en nu zitten we zelfs onder de 10.000. Altijd prettig als je het naar beneden kunt bijstellen :D

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #265 Gepost op: 25 januari 2013, 13:16:52 »
Dat is knap! Nog tips? :biggrin:

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #266 Gepost op: 25 januari 2013, 14:03:23 »
Wij hebben veel kunnen besparen door van locatie te wisselen en kritisch naar de gastenlijst te kijken. Ook krijgen we de taart van de locatie, dus dat scheelt ook een hoop. Op de trouwauto hebben we bespaard, je kunt veel op bloemen besparen, door bijv foambloemen te nemen ipv echte. Ook op de ringen kun je veel besparen. Trouwlingerie kun je ook op besparen. We hebben een fotograaf en videograaf in 1 gevonden voor een hele mooie prijs. Daar hadden we ook meer voor begroot. En zo ging er steeds weer wat af. En veel kleine beetjes maken ook een hoop :D

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #267 Gepost op: 25 januari 2013, 17:25:31 »
Ons budget is nu €8500
Daarvoor moet het te doen zijn denken wij.

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #268 Gepost op: 25 januari 2013, 17:39:52 »
Zoveel kost onze locatie alleen al. Maar wij vinden de locatie echt heel belangrijk. De allerbelangrijkste, belangrijker nog dan mijn jurk. We trouwen niet in een kerk. We zijn beide niet gelovig (hoewel ik wel officieel nog katholiek ben) en we willen daarom ook geen kerk erbij betrekken. Maar we vinden een kerk wel heel mooi! Maar uit principe willen we niet in een kerk trouwen. Maar zo'n (klassieke) sfeer die in (sommige) kerken hangen, die vinden we wel prachtig. Gelukkig kun je dat ook vinden op andere locaties. Daarnaast willen we graag alles op één locatie hebben. De ceremonie, de receptie, de photoshoot, het diner, de feest. <3 En dan komt er ook nog bij dat mijn AS van "kwaliteit" houd. Ikzelf kom uit een gezin die niet zoveel te makken had. Maar ik moet wel zeggen dat ik het fijn vind dat het nu allemaal wel kan. En mijn AS leert van mij weer hoe je zuiniger kunt leven. :P Voor hij mij leerde kennen, deed hij nooit de boodschappen bij de Lidl, maar deed hij dat dat elke dag bij AH (hij kocht waar hij zin in had). Zo leren we van elkaar. Maar dat verklaard wel (alles bij elkaar; de sfeer, de hele dag zelfde plek, de "eisen") waarom we voor de locatie alleen al zoveel geld kwijt zijn.
We trouwen trouwens op Kasteel Ammersoyen. <3

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #269 Gepost op: 25 januari 2013, 19:08:39 »
Wij proberen om en nabij de 10.000 te blijven. Ik denk dat we redelijk uitkomen.

Toen we naar locaties gingen kijken, hadden we beiden hetzelfde in ons hoofd. Bij ons in de buurt is een gelegenheid. Het is niets chique, maar wel een gezellig locatie. Wij doen ook alles op 1 plek (trouwen, eten, feest) en hier hebben we de gelegenheid om op een strandje te trouwen of onder de platanen. De feestzaal heeft uitzicht op het water. We voelden ons beide helemaal goed en de eigenaar was super enthousiast. Hij schreef de hele dag uit en er waren zoveel mogelijkheden! Ik verwachtte een flinke offerte, maar dat was rond de 3700,- (inclusief alles) dus we waren echt blij verrast. We hebben het dan over ca. 50 daggasten en een feest voor 100 personen.

Ik wilde wel perse nog naar andere locaties kijken, maar niets beter gezien. We gaan 3/2 nog naar 1 locatie kijken en dan hakken we de knoop door.
Wij zijn niet het type voor een kasteeltje of iets.

Bedankjes via www.bedankjes.nl, auto van mijn broertje.

Ik heb altijd het idee dat het huwelijk iets anders gaat dan hier. Alsof ze hun hele leven sparen voor die dag. Bij say yes to the dress hebben ze bijna nooit een budget onder de 2.000,- voor een jurk. Als ze daar mee aankomen is er heel weinig keus.

Wij zijn wat meet nuchter  :biggrin:.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #270 Gepost op: 25 januari 2013, 21:49:02 »
Maar als je dus een locatie kiest van 3000 euro heb je volgens hem geen kwaliteit op je huwelijk?
Dat vind ik echt klinklare onzin.

Wij kiezen alleen voor iets anders, nl de huwelijksreis.

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #271 Gepost op: 25 januari 2013, 22:15:06 »
Hey! Ieder z'n ding! Ieder z'n smaak en ieder z'n mening. Je mag best anders van mening zijn, maar het blijven meningen. Als mijn vriend daar gelukkig van word (en ik ook, want het is een prachtlocatie), dan ben ik ook blij. Het is niet per definitie dat een locatie van 3000,- geen kwaliteit is. Dat is niet gezegd. WIJ (lees: WIJ) hebben gewoon voor de locatie veel geld gebudgeteerd omdat wij (lees: WIJ) dat het belangrijkste voor onze bruiloft vinden. Ik durf al amper iets te zeggen omdat ik zie hoe goed sommige mensen het hier doen. Prima! Hartstikke goed zelfs! Maar wij kiezen gewoon voor iets anders. Kan toch?
En tot ik hem leerde kennen had ik ook amper geld. Ik moest echt rondkomen van een inkomen onder het minimum. Ik kom uit een grote familie en ben grootgebracht door alleen mijn moeder die slechts een uitkering had. Niets mis mee, maar ik weet wel hoe het is om geen geld te hebben. Mijn AS heeft een job waarbij hij inderdaad boven gemiddeld verdiend. Op zich hoef ik niet te werken, hij kan "voor mij zorgen". Dan hebben we niet echt superveel geld, maar toch voldoende om van rond te komen. Maar ik wil werken. Ik vind mijn werk leuk. Ik verdien niet veel, maar dat boeit me niet. Het is gewoon fijn om te werken en het is gewoon ontzettend leuk werk. Omdat ik niet "hoef" te werken, hebben we bijna heel mijn inkomen "over".  Die leggen we in voor onze bruiloft. Daardoor hebben we ook een veel hoger budget dan gemiddeld (als ik hierzo lees).
Ik besef dat ik wat in de verdedigingsmode schiet en het spijt me dat ik dat doe. Maar ik voel me vet schuldig dat het kan en het geeft me een gevoel dat ik een verwend nest ben (ben ik ook wel een beetje zo). Maar tegelijkertijd vind ik het heel fijn nu wel een keertje meer geld te hebben. En ondanks dat ik een wat oudere bruid ben (33 jaar), ik ben wel heel erg enthousiast over het trouwen. Ik voel me geweldig en als we een fantastische locatie of wat dan ook hebben, dan vind ik het wel leuk om erover te praten. Maar dat neemt niet weg dat ik me ook schuldig voel tegelijkertijd. Hoe gek ook. Maar ik vind het wel fijn om alle wensen waar te kunnen maken. Lekker dubbel gevoel dus.

@Jinny: Geweldig dat je zo'n leuke locatie hebt gevonden! :D En dat jullie meteen al weten wat jullie willen. Dat is zo fijn! En ik herken het hoor, dat van de andere locaties bezichtigen. Ik wist meteen al dat het kasteeltje nr 1 was en dat er veel moest gebeuren om het te overtreffen. Toch wilde ik perse dat ik meer zou zien... gewoon voor het gevoel. AS zou dat zelf nooit doen, als je het weet, dan weet je het, maar hij ging wel zonder een tegenwoord mee. :) Gewoon om mijn gevoel goed te hebben. Dus wat ik wil zeggen: gewoon gaan kijken naar andere plekken als je dat graag wilt. Als dat je geruststelt, dan gewoon doen! Ten slotte kom je toch terug op de plek die jij het mooist vind. ^^

Ik ben wel echt een kasteeltypje :blush: maar gelukkig AS ook.  :biggrin: Heb ik even geluk. Mijn broer is afgelopen zomer getrouwd en hij is zooooo totaal tegenovergestelde van mij. Hij houd van luxe (net als zijn nu inmiddels vrouw). Dat is het mooie, er zijn geen standaarden. Je kunt gelukkig doen wat jij het mooist/fijnst vind. :)
PS: Wat voor auto heeft je broertje dan? :P Klinkt goed! Top dat je dat zo hebt kunnen regelen!

@Bolien: Waar willen jullie naar toen op huwelijksreis? Beetje warm? :) Of een rondreis? of totaal iets anders?



Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #272 Gepost op: 25 januari 2013, 22:46:51 »
Fransje, je hoeft je niet te verdedigen hoor!! Het is net waar je je goed bij voelt. Ik ben wel eens op bruiloften geweest in kasteeltjes etc en ik vond het prachtig en helemaal passen bij het paar.
Gewoon doen wat goed voelt!
Ik ben blij dat we allemaal zo verschillend zijn  :biggrin:.

Grappig, mij AS wilde ook niet verder kijken. Hij had hetzelfde als die van jou; als je het weet, dan weet je het. Ik wilde wel verder kijken. Maar ik denk dat ik wel weet waar we op uit komen  :)

ennuh... ik ben vorige maand 34 geworden; dus ik ben een bejaarde bruid hahahahaha ;)

Fransje

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #273 Gepost op: 25 januari 2013, 22:53:38 »
Echt waar? Ben je van mijn leeftijd? Wat leuk! :D
En bedankt voor je bericht. :)

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #274 Gepost op: 25 januari 2013, 23:27:42 »
Meiden hier vandaag weer wat dingen geregeld.

Vanochtend het gemeentehuis gebelt. De datum en tijd staat vast. 9-5-2014 en dan om 12 uur voor de wet en om 13 uur voor de kerk.

Ook zijn we vanavond bij onze feestlocatie geweest. We houden ons feest bij een van der valk hotel.

We geven de receptie in het grand cafe. We kwamen daar binenn en ik was meteen verkocht. Kon wel janken zo perfect dat het was! De aankleding qua behang was de kleur paars. Precies de kleur die we als themakleur willen. Mooie kroonluchters en gewoon echt een superuitstraling.

Diner hebben we dan in een kleiner en intiemer zaaltje. Om vervolgens op de eerste verdieping in een mooie grote zaal feest te vieren. Hotelkamers vlakbij de zaal gereserveerd zodat onze kinderen die dan drie zijn gewoon een keer naar bed kunnen. Wel met oppas natuurlijk.

We hebben alles doorgesproken en aankomende week krijgen we een voorlopige offerte. Ben dus erg benieuwd maar ik denk dat we tussen de 6000-7000 uitkomen voor verzorging van de daggasten, diner, receptie, feest, bruidssuite, 2 hotelkamers.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards