collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734553 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #975 Gepost op: 16 mei 2013, 07:54:15 »
Spannende dag vandaag!!
Niet alleen is het m'n verjaardag, ik ga vandaag ook shoppen met de mama voor trouwjurken!!
Ik ben heel erg benieuwd wat ze zoal in voorraad hebben.
Want het enige dat al vast staat is: graag bordeaux en niet te bombastisch
Dus voor de rest kan het nog alle kanten op

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #976 Gepost op: 16 mei 2013, 08:16:55 »
Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Steffie! Nog vele gezonde jaren toegewenst!!!
Wat heerlijk dat je bruidsjurken gaat passen op je verjaardag. Als je dan ook nog eens slaagt heb je een super verjaardags kado  :biggrin:
Bombastisch betekend dat groot? 'k Ben niet zo goed in de vlaamse uitdrukkingen  :dry:
'k Ben heel benieuwd wat voor soort jurk je mooi vind! Heel veel plezier vandaag!!!

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #977 Gepost op: 16 mei 2013, 08:44:46 »
Haha, ja bombastisch is inderdaad heel groot en indrukwekkend.
maar ik vrees dat we daar niet toe gaan komen :cry:
Treinen rijden niet, dus grote kans dat m'n moeder hier niet geraakt en ik alles moet afbellen.
Haar trein zou nu vertrokken zijn, dus ik bel haar, maar ze neemt niet op, gsm staat uit ofzo.
Bij gevolg weet ik dus niet of ze nu komt of niet ...
Echt super vervelend  :dry:

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #978 Gepost op: 16 mei 2013, 09:26:01 »
Gefeliciteed metje verjaardag!
He wat vervelend dt het nu niet loopt zoals gehoopt. Hopelijk is ze imiddels onderweg en kunnen jullie alsnog gaan passen. Spannend hoor

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #979 Gepost op: 16 mei 2013, 09:35:47 »
Gefeliciteerd Steffie, hopelijk komt je moeder nog! Komt vast goed en alvast veel plezier ben benieuwd naar je ervaringen.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014
« Reactie #980 Gepost op: 16 mei 2013, 10:07:56 »
Gefeliciteerd, Steffie!

Over een jaar is het onze trouwdag  :applaus:
Zijn nu een paar dagen in Maastricht aan het genieten. Heerlijk.

Fijne dag meiden.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #981 Gepost op: 16 mei 2013, 12:37:56 »
Hopelijk is je moeder toch nog kunnen komen Steffie.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Trouwen 2014
« Reactie #982 Gepost op: 16 mei 2013, 13:21:12 »
Gefeliciteerd Steffie! Is het nog goed gekomen met jurken passen of is je moeder niet meer gekomen?

Leuk, Margreet. Lijkt me heel bijzonder om zelf je ringen te ontwerpen.

Bolien, ik hoop wel dat je mooier weer hebt volgend jaar ;) hier regent het al de hele dag...

Ik heb de jurk die ik graag wil passen in Amersfoort gevonden. Heb daar morgen een afspraak. Hoop dat dit 'm is.......

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #983 Gepost op: 16 mei 2013, 13:32:31 »
Thnx Kikker!

Spannend morgen, hopelijk is het DE jurk! Veel plezier alvast hoor  :biggrin:

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #984 Gepost op: 16 mei 2013, 15:07:41 »
Gefeliciteerd Stefje! Ik hoop echt dat je moeder kan komen.

Gefeliciteerd Bolien! :D :D :D

Veel plezier Margreet!

En goed dat je een jurk hebt gevonden, Kikker! :D Ik hoop met je mee.

Tetje

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #985 Gepost op: 16 mei 2013, 17:29:40 »
Gefeliciteerd Steffie! Ik hoop echt dat alles goed is gekomen en dat je genoten hebt van deze dag...

Bolien ook wij gaan vandaag over een jaar trouwen! Het voelt nu al een beetje als een feestdag!
Hopelijk is het weer wel beter dan vandaag! :applaus:


Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #986 Gepost op: 16 mei 2013, 19:14:47 »
alles is goed verlopen  :applaus: mama is er toch geraakt
en jawel hoor, ik heb m'n jurk gevonden!!  :biggrin:

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #987 Gepost op: 16 mei 2013, 19:25:58 »
Oehh steffie, dat geeft een goed gevoel he!! Vertel.....? Hoeveel jurken heb je aangehad? Was t leulk?
Misschien kan je ook een foto mailen, ben benieuwd!

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #988 Gepost op: 16 mei 2013, 20:01:26 »
Ik denk dat ik wel zeker 15 jurken heb aangehad ofzo ...  :blink:
En ja, voelt echt super goed!!
Enkel de kleur zit nog verkeerd nu, maar de jurk wordt in de juiste kleuren besteld.
Het is nu een witte jurk, maar de jurk zelf wordt bordeaux, de tule zwart en de roos op de zijkant ook zwart
Ik zal een foto op het desbetreffende topic zetten (show je jurk, pictures please!)
Ik laat de foto er ook gewoon opstaan, aangezien m'n verloofde en ik in België wonen en de kans heel klein is dat er hier iemand komt neuzen.
Ben wel stik kapot nu...
En de mama was alles behalve blij met de prijs van de jurk, dus ik voel me nu wel wat schuldig ....
Maar ik heb haar genoeg gevraagd of ze die prijs wou betalen

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #989 Gepost op: 16 mei 2013, 20:18:14 »
Heerlijk Steffie dat je moeder toch nog kon komen! Top!!!
Fijn dat je ook gelijk DE jurk gevonden hebt. Ziet er mooi uit hoor.
En je vooral niet schuldig voelen over het prijskaartje als je het meerdere malen aan je moeder gevraagd hebt.

Samantha-riepen

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #990 Gepost op: 16 mei 2013, 22:37:39 »
Wat leuk dit forum ... Allemaal 2014 bruidjes!!!
Hebben we in iedergeval de tijd om heerlijk te genieten van alle voorbereidingen  en voor we t weten is het de grote dag !!!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #991 Gepost op: 17 mei 2013, 10:40:27 »
Gave jurk Steffie, fijn dat je moeder het toch gered heeft met de trein!

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #992 Gepost op: 17 mei 2013, 11:51:48 »
Wij gaan vandaag de locatie bevestigen. Och wat spannend toch allemaal, die definitieve stappen zetten.
We hebben een prachtige locatie gevonden!! Zijn er allebei zeker van dat dit dé locatie is.
Hoe gaat dat met het onderhandelen over de offerte? Is het normaal om nog iets af te dingen?

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014
« Reactie #993 Gepost op: 17 mei 2013, 12:03:22 »
Bluhhh... Ik word helemaal gestoord van de gemeente.
Ik mocht maximaal een jaar vtv bellen om datum en tijd vast te leggen. Dus vanmorgen gebeld, ik zou terug gebeld worden maar naar verwachting zou dit pas na dinsdag lukken  :blink:
Na wat aandringen toch iemand gesproken, alles vastgelegd, krijg ik te horen dat ik eerst het kasteel vast moet leggen. Die sturen vervolgens hun bevestiging naar de gemeente. Naar het kasteel moest ik bellen om datum aan te vragen.
Bel ik naar het kasteel, krijg ik te horen dat ik moet mailen. Want dan kunnen ze op hun gemak kijken of alles wel uitkomt.

@Audrey: spannend! Veel plezier.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #994 Gepost op: 17 mei 2013, 16:30:41 »
Spannend Au-drey! Ik stond echt te stuiteren hoor toen we bevestigd hadden  :biggrin:

Hmm vervelend Bolien dat heen en weer gebel en gemail....
Wij hebben hier geen last van gehad, ons werd bij de bezichtiging van de locatie gelijk alles goed uitgelegd door de eigenaar hoe het geregeld moest worden bij de Gemeente.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014
« Reactie #995 Gepost op: 17 mei 2013, 17:53:18 »
Wat kost het bij jullie om te trouwen?
Dus ambtenaar en locatie?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #996 Gepost op: 17 mei 2013, 18:32:14 »
Wij gaan in een andere plaats trouwen als waar we wonen. We betalen € 401,65 voor het huwelijk, lederen trouwboekje € 38,40, kalligraferen trouwboekje € 22,85. Extra kosten hebben we niet qua locatie, omdat wij de rest van de dag ook op de locatie verblijven is dat gratis.

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #997 Gepost op: 18 mei 2013, 09:08:26 »
Gaaf Stefje! Ik heb gekeken in die topic en het lijkt me echt een mega-gave jurk in de kleuren die je beschrijft! :D Gefeliciteerd met je aanwinst!  :biggrin:
Wat leuk dit forum ... Allemaal 2014 bruidjes!!!
Hebben we in iedergeval de tijd om heerlijk te genieten van alle voorbereidingen  en voor we t weten is het de grote dag !!!
Volgens mij ben jij nieuw... of vergis ik me nu? Als je nieuw bent: WELKOM! :D :D :D
Wij gaan vandaag de locatie bevestigen. Och wat spannend toch allemaal, die definitieve stappen zetten.
We hebben een prachtige locatie gevonden!! Zijn er allebei zeker van dat dit dé locatie is.
Hoe gaat dat met het onderhandelen over de offerte? Is het normaal om nog iets af te dingen?
Oeh! Spannend! Echt leuk joh! :D
Wij hebben niet echt onderhandeld, dus ik weet het niet. We kregen wel korting, maar dat was 'normaal'.
Bluhhh... Ik word helemaal gestoord van de gemeente.
Ik mocht maximaal een jaar vtv bellen om datum en tijd vast te leggen. Dus vanmorgen gebeld, ik zou terug gebeld worden maar naar verwachting zou dit pas na dinsdag lukken  :blink:
Na wat aandringen toch iemand gesproken, alles vastgelegd, krijg ik te horen dat ik eerst het kasteel vast moet leggen. Die sturen vervolgens hun bevestiging naar de gemeente. Naar het kasteel moest ik bellen om datum aan te vragen.
Bel ik naar het kasteel, krijg ik te horen dat ik moet mailen. Want dan kunnen ze op hun gemak kijken of alles wel uitkomt.
Jongens, wat een gedoe zeg! Wij hadden niet zo'n gedoe. Welk kasteel gingen jullie ook alweer trouwen? Bij ons (ook kasteel) was dat niet zo'n gedoe. Gewoon een bevestiging dat we had deden (wel via mail, maar anderhalf jaar voor we gaan trouwen). De cateringbedrijf heeft bijna alles voor ons geregeld, behalve de trouwzaal, die moest via de kasteelstichting, dus kon dat niet via contactpersoon. Via de gemeente hoeft niet, de kasteelstichting deed dat voor ons. Via hen hebben we ook een lijstje met BABS gekregen waarop elke BABS zich voorstelt. Daaruit hebben we een persoon gekozen die ons het meest aansprak, maar dat is nog niet rond. We hebben hierover gebeld en de kasteelstichting ging erachteraan bellen (blijkt dat planning van de gemeente nog niet rond was, vandaar de vertraging). In ondertrouw kunnen we pas max 1 jaar van te voren, maar voor de trouwlocatie enzo hoeven we daar geen rekening mee houden.
Wat kost het bij jullie om te trouwen?
Dus ambtenaar en locatie?
Zaaltje kost bij ons 115,-, maar wij hadden 200,- korting gekregen.
Trouwboekje kost 45,65
Leges 650,-

En jeej! Mijn pergamano perkamentkunst beginnerspakket en perkamentpapier is binnen! Kan nu beginnen met ontwerpen van de save-the-date-kaartjes! :D
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2013, 09:12:15 door Toinette »

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #998 Gepost op: 18 mei 2013, 09:09:02 »
wow, zo duur allemaal.
Wij trouwen op een zaterdag, dat is gratis (anders betaal je 124€) en dan nog 25€ voor het trouwboekje
Als je op een zondag trouwt kost het je wel 300-400€

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #999 Gepost op: 18 mei 2013, 09:21:49 »
wow, zo duur allemaal.
Wij trouwen op een zaterdag, dat is gratis (anders betaal je 124€) en dan nog 25€ voor het trouwboekje
Als je op een zondag trouwt kost het je wel 300-400€
Grappig dat het op zaterdag juist gratis is, hier betaal je juist extra veel.

@Bolien, balen dat het zo lastig gaat.

@Audrey, spannend!

Wij betalen voor de locatie 500 euro (inclusief aankleding) en nog eens ongeveer 500 aan de gemeente. We hebben een ondertekende brief gekregen van onze locatie, deze moesten wij ondertekenen en naar de gemeente sturen. Die hebben een bevestiging terug gestuurd. Alleen stond erbij dat het geldbedrag nog omhoog kon gaan voor 2014. Dus wij weten nog niet hoeveel het precies wordt... Wel vervelend.

En onze save the date kaarten en eigen postzegels zijn binnen gekomen, super leuk geworden!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards