collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734423 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1225 Gepost op: 22 juni 2013, 09:20:15 »
Toevallig heb ik ook maat 42. Ik ben gelukkig geslaagd in de winkel waar ik mijn jurk ook heb gekocht. En die maat 42 zit als gegoten. Ik zou met deze maat niet op internet gaan bestellen want dan weet je inderdaad niet hoe het uitvalt. Volgens mij hebben de meeste bruidszaken wel schoenen in maat 42. In beide waar ik heb gepast gelukkig wel. Weet niet of je specifieke eisen hebt aan je schoenen anders kan ik je misschien een plaatje van mijn schoenen doorsturen.

Bloem2014

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1226 Gepost op: 22 juni 2013, 14:29:00 »
Hallo allemaal,

Ook ik mag mij hier melden. Wij gaan volgend jaar op 01-02 trouwen na 1,5 jaar verloofd te zijn. Ik Ik ben moeder van een zoon (2) en 2 dochters(16 weken) en woon in omgeving Rotterdam.

De belangrijke zaken zoals; stadshuis, trouwlocatie & taart hebben we gelukkig al geregeld. Morgen ga ik hopelijk DE jurk passen en maandag gaat mijn verloofde voor een pak kijken.

We vieren het met een bescheiden aantal mensen (man of 50), maar wel uitbundig.

Ik wil bijna alle decoratie zelf gaan maken zoals; de pompons, confetti, trouwkaarten etc. Hopelijk is dit allemaal haalbaar met werk en de 3 kinderen.

Groetjes

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1227 Gepost op: 22 juni 2013, 16:23:22 »
Welkom Bloem2014. Leuk dat je ook gaat trouwen....een dag na mij ben jij aan de beurt. Leuk hoor. Ben erg benieuwd of je morgen je jurk vind! Heel veel plezier met het passen. Waar ga je kijken voor jurken?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1228 Gepost op: 22 juni 2013, 17:16:36 »
Welkom Bloem!

Bloem2014

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1229 Gepost op: 22 juni 2013, 21:03:26 »
Hoi Frenchbull85,

Wat leuk dat jij een dag eerder gaat trouwen. Ben je al bezig met de voorbereidingen? Bedankt, ik ga kijken bij het bruidspaleis.

Mamavan3

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1230 Gepost op: 22 juni 2013, 21:50:53 »
Hai!


Thnx audrey:)

Daisy, misschien trouwen we wel op dezelfde datum :applaus: wel een gek idee dat het nu minder dan een jaar is, de tijd vliegt echt zo snel!
Mijn moeder is wel mee geweest jurken kijken, ze heeft haar best gedaan omdat het toch zo hoort, we waren met een leuk clubje, was wel echt een super ervaring. Het lijkt me wel heel lastig voor je vriend, mijn schoonouders zijn wel echt heel lief en ontzettend betrokken, altijd al geweest, dat helpt echt heel veel.

Frenchbull, de voorkeur neigt inderdaad het meeste naar 18 juni vooral omdat we daarna lekker weg kunnen! En over het buitenland heb je gelijk, we hebben ook besloten dat het iig nederland gaat worden!
Wat fijn dat boeken thuis bezorgd kunnen worden, ik heb nogal eens gezeuld met geboorteboeken en wat fijn die kortingen, scheelt toch weer mooi! Ben ook wel benieuwd of jullie nog gaan veranderen:)

Mamamikado: wat fijn dat alles nu vast staat en 2 juli in ondertrouw, dat is al snel! Ik ga ook pas later kijken voor de kleding van de kinderen, ze groeien best veel in een jaar.
Schoenen, je zou verwachten dat dit toch ook makkelijk te krijgen is in grotere maten, wel echt vervelend dat je hier tegen aan bent gelopen maar misschien heb je een net een beetje pech gehad, hopelijk ga je ze toch vinden net als frenchbull

Welkom bloem! Veel plezier met passen morgen!
Je kleintjes zijn nog wel jong, zal wel druk zijn! Al vond ik het eerste jaar wel het makkelijkst, ik kon mijn jongste toen nog overal mee naartoe slepen en hij sliep vooral:) Wel heel erg leuk als je het meeste zelf gaat maken!

Vraagje: Ik wil heel graag een themakleur(fuchsia roze of rood) maar het past niet echt bij de kleuren binnen in het kasteel(de trouw en feestkamer)
Ik wil bijvoorbeeld mijn schoenen in die kleur en het terug laten komen in de taart e.d. maar houden jullie daar rekening mee dat het past bij de inrichting van de locatie?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1231 Gepost op: 22 juni 2013, 21:57:09 »
Grappig mv3, wij hebben ook een vleugje rood als thema kleur. Onze trouw/dag locatie heeft mooie aarde / grijze tinten dus daar past het erg mooi bij.

Wij gaan het volgende rood doorvoeren:
- Ik: schoenen en misschien iets in m'n haar
- Vriend: stropdas en zakdoekje (of hoe dat heet) en sokken
- Bruidstaart
- Bruidsboeket
- Bedankjes
- Tafel versiering
- Auto
- Tijdens fotoshoot
- Halsbanden van onze honden
- Trouwkaart

Mamavan3

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1232 Gepost op: 23 juni 2013, 10:36:20 »
Wat ontzettend leuk Margreet!

Brengen jullie honden de ringen?

Ik heb een voorstelmail gestuurd, is deze aangekomen?
Ik zou daar graag aan toegevoegd willen worden zodat sommige dingen niet openbaar op het forum komen maar die ik wel met jullie kan delen:)

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1233 Gepost op: 23 juni 2013, 10:44:56 »
Welkom Bloem!

Mamavan3, zelf zou ik ook kiezen voor 18 juni omdat jullie dan lekker weg kunnen daarna.

Ondertrouw, wij gaan waarschijnlijk ook vrij snel in ondertrouw omdat we geen idee hebben wat ik in september ga doen. Ik wil stoppen met mijn studie (master) bachelor is al binnen. Maar dan moet ik dus werk gaan zoeken en is het fijn om niet al snel vrij te vragen om in ondertrouw te gaan.

Schoenen, de trouwschoenen in de zaak waar ik mijn jurk heb gekocht gingen ook tot maat 43, misschien is marktplaats een goede oplossing?

Themakleur, wij hebben lichtblauw als themakleur, deze komt overal in terug behalve in de bruidskleding dus in:
- antennelintjes
- uitnodigingen
- save the date kaarten
- enveloppenkist
- kledinghanger
- bellenblaas
- flesje om getuigen te vragen
- kaartje voor zitplaatsen getuigen en ceremoniemeester
- kraanvogels
- vaasjes en kaarsjes
- pompoms
- gastenboek
- bord voor bedankt voor bij de bedankjes
- versiering voor aan de stoelen tijdens de ceremonie
- bedankjes

Dat was het denk ik  :sleep:

Ik heb ook maar een lijstje gemaakt met wat we wanneer moeten regelen of bellen en hoeveel tijd van te voren

Mamavan3: de mail is aangekomen en de meeste meiden hebben al gereageerd, je zult snel het wachtwoord ontvangen

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1234 Gepost op: 23 juni 2013, 11:49:18 »
Mamavan3 en Bloem2014, welkom!


Bloem2014 veel plezier met passen! ik heb veel goede verhalen daarover gehoord, benieuwd hoe je het vindt!
Mamavan3: wij houden idd wel rekening met de inrichting van de locatie die we in gedachten hebben. Vooral omdat daar best wel wat foto's gemaakt zullen worden. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Als het om details gaat hoeft het ook niet echt storend te zijn


Samantha-riepen: hier nog iemand uit de buurt van Utrecht!

Daisy31: welkom! Normaal idd 6 tot 8 weken van te voren. Ik zie dat je eind juni trouwt. Bij ons in de omgeving is juni een populaire vakantiemaand voor mensen die (nog) geen kinderen hebben dus je zou het ook iets eerder kunnen doen. Als je iedereen een save the date hebt gestuurd zou ik dat ook gewoon doen.
Wij twijfelen een beetje over de save the date: enkel naar daggasten of naar iedereen, vandaar dat ik er aan moest denken ;)

Frenchbull85: mooi!


Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1235 Gepost op: 23 juni 2013, 12:03:47 »
ik ben gisteren voor het eerst jurken gaan passen, bij Jolie in Enschede.

Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht.

Mijn moeder, zus en tante kwamen een kwartier later, aangezien mijn moeder net was geopereerd en ziek werd in de auto. En net toen ze binnenkwamen, wilde de verkoopster mij de kleedkamer mee innemen, zonder dat ik hallo had kunnen zeggen.
Ze vroeg me ook niet naar mijn budget, dus die heb ik maar even benoemd (1200) toen ze met té prachtige jurken binnen kwam. Toen vielen er dus weer wat jurken af.
Ze gaf aan dat ik zelf ook tussen de jurken mocht kijken, maar het was me onduidelijk waar nu welke jurken hingen en waar ik het beste kon kijken... Ik ben in het pronovias schap blijven hangen, maar dat was helaas al buiten mijn budget.
Ik heb in totaal 3 jurken aangepast, allemaal dezelfde stijl.
De 2e was wel mooi, maar ik had totaal nog niet het idee dat ik in die jurk naar het altaar zou willen lopen (heb ook geen idee of ik dat gevoel wel ooit krijg). Dat was deze jurk: http://www.sinceritybridal.com/wedding_dress/3637


Ik merkte dat mijn budget te klein was voor de winkel waarin ik was, waardoor ik te weinig de jurken kon aanpassen die ik ook aan zou willen zien, zoals:



Binnenkort dus maar eens naar een winkel gaan met een lagere prijsklasse...

Samantha-riepen

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1236 Gepost op: 23 juni 2013, 12:09:45 »
Welkom bloem en gefeliciteerd en heel veel succes met voor bereidingen met de 3 wondertjes

@ aens wat leuk , waar vandaan ik uit driebergen

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1237 Gepost op: 23 juni 2013, 12:18:56 »
Au-drey wat een prachtige jurken!
De tweede en derde doen me denken aan Justin Alexander jurken. Misschien wedding wonderland iets voor jou? Hebben ze nu ook sale

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1238 Gepost op: 23 juni 2013, 12:35:55 »
Eerste jurk is prachtig!

Ondertrouw, moeilijk om datum vast te stellen. Als we dit jaar in ondertrouw gaan, betekent dat het scheelt in de kosten voor de gemeente. Anders krijgen we de prijzen van 2014.

Kleurenthema: Ik denk dat het bij ons voornamelijk zwart en goud gaat worden denk ik. De kaarten die we tot nu toe mooi vinden hebben die kleuren. Zelf wil ik graag de decoratie maken voor op het feest, met als idee wijnflessen etc matzwart en goud te spuiten.

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1239 Gepost op: 23 juni 2013, 12:41:36 »
Ik vind de eerste jurk het mooiste!

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1240 Gepost op: 23 juni 2013, 15:36:02 »
Welkom nieuwe bruidjes!

@Audrey, mooie jurken, vind de eerste ook prachtig hoor! Bij het bruidspaleis had ik ook dat er geen mooie jurken in mijn budget vielen. Het verscheelt echt per winkel. Gewoon verder afspraken maken! Wel jammer is het dan dat je niet slaagt.
Heb je niet zo iets van: satijn staat me het mooist qua stof? dan zou je al een selectie kunnen maken. dan zou ik voor de laatje gaan, vind die ook wel heel mooi!


@kleur. Wij wilden eerst blauw. Maar nu twijfelen we. Bij de locatie die het waarschijnlijk wel wordt, is alles in bruintinten. Het hangt een beetje af van het pak van mijn vriend, wat hem mooi staat. Ik denk dat als zijn pak bruin wordt, dan wordt het thema bruin, kiest hij blauw dan wordt het blauw. Mijn voorkeur is wel bruin, vind de locatie toch wel belangrijk.
Stel het wordt bruin, dan zou mijn boeket ook richting bruintinten gaan, de kaart, aankleding in de zaal, enveloppendoos. Het zakdoekje en het overhemd van mijn vriend wordt sowieso de kleur van mijn jurk. (die ik hier lekker niet ga noemen haha! Maar wel op de mail staat).

@ondertrouw. wij gaan 15 oktober om 15.00 uur in ondertrouw.

@Locatie. Wij zitten een beetje te piekeren over de prijs. Onze locatie heeft minimaal omzetgarantie van 2500 euro. Wij hebben 13 man die mee eet. (15 incl ons). 77 feestgasten. Daarmee komt de offerte op 2870 euro. Wij willen eigenlijk 2500 euro afspreken voor 70 gasten met een marge van 10%. 70 gasten en 15 eetgasten komt op 2665 euro. Die marge is dan dat we max tot 77 man kunnen uitbreiden, daarboven dan mogen ze weer kosten in rekening brengen, blijven we in de marge dan blijft het 2500 euro. Hierin zit eten, drinken en hapjes. Zelf het drinken onder het eten is all-in. Is dit redelijk?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1241 Gepost op: 23 juni 2013, 16:51:17 »
Wat ontzettend leuk Margreet!

Brengen jullie honden de ringen?

Ik heb een voorstelmail gestuurd, is deze aangekomen?
Ik zou daar graag aan toegevoegd willen worden zodat sommige dingen niet openbaar op het forum komen maar die ik wel met jullie kan delen:)

Ja idd Mv3, onze honden zijn de ringendrager(s)  :biggrin:
Waarschijnlijk laten we ze alle 3 naar ons toekomen en dan bij 1 of 2 honden de ringen om. Maar we weten nog niet hoe we het precies gaan doen.

Je mail is idd aangekomen hoor! Die is verspreid onder de bruidjes die al een ww hebben. Er hebben er al een aantal terug gereageerd met een JA, dus het zal vast goedkomen  :biggrin:

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1242 Gepost op: 23 juni 2013, 17:18:33 »
Bloem2014....Ja ik ben al lekker druk met de voorbereidingen.
Dingen die al geregeld zijn: Datum ondertrouw en vastleggen van de trouwdag in het gemeentehuis, Feestzaal is helemaal geregeld op de laatste details na, Jurk en schoenen en jasje hangen al in huis, Enveloppendoos is gemaakt, Gastenboek is gemaakt, bloemen worden gedaan door een vriendin van ons, mail gestuurd naar kennis die met de oldtimer zou rijden maar die zit nu in engeland dus wachten op reactie.
Dingen waar we nu mee bezig zijn: Bedankjes deze zijn in bestelling de kaartjes heb ik al geprint, Trouwkaarten uitzoeken, Fotograaf uitzoeken en bespreken.
Binnenkort doen: Eind van de zomer gaan we de ringen uitzoeken, najaar pak van mn vriend, definitieve gastenlijst opstellen, november de kaarten versturen, opvang voor de hond regelen, vakantie regelen.

margreet1983....wat leuk dat jullie honden de ringen komen brengen. Ben echt bang dat mijn hond daar te enthousiast voor is en eerst uitgebreid iedereen gaat begroeten en als ze iemand begroet heel het gemeentehuis onder plast. Dus denk niet dat het dat word. Maar weet ook nog niet hoe ik het wel wil.

Mariska1987....denk wel dat dat redelijk is hoor qua prijs. Wij hebben iets meer gasten en komen op een iets lager bedrag omdat mijn vriend voor zijn vrijwilligerswerk vaak contact met die man heeft. Soort vriendenprijsje maar dan wel schappelijk genoeg voor hem ook.

Au-drey....mooie jurken. Jammer dat het toch een beetje tegenviel. Heb je al wel een idee qua model en stof wat je wilt en misschien ook aangezien wat je mooi staat? Gelukkig zijn er nog genoeg winkels waar je voor dat bedrag een jurk kan vinden dus succes met verder zoeken.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1243 Gepost op: 23 juni 2013, 17:49:02 »
Wij trouwen niet in het gemeentehuis. Daar mag je m.u.v. een geleidehond niet komen met honden. Onze vriendin houd de honden onder haar hoede tijdens de ceremonie. Als de honden de ringen komen brengen gaan ze springen (weet ik nu al  :biggrin:) dus vandaar dat we een plaid naast onze stoel leggen zodat we die eerst even over onze kleding kunnen leggen voordat de honden komen.

Au-drey: jammer joh dat ze weinig jurken voor jouw budget hadden. Toen ik zelf voor jurken ging kijken had ik allemaal mooie jurken uitgezocht die me niet stonden. 'k Leek wel of ik 3 maten groter was geworden  :jawdrop: Gewoon verder zoeken tot je DE jurk gevonden hebt!

Mariska, wat betreft de prijs van jullie locatie zal afhangen wat je voor dat geld krijgt. Maar je bent vaak al snel 25-30 euro p.p. kwijt voor een feestavond incl. drank, gebak, nootjes en bittergarnituur. Ligt er ook nog eens aan waar de locatie is. Vaak in de afgelegen gebieden betaal je een heel stuk minder als een grote stad.

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1244 Gepost op: 23 juni 2013, 19:35:03 »
Ik bedoel meer of we het kunnen voorstellen als de offerte op 2670 euro komt om 2500 euro af te spreken met een marge van 10% in personen.


Hoe onderhandel je hierover?
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2013, 21:16:04 door Mariska1987 »

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1245 Gepost op: 23 juni 2013, 19:55:06 »
Je zal ongetwijfeld over de prijs kunnen onderhandelen. Wij hebben in de offerte staan dat we tot 48 uur van tevoren kunnen wijzigen met het aantal gasten. 'k Heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat er marges zouden zijn van 10%.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1246 Gepost op: 23 juni 2013, 20:34:03 »
Bij ons zit er ook een marge in de gasten. We kunnen uiterlijk 10 dagen voor de bruiloft aangeven hoeveel gasten er komen. Wij hebben tot nu toe 25 daggasten en 110 avondgasten. Avondgasten kunnen we dan terug laten lopen tot 99 (ook 10% dus).

Mariska ik denk dat je een mooi voorstel hebt gekregen.
Onze totaalofferte kwam uit op: €4640,-
Ontvangst met Prosecco en een nootje.
Vervolgens BBQ met vlees, vis, 5 stukjes in totaal pp met salades alles erop en eraan.
Bruidstaart regelen we dan zelf.
Drinken is hier allemaal bij inbegrepen.
`s avonds hebben we ontvangst ook met nootjes en knabbeltjes.
Vervolgens wordt er meerdere keren rond gegaan met hapjes en wordt er op tafel brood met tapenade etc neergezet.
Hapjes zijn gewoon bitterballen etc allemaal.
We sluiten af met een puntzak friet.
Buitenlands gedestilleerd wordt geturfd.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1247 Gepost op: 23 juni 2013, 21:15:47 »
Eventjes geheel ter zijde, maar ik wou dit jullie toch niet ontnemen. :biggrin:



Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1248 Gepost op: 23 juni 2013, 21:16:23 »
Ik bedoel meer of we het kunnen voorstellen als de offerte op 2670 euro komt om 2500 euro af te spreken met een marge van 10% in personen.
Diner incl. drinken is 40 p.p. feest is 4,5 uur voor 29,50 euro p.p.
Omgerekend: 15x40 = € 600,-- en (70x29,50= € 2065,-- of 77x29,50= € 2271,50)
Dus voor 70 man: 2.665 en voor 77 man: 2871,50.
Wij willen graag de offerte van 70 man voor 2500 euro met een marge van 10% in de gasten. Is dat redelijk naar hun toe of stellen we iets belachelijks voor?
Hoe onderhandel je hierover?

Wij hebben hierin overigens ook welkomstdrankje, nootjes, zoutjes en olijven op tafels. 3 hapjes pp en 5 hapjes frituur pp en een zakje friet.
Drank: bier, wijn (wit, rosé en rood), frisdranken, jus d’orange, jenever, vieux, port, sherry en Martini.

@pk88. Oehh bbq, dat is ook leuk!

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1249 Gepost op: 24 juni 2013, 08:59:41 »
Au-drey....mooie jurken. Jammer dat het toch een beetje tegenviel. Heb je al wel een idee qua model en stof wat je wilt en misschien ook aangezien wat je mooi staat? Gelukkig zijn er nog genoeg winkels waar je voor dat bedrag een jurk kan vinden dus succes met verder zoeken.

Ik had een klein beetje een idee wat ik wilde, ik dacht aan kant en mermaid model, maar ik wilde in deze afspraak juist de verschillende modellen en stoffen passen om te kijken of dat wel echt is wat ik wil. Maar ik heb nu slechts 3 jurken aangehad, allemaal kant. Dus helaas nog geen beeld kunnen vormen van wat ik nu wil...

@Mariska: Bekend probleem, ook wij vinden het lastig om te onderhandelen over de offerte.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards