collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734423 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1450 Gepost op: 25 juli 2013, 22:04:18 »
Voor de bruiden die wat later in 2014 gaan trouwen en nog niet alles op orde hebben heb ik eventueel een tip.
Ik had vorige week een trouwagenda besteld (Gratis) van wedding fair. Daar staat echt van alles in, ook schema's etc. die je zelf kan invullen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een plannings checklist waarin een lijstje staat met dingen die je voor een bepaalde tijd gedaan moet hebben. (9-12 maand van te voren: ..., ..., ..., etc.) Een agenda waar je van alles in kan schrijven, afspraken etc. begrotingsschema, leverancierencontactenlijst, zelfs een bladzijde met een uitleg wat je in je eerste hulp pakket bij bruiloften moet zetten. (zakdoekje, kousen lipstick aspirine, geurtje, pepermutje blarenpleisters extra schoenen) En voor de rest allemaal tips.

Kost echt helemaal niks, ook geen verzendkosten het wordt gratis opgestuurd


Edit: Net even de link opgezocht: http://www.weddingfair.nl/p/22/272/nieuwsbrief
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2013, 22:37:54 door SamanthaLorna »

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1451 Gepost op: 26 juli 2013, 08:49:54 »
Goede tip zeg! Ik heb me ook aangemeld, ook al trouw ik begin 2014 haha

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1452 Gepost op: 26 juli 2013, 08:52:41 »
Agenda heb ik ook! (Gebruik hem alleen niet, haha)

Zijn er mensen die een kleur toevoegen op hun feest? En tot hoever trek je dat door?

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1453 Gepost op: 26 juli 2013, 12:19:22 »
Thanks voor de tip.. :D Ik ga eens ff kijken.. :)

Ik zit te denken aan een kleurthema voor de dag in het geheel.. (ik geloof niet dat ik van het soort feest ben.. en als we dat zouden doen zou niemand dansen.. dus weinig zin).. Ik wilde het iig terug laten komen in de kaart en ik mijn details (bloemen en sieraden en stuff) en die van mijn AS (stopdas, miss zo'n maf zakdoekje in je jasje).. Ik zit me af te vragen of ik de gasten daartoe kan verplichten.. Hangt een beetje van de kleur af.. En dan miss in de decoratie op de tafeltjes ofzo.. En het gastenboek.. Wil niet ALLES die kleur maar gewoon wat van die hintjes.. Vriendin van mij had rood als thema en zij had een rode bloem in het haar, knalrode lipstick en rode schoenen en rode auto.. en haar AS een rode stop en dat maffe zakdoekje.. Heel subtiel maar wel duidelijk.. Andere vriendin had grijs/zilver maar omdat dat niet zo'n sprekende kleur was zag ik het pas toen ze het zei.. Terwijl zij veeel meer in die kleuren had.. Dus denk dat het ook een beejte van de kleur afhangt die je kiest..

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1454 Gepost op: 26 juli 2013, 12:50:16 »
Wij gaan voor de kleur blauw, en willen dit ook als 'dresscode' voor de gasten op de kaart zetten.
Ik heb blauwe schoenen, vriend blauwe sokken. Willen blauw in de kaart, misschien in het boeket, in de versieringen, bedankjes enz.


margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1455 Gepost op: 26 juli 2013, 13:47:30 »
Mooie jurk Ukkie!

Fotograaf: tja wij hebben een dure smaak. Maar goed, dan krijgen we wel wat we graag willen. En dat is ons heel veel waard. Net zolang zoeken tot er 1 tussen zit die bij jullie style past!

Kleurenthema: wij gaan voor een toefje rood. Rood komt terug in boeket, schoenen, stropdas oid bij mijn aanstaande, bruidstaart, trouwkaart, trouwauto en tafelversiering. Wij vragen de gasten om iets van rood in hun kleding/accessoires terug te laten komen.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1456 Gepost op: 26 juli 2013, 14:54:34 »
We zitten nu met het idee, with a touch of pink. En dan misschien mijn bruidschoenen, sokken bruidegom en dat zakdoekje ding. Taart, kaart, bedankjes, tafelaankleding, gasten.
Maar al met al vind ik het best lastig en denk ik dat het dadelijk zo over de top wordt.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1457 Gepost op: 26 juli 2013, 15:33:28 »
Leuke kleurthema's komen langs :D
@pkk88: ik denk niet dat het snel over de top wordt. Of je moet een suikerroze jurk nemen en je AS een roze pak en een barbie-auto.. Maar dat klinkt niet echt als een touch of pink.
Ik zit (ja believe it or not) aan de thema kleur zwart te denken... of donker grijs..

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1458 Gepost op: 26 juli 2013, 15:36:19 »
Wij doen geen themakleur. Ja misschien dat mensen wit als themakleur zien, maar ik vind dat meestal het mooiste als er witte versieringen e.d. zijn bij een bruiloft.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1459 Gepost op: 26 juli 2013, 15:38:23 »
@Bruid_op_onderzoek, wij eerst ook hoor, maar dan in combinatie met goud. Er zijn namelijk aardig wat zwart / gouden trouwkaarten.

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1460 Gepost op: 26 juli 2013, 16:41:55 »
Ukkie....hoe is het jurken passen gegaan? Iets kunnen vinden naar je smaak en vooral de jurk van het plaatje kunnen passen??

Agenda....had ik ook besteld en ligt nu ergens onder in de kast. Bedenk mn eigen volgorde wel van alles regelen hahaha.

Kleurenthema....wij hebben geen kleurenthema. Ik heb alles wit, as mag zelf een kleurtje kiezen als het maar niet allemaal wit is en hij moet ook de bloemen uitkiezen. Auto is wel weer wit maar niet bewust gekozen dat is puur de auto die wij wouden omdat mijn schoonouders daar ook in getrouwd zijn en van een goede kennis van ons is.

Gisteren goed gesprek gehad met as betreffende de fotograaf. We hebben van beide fotograven voors en tegens genoemd en hij kwam toch wel tot de conclusie dat hij zich teveel liet meeslepen in hoe gezellig het was bij de tweede fotograaf. Veel over de huisdieren gekletst enzo en dat kwam meer omdat ze een collega van een hele goede vriendin is, en het gaat natuurlijk om het resultaat van de foto's. Vanavond nog een maal met hem erover praten om echt zeker te zijn van onze keuze want vind het ook belangrijk dat hij zich helemaal prettig voelt bij de fotograaf want anders zullen we echt verder moeten zoeken.

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1461 Gepost op: 26 juli 2013, 17:23:27 »
Ook wij hebben, eigenlijk zonder dat dat de bedoeling was een kleur. De kleurdetails (lila/paars met grijs/zilver) uit mijn jurk komen terug in de bloemen, kleding van man en kids, versiering, trouwkaarten, bedankjes e.d. Dit komt mede doordat paars mijn lievelingskleur is ;)

De gasten hoeven geen details hoor, vind het belangrijk dat een ieder zich prettig voelt ;)

Eindelijk ook contact gehad met verschillende fotografen, binnenkort afspraken maken, ze zien allemaal ons "rondrit" idee zitten, en het past binnen ons budget bij allemaal ;) dan kan dat ook van ons lijstje af. Dan zijn we, op de definitieve keuze van mijn jurk, en kleding van man en kids na, dat kan i.v.m. de maten pas kort van te voren, met de grote dingen klaar, wat je echt moet vastleggen, volgens mij. Vooruit, we willen ook nog een bruidstaart ;)

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1462 Gepost op: 27 juli 2013, 07:12:25 »
Vertellen jullie veel over jullie bruiloft aan anderen? Wij eten elke vrijdag bij mijn ouders. Laat dan vaak onze ideeën zien. Alleen mijn moeder was gisteren er niet mee eens.. Het idee van touch of pink. Wilde eigenlijk fuchsia schoenen, vervolgens kreeg ik naar mijn hoofd gesmeten als je dat doet betaal ik de jurk niet. (Ze kan zo demotiverend zijn) maar wat moet ik dan doen om roze te dragen? Nagels? Maar dat lijkt me te, wel mijn boeket, maar die houdt je niet heel de avond vast.
Terwijl mijn vader juist super enthousiast is, maar juist rood een makkelijkere kleur vond.. Gelukkig blijft iedereen elke keer zeggen: maar het is jullie bruiloft, jullie moeten het zelf weten.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1463 Gepost op: 27 juli 2013, 09:22:49 »
da's vervelend pk88!
Hopelijk kan je vader haar laten inzien dat het jullie huwelijk is en dat zij (om het cru te zeggen) eigenlijk niets in de pap te brokken heeft.

Ik praat er (buiten hier dan) eigenlijk met niemand over. Ja heel af en toe eens met m'n ouders, maar die zeggen er niet veel op. Dus daar heb je dan niet veel aan :)

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1464 Gepost op: 27 juli 2013, 11:49:18 »
@pk88 wat jammer dat je moeder zo (fel) reageert en misschien inderdaad als het "zakt" dat ze er anders over denkt maar als jij roze schoenen wil doe dat dan vooral gewoon!Jij moet je die dag mooi en fijn voelen!

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1465 Gepost op: 27 juli 2013, 11:59:03 »
trouwagenda hebben wij ook, alleen gebruiken hem niet. Vind niet zo handig, ze hebben aantal datums niet goed gezet en daarom zat er netjes een briefje bij met de juiste datum en uiteraard dat losse briefje ben ik alweer kwijt.

Wij willen ook een kleurenthema doen, wij gaan voor rood/wit. Willen het niet laten overheersen. Maar laten het waarschijnlijk wel terug komen in kaart/versiering/accessoires. Op dit moment hoeven de daggasten zich daarop niet aan te passen (misschien dat dat nog veranderd  :P)

Vandaag wilde we eigenlijk een paar locaties gaan bekijken hoe de sfeer daar is. Maar zojuis is het heerlijk gaan onweren hier  :applaus: Dus dit gaat waarschijnlijk vandaag niet door (wil wel met mooi weer sfeer proeven, aangezien het aan het water is en de ander een super gaven tuin heeft) Hebben jullie trouwens nog tips waar we op moeten letten bij locaties???

@pk88 wij vertellen ook wel veel aan mijn ouders (zijn ouders iets minder). Ben nu via de whats app aan het brainen stormen over de locaties bijvoorbeeld. Maar als jij roze schoenen wil dan moet je dat gewoon lekker doen. Mijn moeder zou dat volgens mij alleen maar leuk vinden net even iets anders dan anders

Groetjes Annemiek

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1466 Gepost op: 27 juli 2013, 19:25:36 »
SamanthaLorna: Goede tip! Heb hem meteen doorgesluisd naar een vriendin van me. Ze gaat eerder trouwen dan ik (maar moet nog wel gevraagd worden) en vroeg zich af wat er allemaal geregeld moest worden. Je hebt dus een erg goede timing om dit te delen!

@kleur: We hebben niet specifiek gekozen voor een kleurenthema. Wel merk ik dat appeltjesgroen voorkomt in de site, save-the-date kaart en de bruiloftskaart. Dit komt als het goed is ook terug in de bruidstaart. Verder willen we het fleurig houden, dus de kleuren rood/oranje/geel/lichtblauw/appeltjesgroen zullen veel terugkomen. Lente/zomerkleuren.

pk88: Wat vervelend dat ze zo reageert! het is jullie bruiloft, dus jullie moeten doen waar je je goed bij voelt. Ik heb wel aantal dingen overlegd met mijn ouders/praat veel met ze. Kan m'n mond gewoon niet houden  :blush: Moet het delen met iemand als AS er niet is ;)


Wat betreft de jurk die ik hier gepost had.. Die hadden ze niet meer. Wel heb ik een andere jurk gepast waar organza in zat en dat stond mij niet mooi. Dus deze jurk was achteraf toch afgevallen. Welke ik wel heb, is te zien/lezen in de mail.

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1467 Gepost op: 28 juli 2013, 17:31:47 »
Over die agenda, ik weet ook niet of ik het bij ga houden allemaal maar vind het wel een goede richtlijn om een beetje een idee te krijgen.

@PK88 wat jammer dat je moeder zo reageerde. Ze moet inderdaad even door krijgen dat het jullie dag is.

Over kleurenschema's hebben wij het nog niet gehad, we zitten nog in het begin van alles organiseren. Wel vind ik champagne roze een mooie kleur, of misschien bordeaux rood. Binnekort toch maar even gaan kijken

Ukkie ik ga meteen even kijken, ben benieuwd!!

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1468 Gepost op: 28 juli 2013, 18:52:13 »
Ukkie....hele mooie jurk staat je erg goed.

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1469 Gepost op: 28 juli 2013, 19:56:27 »
We hebben nog niks besloten, dus dit mag van mij ook gewoon op het forum. Maar dit is 1 van de 2 strand paviljoenen waar we over na zitten te denken. Als het mooi weer is bij een bruiloft ziet het er dan zo uit. Wat vinden jullie ervan?


Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1470 Gepost op: 28 juli 2013, 20:12:05 »
Een beetje kaal, maar dat kun je nog versieren natuurlijk.
Voor de rest vind ik het wel mooi :) Gezellig!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1471 Gepost op: 28 juli 2013, 21:19:42 »
Heel erg mooi Samantha. Zelf zou ik qua versiering niet veel extra doen. Vind het zoals het er nu uitziet mooi, puur natuur.
Enige minpuntje vind ik dat je met je rug naar de gasten zit, dat vind ik zelf niet zo leuk.

Samantha-riepen

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1472 Gepost op: 28 juli 2013, 21:22:26 »
Heel romantisch Samantha

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1473 Gepost op: 28 juli 2013, 21:36:32 »
Ik denk dat je er opzich nog mee kan spelen etc. Bijvoorbeeld de stoelen naar de andere kant van die staantafel zetten zodat je met de gezichten naar iedereen toe zit. Vind het denk dan ook leuker.
Misschien nog iets van een bloemen of ballonnen boog aan het begin van die loper?
Haha ik begin nu al dingen eraan te veranderen en we hebben nog niet eens besloten of het daar gaat worden.

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1474 Gepost op: 28 juli 2013, 21:58:57 »
ziet er super leuk uit Samantha, als je iets aan versiering zou willen doen, zou ik het denk ik rustig houden. Denk dat bloemen dan leuker is dan ballonnen. En volgens mij kan je alles veranderen wat je maar wil (tenminste qua opstelling  :P)

Wij zijn gisteren niet meer voor locaties wezen kijken, staat nu voor volgende week op de planning.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards