collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734426 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1500 Gepost op: 6 augustus 2013, 07:10:15 »
Jeetje Frenchbull, wat erg.
Duimen draaien!

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1501 Gepost op: 6 augustus 2013, 07:24:29 »
Jeetje Frenchbull, heel veel sterkte met je vader.
De duimen draaien hier overuren voor je

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1502 Gepost op: 6 augustus 2013, 07:39:55 »
@Frenchbull, veel sterkte! We denken hier allemaal aan jullie!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1503 Gepost op: 6 augustus 2013, 09:42:47 »
Heel veel sterkte Frenchbull!!! Wat verschrikkelijk. Ik ga heel hard voor je duimen

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1504 Gepost op: 6 augustus 2013, 11:44:32 »
Heel veel sterkte toegewenst FrenchBull!
Ik hoop heel hard met je mee dat je vader jullie huwelijk nog mag meemaken!

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1505 Gepost op: 6 augustus 2013, 11:48:28 »
Frenchbull: Wat erg dat je vader zo hard ineens achteruit gaat.. Heel veel sterkte en ik duim mee. Hopelijk kan hij jullie speciale dag meemaken!

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1506 Gepost op: 6 augustus 2013, 11:49:07 »
Bericht gehad van de fotograaf. Volgende week kan hij al afspreken. Alleen AS en ik moeten nog een datum prikken. Ben benieuwd!

Bruidslin

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1507 Gepost op: 6 augustus 2013, 11:49:42 »
@Frenchbull wat duren 6 maanden dan nog lang! Heel veel sterkte!

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1508 Gepost op: 6 augustus 2013, 14:56:48 »
Dankjulliewel! 6 maanden lijken niks maar op dit moment duurt het erg lang. Het is elke dag maar weer afwachten of we geen telefoontje krijgen. Mijn vader woont 2,5 uur rijden van ons vandaan dus je gaat ook niet ff een kwartiertje langs om te kijken. Maar we moeten positief blijven al is dat niet altijd makkelijk....

@Ukkie....leuk fotograaf. Spannend hoor afspraak maken en dan kijken of het echt bij jullie past en of hij de foto's maakt die jullie verwachten.

Onze fotograaf vind het erg leuk dat hij het is geworden en gaat binnenkort al kijken in diergaarde blijdorp waar wij een fotoshoot willen doen aangezien het voor hem alweer een tijd geleden is dat hij er is geweest. Ga hem binnenkort nog wel een aantal voorbeeldfoto's sturen die ik perse wil en verder is hij vrij om ideeen uit te dragen.

Vannacht alleen niet zo leuk gedroomd over ons feest.....in eerste instantie kwam er niemand hadden we maar 5 gasten, toen iedereen gebeld was kwamen ze toch maar gingen ze met zn allen met lego grote kunstwerken bouwen....zie je ze al zitten al die volwassenen die aan het bouwen zijn en ik stond daar tussen met mn jurk aan hahaha

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1509 Gepost op: 6 augustus 2013, 18:02:55 »
Ik ben weer terug van twee weken vakantie, dus weer even bijgelezen.

Heel veel sterkte Frenchbull, ik hoop dat hij er bij kan zijn op jullie dag!

Prachtige jurk ukkie, ook zag ik hele leuke pompoms voorbij komen (als het goed is wat het in dit topic :sleep:)

SamanthaLorna, wat leuk dat veel wordt gedaan door bekenden, maakt het zoveel persoonlijker!

Themakleur: wij hebben lichtblauw (pastel) maar dit willen we subtiel hanteren, het zal ook niet in de bruidskleding komen.

Bij ons ligt alles verder stil, we hebben wel onze taarttopper binnengekregen toen we op vakantie waren, van lightinthebox: http://www.lightinthebox.com/nl/persoonlijk-kristallen-hart-bruidstaart-topper_p275301.html

Ook kwamen we een ouder stel tegen op vakantie in Oostenrijk waarvan hun zoon gaat trouwen op 9 mei volgend jaar. Heel misschien de AS van een bruidje hier? Ze hadden nog een dochter in Zweden wonen, zou wel heel toevallig zijn, maar wel leuk ;)

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1510 Gepost op: 6 augustus 2013, 21:35:19 »
Leuke taarttopper Daphne! Ook mooi om te bewaren voor later.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1511 Gepost op: 6 augustus 2013, 22:49:53 »
Even een e-mail gestuurd met de fotografen die we hebben gevonden. Met de twee eerste hebben we een gesprek al ingepland, met de laatste wachten we nog op het antwoord.
Nadeel, het eind rijden naar de fotografen toe. Dus proberen er twee op 1 dag te zetten. Zodat we niet heel de tijd op en neer blijven rijden.

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1512 Gepost op: 7 augustus 2013, 08:24:38 »
FrenchBull, wat erg! Heel erg veel sterkte!! Mijn moeder heeft een 2 a 3 jaar geleden 3 Tia's gehad en toen werd er verteld dat daar niet vaak schade door achterblijft, maar hoe het zit in combinatie met Parkinsons weet ik helaas niet. Ik zal heel erg hard voor je duimen!!

Daphne, hele leuke taarttopper. De anderen die eronder staat zijn ook erg leuk, die site ga ik zeker bewaren.

Ukkie, Wat leuk dat je een afspraak hebt, spannend! Door elk stukje wat meer geregeld wordt komt het ook steeds dichterbij!

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1513 Gepost op: 7 augustus 2013, 09:23:10 »
Even een e-mail gestuurd met de fotografen die we hebben gevonden. Met de twee eerste hebben we een gesprek al ingepland, met de laatste wachten we nog op het antwoord.
Nadeel, het eind rijden naar de fotografen toe. Dus proberen er twee op 1 dag te zetten. Zodat we niet heel de tijd op en neer blijven rijden.

De fotograaf die wij op het oog hebben komt naar ons toe. Verbaasden we ook over, maar hartstikke fijn natuurlijk!

Frenchbull85: je droom.. ik denk dat dat de spanningen zijn die je momenteel verwerkt. Wordt wel een heel originele bruiloft, als iedereen met lego gaat bouwen, haha.
Wat leuk dat de fotograaf zo enthousiast is. Geeft een goed gevoel dat hij zoveel moeite doet!

SamanthaLorna: Ja, klopt. Elk stukje dat geregeld is, is een stap dichter bij de dag. Dat is wel erg fijn! Heb er zo'n zin in..

daphne89: Haha, de pompoms zijn niet gemaakt door mij. Weet wel welke je bedoelt. In het topic DIY gok ik? ;) Ben zelf ook helemaal verliefd op de jurk.. *zwijmelt alweer weg*


Janneke1988

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1514 Gepost op: 7 augustus 2013, 14:42:23 »
Frenchbull85
heel veel sterkte.

Wij gaan volgend jaar ook trouwen.
Datum is geprikt op 12 september en gaan binnen kort kijken bij onze mogleijke trouwlocatie

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1515 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:03:53 »
Anke-Danny, wat leuk dat je ook in september gaat trouwen, tot nu toe was ik de enige :)

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1516 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:37:51 »
Pkk had in de mail gereageerd maar zag dat mn naam er nietonder stond hahaha moeet nog ff wennen aan mn tablet....

Welkom anke-danny gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

@samantha. Op zich geen schade alleen lijkensommige dingen van de parkinson verergerd zoals het moeilijke raten. Daarnaast heeft hij al een verminderde conditie en na elke tia gaat zn conditie verder na beneden.

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1517 Gepost op: 7 augustus 2013, 15:44:53 »
Dames gaan jullie trouwens in gemeenschap van goederen of onder huwelijkse voorwaarden trouwen?

Bruidslin

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1518 Gepost op: 7 augustus 2013, 16:08:15 »
Goede vraag, ik kon er al niets over vinden op dit forum. Ik geloofde altijd heilig in de huwelijkse voorwaarden, maar nu heb ik weer gehoord dat dat (negatieve) gevolgen kan hebben voor de erfenis van kinderen, mocht je die krijgen :blink: Beetje ingewikkeld, maar heb het nog niet uitgezocht.

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1519 Gepost op: 7 augustus 2013, 16:11:19 »
*breekt in*

Wij zijn onder huwelijkse voorwaarden getrouwd omdat wij mogelijk ambities hebben om een eigen bedrijf te starten. En daarmee willen we prive niet aansprakelijk gesteld kunnen worden. In de huwelijkse voorwaarden is wel opgenomen dat we alles bij een scheiding gewoon 50/50 verdelen omdat onze inkomsten vrijwel gelijk zijn. Een notaris kan je vrijblijvend informatie geven en een prijs opgave over de mogelijkheden en wat bij jullie situatie past. Ik dacht dat er wel een topic was over notarissen


*breekt uit*

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1520 Gepost op: 7 augustus 2013, 16:22:39 »
Wij weten ook niet zo goed wat we moeten doen. Zijn al sinds heel jong samen dus alles wat we hebben is van ons allebei. Even meelezen dus wat de rest gaat doen

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1521 Gepost op: 7 augustus 2013, 18:37:24 »
Wij doen huwelijkse voorwaarden.
Vriend wil misschien ooit een eigen bedrijf, plus je kunt heel veel vast laten leggen.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1522 Gepost op: 7 augustus 2013, 18:45:39 »
Wij gaan ook onder huwelijkse voorwaarden trouwen, we hebben al veel "financieel gedoe" gehad met de familie van mijn AS. Daar wil ik buiten blijven staan, ook werken we beide in een tak waar een eigen bedrijf goed tot de mogelijkheden behoort.
En om wat voor reden je uit elkaar zou kunnen gaan is nooit een positieve, de kans dat je dan alles eerlijk kunt regelen schat ik klein in, wij regelen alles vooraf om hier zekerheid in te hebben. Natuurlijk blijven wij de rest van ons leven bij elkaar  :sleep:

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1523 Gepost op: 7 augustus 2013, 18:52:52 »
leuk nog een september bruidje. Welkom Anke-Danny.
We trouwen zelfs de zelfde dag :D

Of wij in gemeenschap van goederen of onder huwelijkse voorwaarde gaan trouwen hebben we nog niet over nagedacht. Wij zijn op dit moment niet echt van plan om ooit een eigen bedrijf te starten. Maarja je weet nooit in de toekomst. Eens goed over nadenken

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1524 Gepost op: 7 augustus 2013, 20:00:42 »
Hier trouwen in gemeenschap van goederen. Zijn toen we gingen samen beide weer op nul begonnen. Dus samen weer opgestart. Vind eigenlijk ook een naar idee dat je eigenlijk moet nadenken over 'stel dat je uit elkaar gaat'. Dat is toch niet het idee van trouwen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards