collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734611 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1875 Gepost op: 26 september 2013, 01:06:30 »
De reportage van 9 uur, kost 950,-, moet toegeven, er worden een hele hoop kilometers verreden. We kunnen zelf aangeven waar we allemaal willen stoppen. We gaan nl. een soort reis door ons leven maken, waar we zijn opgegroeid, tot waar we nu wonen. Dat vind ik een nette prijs, maar dat album...maar om er nu zelf voor te gaan zitten....

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1876 Gepost op: 26 september 2013, 01:20:13 »
Wij krijgen een standaard klein album van 12 foto's erbij. Als we een groter album willen moeten we daar extra voor betalen.
Maar dat vinden wij te duur worden. Een vriendin van me heeft al aangeboden om ons uitgebreide album voor ons te willen maken.
We krijgen alle foto's op DVD in hoge resolutie.

9 uur voor 950 euro vind ik niet duur. Onze fotograve kost meer  :biggrin:

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1877 Gepost op: 26 september 2013, 07:18:44 »
Wij hebben bij onze fotograaf het album erbij gekozen in het pakket. Zijn nu voor volledige dag (geen max aantal uren) en album 950 euro kwijt. Zit er nu alleen aan te denken om het hele schema om te gooien en toch voor de ceremonie de fotoreportage te maken. Als het slecht weer is zitten we toch wel rot rond spitstijd op vrijdagmiddag. As ging erover nadenken wat hij ervan vind dus ben benieuwd.

@Spacekitten het zijn stalen ringen geworden. De ringen die we op de beurs hadden gezien waren titanium met zilver maar dat wordt afgeraden als trouwring. Alleen titanium vonden we te donker worden en dit zijn toch ook wel erg mooie ringen die van staal.
@Mariska1987....wat gaaf dat je je schoenen hebt. Jullie hebben een hoop leuke dingen in het vooruitzicht. Leuk geniet ervan.

En ik was zomaar vergeten te melden dat ik mijn schoonvader heb gevraagd om me weg te geven. Op vakantie telkens geen goed moment kunnen vinden en maandagavond waren we nog ff bij ze en bestond m'n schoonvader zijn bedrijf 20 jaar dus toen als wijze van cadeau gevraagd of hij me weg wil geven. Hij werd er wel een beetje emotioneel bij maar wilde het graag doen, maarrrrr als m'n as niet lief tegen me zou doen zou hij me meteen weer op komen halen hahaha.

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1878 Gepost op: 26 september 2013, 09:29:48 »
@Frenchbull: Fijn dat je dchoonvader je weg wil geven!

Wij hebben vanavond een gesprek met de collega van mijn as, die mogelijk onze fotograaf gaat worden, ik ben benieuwd!

Gisteren ontving ik de trouwbox: een doos vol folders ;-). Een was wel erg leuk: Huwelijksreislijst: je gasten kunnen dan delen van je huwelijksreis cadeau doen.  Is weer wat anders dan van iedereen een envelop. Kent iemand dit / zijn er ervaringen mee in jullie omgeving? Huwelijksreislijst.nl (of opreisalscadeau.nl, is een andere organisatie, maar hetzelfde idee).
« Laatst bewerkt op: 26 september 2013, 09:59:10 door KvD »

Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1879 Gepost op: 26 september 2013, 21:51:54 »
Mamamikado: Wat een super leuk idee om zo een foto 'reis' te maken. Het lijkt mij ook leuk om zoiets te doen, maar vriendlief vindt op de foto gaan echt verschrikkelijk. Helaas voor mij.  :dry:

De meeste fotografen kosten nog best wat.. poeh.

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1880 Gepost op: 26 september 2013, 22:04:41 »
Toevallig vandaag mijn zus gesproken, die is in 2008 getrouwd. Zij heeft toen bij een fotograaf een los trouwalbum laten maken, zij betaalde 750,-. Dan valt die 600,- van mij nog mee ;) We denken toch maar dat we het dan doen.

We hebben op dit moment de ene tegenslag na de andere.

 Onze locatie: de huidige eigenaar stopt er binnenkort mee, wij hadden met hem mondelinge afspraken, op vriendschappelijke basis, maar helaas, heeft zijn huurcontract niet meer verlengd, en verhuist nu naar een ander pand, wat absoluut niet onze smaak is. We zitten nu te wachten op de nieuwe eigenaar, om zo opnieuw rond de tafel te gaan, in de hoop dat we er voor dezelfde prijs uit kunnen komen. Maar ja dat zla op zijn vroegst pas in november zijn.

Trouwvervoer: De eigenaar kwam er opeens achter dat onze datum voor hem al vakantieseizoen is, hij zet nu weekverhuur, boven dagverhuur, ook al waren wij de eerste die hem wilde reserveren....Dus ook hier zijn we op zoek naar een ander alternatief.

Zo ben je weer terug bij nergens... :blink:

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1881 Gepost op: 26 september 2013, 22:09:49 »
Geven jullie de CM geld om dingen te regelen, die ze zelf mogen verzinnen?

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1882 Gepost op: 26 september 2013, 22:15:47 »
uhm...nee. Hun zouden iets willen organiseren, moet ik dat dan betalen? Je kunt ook zat dingen doen, met je gasten, die de CM alleen zijn eigen bijdrage kosten.

Aan wat voor onverwachte dingen zat jij te denken?

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1883 Gepost op: 26 september 2013, 22:27:42 »
Geven jullie de CM geld om dingen te regelen, die ze zelf mogen verzinnen?

Ja, in eerste instantie 100 euro. Dit voor de eventuele versiering en verrassingen. Verrassing als in duiven (wil ik niet), taartmes en schep, vuurwerk etc..
Wij vinden het wel leuk om dingen niet te weten. De locatie voor t eten en dan eest doet zelf de aankleding, de extr versiering als een strik op de stoel, balonnen en slingers regekt de ceremoniemeester dan van die 100 euro.
We hebben afgesproken dat als hij meer nodig heeff dit gewoon kan vragen.

Frenchbull. Wat leuk dat je schoonvader je weggeett! Ecgt super en een leuke reactie ook hihi!

Mamamikado. Wat rot dat het niet lekker loopt! Wanneer is jullie trouwdag ookalweer (sorry, onthoud t niet allemaal meer)? Heb je nog genoeg tijd om verder te kijken op t gemakje?

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1884 Gepost op: 26 september 2013, 22:35:10 »
Nee, als ze wat willen regelen betalen ze dat zelf.

Toen wij ceremoniemeesters waren kregen wij ook geen geld.
Hadden dingen geregeld als versiering, vuurwerk, ontbijtservice. Was duur, maar kei leuk.

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1885 Gepost op: 26 september 2013, 22:42:27 »
Wij trouwen 20 juni, dus nog 9 maanden ;) Beter nu tegenslag, als straks een paar weken van te voren. Maar dit is wel weer typisch iets voor ons hoor, dat is de reden dat wij dingen nooit strak plannen, het loopt bij ons altidj anders als gepland, maar komt dan ook weer allemaal op zijn pootjes terecht.

Wat betreft geld voor de CM:
Wij regelen zelf onze versiering, ze heeft de eer om het te versieren ed. daarvoor heeft de CM geen geld nodig. Dat betalen wij allemaal zelf. bijv. een ontbijt vind ik ook meer iets om zelf te regelen, maar goed, stel je voor je regelt niets, en je CM ook niet, zit je daar zonder ontbijt :p

Vind het persoonlijk ook prettig om zelf zulke dingen in de hand te hebben, zo vind ik het bijv. ook erg jammer dat ik niet mijn uitnodigingen mag verpakken in het flesje. Wantstel dat  de CM zou er nog wel eens een briefje bij zou willen doen ;)

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1886 Gepost op: 27 september 2013, 07:16:40 »
He balen mamamikado....maar zoals je zelf al zegt beter nu dan als je enkele weken voor jullie trouwdag zitten. Hopelijk komen jullie eruit met de nieuwe eigenaar. Hebben jullie zelf al wel evt een 2e optie in gedachten waar jullie naartoe zouden kunnen gaan?

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1887 Gepost op: 27 september 2013, 10:47:35 »
Dames....ondertussen is het al lang en breed woensdag geweest en zoals ik al had verwacht nog geen reactie van de zaaleigenaar. Ik ben ondertussen behoorlijk pissig en heb dat ook goed tegen mn vriend gemeld. Deze heeft nog steeds vertrouwen maar snapt mij gelukkig ook. Hij gaat nu een boze mail sturen dat we het zat zijn en we dit beschouwen als geen reservering (ondanks dat hij het telefonisch heeft bevestigd) en ik mag gaan kijken voor een andere locatie. Ben er echt zo klaar mee tis toch verdomme wel 2500 euro en dat is gewoon echt een flink bedrag voor ons. Grrr ff baalmomentje

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1888 Gepost op: 27 september 2013, 11:26:55 »
Wat onbeschoft van die man zeg! Ik zou ook echt een andere locatie gaan zoeken. Goed dat je dit niet pikt!

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1889 Gepost op: 27 september 2013, 12:05:47 »
Gatver, wat vervelend, kan me voorstellen dat dat balen is....

Had je al een tweede optie in gedachten?

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1890 Gepost op: 27 september 2013, 12:22:36 »
Heb nu 3 zaken gemaild wat een globale prijsopgave bij hun is betreffende onze wensen. Het meeste is vrij prijzig en we willen wel max rond de 2500 euro blijven zitten. Misschien dat we iets aan moeten passen aan de wensen maar liever wil je dat nog niet.

canoy

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1891 Gepost op: 27 september 2013, 15:30:26 »
Hallo Dames,

Wij gaan eindelijk na 10 jaar ook trouwen!!! :applaus: onze datum 14-02-2014!!
We willen het redelijk klein en simpel houden. We hebben de getuigen al gevraagd (zijn broer en mijn zus) en de zaal voor het feest is geregeld. Bij mijn zus in het café. Mijn as heeft als hobby dj-en. Dus dat zal hij dan ook een beetje gaan doen (natuurlijk niet heel de avond)
Voor de rest moeten we alles nog regelen. Daarom ga ik me verdiepen in wat hier allemaal geschreven is.

trouwgroetjes van mij

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1892 Gepost op: 27 september 2013, 15:34:31 »
Welkom Canoy. Wat leuk we trouwen op dezelfde datum :)
Veel plezier met de verdere voorbereidingen!

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1893 Gepost op: 27 september 2013, 17:53:38 »
He balen mamamikado....maar zoals je zelf al zegt beter nu dan als je enkele weken voor jullie trouwdag zitten. Hopelijk komen jullie eruit met de nieuwe eigenaar. Hebben jullie zelf al wel evt een 2e optie in gedachten waar jullie naartoe zouden kunnen gaan?
We hebben nog wel een tweede optie, maar ja, is toch vervelend als je eerst je droomlocatie voor ogen had waar ik 10 jaar geleden al mijn trouwfeest wilde houden ;)

maar aan alle berichten te lezen zit het jullie ook niet erg mee...

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1894 Gepost op: 27 september 2013, 18:06:04 »
Welkom Canoy en gefeliciteerd met jullie plannen!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1895 Gepost op: 27 september 2013, 21:15:48 »
Welkom Canoy, heel veel plezier met alle voorbereidingen!

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1896 Gepost op: 28 september 2013, 10:06:48 »
Welkom Canoy....gefeliciteerd en veel plezier met de voorbereidingen. Duurt niet eens zo gek lang meer voor jullie.

@all.....gisteren gemaild met:
*de kroepoekfabriek: mail terug gehad van directrice, haar collega gaat over de offertes en die mailt aankomende week terug (was er niet gisteren) datum is nog vrij en ze zijn zelfs mogelijk vanaf november officiele trouwlocatie (wat dus ook nog een optie zou kunnen zijn voor ons) Ben erg benieuwd wat hun qua prijzen vragen hoop eigenlijk dat het meevalt.
*Dancemasters en party-place Gast: mail terug gehad. Hij adviseerd het liefst tijdens een persoonlijk gesprek maar dat kan alleen op zaterdag (wegens cursussen niet doordeweeks 's avonds) dus dit wordt lastig door m'n werk en as z'n verslaggevingen op zaterdag. Nog ff over nadenken of ik niet mail om toch eerst een prijsopgave zodat ik kan beslissen of het de moeite waard is om langs te komen. Valt hij veel duurder uit is het niet eens nodig om af te spreken.
*Zaal Beatrix: mail terug gehad. Wat wij willen kan niet, moet luxer. Moet een 3 gangen diner zijn en de hapjes in de avond zijn veel luxer die onze gasten niet echt zullen waarderen (zijn meer van de simpele kaas-worst en bitterbal) Ook is de prijs bijna 500 hoger dan ons budget dus dat gaat hem zeker niet worden.
*buitenhotel de vreemde vogel: nog geen reactie op gehad, maar is wel een officiele trouwlocatie.

Volgende week zondag gaan we zowieso naar het deltahotel om te kijken of we dat wat vinden om ons jawoord te geven en mogelijk kunnen we daar ook nog flink onderhandelen, maar denk niet dat dat echt veel wordt want daar is het echt wel duur en ruim boven ons budget. Wordt dus nog vervolgd.....

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1897 Gepost op: 28 september 2013, 14:51:21 »
Ik had hier in Spijkenisse zitten kijken naar het Carlton Oasis. Drankprijs (binnenlands gedistilleerd) 7,50 per persoon per uur, we zelf hebben een feest gepland van 20.00 tot 24.00 uur, 100 gasten reken maar uit, ff 3000 euro voor enkel een drankje ;) . Dus ook dat raad ik je niet aan ;)

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1898 Gepost op: 28 september 2013, 15:09:30 »
Vind dat niet eens zo duur die 7,50 per uur voor drankjes. Een simpele cola kost al zo'n 2,50 per stuk als je uit eten gaat.

Bij ons schiet het niet op met de trouwkaarten. We hadden een mooie kaart op het oog waar je dan een foto in kon zetten. Wij gedaan, staat het voor geen meter..... Pfff weer opnieuw beginnen met zoeken....

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1899 Gepost op: 28 september 2013, 21:05:22 »
Ik vind het belachelijk duur, wie drinkt er 12 drankjes op één avond, dat is maar een heel klein percentage, bij ons dan. Ik ben ook stiekem bevooroordeeld, AS heeft een horecazaak ;)


 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards