collapse

Auteur Topic: Themabruiloft / kleurthema  (gelezen 214198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #450 Gepost op: 10 mei 2013, 10:21:28 »
Ons kleuren thema is blauw / grijs / geel en ik wil dat ook wel zo veel mogelijk laten terugkomen, zoals op foto één is naar mijn smaak iets teveel een groene verfbom maar ik hou er wel van om iets goed door te voeren, of helemaal niet!

Toinette

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #451 Gepost op: 10 mei 2013, 10:37:01 »
Wat leuk om van iedereen te lezen! Bewust of onbewust. :D

Wij hebben nog niet zoveel details, dus we weten nog niet waar we wel en waar we niet het thema doorvoeren. Ik las laatst een stukje:
Citaat van: The Perfect Wedding site
Door de Britse koningin Victoria werden de kruiden voor het eerst vervangen door bloemen en zo begon het bruidsboeket meer te lijken op het bruidsboeket dat we nu kennen. Wel werd er nog een takje dille toegevoegd als teken van lust. De boeketten bestonden in de Victoriaanse tijd voornamelijk uit rozen.
Als we echt in thema willen doen zou ik rozen met dille moeten doen. :')
Ik denk dat we hier maar wat vrijer zullen omspringen.

Jorien26

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #452 Gepost op: 10 mei 2013, 13:07:37 »
hier ook niet bewust gekozen voor een thema, maar gaandeweg  vonden we gewoon heel veel vintage dingen mooi... dus de decoratie, kaart, loveshoot, taart en ook mijn jurk zijn wel een beetje vintage geworden...

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #453 Gepost op: 10 mei 2013, 19:10:21 »
Ik had gezocht met de zoekmachine en ik zag geen vergelijkbare topic als waar ik het over wilde laten gaan.

Er is hier toch al een topic over. Heb ze voor je samengevoegd :)
 
Ontopic: Wij hebben een kleurthema nl paars/lila/wit. Deze kleuren komen oa terug in het boeket, corsages en decoratie en indirect ook in onze kleding (ligt aan de lichtval)

Toinette

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #454 Gepost op: 10 mei 2013, 19:30:54 »
O, echt? Ik had de zoekfunctie nog gebruikt!  :mellow: Maar alleen op het woord thema... misschien is dat de reden dat ik het niet vond? Nu ja, in iedere geval: bedankt!  :blush:

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #455 Gepost op: 10 mei 2013, 19:46:49 »
O, echt? Ik had de zoekfunctie nog gebruikt!  :mellow: Maar alleen op het woord thema... misschien is dat de reden dat ik het niet vond? Nu ja, in iedere geval: bedankt!  :blush:

Had ik ook gedaan, ook niets gevonden. Wist dat er nog een moest zijn, omdat ik laatst aan t opruimen ben geweest. Nu kwam ik em opeens tegen.
Ligt dus niet aan jou hoor ;)

Toinette

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #456 Gepost op: 10 mei 2013, 19:56:59 »
Super! Ik ga lekker terugbladeren en kijken wat mensen o.a. allemaal doen. :biggrin:

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #457 Gepost op: 10 mei 2013, 20:01:12 »
Wat grappig Joyce, wij hebben ongeveer hetzelfde kleurenthema, alleen voegen wij er ook nog wat donkerblauw aan toe.
Mijn vriend heeft namelijk een donkerblauw pak, mijn jurk is ivoor.
Het lijkt me mooi om bijv. donkerblauw schoenclips erbij te hebben, een donkerblauwe bloem in m'n haar enz.
Omdat we paars allebei ook een mooie kleur vinden, willen we dat ook laten terugkomen in allerlei details, zoals de bedankjes, het bruidsboeket en de decoratie.
Alleen onze trouwkaart past weer helemaal niet bij de rest, dat is namelijk een Anton Pieck-tafereeltje maar dat heeft weer een hele andere reden want dit past weer bij het geboortekaartje van onze dochter (dat was ook een Anton Pieck-plaatje). :biggrin:

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #458 Gepost op: 10 mei 2013, 20:30:46 »
Ons kleurthema wordt blauw.

Steffie_G

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #459 Gepost op: 11 mei 2013, 12:01:33 »
Een echt thema dat in alle aspecten wordt doorgetrokken hebben we niet.
Wel zijn onze kleuren zwart en rood. En aangezien we beiden in het "metalwereldje" zitten zullen we daar ook wel een beetje een rode draad door hebben lopen. Zoals, onze openingsdans wordt op een metal liedje gedanst 'Taciturn van Stone Sour'
Maar we moeten nog veel regelen, dus we zien wel hoe het verder evolueert

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #460 Gepost op: 11 mei 2013, 13:32:45 »
Wij hebben als themakleur paars en dat komt eigenlijk in alles terug. Boeket, de corsages die we zelf gemaakt hebben, bedankjes, kaart, decoratie, pak van m'n lief, zijn en mijn schoenen...

Maar ook wel een beetje een thema: vlinders & vogels. We hebben een kaart met een logo (zie plaatje bij m'n naam) met vogeltjes wat op de kaart staat en dat logo komt ook weer overal terug: op de enveloppendoos (die de vorm heeft van een vogelhuis), op de bedankkaartjes, op de bedankjes voor de CM's, op de kaartjes voor de kids uit m'n klas, op de petit fours die ' s avonds geserveerd worden... Maar op de kaart staan ook vlinders en die komen weer terug in de corsages die we gemaakt hebben. Dus niet een heel uitgesproken thema maar wel een beetje :D

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #461 Gepost op: 11 mei 2013, 15:28:53 »
hihih....veel vogel thema's, wij ook, Marlie ook...Ze zijn ook zo schattig die lovebirds!

MS69

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #462 Gepost op: 11 mei 2013, 15:40:50 »
Wij hebben wel de kleuren wit en paars die dag en dat zal overal in terugkomen. Zeker in de kaarten, taart, bedankjes, decoratie en linten. Daarnaast hebben we onbewust heel veel met een hartje.
Zo staat er op onze kaart een paars hart, is mijn trouwboeket in de vorm van een hart, stonden er al 2 hartjes gegraveerd in de ringen en krijgen we een hartvormige enveloppendoos. Wat ik vooral heel leuk vindt is dat onze locatie hun gordijnen en bekleding aanpast op de kleurenvoorkeur van het bruidspaar dus het past allemaal precies!

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #463 Gepost op: 11 mei 2013, 16:48:48 »
Dat is inderdaad wel erg leuk MS69! Hebben ze dan verschillende kleuren liggen die ze al naar gelang het thema kunnen gebruiken? Das ook leuk zeg!

fianĉino

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #464 Gepost op: 11 mei 2013, 16:58:20 »
Wij hebben appeltjesgroen/wit als basis met een touch of fuchsia en paars. Lekker vrolijk dus!! Mijn AS vond alleen paars of roze wat té, dus daarom krijgt groen de hoofdrol. Al deze kleuren zitten in onze kaart, de autolintjes, de taart de versiering met vooral veel groen, beetje fuchsia en paars. Mijn kousenbandje, schoenen en sokken van AS zijn fuchsia. Ringkussentje is ivoor met fuchsia. Mijn jurk ivoor. Pak van AS??????????? Weet ik niet...  :blush:

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #465 Gepost op: 11 mei 2013, 17:56:57 »
Bij ons worden de themakleuren licht blauw en wit. Dit voeren we vooral in de kleine dingen door, zo willen we geen licht blauw in onze trouwkleding. Wel leuk om te lezen wat iedereen doet.

MS69

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #466 Gepost op: 11 mei 2013, 19:15:20 »
Tam1987: Ja ze hebben meerdere kleuren liggen, volgens mij gewoon de standaard kleuren die vaak gekozen worden bij bruiloften en dan kan je kiezen om dat bij de gordijnen te doen en bijvoorbeeld de tafelkleden en de hoezen om de staantafels. Erg leuk!

Toinette

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #467 Gepost op: 21 mei 2013, 18:35:51 »
Ik vind het nog steeds leuk om iedereens leidraden te lezen. Kleuren dan wel een ander thema. Ik vind EN vlinders EN vogeltjes erg leuk en vrolijk (en ergens zomers).
Ik kwam trouwens nog een mooie kleur tegen: perzikkleur. Dat is ook romantisch!
http://pinterest.com/aahdixon/peach-wedding/

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #468 Gepost op: 22 mei 2013, 12:58:48 »
Wij hadden in het begin geen thema.. Tot lief besloot dat de taart zwart wit moest worden.. EN toen ik mijn jurk had gevonden en die onbedoeld ook met zwarte accenten was, heb ik het thema verder doorgevoerd, En hoewel mijn man dacht dat het zijn idee was, en ik verder was gaan borduren op zijn taart idee, Kwam hij er dus vorige week pas achter dat het thema echt alle kanten opvoerde, Van de taart tot mijn jurk, het jurkje van het bruidsmeisje, En zelfs de decoratie was in thema!

lauraatjeh

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #469 Gepost op: 24 mei 2013, 21:27:59 »
Wij hadden een paars/lila kleurthema! Zo leuk om nu terug te zien op de foto's dat alles 'één' is. Kleding van de gasten, mijn boeket, mijn oorbellen, gilet en strikje van m'n man, bloemen, ballonnen etc.

Ingetjuh

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #470 Gepost op: 27 mei 2013, 16:42:49 »
onze kleurenthema is turqouise. lekker fris en zomers!!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #471 Gepost op: 27 mei 2013, 16:46:32 »
Die van ons ook! Zo'n leuke kleur! Ons huis is ook turquoise / grijs met kleine dingetjes geel...zo vrolijk!

Destino

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #472 Gepost op: 30 mei 2013, 10:11:11 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 09:52:49 door destino »

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #473 Gepost op: 30 juni 2013, 12:38:49 »
Misschien kunnen jullie mij helpen. We hebben een mooie trouwlocatie gevonden waar bijna alles wit is behalve de vloer. Er ligt dan een rode loper. Nu lijkt het ons leuk om een kleur te kiezen die overal in terug komt. Kaart, bloemen, Sweet table,  sowieso veel wit , maar verder zou ik het gewoon niet weten. Ook omdat die loper sowieso rood is , dat past natuurlijk niet bij elke kleur. Denk ik. Mijn vriend wil heel graag die loper dus dat gaan we gewoon doen. Iemand ideeën? 

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #474 Gepost op: 30 juni 2013, 13:00:06 »
Nou je zou gewoon rood kunnen doen ;) Of appeltjesgroen?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards