collapse

Auteur Topic: Hoe Vaak Een Trouwjurk "Afpassen"?  (gelezen 8747 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yadah

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2312
  • Geslacht: Vrouw
Hoe Vaak Een Trouwjurk "Afpassen"?
« Gepost op: 21 maart 2010, 16:14:36 »
ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoevaak je ongeveer je trouwjurk moet afpassen, zodat ik alvast een beetje kan indelen wie ik wanneer meeneem.
heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan geen topic hierover vinden.
misschien zijn er bruidjes die hun ervaring hierin met mij willen delen?

hartje

  • Gast
Hoe Vaak Een Trouwjurk "Afpassen"?
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2010, 17:27:54 »
Als je de jurk hebt uitgezocht (heb ik in twee keer gedaan en bij de laatste keer alleen mijn moeder meegenomen zodat verder niemand weet hoe deze eruit ziet).
Daarna is het twee keer afpassen en een paar dagen van te voren ophalen. Bij de laatste keer afpassen gaat degene mee die je op je trouwdag helpt met aankleden. Je krijgt dan daarvoor instructies. Ik krijg dan ook instructies voor het lopen, zitten en hoe je het makkelijkste naar het toilet kan gaan met zo'n jurk.
Heb je al een jurk op het oog?
Veel plezier ermee!

Elena83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 750
  • Geslacht: Vrouw
Hoe Vaak Een Trouwjurk "Afpassen"?
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2010, 19:41:02 »
Ik ben 2 keer terug geweest na mijn eerste pas. (dus in totaal 3keer mijn jurk aangehad voor de bruiloft)
De tweede keer hebben ze hem afgespeld, en de 3de keer (3 dagen voor de bruiloft) heb ik hem gepast om te kijken of hij helemaal goed was. Ik kreeg toen ook tips hoe ik het beste kon gaan zitten en naar het toilet kon gaan.
Hij was perfect.. :wub: Dus toen kon ik hem gelijk meenemen.

De eerste keer heb ik mijn beste vriendin en mijn schoonmoeder meegenomen. De tweede keer mijn schoonmoeder.
En de derde keer (tja eentoning hoor) mijn schoonmoeder. :tongue:

m-a-n-d-y

  • Gast
Hoe Vaak Een Trouwjurk "Afpassen"?
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2010, 20:07:56 »
En hebben jullie zelf contact opgenomen met de winkel om een afspraak te maken voor het 'afpassen' of hebben zij jullie gebeld?
Ik ben erg ongeduldig en wil zo graag mijn jurk weer aan hahaha.

Elena83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 750
  • Geslacht: Vrouw
Hoe Vaak Een Trouwjurk "Afpassen"?
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2010, 20:10:10 »
En hebben jullie zelf contact opgenomen met de winkel om een afspraak te maken voor het 'afpassen' of hebben zij jullie gebeld?
Ik ben erg ongeduldig en wil zo graag mijn jurk weer aan hahaha.

Ik heb voor de 2de pas zelf gebeld, en voor de 3de pas heb ik een afspraak gemaakt met de tweede pas. Snap je hem nog?  :unsure:

Jessica11

  • Gast
Hoe Vaak Een Trouwjurk "Afpassen"?
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2010, 20:52:31 »
Tijdens het passen gaven ze bij mij aan wanneer ik weer kon terugkomen: bijv. bij de eerste keer moest ik al binnen 2 weken terug komen (omdat de jurk van maat 50 naar 46 moest worden ingenomen, dat zijn wel erg veel spelden!) en daarna zeiden ze dat ik begin maart weer een afspraak moest maken. Ik heb toen zelf gebeld. Nu mag ik een week vantevoren voor de laatste keer, mijn moeder krijgt dan aankleedles en ik plasles haha!!

hartje

  • Gast
Hoe Vaak Een Trouwjurk "Afpassen"?
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2010, 13:12:46 »
En hebben jullie zelf contact opgenomen met de winkel om een afspraak te maken voor het 'afpassen' of hebben zij jullie gebeld?
Ik ben erg ongeduldig en wil zo graag mijn jurk weer aan hahaha.

In principe belt de winkel naar je wanneer de jurk is binnen gekomen. Door persoonlijke omstandigheden heb ik zelf eerder al gebeld om een afspraak te maken.
Dus als je geen geduld hebt.... dan kun je best een keer bellen of hij al binnen is. Maar hebben ze je niet verteld hoelang de levertijd is?

Suusjeuh

  • Gast
Hoe Vaak Een Trouwjurk "Afpassen"?
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2010, 13:25:20 »
Ik heb mn jurk gepast toen ik jurken uit ging zoeken, en hij zat perfect! Hij is een maand voor ons trouwen korter gemaakt, ongeveer een cm of 2. Verder hing hij al bijna een half jaar van te voren thuis, dus heb ik hem regelmatig op een zondag of een vrije dag aangetrokken mbv mn moeder.

lydia

  • Gast
Hoe Vaak Een Trouwjurk "Afpassen"?
« Reactie #8 Gepost op: 23 maart 2010, 15:14:37 »
winkels hebben dus niet altijd dezelfde werkwijze hierin??

de winkel waar ik mn jurk heb gekocht belt niet als de jurk binnen is. we hebben afgesproken wanneer ik moest bellen voor de eerste pas. en heb geen idee of ik m dan een paar dagen voor de bruiloft op mag halen of dat er nog een pasmoment tussenzit eigenlijk..

m-a-n-d-y

  • Gast
Hoe Vaak Een Trouwjurk "Afpassen"?
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2010, 15:41:31 »
Inmiddels contact gehad met de bruidswinkel.
uiteindelijk ga ik de jurk nog 3 keer passen.
over 2 weken om hem af te spelden.
Vervolgens nog een keer om te kijken of hij naar wens is vermaakt
en dan net voor de trouwdag.

Natascha Bruidje

  • Gast
Hoe Vaak Een Trouwjurk "Afpassen"?
« Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2010, 17:41:32 »
Ik moet nog twee keer terug komen, voor de doorpas en de afpas. Daarna volgens mij nog een keer. Maar mijn data staan al vast, voor volgend jaar wel te verstaan.. Nog zooo lang wachten!! (Eigenschulddikkebult)

Bij de afpas wordt bekeken wanneer ik hem kan komen ophalen.. Ik heb alleen geen auto, dus ben benieuwd of ik hem ga meenemen in de trein en vervolgens in de tram.. :S glamorous..  :blink:

hartje

  • Gast
Hoe Vaak Een Trouwjurk "Afpassen"?
« Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2010, 10:21:58 »
Inmiddels contact gehad met de bruidswinkel.
uiteindelijk ga ik de jurk nog 3 keer passen.
over 2 weken om hem af te spelden.
Vervolgens nog een keer om te kijken of hij naar wens is vermaakt
en dan net voor de trouwdag.

Wauw, nog 3 keer! Vandaag is mijn tweede pas (vorige keer afspelden) en een dag voor de bruiloft kan ik hem gestreken en wel ophalen.
Vandaag dus ook nog uitleg aan degene die me gaat helpen met aankleden en uitleg hoe ik het beste kan zitten en naar de wc kan gaan enzo.
Spannend!!! Nu gaat het echt opschieten, nog maar 2,5 week!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards