collapse

Auteur Topic: Trouwen mei 2014  (gelezen 678271 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esmee86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #500 Gepost op: 15 november 2013, 21:57:38 »
Jeetje! We komen net terug van de goudsmid.
Zijn toch voor een second opinion gegaan omdat we de vorige goudsmid toch te duur vonden. Ze vroegen €1200 voor onze trouwringen terwijl we 3 eigen gouden ringen inleveren om te laten omsmelten en verwerken in onze trouwringen.
Deze goudsmid vroeg slechts €400! Scheelt toch zo'n €800!! Is toch weer mooi verdient!  :biggrin:
Sorry ik moest het even kwijt!

Vraagje voor jullie.. Waar hebben jullie je trouwschoenen vandaan? Iemand nog tips?

FvT

  • Junior
  • **
  • Berichten: 131
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #501 Gepost op: 16 november 2013, 09:30:17 »
En je krijgt daar dan evenveel karaats voor? Dan scheelt het echt veel geld!! Goed dat je toch nog even verder bent gaan kijken.

Wij gaan dit weekend waarschijnlijk definitief ons huwelijksreis boeken. We hebben een leuk appartement gezien in Rome. Eerst zouden we er ook nog een strandvakantie aan vast plakken, maar dat gaan we toch maar niet doen. Dus we blijven nu een paar nachten langer in Rome :biggrin:

borrelnootje1984

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 855
  • mei 2015 komt ons eerste kleintje♡♥
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #502 Gepost op: 16 november 2013, 11:15:20 »
Edithhd wat een verschil! !! Heel verstandig van jullie.  Kan je weer andere mooie dingen voor doen met je trouwen:-)

Fvt: gaaf rome!!

Gisteren zag mijn vriendin er echt heel mooi uit! Mijn vriend vond haar jurk te bewerkt.  Heb ik gezegd dat hij zich dan maar moet voorbereiden!  :blush:

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #503 Gepost op: 16 november 2013, 14:35:42 »
Hier ook langs het reisbureau geweest.
Heb hier nu liggen:
Mexico
Indonesie / Bali
Thailand
Sri Lanka / Malediven
Maleisie

Lastig!! As is nog niet thuis, die zal ook wel schrikken. Ziet er allemaal zo mooi uit, maar schrok toch wel van sommige prijzen. Ze lieten ook nog afrika zien. oftewel vanaf €3700 p.p. uhh ja sorry dat wordt het nou ook niet echt.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #504 Gepost op: 16 november 2013, 16:05:37 »
Wij zijn toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren naar Bali geweest.
Wat een prachtig eiland is dat zeg!
Ligt helaas niet binnen budget voor ons.


Edith dat is wel een heel verschil zeg. Toch handig he om niet meteen op het aanbod van de eerste in te gaan.

Borrelnootje , als je vriend jou in je jurk ziet vind hij het vast super mooi!

Esmee86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #505 Gepost op: 16 november 2013, 16:23:37 »
@pk88 wij zijn in september naar Maleisie geweest, erg mooi daar! Ook voor een huwelijksreis, je hebt er mooie bounty eilanden.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #506 Gepost op: 16 november 2013, 17:13:25 »
Edith, wat fijn dat het zoveel geld scheelt! Toch goed dat jullie voor een second opinion zijn gegaan!

Wij zijn nu officieel in ondertrouw, toch wel een leuk moment :)

En nog minder dat een jaar, gaat zo snel :)

Wij mogen in het vakantiehuis van mijn werkgever in Spanje, dus we moeten nog even kijken of mijn AS langer vrij kan krijgen. Bij mij bood hij het zelf aan.

Maleisië schijnt idd erg mooi te zijn, ik ben altijd een groot fan van reisboeken bladeren, al in Afrika ook super gaaf, vooral de safari's gecombineerd met een gaaf hotel is natuurlijk honeymoon proof

En meiden hoe waren de andere bruiloften? Ben wel benieuwd ;)

borrelnootje1984

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 855
  • mei 2015 komt ons eerste kleintje♡♥
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #507 Gepost op: 16 november 2013, 18:00:06 »
@pk88: wij gaan een rondreis maken op java, sumatra en bali. Met prive chauffeur gaan we dit doen.  Zijn dan tussen de 5000-6000 euro kwijt. We denken zo van dit is misschien laatste grotr vakantie omdat we erna wel graag kindjes hopen te krijgen!

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #508 Gepost op: 18 november 2013, 11:18:19 »
@Edithd: ik ga mijn schoenen via elegantsteps kopen (engeland).

@pk88: Wij hebben ook veel van de landen op onze 'short'list staan, maar er vielen er ook redelijk wat af doordat mei/juni niet bepaald ideaal is om dan op vakantie te gaan.
Mexico: Januari, februari, maart, april, mei, oktober, november en december zijn de beste maanden om naar Mexico te reizen.
Januari, februari, maart en december zijn de beste maanden om naar de staat Yucatán te reizen.
Hiermee vermijdt u de regenachtige en hete zomermaanden.
Het orkaanseizoen loopt van april tot oktober en is vooral van belang voor de kuststreken.

Bali: Mei, juni, september minst druk en droogst. Juni, juli, augustus, september en oktober zijn de beste maanden om naar Bali te reizen. Hiermee vermijdt u het langdurige regenseizoen.

Maleisie: Juni, juli en augustus zijn de beste maanden om naar Maleisië te reizen. In deze maanden valt relatief de minste neerslag.

Oh zie dat het wel meevalt. Had 3 landen die ook op jullie lijstje staan en alleen Mexico was een twijfelgeval voor ons vanwege orkanen.

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #509 Gepost op: 18 november 2013, 11:50:03 »
Wij hebben besloten om de  bestemming niet te laten afhangen van het weer. Onxe huwelijksreis zal daarom waarschijnlijk in september zijn (denken aan zuid Afrika). Na de bruiloft zijn we dan een week thuis om na te genieten! Is toch de week van hemelvaartsdag,  dus kost ons minder vrije dagen ;-)

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #510 Gepost op: 18 november 2013, 12:19:55 »
*breekt in*

Ik ben in mei/juni naar Mexico geweest en was geweldig!!!
Helemaal niet veel last van het "regenseizoen" gehad eigenlijk, hebben alles kunnen doen wat wewilden en meer..!
ben 24 mei getrouwd dit jaar en vertrokken 29 mei!

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #511 Gepost op: 18 november 2013, 12:25:20 »
Ah bedankt voor het inbreken misseagle!  :biggrin:

borrelnootje1984

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 855
  • mei 2015 komt ons eerste kleintje♡♥
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #512 Gepost op: 19 november 2013, 08:07:13 »
Mexico lijkt mij ook heel mooi!!

Hebben jullie al een idee wat je qua bruidstaart wil? Ik ga vrijdag kijken bij mijn vriendin die cupcakes voor onze trouwdag gaat maken. Ben benieuwd.

Mars

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 456
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #513 Gepost op: 19 november 2013, 13:38:46 »
De bruiloft was vrijdag heel mooi, heb vooral iets gezien wat ik niet wil (te veel stukjes was niet meer boeiend) Verder goed opgelet en niet nog inspiratie opgedaan.

@borrelnootje, wij zitten ook te denken aan cupcakes! Alhoewel ik een taart ook erg gaaf vind!! vind nog lastig!

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #514 Gepost op: 19 november 2013, 16:52:21 »
Wij hebben een dessert tafel , waarbij een klein taartje om aan te snijden.

borrelnootje1984

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 855
  • mei 2015 komt ons eerste kleintje♡♥
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #515 Gepost op: 19 november 2013, 21:33:32 »
Ik ook niet hoor mars.  Was je vriendin mooi? Mooie jurk? Die van mij wel...heb alleen gezien dat ik haar niet strak achterover wil haha.

Mars

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 456
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #516 Gepost op: 20 november 2013, 14:00:43 »
Ja mooi! Wou het zelf niet maar het was zo 'haar'zichzelf' echt prachtig! Heb je al een bruidskapsel in gedachten dan?

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #517 Gepost op: 20 november 2013, 15:17:23 »
Dames,

Wij gaan volgende maand wat details doorspreken op de locatie. Nu heb ik precies in mijn hoofd hoe ik het gedecoreerd wil hebben. Hoe doen jullie dit? Doet de locatie het? laten jullie het doen? Of doen jullie het zelf?

Verder op zoek naar muziek (ik ga even dit topic terug lezen om te kijken wat er allemaal al besproken is  :biggrin:).


borrelnootje1984

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 855
  • mei 2015 komt ons eerste kleintje♡♥
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #518 Gepost op: 20 november 2013, 17:21:27 »
<a href="http://" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://</a>
Ja mooi! Wou het zelf niet maar het was zo 'haar'zichzelf' echt prachtig! Heb je al een bruidskapsel in gedachten dan?
[/quot

Klinkt goed!! Jep heb al ideeën. Een vriendin zou mij normaal opmaken en haar doen maar ze is 3 dagen na ons trouwen uitgerekend dus niet echt handig haha. Heb nu ? Kapster en visagiste al gevonden. Ik wil het liefste half los en half opgestoken.  En jij?

borrelnootje1984

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 855
  • mei 2015 komt ons eerste kleintje♡♥
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #519 Gepost op: 20 november 2013, 17:27:23 »
Hoi jinny.
Leuk zeg. Wij doen het de dag ervoor versieren gewoon zelf.  Bedoel je muziek voor feest of voor de ceremonie?
Wij hebben onze liedjes al :applaus:

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #520 Gepost op: 20 november 2013, 17:46:18 »
Muziek voor de ceremonie. Welke liedjes hebben jullie gekozen?

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #521 Gepost op: 20 november 2013, 17:46:50 »
Muziek tijdens ceremonie zijn waarschijnlijk drie liedjes (binnen komen,  tekeneb en weg gaan). Bij het tekenen doen we i belong to you van lenny kravitz.  De andere twee moeten we nog verzinnen.

En versieren van de locatie weet ik eigenlijk  niet! Gaan we navragen.  Een vriendin van mij had laatst een trosje helium ballonnen op iedere sta tafel,  zag er leuk uit!

Qua haar weet ik het echt nog niet! Ik heb haar tot zeg maar mn kaaklijn en ben het nu wat langer laten groeien,  zodat ik eventueel zou kunnen opsteken met wat losse plukken. Voor als je wat langer haar hebt kun je eens kijken in de laatste versie van het tijdschrift 'bruid en bruidegom', afgelopen vrijdag verschenen. Daar staan 5 kapsels in. Sowieso is het een heerlijk wegdroon-blad! Ik ga straks wel onder de kerstboom googlen op bruidskapsel half lang haar... eerst surprise knutselen voor mn schoonvader  :blink:...

borrelnootje1984

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 855
  • mei 2015 komt ons eerste kleintje♡♥
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #522 Gepost op: 20 november 2013, 18:33:05 »
Mooi liedje!!!
Naja wij hebben niet echt romantische liedjes haha.
Ik kom binnen met mijn stiefvader op no one van alicia keys en we tekenen op alles is liefde. Hebben we mooie herinneringen aan bij elk liedje. Openingsdan op i love you babe van Frank Sinatra een paar minuten en dan gek liedje eraan vast waarbij we iedereen dansvloer optrekken.

Bruid en bruidegom leuk he!!! Meisje wat erin staat renske is goede vriendin van me:-)

Mars

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 456
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #523 Gepost op: 21 november 2013, 11:07:36 »
Waarschijnlijk conquest of paridise!

Decoratie heb ik aangegeven dat ik de spullen (lint,ballonnen) zelf breng, ze willen het dan zelf wel ophangen etc.

Mn haar heb ik al in mn hoofd, mn vriendin gaat het doen en heb het al even geprobeerd. hangt nu alleen van mn jurk even af! (zaterdag passen!!)


daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #524 Gepost op: 21 november 2013, 15:50:02 »
Kom er net achter dat mijn abonnement op Bruid en Bruidegom is afgelopen... Zo dus nog even naar het dorp.

Liedjes, echt super lastig, mijn vriendin speelt op de dwarsfluit tijdens de ceremonie, dus we moeten het niet hebben van de tekst. Mijn vriend vind het leuk als ik wordt weggegeven op het nummer: Isn't she lovely.
Verder hebben we nog geen idee.

Versiering, wij willen dit zelf doen, alleen is het niet zeker of we de dag van tevoren al kunnen versieren, er kan dan nog een ander feest zijn. Dan moeten we nog even bedenken hoe we dat oplossen.

@Mars, spannend! Bijna je jurk uitzoeken!

@Borrelnootje, ik kan de afbeelding die je hebt geplaatst niet zien....

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards