collapse

Auteur Topic: Trouwen mei 2014  (gelezen 678287 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Esmee86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1250 Gepost op: 6 februari 2014, 10:47:42 »
Leuk Marielle! Ik heb ook SPH gestudeerd.
Fijn Daphne dat je wel je uren krijgt uitbetaald.
Vervelend Anouk! Is de zwelling al een beetje weg?
Gastenlijst vonden wij ook erg lastig, maar zijn er nu wel uit.
Knap de meiden die afvallen, ik ben druk bezig met het trainen van mn armen :-)
Gisteren heb ik een afspraak gemaakt met iemand die onze bloemen gaat verzorgen, het bruidsboeket, corsages en bloemstukken in de feestschuur. Ik ben blij dat dat nu ook geregeld is. Gisteren heb ik ook een offerte gezien van een notaris die voorwaarden opstelt voor €520, de goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden en niet eens ver weg, vandaag maar een afspraak maken denk ik. En over 2 weken hebben we een afspraak met iemand die onze taart gaat maken, helemaal naar onze smaak! En onze ringen worden deze maand gemaakt.
Ik vind het echt super leuk hier mee bezig te zijn en het komt nu echt steeds dichterbij!!  :biggrin:

Pooh

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1251 Gepost op: 6 februari 2014, 10:52:34 »
Ik ben wel jaloers op jullie dat jullie het boeket en corsages al kunnen regelen. Ik moest in april ervoor terug komen.
Maar het is inderdaad super leuk om alles zo te regelen!
Wij hebben helemaal niet aan een notaris gedacht zeg! Ga hem eens bellen vandaag.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1252 Gepost op: 6 februari 2014, 11:20:51 »
Ik kan mijn boeket pas 2 weken van te voren komen bestellen. Ik weet al wel hoe het er uit ziet en wat het kost.

Wij trouwen gewoon in gemeenschap van goederen. Scheelt weer kosten voor de notaris en omdat we al vanaf zo jong bij elkaar zijn hebben we ook niet echt spullen apart. En een eigen bedrijf, daar moeten we allebei niet aan denken haha.

mariellevdk

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1253 Gepost op: 6 februari 2014, 11:36:01 »
Knap hoor dat jullie allemaal zoveel zijn afgevallen! Ik was ook begonnen, maar heb het alweer opgegeven haha..
Maandag 17 februari ga ik om mijn jurk door te passen, dus daarna moet ik een beetje op hetzelfde gewicht zien te blijven!

Leuk is Pinterest hè Annouk! Veel leuke ideeën, ik kan d'r uren zoet mee zijn  :blush:.. Momenteel ben ik hard opzoek naar wat voor uitnodiging we willen!

Zou iemand mij het wachtwoord van het mailadres willen sturen? Ben wel erg benieuwd naar jullie jurken, uitnodigingen etc.!

borrelnootje1984

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 855
  • mei 2015 komt ons eerste kleintje♡♥
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1254 Gepost op: 6 februari 2014, 11:49:27 »
mardai is kort van te voren he...

Succes met de notaris edith.

mogen wij nog even veel afvallen anouk haha.

oh ik kan nu al gestresst raken voor de bruiloft of alles wel goed gaat haha.
vraagje: als jullie kerk of de trouwlocatie binnen komen lopen. wie geeft jullie dan weg?
ik doe t lekker ontraditioneel. mijn moeder gaat aan de ene kant en mijn stoefvader aan de andere kant ik in t midden en zo komen we dan binnen :biggrin:
zullen niet veel mensen verwachten haha.

Pinky13

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 178
  • Geslacht: Vrouw
.
« Reactie #1255 Gepost op: 6 februari 2014, 12:33:55 »
knip!
« Laatst bewerkt op: 8 september 2014, 17:27:35 door Pinky13 »

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1256 Gepost op: 6 februari 2014, 13:40:01 »
Ik zit ook nog met dat weggeven, waarschijnlijk wordt mijn vader alleen getuigen aangezien mijn vriend aan zijn kant alleen nog de vader heeft..

En moeders weggeven ofzo...

Hier ook gewoon gewoon in gemeenschap van goederen trouwen, hebben al een behoorlijke tijd een samenlevingscontract dat eigenlijk gelijk is aan gemeenschap van goederen. Zijn ook al zo lang samen, dat alles een pot nat is..

Wel hebben we een testament. Wij waren voor samenlevingscontract, testament en het passeren van de hypotheek destijds iets voor €600 euro kwijt dus denk dat het geeneens zo duur is Edithd.

Ik ben nu op pinterest erg aan het zoeken naar mijn boeket, wissel erg veel van smaak op het moment. Binnenkort maar eens naar de bloemenwinkel toe .

Hier verder nog geen nachtmerries! Vandaag ga ik wat kappers bezoeken!

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1257 Gepost op: 6 februari 2014, 21:29:22 »
Wat is er veel gekletst!
@Daphne wat een meevaller! Nu lekker herstellen...

@Weggeven: mijn vader geeft me weg. Wordt huilen.

@Notaris: wij hebben zaterdag een afspraak. Even wat offertes opgevraagd bij degoedkoopstenotaris.nl. 530,-, maar dan is het maar geregeld.

@Werk: ik ben projectmanager

@Boeket: mij is aangeraden om op tijd te komen, want wij trouwen vlak voor moederdag en dan is het super druk voor hen.

Nou, hier is de eerste nachtmerrie ook een feit. Voel me zo'n muts... Droomde dus dat ik ineens moest trouwen, ik wist de dagindeling niet, wist niet wanneer ik waar moest zijn en ik was vergeten de kapper te plannen dus die was er niet...paniek, paniek....

Wij gaan zaterdag ook de ringen ophalen. ik vind ze echt zo mooi.

Ik ben de afgelopen tijd wat kilo's kwijt geraakt door de stress met het zorgen voor as en mijn oma. ik mag nu niet meer afvallen anders moet mijn jurk een maat kleiner besteld worden. Dus nu alleen de armpjes en rug een beetje vormen.


daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1258 Gepost op: 7 februari 2014, 10:04:57 »
Veel plezier bij de kappers Anouk! Is je gezicht weer opgeknapt?

@weggeven, dit doet mijn vader, ik zal ook wel een traantje laten

Pinky, leuk en spannend dat je jurk binnen is, alvast veel plezier met passen.

Leuk kvd, nog een ingenieur!

Gelukkig al lang geen nachtmerries gehad, er hoeft gelukkig niet veel meer geregeld te worden. Scheelt vast

Esmee86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1259 Gepost op: 7 februari 2014, 10:50:22 »
Dames heb een vraag.

Wat doen jullie met lingerie onder je trouwjurk? Ik sprak gisteren een vriendin en zij zei dat ze een torselet had en zich er ontzettend aan heeft geïrriteerd later op de avond, zij adviseert gewoon een bh aan te doen omdat er ook versteviging zit in het bovenstuk van de jurk. Ben hier wel een beetje door gaan twijfelen plus dat ik een torselet echt super duur vind. Wat doen jullie?

En dragen jullie een hoepelrok onder je jurk? En weten jullie of die duur zijn? Ik zat er aan te denken om er eentje via Marktplaats te halen maar dan weet ik niet precies welke ik moet hebben.

Ik laat me trouwens weggeven door mijn vader :-)

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1260 Gepost op: 7 februari 2014, 11:15:22 »
Mijn gezicht is weer bijna hersteld, alleen de huid heeft weer een klap gehad dus krijg een volledige huidvernieuwing  :biggrin:

Hier wordt wel een torselet besteld, staat ook beter onder mijn jurk aangezien je de overgang van BH naar blote huid erg goed zag..
Controleer wel goed of je ook daadwerkelijk versteviging in je jurk hebt, is bij mij namelijk niet het geval...

Hier tot dus ver geen hoepel mijn jurk kan als hij straks goed past als het goed is zonder..
Ik zou voor je hoepel en torselet evt op mini in the box of ebay kijken stuk goedkoper!

Om de hoepel online te kopen heb je je heupomtrek nodig en de omtrek van je jurk..

Zojuist onze uitnodigingen op de post gedaan !

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1261 Gepost op: 7 februari 2014, 11:28:21 »
Hier een torselet. Ik heb 'm bij de bruidswinkel gekocht. Inderdaad duur, maar hij zit goed en dan voel ik me wat zekerder en ben ik niet bang dat er vanalles uitvalt als ik een keer een vreemde beweging maak  :biggrin:.

Tijdens het aantrekken van de jurk had ik een hoepel (ook die gekocht) en een slimmy aan. Dat laatste laat ik achterwege. De dame vertelde dat de jurk dan beter valt als je zit en dan weer opstaat. Maar ik denk dat dit niet echt effect heeft met een hoepel er overheen. Ik koop nog een kanten boxer en heb een blauwe kousenband gekregen. Vind het prima zo. De verkoopdame vertelde dat ik beter een panty aan kan doen, zodat de druk in mijn schoenen beter verdeeld zou worden. Maar ik draag nooit panty's, vind het verschrikkelijke dingen. Daarnaast variëren de hakjes van mijn schoenen meestal zo rond de 10 a 12 cm hoog. Mijn schoenen voor die dag zijn 8 cm dus dat moet goed komen!

Dus een torselet, boxer, hoepel en een kousenband :-)

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1262 Gepost op: 7 februari 2014, 11:37:58 »
Hier ook een torselet. Ben niet de slankste en wil eea een beetje in shape duwen ;-)
Ik heb ook een hoepel en bij de jurk gekocht. Verder van die plakkousen tot halverwege mn bovenbenen.  En omdat ik het irritant vind als mijn benen tegen elkasr plakken heb ik een oncharmante obderbroek met pijpjes aan. Die ruil ik dan 's avonds na de bruiloft snel om voor een kanten boxer ;-)

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1263 Gepost op: 7 februari 2014, 12:13:54 »
Ik heb ook een torselet, ik heb het niet nodig voor mijn figuur, maar de jurk schijnt er beter door te vallen. Hier ook een kanten boxer.
Ik heb geen hoepel, maar de rok viel de laatste keer nog niet zoals ik wilde, dus misschien komt er nog een hoepel of een vollere petticoat.

Ik had trouwens helemaal geen last van dat torselet (tijdens het passen), mijn nichtje had helemaal blauwe plekken na haar trouwdag, die zat dus veel te strak...

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1264 Gepost op: 7 februari 2014, 13:18:06 »
Ik had ook geen last van dat torselet, maar de mijne was ook een maat te groot...

Panty ga ik ook nog over nadenken, maar denk dat ik met blote benen ga, heb peepptoe's en vind het zowiezo lelijk om dat het voetstuk van de panty door dat gaatje te zien.

mariellevdk

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1265 Gepost op: 7 februari 2014, 14:12:17 »
Ik heb ook een torselet en vond het tijdens het passen wel lekker zitten, alleen heb natuurlijk geen idee of dat na zo'n lange dag nog steeds lekker zit haha..
Verder ben ik ook nog wel in twijfel of ik van die plakkousen ga dragen of gewoon blote benen.. Met die kousen slip ik namelijk af en toe in m'n schoenen, maar ben bang op blaren met blote voeten! Als ik alleen thuis ben sta ik al de afwas te doen op m'n bruidsschoenen, dus hoop dat ze op de bruiloft perfect zitten haha!

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1266 Gepost op: 7 februari 2014, 14:55:09 »
Ik heb ze stiekem al een paar dagen aangehad  :cool2:

Rosy

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 229
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1267 Gepost op: 7 februari 2014, 18:18:05 »
Ik heb ook een torselet. Ik vond het wat duur en volgens de verkoopster was een strapless bh voor mij ook prima geweest en een torselet geen noodzaak... Maar na overleg met AS toch wel aangeschaft voor het 'ultieme bruidsgevoel'. Ik vond het namelijk wel erg mooi en het stond goed! Was uiteindelijk wel wat duurder dan ik had begroot, maar ja als je een voorliefde hebt voor kant wordt het al snel duur...!

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1268 Gepost op: 7 februari 2014, 20:44:52 »
Torselet heb ik gekregen bij mijn jurk. Nu nog een broekje zodat mijn benen niet tegen elkaar schuren.

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1269 Gepost op: 7 februari 2014, 20:51:14 »
Dames, willen jullie even met me meedenken?

Voor de uitnodigingen heb ik uiteraard 2 teksten; één voor de daggasten en één voor de avondgasten. De tekst is in 2 kleuren. De kaarten worden niet geprint, maar echt gedrukt met van die platen. het grootste gedeelte van de tekst is grijs gedrukt. Voor het gele gedeelte van de tekst komt een aparte plaat. De gele tekst moet dus voor beide kaarten gelijk zijn (snappen jullie het nog).

Nu ben ik op zoek naar een soort van afrondende zin voor zowel de daggasten als de avondgasten. Iets in de vorm van: Tot dan! Maar dan wat uitgebreider....

Misschien: Wij hopen dat jullie erbij kunnen zijn!

Pfff ik weet het niet. Was blij met de tekst zoals die was...maar voor de avondgasten is de tekst wat weinig voor op zo'n grote kaart...

Mars

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 456
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1270 Gepost op: 7 februari 2014, 22:09:01 »
@boeket. Ben vorige week ook geweest bij de bloemist, getuigen en bruidegrom krijgen een groot corsage, daggasten een normale en mn boeket wordt ook heel gaaf:)
voor de kinderen weet ik het nog niet, nog een leuk idee iemand??

@lingerie, hier ook torselet,hij maakt heel mooi slank! verder een hoepel en de rest weet ik nog niet, blijf twijfelen over de kousen.

@alles belangrijk vinden..heel herkenbaar!! eerst dacht ik..dat boeket..dat ding wat je hele dag mee moet slepen..nu denk ik..mn boeket moet ook perfect in het plaatje passen!!
tja..Bride's to be.. :dry:

@jinny Het lijkt ons fijn deze bijzondere dag met jullie te vieren oid?

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1271 Gepost op: 7 februari 2014, 22:45:24 »
@boeket. Ben vorige week ook geweest bij de bloemist, getuigen en bruidegrom krijgen een groot corsage, daggasten een normale en mn boeket wordt ook heel gaaf:)
voor de kinderen weet ik het nog niet, nog een leuk idee iemand??
Heb je bruidskinderen? Mijn dochters krijgen een polscorsage. Hebben ze toch ene bloemetje
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2014, 08:50:15 door mamamikado »

Esmee86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1272 Gepost op: 7 februari 2014, 23:06:42 »
Bedankt voor jullie reacties dames! Ik wacht de tweede pasronde gewoon even af. Die is hopelijk deze maand  :biggrin:
Mijn as is voor zijn pak geslaagd vanavond! Ik ben super benieuwd maar krijg natuurlijk niks te horen.
Hij mocht wel alles kiezen; binnenvoering, tekst etc. Al wil hij niet zeggen of er tekst in komt te staan maar denk het stiekem wel.

Tip voor afsluitende zin: Wij hopen dat je er bij bent om deze speciale dag met ons te vieren!

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1273 Gepost op: 8 februari 2014, 10:05:27 »
Hebben jullie trouwens ook een dresscode?
Wij zijn erg aan het stoeien geweest en geloven nu een dresscode te hebben gevonden die past wij wat wij graag wilden, namelijk: Creative Cocktail.
Maar nu is de vraag of dit niet te veel vragen zou oproepen. Wat denken jullie bij deze dresscode, wat denk je wat er verwacht wordt, ga je googlen en wat vind je dan?
Ik hoop dat ik aan de hand van jullie antwoorden een beeld kan krijgen wat onze gasten voor beeld hebben/krijgen van internet.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1274 Gepost op: 8 februari 2014, 10:16:26 »
@Audrey, Vanuit Google geen duidelijk beeld.
Zou er zelf geen idee bij hebben, en als Google deze vraag ook niet duidelijk beantwoord ga je veel vragen krijgen denk ik.

@Jinny, lastig. Je hoeft niet perse iets te verzinnen om de kaart te vullen hè. Wij hebben ook vrij lege kaart bij avondgasten. Onze tekst staat in het trouwkaarten topic.

Gisteren weze stappen met de twee meiden die zo moeilijk doen over de VGF. Eentje gaat volgend jaar trouwen, zegt ze: doen jullie een opening. Ik weet ik niet (wil niet alles blijven verklappen). Zegt zij: ja wij hebben al een nummer en wil niet dat er dan wordt gezegd dat wij dat van jullie hebben. Wij gaan John Legend doen.
Pff wat verwacht ze nou?! Dat als wij dat nummer wel zouden hebben dat wij het dan nog even aan zouden passen?!?! Dus heb geantwoord, nee dat nummer gaan wij niet gebruiken als opening, doet iedereen al en vinden wij te standaard  >:D

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards