collapse

Auteur Topic: Trouwen mei 2014  (gelezen 678269 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1750 Gepost op: 31 maart 2014, 20:52:42 »
Hey dames,

Mijn vrijgezellenfeest was echt heel leuk.
Zaterdag hoorde ik rond half 1 een heleboel kabaal. Wij dachten dat de (vele) kinderen in de buurt aan het spelen waren. Maar het geluid kwam steeds dichterbij dus ik doe de deur open en krijg meteen een kilo confetti over me heen. Kreeg een sjerp om en een button en werd meegenomen. Ik had geen idee wat we gingen doen. Eerst naar een beautyzaak in de buurt, Daar werden we verwelkomt met een high tea en daarna werden we in de watten gelegd. haren werden gedaan en de make up. Mijn haar werd getoupeerd  :jawdrop: en er werd een kroon op mijn hoofd geplant.

Om 15.00 uur gingen we naar mijn ouderlijk huis. Daar hebben we een 18+ quiz gedaan.  :P.
Heb veel geleerd whahahahahaha  :o. Het was echt lachen gieren brullen zo met de vrouwen onder elkaar.

Ineens kwam de mededeling dat we fase 2 van de dag in gingen. Ik werd in een vuurrode jurk gehezen en in de auto gezet. We zijn naar Brabant gereden en daar was een themafeest met eten, drinken en muziek. Lekker gegeten, veel gedronken en gedanst. Ik lag om half 4 in bed en was kapoet.

Het was echt heel erg gezellig en ik vind het zo lief dat ze het allemaal hebben geregeld. Ik zal even wat foto's naar de mail doen  :biggrin:

Stress: Ik heb geen stress, maar wel de kriebels. Vrijdag nog maar 5 weken. Dan heb ik de 2de pasbeurt. Het weekend daarna heeft as zijn vrijgezellenfeest, weekenden daarna verjaardagen (as, schoonzus en vader) dan 1 weekend niets en dan is het al zover! Ik ben zo bang dat ik iets vergeet...

Huwelijksleges zijn betaald en ook de notaris. ik moet alleen wel ballonnen en helium halen en verder gaan met mijn DIY's...

Bloemen: voor 9 mei waren pioenen er zeker zei de bloemist, alleen geen ranonkels en die wilde ik er graag bij. Ik ben ongeveer 70,- kwijt voor het boeket en 8,- voor corsage van as.

Props: blokken met LOVE er op. Geen prop maar wel nodig; dekentje om op te zitten. Misschien nog een parasolletje en ballonnen. Voor de rest niets denk ik...

Pooh wat leuk, een videograaf!!!!

Ik ga zo even in de mail kijken!

borrelnootje1984

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 855
  • mei 2015 komt ons eerste kleintje♡♥
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1751 Gepost op: 1 april 2014, 07:46:33 »
Hahaha edith met feyenoord...toen we voor binnenplekken aan het kijken om foto's te maken benoemde mijn as dat ook. Heb hem heeeel snel hier vanaf gebracht:)
Ben erachter gekomen doordat mijn vriendin die het organiseerd 2 data op haar kalender had staan met een hartje. Ik wist dat het sowieso niet de 17e was. Had ze al eens gezegd...toen gekeken wanneer as laatste wedstrijd met voetbal heeft. De 17e...dus is die van mij 10e en 17e van hem hahaha. Tegen hem heb ik niks gezegd hoor. En daarna mijn rooster op t werk gepakt en gepuzzeld en kwam ook 10e eruit :biggrin:


Pooh

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1752 Gepost op: 1 april 2014, 09:12:07 »
Jinny, dat klinkt als een zeer geslaagd vrijgezellenfeest! Je zag er ook erg leuk uit!

Borrelnootje, slim gedaan zo!

Anouk, mooie jurk!

Hier is vrijgezellenfeest 3 mei en ik ben zo ontzettend benieuwd wat we gaan doen! Die van mijn vriend is ook dan (zou de trainer van de voetbal blij mee zijn, het halve 1e elftal en het halve 2e elftal gaat mee, haha). Ik ben ook erg benieuwd wat zij gaan doen.

Foto attributen hebben wij niet echt. We zijn ook nog steeds druk met het bedenken voor een binnenlocatie, kunnen niets leuks in de buurt bedenken helaas.

Jullie zijn allemaal druk met de weekenden. Hier ook, maar dan vooral met afspraken met vrienden en verjaardagen. Nu hadden we het plan om met pasen nog eventjes weekendje weg te gaan, maar nu kwam mijn vriend thuis met het idee dat hij dat weekend naar Ajax ging..  :dry:

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1753 Gepost op: 1 april 2014, 09:47:16 »
Net een smsje gekregen of ik 3 mei vrij wilde houden, dus dan is ook mijn vgf, tegelijk met die van mijn AS.

Klinkt als een leuk feestje Jinny, ben benieuwd naar de foto's, dus ik zal de mail even checken :)

Foto-attributen, eigenlijk nog niet over nagedacht, nog maar wel even doen. Ook nog opzoek naar een binnenlocatie


Rosy

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 229
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1754 Gepost op: 1 april 2014, 09:48:48 »
Mijn AS is vandaag jarig! :)

Wat leuk allemaal Jinny, je ziet er stralend uit op de foto's! Ben zeer benieuwd wat ze met de rest gaan doen haha!

Ik heb nog geen idee mbt vrijgezellenfeest, het schijnt erg lastig te zijn een datum te vinden waarop iedereen kan.

Ik ga vandaag bellen voor een afspraak voor de 1e pasafspraak voor de jurk! Verder moeten we echt even wat knopen gaan doorhakken mbt welk gastenboek we gaan kiezen en 3 kaarten op de bus gooien! De rest  heeft hem al of krijgt hem persoonlijk..

Wij hebben ook aantal spullen voor op de foto's, o.a: slinger, ballonnen, bordje, evt. nog een &-teken en wat photopooth props :)

Trouwens: via via kunnen we er een gratis 'second shooter' bij krijgen op de trouwdag. Wat zouden jullie doen? We zouden het sowieso met onze fotograaf overleggen of zij dit wel oké vindt...
« Laatst bewerkt op: 1 april 2014, 09:59:30 door Rosy »

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1755 Gepost op: 1 april 2014, 10:08:12 »
Waaaa volgende maand trouwen we!  :applaus:

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1756 Gepost op: 1 april 2014, 10:46:10 »
Dat klinkt wel heel dichtbij kvd!!  :biggrin:

Gefeliciteerd met je AS Rosy!

Pooh

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1757 Gepost op: 1 april 2014, 11:44:25 »
Ja jeetje, dat is volgende maand al!!  :jawdrop:

Ik vind ballonnen ook erg leuk, maar zo duur.. Eventjes kijken of er misschien iets anders leuk is.

Rosy, gefeliciteerd met je AS!

Kimberley27

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1758 Gepost op: 1 april 2014, 12:27:34 »
Ik ben echt veels te weinig op dit forum om alles goed bij te houden. Maar ik heb alles weer bijgelezen hoor :D Jinny wat super leuk je vrijgezellenfeest! Die van mijn AS is op 10 mei en van mij heb ik echt geeeen idee, al maakte ze wel een opmerking dat iedereen dan toch al vrij was dus het zou zo maar eens 5 mei kunnen zijn! Lingerie is inmiddels uitgekozen en kan ik hopelijk morgen ophalen want ik heb donderdag mijn eerste pasafspraak. Wat ik nu nog moet regelen is de bloemen, en ballonnen om de locatie te versieren. Ik heb ook van die grote pompoms gezien en omdat wij een pastelthema hebben lijkt het me wel heel leuk om deze in verschillende pasteltinten te doen, is weer eens wat anders dan ballonnen. Gastenboek moet ik ook nog regelen, wij willen graag zo een grote spiegel, iedereen kan dan op speciaal papier zijn wens of naam zetten en daarna wordt het in de spiegel gegraveerd met in het midden en door ons gekozen foto. Kunnen we mooi ophangen en zullen we dan altijd naar kijken.

Qua zenuwen begin ik het nu hier ook wel te merken, nog niet heel erg maar we hebben nog maar zo weinig tijd en alle weekenden zijn praktisch volgepland met andere afspraken dat vind ik een wat minder vooruitzicht!

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1759 Gepost op: 1 april 2014, 15:48:07 »
Whoooooohoooooo wij gaan volgende maand trouwen!!! Wij allemaal!!!!!  :applaus:

Het gaat echt ineens heel snel! Vrijdag mag ik mijn jurk weer aan, drromde vannacht dat ik mijn schoenen en sluier vergeten was mee te nemen naar de pasafspraak  :biggrin:. Maar voor de rest geen zenuwen hahahahaha
Ik merk wel dat ik steeds vaker begin te twijfelen of we alles wel hebben geregeld.... maar goed, zal binnenkort even een lijstke hier neerzetten met de vraag of jullie even mee willen kijken.

Leuk al die vrijgezellenfeesten. Ik vond het super spannend, want heb graag alle touwtjes in handen, maar heb het die dag allemaal over me heen laten komen. Ik kan het aanbevelen!

Ik heb nog een fotoshoot deze maand. De laatste als ongetrouwde vrouw en ergens voelt het alsof ik afscheid neem van een fase in mijn leven en door ga naar een nieuwe. Slaat natuurlijk nergens op, maar daar doe ik niets aan  ;)
Het wordt er één in de 60's look, compleet met petticoat en al.

Voor de dames die een candy table doen, waar halen jullie de snoep? Gewoon in de supermarkt? Ik wil het graag in kleur houden, maar vind het een beetje moeilijk...

Rosy

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 229
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1760 Gepost op: 1 april 2014, 16:11:14 »
Ik heb nog een fotoshoot deze maand. De laatste als ongetrouwde vrouw en ergens voelt het alsof ik afscheid neem van een fase in mijn leven en door ga naar een nieuwe. Slaat natuurlijk nergens op, maar daar doe ik niets aan  ;)
Het wordt er één in de 60's look, compleet met petticoat en al.

Wat ontzettend gaaf Jinny! Ik ben zelf dol op de jaren '50 en '60! Waar ga je dat doen?

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1761 Gepost op: 1 april 2014, 16:35:00 »
Het idee is buiten. Maar ligt aan het weer. Fotograaf zorgt voor de locatie. Ze wilde het wat ruiger voor het contrast.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1762 Gepost op: 1 april 2014, 18:47:33 »
Zo dames wat een verhalen weer. Het komt ook steeds dichterbij he! Sinds ik zaterdag besefte dat het nog maar 2 maanden was begonnen de zenuwen, maar geen idee waar ik zenuwachtig over ben haha  :blush:

Rosy gefeliciteerd met je as.

Fijn dat je het gezellig hebt gehad Jinny! Veel plezier met de fotoshoot alvast.


Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1763 Gepost op: 1 april 2014, 21:51:22 »

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1764 Gepost op: 2 april 2014, 07:36:42 »
Blijkt gelukkig een 1 april grapje te zijn Mardai. Maar dat zou wat zijn haha. Ik zie mijn AS al staan in het gemeentehuis terwijl ik nog lekker in bed lig ofzo haha.

Hier krijgen de zenuwen toch meer de overhand nu hoor. Vind het allemaal zo spannend worden! Zoals iemand al zei of er geen dingen vergeten zijn of niet aan gedacht... pppfff. Nog 5 weken. Dat is zo voorbij met alles wat nog gepland staat. Tot an de bruiloft geen enkel weekend vrij. We hebben ieder weekend wel een verjaardag of dingen voor de bruiloft haha. Zaterdag gaan we voor de bloemen op pad. En ik weet nog niet zo goed wat ik wil haha. Maar dat komt ook vast wel weer goed. In ieder geval iets met paars want dat is de kleur die we de hele tijd doorvoeren.

Pooh

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1765 Gepost op: 2 april 2014, 13:48:00 »
Nou, sinds jullie zeiden dat we volgende maand al gaan trouwen zijn hier de kriebels ook gekomen hoor!
Vanmiddag gaan we de kaarten rond brengen en hebben we een gesprek bij de locatie.
De zenuwen vallen me alles mee. Vrijdag gaan we de ringen halen, hoop dat ze passen!

Jinny, gaaf zeg, zo'n fotoshoot! En ik herken je gevoel wel hoor. Mijn AS en ik wonen al 2 jaar samen en hebben samen een huis gekocht, maar op de een of andere manier vind ik trouwen toch een grotere stap en voelt het heel erg bijzonder en apart.

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1766 Gepost op: 2 april 2014, 14:39:00 »
Nou, sinds jullie zeiden dat we volgende maand al gaan trouwen zijn hier de kriebels ook gekomen hoor!

Haha dat had ik nou ook! Volgende maand klinkt wel ERG dichtbij!

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1767 Gepost op: 2 april 2014, 16:13:30 »
Ik ben ook heel bang dat ik iets vergeet maar kan niks verzinnen.

Wij hebben de volgende dingen al geregeld:
- Jurk
- Pak
- Auto
- Bloemen (alleen nog bestellen maar dat doe ik 2 weken voor het trouwen)
- Locatie (alles is ook al besproken!)
- Fotograaf
- Bedankjes
- Kaarten
- huwelijksreis
- haar en make-up
- Ringen
- Ondertrouw en alles geregeld met de gemeente waar wij trouwen

Volgens mij zijn wij er helemaal klaar voor. Nu nog 8,5 week wachten.

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1768 Gepost op: 3 april 2014, 07:40:03 »
Hallo mede bruidjes.

Vanavond komt als het goed is de pastoor. Die had vorige week afgebeld maar hopelijk komt hij vandaag dus wel....

Hier beginnen de zenuwen toch echt hoor  :jawdrop: ben vooral bezig met zijn we niks vergeten haha.

Hieronder een lijstje van alles wat al geregeld is:

Gemeentehuis, muziek en ondertrouw,
Kerkdienst,
Feestlocatie,
Auto,
Haar en make-up,
Uitnodigingen,
Kleding,
Fotograaf,
Taart,
DJ,
Ringen,
Gastenboek,
Vakantie na de bruiloft,

Wat moet er nog gebeuren?
Gesprekken pastoor,
Bloemen,
Proef make-up en proefkapsel, '
Zonnebanken,
Kerkboekjes in elkaar zetten en laten drukken,
Schoenen nog meer in gaan lopen.

Volgens mij heb ik het zo wel. Of ben ik nog iets vergeten??

« Laatst bewerkt op: 3 april 2014, 08:14:52 door mvlens »

Pooh

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1769 Gepost op: 3 april 2014, 08:12:57 »
Misschien de gastenboeken?

Gisteren hebben wij de uitnodigingen rond gebracht. Erg leuk, krijgen hoop leuke reacties! En ook hebben we een afspraak gehad met de locatie om alles door te spreken. Heb er echt een fijn gevoel over!
Ik moet ook eerlijk bekennen dat er nog geen zenuwen zijn, vooral veel zin. Maar bij het idee dat ik over 3 weken mijn jurk weer aan mag, begin ik toch wel erg zenuwachtig te worden hoor.

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1770 Gepost op: 3 april 2014, 08:43:27 »
Wat wij nog moeten doen:
Bloemen (aanstaande zaterdag)
Versiering kopen voor thuis
Ballonnen voor locatie
Afspraak babs
Definitieve muziek ceremonie bepalen
muziek tijdens receptie doorgeven
Laatste afspraak locatie
menukaarten maken
Persoonlijk kader maken voor photobooth (komt op iedere print)
Aanduidingen gastenboek/photobooth/bedankjes maken
bedankjes in elkaar zetten
afspraak met de fotograaf en keuze foto locaties
proefkapsel en make up over 2wk
Laatste pas jurk / pak
zonnebank
schoenen inlopen
Weekendje weg boeken voor na de bruiloft (huwelijksreis is pas oktober)
Cadeautjes verzinnen voor cm/getuigen

veel kleine dingen dus... moet lukken in 7 weken!

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1771 Gepost op: 3 april 2014, 08:47:37 »
Haha Pooh wat leuk dat de uitnodigingen weg zijn. En straks als je DE jurk weer aan mag zullen de zenuwen vanzelf wel komen denk ik zo.  :applaus:

Rosy

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 229
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1772 Gepost op: 3 april 2014, 08:52:24 »
Ik mis de bedankjes op de lijsten, mvlens en Mardai??

Wij hebben gedaan:
- Ondertrouw
- Locatie
- Gesprek met ambtenaar
- Pak is uitgezocht
- Jurk is uitgezocht (nog 2x passen)
- Accessoires zijn uitgezocht
- Fotograaf
- Videograaf
- Auto
- Ringen
- Uitnodigingen gemaakt
- Bedankjes gemaakt
- Versieringen /styling gemaakt
- Huwelijksreis geboekt

Nog doen:
- Boeket uitzoeken (dat kan eind deze maand)
- Besluiten welk gastenboek we doen
- Juten slinger maken
- Oorbellen uitzoeken
- 14 april afspraak met locatie
- Wegwijsbordjes op paaltjes zetten
- Schoenen inlopen
- Fotolocatie nog een keer bekijken
- Fotolocatie binnen zoeken
- Nog paar uitnodigingen afgeven/versturen
- Versiering bij elkaar zoeken huis ouders
- Laatste gesprek met fotograaf en videograaf
- 6 april Bruidsproeverij taart + wensen taart doorgeven
- 12 april Jurk passen
- cadeau AS bestellen
- persoonlijke brief schrijven + stukje voor de ambtenaar
- muziek (zijn we nog steeds niet over uit)

Volgens mij is dit onze lijst, maar kan best wat vergeten zijn!

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1773 Gepost op: 3 april 2014, 09:00:18 »
Klopt Rosy. Wij hebben geen bedankjes maar geven het geld wat we uitsparen aan bedankjes aan de kinderafdeling van het ziekenhuis waar onze dochter regelmatig wordt opgenomen ivm haar Epilepsie. Bedankjes belanden vaak al snel in de prullenbak dus dat vonden we zonde.

Rosy

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 229
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #1774 Gepost op: 3 april 2014, 09:49:18 »
Klopt Rosy. Wij hebben geen bedankjes maar geven het geld wat we uitsparen aan bedankjes aan de kinderafdeling van het ziekenhuis waar onze dochter regelmatig wordt opgenomen ivm haar Epilepsie. Bedankjes belanden vaak al snel in de prullenbak dus dat vonden we zonde.

Wat een prachtig idee mvlens!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards