collapse

Auteur Topic: Bruidsmeisjes Kleding  (gelezen 83286 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bruid2be

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #50 Gepost op: 13 oktober 2010, 17:44:36 »
wat ik mij afvraag:
is het gebruikelijk dat het bruidspaar betaalt voor het jurkje van het bruidsmeisje?
En eventueel van de ringendragers?

Yadah

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2312
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #51 Gepost op: 13 oktober 2010, 17:49:28 »
ik weet niet of het gebruikelijk is maar ik betaal wel mee aan de jurkjes voor de bruidsmeisjes.
mijn bruidsmeisjes zijn de 2 dochterjes van mijn zus, zij betaalt een gedeelte omdat ze anders ook nieuwe kleren had gekocht voor de meiden voor de bruiloft en ik betaal wat er extra over heen komt, denk dat het beetje 50/50 word, net zo met de schoentjes, al kopen we wel schoentjes die ze gewoon ook nog aan kunnen :wink:

celinejm

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #52 Gepost op: 14 oktober 2010, 15:27:52 »
Bij ons op de markt (hoofddorp) staat een kraam met hele leuke kinderkleding. Afgelopen zomer hadden ze hele leuke simpele witte en creme en pastel kinderkleding. Gewoon 'normale' zomerkleding, maar wel netjes genoeg om als bruidsmeisjesjurk te dienen, o.a. met zo'n strik om het midden. Ik denk dat ik komend voorjaar/zomer daar de kleding voor mijn bruidskinderen vandaan ga halen.

Ik weet ook niet wie de kleding gaat betalen. Ik ga er zelf maar even uit vanuit dat wij het betalen, mochten de ouders de kosten op zich willen nemen valt het alleen maar mee. Ik merk het wel.

Succes met iets leuks zoeken!
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2010, 15:28:26 door celinejm »

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #53 Gepost op: 15 oktober 2010, 09:05:24 »
Ik ben ook al een tijdje druk op zoek naar patronen voor 2 bruidsjurkjes. Op www.naaipatronen.nl staan wel leuke patronen, alleen niet wat ik zoek. Ik heb nu een winkel benaderd om daar een patroon te laten tekenen, mijn schoonmoeder en tante gaan hem dan maken. Ik kan hem in principe ook bij die winkel laten maken, maar aangezien schoonmoeder en tante hem liever zelf maken lossen we het zo op. Ik vind het gewoon het mooiste als de jurkjes iets van mijn jurk weg had, het hoeft geen replica te zijn maar ook niet totaal anders dan mijn jurk.
Op marktplaats.nl staan ook wel bruidsjurkjes, misschien dat je daar iets kan vinden?

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #54 Gepost op: 15 oktober 2010, 09:33:08 »
Mijn dochter heeft de jurken gekregen en voor de aanstaande bruiloften van 2011 krijgt ze ze ook...
Ik heb wel zelf betaald voor de schoentjes, ik vind het namelijk belangrijk dat ze gewoon schoenen krijgt waar ze goed op kan lopen en die ze in het dagelijks leven ook nog kan dragen. Bovendien heeft ze een klein en een groot voetje, dus het was niet handig om de maat door te geven en te zien wat er van kwam. De accesoires en het bontje heb ik ook zelf gekocht... Maar, daar liep ik gewoon tegen aan...

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #55 Gepost op: 15 oktober 2010, 09:56:39 »
Ik betaal het jurkje en de kapper voor de kleine.
Schoenen waarschijnlijk ook maar dat hangt er even van af wat ze kosten.

Ik wil trouwens absoluut geen replica van mijn jurk voor haar.
Dat ziet er echt niet uit. Het moet wel passen bij een ukkie van 5 en de kleuren moeten enigzins overeen komen.

hedwig

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #56 Gepost op: 18 oktober 2010, 20:34:13 »
op de Beijerlandselaan in Rotterdam Zuid in de buurt van Semra Mode zit een Hindoestaan met hele leuke bruidsmeisjes jurkjes. Deze koste rond de 65 euro en de schoentjes 25 euro. Mijn buurvrouw die me hierheen stuurde had het ook over de markt op de Afrikaanderplein in Rotterdam Zuid maar daar ben ik zelf niet geweest.

Succes ben zelf ook op zoek naar 2 jurkjes

mim

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #57 Gepost op: 23 oktober 2010, 22:30:00 »
Ik heb net een pettiskirt besteld!
Ik weet nog niet zeker of dit hem wordt of dat het misschien onder een mooi wit jurkje komt...of in de verkleedkist :rolleyes:
Maar ik vind het in ieder gaval errug leuk.

We hebben kleurenthema paars/lila
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2010, 22:32:05 door mim »

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #58 Gepost op: 23 oktober 2010, 23:51:20 »
Wij hebben een jurkje gekocht op Mijn link . Staan leuke jurkjes tussen en niet al te duur.

mim

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #59 Gepost op: 24 oktober 2010, 09:22:36 »
Daar staan inderdaad mooie, niet zo dure, jurkjes.

celinejm

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #60 Gepost op: 29 oktober 2010, 19:21:53 »
Tip voor mensen omgeving Hoofddorp:

7 november is er bruidsbeurs in Hotel de Beurs. Ik werd getipt dat daar ook een vrouw uit beverwijk komt, met bruidskinderkleding. Blijkbaar heeft ze allerlei stoffen en kleuren bij haar en kan je ook aangeven hoe je het wilt hebben. Weet niet of ze goed is, ik krijg het ook maar als tip door, maar ik ga iig ff snuffelen die zondag!

Liz30

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #61 Gepost op: 27 september 2011, 12:43:24 »
Ik ben op zoek naar een leuke (bruidsmeisjes)jurk voor mijn dochter. Ze heeft nu maatje 80/86. Ik heb al op de site van Humpie Dumpie gekeken, maar ik ga liever naar een winkel ipv via internet te bestellen en nu is Spijkenisse ook redelijk ver weg. Dus weet iemand misschien een winkel in de buurt van Arnhem ?

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #62 Gepost op: 27 september 2011, 14:46:35 »
dreamdresses in de koningstraat in arnhem... ik ben er laatst geweest, ze hebben ook jurkjes voor bruidsmeisjes.
« Laatst bewerkt op: 27 september 2011, 14:47:27 door Kity »

Liz30

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #63 Gepost op: 28 september 2011, 10:49:52 »
Dank je ! Morgen moet ik mijn trouwjurk weer passen dus dan ga ik daarna meteen even kijken

Richelle

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #64 Gepost op: 5 november 2011, 17:39:50 »
Dank je ! Morgen moet ik mijn trouwjurk weer passen dus dan ga ik daarna meteen even kijken

Hoi Liz30

Ik las je post over een bruidsmeisjesjurk maatje 80/86. In februari ga ik trouwen en ik ben nu ook hard op zoek naar een jurkje in maatje 86. Mijn bruidsmeisje is erg blond en licht van huidskleur dus een witte of ivoren jurk zal haar niet zo mooi staan. DIt is namelijk ook al zo met gewone kleding.
Ik vroeg me af hoe jouw ervaringen waren bij dreamdresses in Arnhem.

Alvast bedankt voor je antwoord,

groetjes Richelle

jessica28

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #65 Gepost op: 29 november 2011, 14:26:18 »
Goeiemiddag allemaal.

Ik ga volgend jaar augustus trouwen. Maar ik wil dus wel graag een kopie van mijn jurk voor mijn dochtertje van dan 3 jaar. Weet iemand waar ze dat kunnen doen voor mij?

Groetjes Jessica

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #66 Gepost op: 29 november 2011, 18:11:06 »
Mijn dochter heeft ook 2 keer een kopie gedragen van de bruid als bruidsmeisje zijnde, maar die hadden ze kant en klaar gekocht. (ze leken erg goed op de bruidsjurk) ik weet niet wat voor jurk je hebt, maar misschien hebben ze die wellicht zo in de winkel.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #67 Gepost op: 29 november 2011, 19:53:20 »
@ Jessica: Misschien Anastasi uit nieuwegein? Ik weet niet waar je woont..

Je kan ook eens op zoek naar makers van danskleding ( denk aan stijldansen, line dancing, kunstschaatsen ). Dat is namelijk veelal maatwerk en die werken veel op afspraak. Of anders een coupeuse in de buurt. Gewoon benaderen en zien wat ze voor je kunnen betekenen! Wie weet :)

Liz30

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #68 Gepost op: 30 november 2011, 09:47:50 »
Hoi Liz30

Ik las je post over een bruidsmeisjesjurk maatje 80/86. In februari ga ik trouwen en ik ben nu ook hard op zoek naar een jurkje in maatje 86. Mijn bruidsmeisje is erg blond en licht van huidskleur dus een witte of ivoren jurk zal haar niet zo mooi staan. DIt is namelijk ook al zo met gewone kleding.
Ik vroeg me af hoe jouw ervaringen waren bij dreamdresses in Arnhem.

Alvast bedankt voor je antwoord,

groetjes Richelle

Hoi Richelle,

Door de drukte rond de bruiloft en de huwelijksreis lees ik nu je berichtje pas. Misschien heb je ondertussen al bij dreamdresses gekeken, maar ik dacht ik reageer toch maar even. Ze hadden daar leuke jurkjes, maar niet heel veel en voornamelijk wit met kleuraccenten. Wij hebben uiteindelijk een jurkje in een zaakje in Apeldoorn gevonden. We liepen er toevallig tegen aan. Onze dochter heeft ook heel blond haar en een lichte huidskleur, maar toch hebben we een ivoorkleurig jurkje gekozen. Nu had dat jurkje geen mouwtjes dus hebben we er een roze rompertje onder gedaan en kreeg ze een zelfde kleur vestje aan. En dan past ivoor heel goed bij haar huidskleur en haar. Misschien kan je dat ook doen...wel ivoorkleurig en dan door een vestje en rompertje een andere kleur eraan toevoegen. Ik heb helaas nog geen foto's dus die kan ik je niet laten zien.

Richelle

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #69 Gepost op: 1 december 2011, 20:24:34 »
Hoi Richelle,

Door de drukte rond de bruiloft en de huwelijksreis lees ik nu je berichtje pas. Misschien heb je ondertussen al bij dreamdresses gekeken, maar ik dacht ik reageer toch maar even. Ze hadden daar leuke jurkjes, maar niet heel veel en voornamelijk wit met kleuraccenten. Wij hebben uiteindelijk een jurkje in een zaakje in Apeldoorn gevonden. We liepen er toevallig tegen aan. Onze dochter heeft ook heel blond haar en een lichte huidskleur, maar toch hebben we een ivoorkleurig jurkje gekozen. Nu had dat jurkje geen mouwtjes dus hebben we er een roze rompertje onder gedaan en kreeg ze een zelfde kleur vestje aan. En dan past ivoor heel goed bij haar huidskleur en haar. Misschien kan je dat ook doen...wel ivoorkleurig en dan door een vestje en rompertje een andere kleur eraan toevoegen. Ik heb helaas nog geen foto's dus die kan ik je niet laten zien.

Dank je voor je antwoord. Wij gaan volgende week zaterdag eerst maar eens kijken bij suitsyouwell in Honselersdijk. Ben wel benieuwd wat we daar kunnen vinden. Wij gaan idd wel proberen of een ivoorkleurig jurkje niet zou staan. Dan hebben wel meteen veel meer keus.

groetjes Richelle

Afra&Marc

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #70 Gepost op: 12 december 2011, 21:17:12 »
Hoi allemaal,

Ik heb een heel mooi bruidsjurkje te koop voor meisjes tussen de 3,5 en 4 jaar.
Het jurkje is ivoor kleurig en heeft een kraag, ook zit er een jasje bij.

Als je interesse hebt, laat het me dan even weten dan stuur ik de foto's wel even per mail toe  :dry: ...

Groetjes,
Afra

Bride-77

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #71 Gepost op: 15 december 2011, 22:19:10 »
Mijn dochtertje heeft ook heel blond haar, zij had een paars jurkje aan (ik had zelf paarse details in mijn jurk), gekocht bij Suits you well.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #72 Gepost op: 2 februari 2013, 20:34:43 »
Verder als Suits-you-well kom ik op dit moment niet echt.. Ik ben dus even benieuwd waar jullie de jurkjes voor bruidsmeisjes gekocht hebben..

Mijn meiden zijn als we gaan trouwen 4 en bijna 2 jaar ... maat 116-122 nu en maat 86-92 nu.. moet ik het nu al bestellen? of nog wachten.....

mamamikado

  • Gast
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #73 Gepost op: 2 februari 2013, 20:40:56 »
weet niet waar je vandaan komt maar bij Humpie Dump in Spijkenisse, hebben ze ook erg leuke jurkjes. ff googlen ;)

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsmeisjes Kleding
« Reactie #74 Gepost op: 2 februari 2013, 20:44:19 »
weet niet waar je vandaan komt maar bij Humpie Dump in Spijkenisse, hebben ze ook erg leuke jurkjes. ff googlen ;)

Dat is wel een eindje weg... woon aan de andere kant van het land;achterhoek... Hebben ze ook een website..ga in ieder geval ff kijken...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards