collapse

Auteur Topic: Aanhang Van Daggasten  (gelezen 14752 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Celientje

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Gepost op: 22 mei 2009, 22:11:18 »
Bij het maken van het lijstje van de daggasten waren we eigenlijk vrij snel klaar. Alleen eerstegraads familie en de beste vriend van mijn a.s. en mijn beste vriendin. Nu heeft mijn vriendin sinds een tijdje een vriend. We kennen hem eigenlijk niet (tuurlijk hebben we hem weleens gezien en gesproken maar verder niets). Is het heel raar om dan alleen mijn vriendin uit te nodigen? Ik weet natuurlijk dat we moeten doen wat wij willen maar ik wil toch graag weten wat 'normaal' is.
Graag jullie reacties!!!

ps. Dit gaat alleen over of hij als daggast uitgenodigd moet worden, bij het feest is hij er sowieso bij.
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2009, 22:12:40 door Celientje »

chip

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2009, 22:31:17 »
Je hebt een kleine groep daggasten, met eigenlijk alleen familie. Dus je kunt het best maken, denk ik. Vraag anders aan je vriendin of ze je keuze zou begrijpen?
Zelf nodigen wij per definitie alle aanhang ook uit. Toen vrienden van mijn verloofde gingen trouwen 3 jaar geleden waren wij net 3 maanden samen, maar wel heel serieus en het was super fijn dat ik ook de hele dag mocht komen. Daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor.

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2009, 23:02:52 »
Ik zou haar vriend wel als daggast uitnodigen.
Helemaal omdat het je beste vriendin is.
Denk dat het voor haar belangrijk is als hij erbij is, zou bij mij iig wel zo zijn (als het een serieuze relatie is dan).
Ik persoonlijk zou het niet zo waarderen als ik als beste vriendin wel zou worden uitgenodigd, maar mijn vriend niet.

Misschien kun je een keertje met zijn 4tjes wat doen zodat je hem wat beter leert kennen?

Ingedepinge

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2009, 23:04:41 »
ik ben het roerend met maaike eens!
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2009, 23:05:26 door Ingedepinge »

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2009, 23:15:39 »
Ik ook!

mika

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2009, 23:57:52 »
me 2!

moi2009

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #6 Gepost op: 23 mei 2009, 07:26:18 »
Ik ook.

Ik weet wel toen ik aangaf dat mijn vriendinnen hun aanhang ook moesten meenemen, ze daar zelf niet vanuit gingen. Maar ze waren/zijn er wel heel blij mee.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2009, 08:52:03 »
Mijn vriendinnen waren daar wel zelf van uitgegaan, maar de man van mijn beste vriendin (ik had haar toen nog niet gevraagd als getuige) durfde nog geen dag vrij te vragen, want 'stel dat ze niet de hele dag uitgenodigd waren'. :tongue: Maar hij twijfelde niet meer toen duidelijk was dat zij in ieder geval wel de hele dag mocht komen... :)

Maaikie82

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2009, 09:39:10 »
Ik ben het ook helemaal met mijn naamgenote eens :)

Tigru

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #9 Gepost op: 23 mei 2009, 09:50:17 »
Mag je de vriend van je beste vriendin? Want ja, als dat niet zo is, dan zou ik toch twijfelen. En anders het er gewoon eens met haar over hebben... Heel makkelijk. Mijn beste vriendin (ook mijn getuige) is alleen, ik denk ook niet dat zij zou verwachten dat, mocht zij een vriend krijgen, haar vriend automatisch voor de hele dag is uitgenodigd. Ze zou zelfs geen uitnodiging verwachten denk ik zo.

Maar goed, ik zou ook de avond zeker uitnodigen... Denk dat overleg het beste is.

Bouncy

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #10 Gepost op: 23 mei 2009, 10:02:28 »
Ik vind dat je het niet kunt maken. Partners horen er gewoon bij vind ik. Ik vind dat je alleen onderscheid kunt maken bij het avondfeest, bijvoorbeeld dat de collega's zonder partner zijn uitgenodigd. Bij daggasten vind ik dat het wel zo netjes is om te partner uit te nodigen.

pinkbride09

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #11 Gepost op: 23 mei 2009, 10:52:06 »
Ik ben het ook eens met de meerderheid. Voor de daggasten vind ik het niet gepast om zijn of haar partner niet uit te nodigen. Ook al is de liefde nog pril of ken je de persoon nog niet zo goed, toch is die voor je vriendin wel belangrijk. En wie weet, als de relatie stand houdt, dan leer je elkaar vanzelf beter kennen.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #12 Gepost op: 23 mei 2009, 12:05:29 »
Net als iedereen: ja, ik zou hem uitnodigen. Ze horen nu bij elkaar. Ik zou zelf ook niet gaan, als mijn vriend niet mee mocht.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #13 Gepost op: 23 mei 2009, 12:31:47 »
Ik zou hem ook uitnodigen. Het is wel een beetje vervelend dat je hem nog niet erg goed kent, maar het is wel een beetje raar als je vriendin zonder haar partner als daggast op jullie bruiloft komt.

Wij nodigen ook wat partners uit van vrienden of vriendinnen of kennissen (die zijn dan geen daggasten hoor, dat is maar een heel klein cluppie) die we niet goed kennen of zelfs nog nooit hebben gezien! Maar ze horen er toch bij. We hebben zelfs in onze gastenlijst al rekening gehouden met het feit dat neef die en nichtje die en vriendin die tegen ons trouwen weleens een partner zouden kunnen hebben.

Ik ben zelf samen met mijn vriend daggast geweest op de bruiloft van vriends nicht. Zij wonen aan de andere kant van het land en we zien elkaar nooit. Nicht had ik 2 keer gezien, haar echtgenoot nog nooit! Maar vriend en ik hadden toen al bijna 2 jaar verkering en dan was het ook raar geweest als ik om die reden dat ik ze niet echt ken, toch niet uitgenodigd zou zijn.

Partners van familie en vrienden horen erbij vind ik. Voor collega's of vage kennissen kun je een uitzondering maken.

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #14 Gepost op: 23 mei 2009, 13:29:36 »
Het wordt wat saai, maar ik ga mee met de meerderheid.

En zoals al werd gezegd wellicht kan je een keer iets met z'n vieren gaan doen. Wij zijn bij een oud-studiegenoot van mij langsgeweest omdat zij mijn aanstaande nog nooit hadden gezien en dat toch wel leuk vonden voordat ze op feest kwamen, was een gezellige middag!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2009, 14:31:37 »
ik vind dat bij de daggasten ook de partner hoort.

Hypnotic

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #16 Gepost op: 23 mei 2009, 14:45:16 »
De ene daggast is de andere niet (bij ons dan)
mensen die gevoelsmatig heel dicht bij ons staan, mogen natuurlijk hun (nieuwe) partners mee nemen, het maakt dan niet uit of wij ze goed kennen of niet,
mensen die wat verder weg staan, en van wie wij de partners niet of nauwelijks kennen worden alleen uitgenodigd,

Als mijn beste vriendin (die ook nog eens mijn getuige is) net een vriendje heeft, het is dik aan, maar ik ken hem nog niet, is hij net zo welkom als zij,
haar vriend is/wordt mijn vriend, het hoort voor mij bij een stukje gastvrijheid die je naar de mensen hebt, van wie je houd,

K en P

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #17 Gepost op: 24 mei 2009, 08:46:29 »
Ik denk dat alleen jij kan beoordelen of je hem wel of niet als daggast wilt.
Als jij echt een intiem dagje voor ogen had met mensen waar je echt van houdt, dan vind ik het niet vreemd als je hem niet uitnodigd.
Maar als je meer mensen uitnodigd omdat het hoort bijvoorbeeld, dan kan je hem wel uitnodigen.

Zo hebben wij de vriend van mn zusje niet uitgenodigd.
Wij wilden een intieme bruiloft met mensen die echt dicht bij ons staan.
Haar vriendje had ik enkel in het voorbijgaan een keer gezien.
Ik ken mn zusje en wist dat dit echt geen blijvertje zou zijn.
Het is ook nooit ter sprake geweest of hij wel of niet uitgenodigd zou zijn.
Mn zusje vond het ook totaal niet erg dat hij geen uitnodiging kreeg.
En een paar weken na de bruiloft was de relatie over, dus ik ben blij dat ik mn gevoel heb gevolgd.

Praat er eens over met je vriendin hoe zij het voor ogen heeft.
Als zij er net zoals mn zusje geen problemen mee heeft en het ook niet eens zo voor ogen heeft gehad, dan kan je hem prima als feestgast uitnodigen.

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #18 Gepost op: 24 mei 2009, 09:55:54 »
Ik ben het eens met de meiden boven mij. Alleen als je vriendin iedere week een andere vriend heeft dan zou je het kunnen laten maar als het serieus is dan is het wel zo netjes om hem ook uit te nodigen. Maar spreek idd eens af met zijn 4en om hem beter te leren kennen. Dat is voor hem ook wel zo leuk. Anders heeft hij misschien ook het idee dat hij een beetje schaarsloos loopt op jullie dag.

miekjuh

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #19 Gepost op: 24 mei 2009, 13:17:46 »
[color=\"#9932CC\"][font=\"Comic Sans MS\"]
Mijn advies zou inderdaad ook zijn van ga wat leuks doen met zn vieren ofzo, daarbij moet ik wel zeggen dat
toen mijn vriendin ging trouwen ik mijn huidige partner nog maar net kon (wij trouwen 16oktober 2009)
We raken aan de praat en toen kwam het gesprek erop of hij wel of niet mee mocht de hele dag.
mijn vriendin vroeg aan me wat mijn gevoel hierbij was, was dit " de ware"
Mijn gevoel was van wel en ook hij ging heel de dag mee.

Nu ben ik ontzettend blij dat dit op deze manier is gebeurd.
Want dit was een geweldige dag en ondanks dat wij elkaar nog maar net konden -maandje- Is hij heel de dag meegeweest en ik ben mijn vriendin nogsteeds dankbaar dat ze mijn mening vroeg hierover .

Misschien kan je haar vragen wat haar gevoel bij hun relatie is. Tuurlijk kan je en goed gevoel hebben wat later niet klopt maar je kan het op zn minst eens vragen denk ik, daarbij ze is je beste vriendin..dus kan je het hierover hebben zonder elkaar de "zwarte piet" toe te wijzen denk ik

succes met je beslissing!!![/font]
[/color]

Monique_1983

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #20 Gepost op: 25 mei 2009, 14:02:05 »
Ik ken de vriendin van mijn vriend zijn getuige ook niet zo goed, maar daarom hebben we al verschillende keren afgesproken en het klikt hartstikke leuk en ze voelt zich ook erg vereerd om erbij te zijn.

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2009, 14:44:48 »
Wij hebben destijds de vriendin van een vriend van mijn man niet uitgenodigd.
We hebben gewoon totaal geen klik (understatement!) en vonden het dus niet nodig haar uit te nodigen.
Ze is 's avonds wel geweest.

En mijn broertje had net verkering toen we gingen trouwen.
Zijn vriendin hebben we niet uitgenodigd.
Maar dat vond iedereen wel logisch.

Volgens mij hangt het af van de band met die vriendin en ook of het klikt met haar nieuwe partner.
Ze is wel je beste vriendin, dat vind ik wel zwaar wegen...
Denk dat ik hem dan wel zou uitnodigen!

Robine82

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #22 Gepost op: 25 mei 2009, 18:01:08 »
Op zich ben ik van plan om iedere daggast met partner uit te nodigen .. er zijn nu nog drie vriendinnen vrijgezel, maar als ze tegen die tijd een partner hebben zijn die ook welkom! Vind het zelf ook leuk om met mijn partner naar bruiloften te gaan. Overigens heb ik vaker meegemaakt dat bepaalde partners alleen voor het feest waren uitgenodigd en vaak werd dat begrepen. Dus doe wat goed voelt!

Celientje

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #23 Gepost op: 25 mei 2009, 22:54:30 »
Bedankt voor jullie reacties. De meerderheid zegt dus duidelijk ja.
We wachten nog eventjes met het definitieve besluit, we trouwen ook pas
volgend jaar dus wie weet hoe de verhoudingen dan liggen. Fijn dat jullie
zo meedenken.

Margy

  • Gast
Aanhang Van Daggasten
« Reactie #24 Gepost op: 26 mei 2009, 11:32:15 »
ik zou het ook eerst aankijken
de relatie kan nu heel serieus zijn., maar volgend jaar allang niet meer bestaan

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards