collapse

Auteur Topic: September 2011!  (gelezen 90035 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

celinejm

  • Gast
September 2011!
« Reactie #75 Gepost op: 12 januari 2011, 17:48:23 »
Oooh in de voorbereiding, gisteren heb ik op vistaprint visitekaartjes besteld om aan de bedankjes te doen..
Kortom, 250 kaartjes + houder voor nog geen €10,-
Stukken goedkoper dan mee laten komen bij zo'n bedankjessite... Nu zijn onze bedankjes in totaal €56.50 voor 150 mensen... dat is prima toch?


Hoi Lotte,

ff nieuwsgierig, wat heb je voor bedankjes dan?

Groetjes Céline@Klingel

Kan je ze niet et iemand mee laten rijden? Of zelf een dag eerder halen en in een hotel stoppen?

syrae

  • Gast
September 2011!
« Reactie #76 Gepost op: 12 januari 2011, 21:54:28 »
@ Klingel

Mijn opa is afgelopen november overleden. Mijn oma woont in friesland en die rijdt dus echt niet zelf naar Haarlem, zeker niet in de winter. Toch zat ze met kerst aan mijn tafel gezellig mee te eten van mijn kerstdiner (nog steeds trots op mn diner :wink:)

Mijn broertje had haar 4 dagen voor kerst opgehaald in Friesland, ze heeft tot 2 dagen na kerst bij mijn ouders op mijn oude kamer geslapen. Misschien een idee?
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2011, 21:54:45 door syrae »

Lotte09-09

  • Gast
September 2011!
« Reactie #77 Gepost op: 12 januari 2011, 22:49:00 »
@klingel, kunnen ze niet al een dag eerder komen?
Voor mij zelf is het niet ter sprake, maar ik weet dat mijn oma het lastig vind om in haar eentje naar a'dam te gaan.
Mijn vader brengt haar dan, en haalt haar weer op na het bezoek (meestal blijft ze dan wel een weekje). Voor mijn ouders wel 2 uur heen en 2 uur terug, als je niet in de file zit...

Misschien is iemand in je omgeving bereid om ze te halen en de dag erna weer terug te brengen, want het zou wel zonde zijn als ze er niet bij zijn!

@celine,
Ons budget is niet groot, maar we wilde wel graag bedankjes. Vandaar dat we ze zelf maken.
We hebben bij Ikea mokken gezien die €0.25 kosten per mok. Daar willen we of een zakje thee of een koffiepad in doen.
Vervolgens maken we er een kaartje aan met hierop de tekst: "Bedankt dat je met ons wilde klinken, kom nog eens een bakkie drinken". Dan onze namen en de datum.
Ik wil graag nog op de mok zelf onze namen en datum schrijven, maar mijn vriend is hier nog niet van overtuigt.

Up-date voor de planning... Morgenochtend gaan we bij een bakker langs (aangeraden door de locatie) en daar eens een prijsopgave vragen, en kijken wat hij voor ons kan betekenen... Ben erg benieuwd!!!

syrae

  • Gast
September 2011!
« Reactie #78 Gepost op: 13 januari 2011, 08:41:48 »
andere meiden hier trouwens ook bezig flink te trainen om in DE jurk te passen? Ik heb het geluk dat ik in mei begon met afvallen (-16, YES!)
Ik heb enkel mijn trainingsschema wat zwaarder gemaakt maar steun is altijd fijn! (Zeker sinds ik de afgelopen dagen geen ruk heb uitgevoerd omdat ik ziekig was)
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2011, 08:42:01 door syrae »

Lotte09-09

  • Gast
September 2011!
« Reactie #79 Gepost op: 13 januari 2011, 10:08:55 »
Ik ben sinds maart 2010 bij een sportschool die ook een eetschema geeft en daardoor zorgt dat je afvalt.

Dat was in mijn geval al ruim een half jaar voordat ik gevraagd werd. Dus niet met dat idee, maar wel omdat ik slanker wilde zijn.
Helaas heb ik het nu super druk op met stage, afstuderen en tentamens, dus is het nu iets minder...

Ben in totaal 17 kilo kwijt geraakt, maar wil graag nog een 4, 5 kilo... (heel veel meer niet, anders is de jurk straks te groot;) )
Het voordeel van het eetschema is dat je iedere 2 á 3 uur eet en dus geen moment de kans krijgt om honger te hebben:)
nadeel is niet snoepen;)

Syrae ik doe dus vrolijk met je mee.. lekker zwaar gewichten trainen... dan krijg je ook mooie schouders en rug (kan er mooi uit zien in je jurk).
Dus succes!!!

syrae

  • Gast
September 2011!
« Reactie #80 Gepost op: 13 januari 2011, 10:12:36 »
ik doe nu met 2 gewichten van 2 kilo, elke dag een andere spiergroep 20 minuutjes (gisteren waren dat mijn bovenarmen en schouders, vandaag buik en dus ook rug en morgen de beenspieren) Voordeel van meer spiermassa = meer caloriën verbranden dus das altijd prettig. Ik wil er nog 12 af, maar dat was ik zowiezo van plan. Ik moet toch een ruime maat jurk hebben ivm de voorgevel (helaas een F die dingen zitten in de weg!) dus voor mij moet ie zowiezo flink vermaakt worden. Die 12 moet lukken voor mn trouwen en als het niet wil... ja dan is t jammer dan en dan inderdaad maar gewoon maatje 42 in plaats van 40, ook niets mis mee.

syrae

  • Gast
September 2011!
« Reactie #81 Gepost op: 15 januari 2011, 10:52:04 »
Andere mensen er ook last van dat ze niet kunnen slapen omdat ze liggen te dromen over DE jurk?
Ik vraag me serieus af hoeveel slaap ik nog krijg naarmate DE datum dichterbij komt :wink:

Lotte09-09

  • Gast
September 2011!
« Reactie #82 Gepost op: 15 januari 2011, 12:30:48 »
Ben niet aan het dromen over de jurk, maar val wel minder goed in slaap omdat ik 'de beste' ideeën krijg als ik in bed lig...
Misschien moet ik proberen er toch iets minder mee bezig te zijn, want nog een ruime 7 maanden slecht slapen, lijkt me ook geen strak plan;)

suzel

  • Gast
September 2011!
« Reactie #83 Gepost op: 15 januari 2011, 13:38:18 »
Het is niet dat ik droom over DE jurk maar ik merk als ik er heel veel mee bezig ben dat ik dromen krijg waarbij dingen niet goed gaan. Bijvoorbeeld dat mensen (fotograaf of kapper ofzo) niet op komen dagen of toen we net de locatie geboekt hadden en verder nog niets dat ineens de trouwdag was en dat we geen kleding, band of iets hadden en iedereen naar huis moesten sturen. Dat soort dingen. Maar het is gelukkig niet supervaak dat ik zo droom.

Ben trouwens ook bezig met sporten, maar meer om wat strakkere armen enzo te krijgen (heb strapless jurk) hoef gelukkig niet echt af te vallen. Wel knap van degenen die al zoveel kwijt zijn! Succes!
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2011, 13:40:49 door suzel »

syrae

  • Gast
September 2011!
« Reactie #84 Gepost op: 15 januari 2011, 15:35:51 »
op www.sparkpeople.com (mijn dieet) zit een gigantische lijst met trainingsprogamma's en oefeningen, waaronder ook progammas specifiek toegespitst op verschillende modellen jurken. Misschien een tip?

joni02

  • Gast
September 2011!
« Reactie #85 Gepost op: 15 januari 2011, 21:52:10 »
30 september wordt onze dag..
we zijn ook al goed op weg!...

Ben nog op zoek naar een goede fotograaf, maar morgen eerst maar eens rondkijken op de bruidsbeurs!
Super leuk om samen met mijn as te doen..

We zijn trouwens twee jaar geleden in okt. naar de dominicaanse republiek geweest in oktober...en hebben het fantastisch gehad! Dus dat wordt vast genieten..
denken nu na of maleisie of afrika niet een mooie bestemming voor onze honeymoon is...

Maar gelukkig kunnen we daar nog rustig over liggen te dromen :)

syrae

  • Gast
September 2011!
« Reactie #86 Gepost op: 15 januari 2011, 22:40:51 »
ik wil naar sumatra :)

Gonda

  • Gast
September 2011!
« Reactie #87 Gepost op: 16 januari 2011, 12:26:52 »
Ben gister op de Love&marriage beurs geweest, nog wel wat leuke dingen gezien vooral ook qua foto ideeen!
Vandaag bij mijn vader om de hoek een bruidsbeurs, wisten we niets van maar ben nu bij mijn vader en hij komt
net aan met de krant van is dit ook wat voor jullie? Gratis beurs dus gaan we zeker even kijken!

syrae

  • Gast
September 2011!
« Reactie #88 Gepost op: 16 januari 2011, 13:07:54 »
waar woont je vader?

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
September 2011!
« Reactie #89 Gepost op: 16 januari 2011, 20:24:14 »
Hallo allemaal!

Ik zit helemaal in de liedjes fase. Ik vind het best moeilijk omdat ik liedjes heel belangrijk vind.
Mijn herinneringen hangen heel vaak vast aan liedjes.

Voor de wet trouwen we in een klein theehuisje in een park.
Het huisje heeft smalle deurtjes (8) die allemaal open gaan. Je hoort dan het water en de vogels en zo en het is zo klein en intiem dat we geen muziek doen. Al twijfel ik nog een beetje over just say yes met tekenen..

Maar dan de kerk. Er komt een vrouw zingen. Zij is klassiek geschoold dus ik moet een beetje opletten met de liedjes die we uitkiezen. Ik merk wel dat mijn as het allemaal wel prima vindt.

Nou moeten we er 5 a 6 uitkiezen. Bij binnen/ buiten doen we alleen instrumentaal. Ik wil lekker origineel (ahum :) ) gewoon de wedding march bij binnenkomst en als we weg gaan een vrolijke melodie.
Maar dan de liedjes tijdens de mis.... Ik vind het moeilijk!!!

We hebben nou sowieso Ave maria.
Dan vind ik the rose heel mooi. Dat liedje heb ik een keer live gehoord bij andre rieu en dat vond ik zo prachtig dat ik het nooit meer vergeten ben...

Dan denk ik aan the power of love. Heb ik ook heel veel herinneringen aan en vind ik super mooi
You raise me up. Gewoon een prachtig nummer en ook wel toepasselijk.
Verder kom ik niet echt...

Heeft iemand van jullie ideeen? Moet dus wel in het rijtje 'klassiek' passen en te begeleiden zijn op keyboard of orgel.


Zo ik ga nog even trainen, douchen en dan lekker naar bed! (slecht geslapen dit weekend..)
Ben trouwens al 4,5 kilo kwijt sinds begin december. Nog 2 te gaan en dan weer jurk passen!
Wel ideaal dat ie thuis hangt :) Kan zo vaak passen als dat ik wil! (nou ja hij hangt bij mijn moeder ik heb em in mei gekocht en 2 weken geleden pas voor de 2e keer aan gehad.
In april ga ik passen bij de bruidszaak om de jurk korter te laten maken.

syrae

  • Gast
September 2011!
« Reactie #90 Gepost op: 16 januari 2011, 21:00:54 »
fijn dat je je jurk thuis hebt hangen!

Qua liedjes, wat dacht je van een instrumentale versie van Gloria in exelcis deo. Je hebt er trouwens verschillende versies van dus als je een goeie uitzoekt kan het heel toepasselijk zijn (als je een beetje latijn kent dan :wink:)

anke85

  • Gast
September 2011!
« Reactie #91 Gepost op: 16 januari 2011, 21:09:27 »
wij gaan ook 02-09-2011 trouwen

We hebben al best veel geregeld al zeg ik t zelf :rolleyes:
Fotograaf, kaarten al uitgezocht, gemeentehuis staat al vast, auto is geregeld, bruidskindjes zijn gevraagd, getuigen zijn gevraagd, 19 feb ga ik voor mn jurk kijken, zaal staat al vast, ringen hebben we al.
Dus best wel wat vind ik zelf. aangezien hij me pas kerst avond heeft gevraagt

heeft er nog iemand leuke ideeen voor bedankjes, wil eigenlijk zelf iets maken, weet alleen nog niet wat.

gr anke
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2011, 21:10:11 door anke85 »

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
September 2011!
« Reactie #92 Gepost op: 16 januari 2011, 22:45:42 »
hmmm moet ik eens over nadenken. We doen nl nog maar 1 liedje instrumentaal en dat is op het einde als we weggaan.
Ik wil dan eigenlijk een heel vrolijk liedje.

We zijn trouwens naar het reisbureau geweest voor de huwelijksreis.
We hebben heel wat opties doorgenomen maar hebben uiteindelijk gekozen voor Egypte.
Ik wil daar al een tijdje heen en as ook. Gelukkig valt het qua prijs heel erg mee en ook qua vliegtijd valt het reuze mee!

We hadden ook tanzania en kenia en zo bekeken, maar het trekt me gewoon allemaal niet.
Dus nou nog een resort uitzoeken!

Monique112

  • Gast
September 2011!
« Reactie #93 Gepost op: 17 januari 2011, 10:20:57 »
Hai dames,

Even een update van mij: afgelopen zaterdag ben ik geslaagd voor een trouwjurk en schoenen. Verder hebben we een keuze gemaakt voor de feestlocatie, dus dat gaan we vanmiddag (telefonisch) vastleggen. Ik weet niet of ik het in de vorige update al gemeld had, maar ook de tijd voor het kerkelijk huwelijk staat vast. Tenslotte zijn de fotograaf en de locatie om tussen het burgerlijk huwelijk en kerkelijk huwelijk koffie te drinken met de gasten vastgelegd.

Donderdag moet ik naar de kapper, dus dan ga ik meteen aan haar vragen of ze mijn kapsel wil verzorgen, maar dat is geen probleem denk ik. Ook gaan we deze week de ceremoniemeester vragen.

Druk! Druk! Druk!

syrae

  • Gast
September 2011!
« Reactie #94 Gepost op: 17 januari 2011, 13:18:23 »
hah, net terug van het gemeentehuis voor de ondertrouw :)

celinejm

  • Gast
September 2011!
« Reactie #95 Gepost op: 17 januari 2011, 20:44:53 »
hah, net terug van het gemeentehuis voor de ondertrouw :)


Super leuk!@ Veroo

Zelf ben ik altijd erg gecharmeerd van Dona Nobis Pacem, mits het een beetje vlot gespeeld wordt. Huub Oosterhuis heeft ook vlotte (kerk) nummers. En ik heb een gezongen tafelgebed voor je, als je nog zoiets zoekt?
Heeft de pastoor van de kerk niet het een en ander voor jullie? Die van ons heeft een heel boekwerk. Kan je wel even pm-en als ik dat krijg, maar kan wel feb worden, als je dat op prijs steld?

Succes!

Gonda

  • Gast
September 2011!
« Reactie #96 Gepost op: 18 januari 2011, 10:41:27 »
Gratis bruidsbeurs was best veel te zien was in de buurt van Steenwijk (ov)
maar viel nog net onder friesland  :rolleyes:  Dag ervoor dus op love&marriage beurs geweest maar
daar was bijv . geen kapper en geen echte banketbakker(alleen als bedankjes), maar 1 locatie en hier hadden ze in elk geval van alles wat, dus vond best goed geregeld!
Moet zeggen dat natuurlijk zo'n modeshow en al die prachtige jurken op de love&marriage beurs geweldig waren!
Allebei erg leuk en toch paar kleine dingen erbij als idee: misschien willen we toch een bruiloftszuil
past wel bij ons! maar vragen ons af wat anderen daar van vinden.

Verder echt mooie pakken gezien voor mijn vriend  :biggrin: Alleen toch weer duurder dan "gehoopt"
gaan toch steeds meer uitgeven geloof ik

rubenenlinda

  • Gast
September 2011!
« Reactie #97 Gepost op: 19 januari 2011, 22:57:26 »
Volgens mij heb ik nog niemand gelezen die op zaterdag 3-9-2011 gaat trouwen. We wouden eigenlijk een week later, maar dan is het stadhuis in Delft gesloten in verband met open monumentendag. We zijn 'pas' 19 dagen verloofd maar hebben volgens mij al best veel geregeld;

- De gastenlijst & begroting
- De feestlocatie
- Het stadhuis (was totnogtoe het moeilijkste)
- De kerk; de vrouwelijke pastor die ons gaat voorbereiden is echter nog met sabbatsverlof tot april.
- Er komen twee bands
- De bruidstaart & cupcakes
- De catering
- De lunch is zo goed als geregeld
- De getuigen
- De bruidsmeisjes & jonkers; mijn zusje naait jurken en gaat voor hun jurken naaien. Afgelopen zondag zijn ze het eens geworden over dezelfde jurk maar dan in andere kleuren.
- De ceremoniemeesters
- Ook de eerste kilo's ervanaf (was al bezig met een dietiste; maar een bruiloft in het vooruitzicht werkt toch wel gemotiveerder)
- Een deel van de liturgie voor de kerk, inclusief lezingen & liedjes
- Vrijdag hebben we een afspraak met een vriendin die onze trouwkaarten gaat ontwerpen (vrij vroeg misschien, maar ze vertrekt over een maand voor een half jaar naar Milaan)

We doen het nu even rustig aan en gaan over twee weken naar de love & marriagebeurs met onze getuigen en ceremoniemeesters; een klein feestje dus. Ik denk dat daarna voor mij de jurkenstress gaat beginnen; de avondjurk gaat mijn zus maken maar ik heb nog geen idee wat ik overdag aanwil. Er zijn zoveel mooie jurken!

We zijn ook heel veel ideeen aan het verzamelen voor decoratie. We willen het feest namelijk een middeleeuws tintje geven.

En we moeten bedenken wat we met de bedankjes willen; of voor alle gasten of alleen de vele mensen die ons hebben geholpen.

seolram13

  • Gast
September 2011!
« Reactie #98 Gepost op: 20 januari 2011, 03:59:05 »
Hey meiden,

Even een puntje waar ik een beetje mee zit.

Zijn er bij jullie ook mensen die niet komen omdat ze niet zo ver 'durven' te rijden?

Bij ons dus wel, mijn opa en oma notabene!

K baal dr echt van!

Wat moet ik daar nou mee???

Volgend weekend mag ik jurken passen!! K ben benieuwd..
Moet ik nog iets bijzonders aantrekken of meenemen?

Liefs

Ik ga er wel vanuit dat bij ons ook mensen niet komen i.v.m. de afstand. Ik denk maar zo, ze krijgen een uitnodiging en zijn van harte welkom, maar het is aan de gasten zelf om te bepalen of ze willen komen of niet.
Leuk dat je jurken gaat passen. Je hoeft geen bijzondere dingen aan te trekken of mee te nemen. Het is wel prettig om een fijn zittende onderbroek (string/hipster) aan te hebben. Ze hebben daar wel een torselet.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2011, 04:01:13 door seolram13 »

Monique112

  • Gast
September 2011!
« Reactie #99 Gepost op: 20 januari 2011, 10:01:05 »
Hey meiden,

Even een puntje waar ik een beetje mee zit.

Zijn er bij jullie ook mensen die niet komen omdat ze niet zo ver 'durven' te rijden?

Bij ons dus wel, mijn opa en oma notabene!

K baal dr echt van!

Wat moet ik daar nou mee???

Volgend weekend mag ik jurken passen!! K ben benieuwd..
Moet ik nog iets bijzonders aantrekken of meenemen?

Liefs


Mijn oma's rijden met mijn ooms mee, dus daar hebben we gelukkig geen problemen mee. De enigen die van ver weg moeten komen zijn mijn collega's. Ik geloof dat ze vooralsnog allemaal van plan zijn om te komen, maar mocht dat (vanwege de afstand of een andere reden) niet zo zijn, dan kan ik daar niet zo mee zitten. Maar bij familie is het inderdaad een ander verhaal. Is het niet mogelijk om ze met een familielid of taxibusje (mee) te laten komen?
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2011, 12:06:09 door Monique112 »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards