collapse

Auteur Topic: Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!  (gelezen 5464 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Gepost op: 12 mei 2009, 20:59:48 »
Wij werden gisteren gebeld door het reisbureau, dat hotel Iberostar Tucan, Playa del Carmen, gesloten is, ivm de vele annuleringen door de Mexico Griep.  :sad:
We kunnen nog wel naar een ander resort in Mexico, maar we kunnen ook een hele nieuwe reis boeken.
Aangezien er ook weinig excursies mogelijk zijn op het moment (veel toeristische trekpleisters zijn gesloten tot in ieder geval eind mei, misschien langer...), hebben wij besloten toch maar op zoek te gaan naar een andere locatie voor de huwelijksreis.

We hebben tot nu toe alleen nog niets kunnen vinden wat wij even leuk vinden als het hotel c.q. de plaats waar wij naartoe zouden gaan!!!
Ik zit nog een beetje in dubio.... Aan de ene kant wil ik toch misschien naar Mexico gaan, aangezien er nog zat andere schitterende resorts zijn in de omgeving. Ook de winkeltjes en barretjes in Playa del Carmen zijn vooralsnog gewoon geopend. Maar voor het zelfde geld gaat dit misschien dalijk ook wel dicht en zitten we dan echt twee weken lang op je resort....
Moeilijk hoor!!  :unsure:

Zijn er nog meer mensen waarvan de geplande huwelijksreis naar Mexico niet door kan gaan?? Zo ja, waar gaan jullie dan wel naartoe?
Weet iemand anders een even leuke bestemming als Mexico?? Wij willen het liefst All inclusive, op een mooi resort, met een super mooi strand en helderblauwe zee. Maar wij zijn ook geen types die twee weken lang op het strand liggen. Wij willen nog wel het een en ander in de omgeving zien en ook graag duiken. Ook vinden wij het leuk als je gewoon 's avonds af en toe nog je resort af kan, om naar een gezellig barretje te gaan. Suggesties zijn dus erg welkom, aangezien de tijd nu erg gaat dringen.
Fijn is dat he, 10 dagen voor de bruiloft, nog zat te regelen en dat dan nu ook nog eens de huwelijksreis die je zorgvuldig hebt uitgezocht niet door gaat....
Maar ja, we zoeken vrolijk verder.... Maar enige goede aanbevelingen zouden erg welkom zijn!!!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2009, 21:04:14 »
Wat vervelend voor jullie zeg!
Maarre, de Dominicaanse Republiek is voor zon, prachtig strand en heerlijke cocktails ook echt een aanrader. vooral Punta Cana. Je kan wel tourtjes doen, maar is volgens mij best prijzig. Veel mensen blijven in hun resort. Maar het is echt heerlijk daar hoor! En allemaal all-inclusive.
Naar barretjes gaan is er niet echt bij ( is ook niet altijd helemaal veilig), maar de resort hebben wel meerdere barren en vaak ook een discotheek.

Oja, Jamaica schijnt ook heel erg leuk en vergelijkbaar te zijn!
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2009, 21:08:40 door lalalalala »

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2009, 21:12:36 »
De dominicaanse republiek hebben wij ook bekeken. Wij vragen ons alleen af of twee weken daar niet te lang is om daar naartoe te gaan?
Jamaica hebben wij ook bekeken. Dat ziet er ook inderdaad erg leuk uit, maar op internet wordt je helemaal gek van alle waarschuwingen dat het er erg gevaarlijk zou zijn en dat je erg veel drugs-criminaliteit zou hebben... Weet niet wat hier van waar is. Misschien dat iemand hier meer over kan vertellen???

jet17

  • Gast
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2009, 21:46:14 »
Een vriendin van mij is op huwelijksreis geweest naar de Dominicaanse republiek, en vond 1,5 weken TE lang. Ze kon wel excursies doen maar in de buurt van haar hotel was helemaal niets. Zij zat ook in Punta Cana.

Zelf ben ik een keer naar Cuba geweest wat een ECHTE aanrader is... super mooi daar. Daar was ook een Jamaicaan(???) en die vertelde ons dat Jamaica niet veilig is zeker niet voor mensen uit het westen. (zien ze als mensen met veel geld, dus goed slachtoffer)
Ik weet het zelf niet natuurlijk, ben er nooit geweest.
Mensen hebben mij toen ook gewaarschuwd voor Cuba maar was nergens voor nodig... wat een gastvrijheid van die mensen!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt  :)

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2009, 21:52:51 »
Bali! Twee weken geweest op huwelijksreis, het eten is zalig, de mensen zijn aardig, de cultuur is schitterend en de zee is ook mooi als je op de juiste plek zit. Als je zwemmen belangrijk vindt (in zee dan), dan moet je niet bij Denpasar gaat zitten maar aan de noordkant.

Ik vond twee weken te kort, er was nog zo veel meer te zien en te doen waar we geen tijd voor hadden.

Wij gaan op 7 juni nu naar Tobago (bij Venezuela) maar volgens mij is dat rustiger. Wij gaan twee weken en gaan echt voor de caribische zon zee en strand en rust en cocktails vakantie (doe maar decadent hahahaha). Daar zijn ook wel excursies te doen etc, maar volgens mij is het minder touristisch ontwikkeld dan Bali.

Een vriendin van mij is vorig jaar met haar man naar Cuba geweest, maar zij gaan daar niet meer terug. Het eten is niet geweldig (weinig variatie volgens hen), en ze vonden de mentaliteit van de mensen niet zo. Omdat iedereen daar door de overheid betaald wordt en ze het geld toch wel krijgen ongeacht wat ze doen, heerst er echt een lamaarzitten cultuur wat bediening etc betreft. Ik heb het ook maar van horen zeggen hoor, misschien hadden zij zich daar van te voren niet op ingesteld. Overigens vond ik de foto's die ik heb gezien wel heel leuk - mooi toch al die oude auto's etc, alsof de tijd heeft stil gestaan.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2009, 21:55:16 door Lyanna »

jet17

  • Gast
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2009, 22:08:36 »
hahah dat kan kloppen, ze zijn niet snel... wij hebben een keer 1 uur gewacht op een busje die ons naar een excursie zou brengen...
Ik kan daar wel om lachen, het rustige, langzame, haast wat is dat???  :biggrin:  :biggrin:   typisch voor die warme landen denk ik dan. Wij Hollanders willen alles snel snel snel en dat wordt overduidelijk in dat soort landen.(warme landen)

Ik ben daar ook wel vanuit gegaan dat het in Cuba langzamer zou gaan dan hier hoor (of in ieder geval anders).. andere mentaliteit. Misschien komt het ook omdat ik niet in een stad zat maar in een dorp.. (hoewel ik ook in de stad ben geweest en het daar niet echt anders vond gaan)
Ik hoefde maar wat te vragen of ze hielpen mij allemaal...

Maar goed ieder zijn ding!  :biggrin:

Mijn aanstaande is een indo (ook niet zo snel  :tongue: ) misschien ben ik het gewend haha

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2009, 10:17:35 »
Wat willen jullie? Een luxe resort en leuke excursies?

Misschien zijn de nederlandse Antillen wel leuk? (Curacao/ Aruba) Alleen weet ik niet hoe het is om daar in een luxe resort te zitten of met georganiseerde trips mee te gaan. Ik ben ooit naar Aruba geweest en heb daar in een appartementje gezeten met mijn broer en schoonzusje (die daar woonden) als reisleiders. Twee weken kan precies op dat eiland, langer moet je er ook niet zitten.

Anders, lijkt Mexico je wat? Schijn je ook heel veel luxe resorts en excursies te hebben...

Verder ga ik even nadenken... :)

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2009, 11:02:35 »
[quote name=\'vangarderen\' post=\'230173\' date=\'13 May 2009, 10:17\']Wat willen jullie? Een luxe resort en leuke excursies?

Misschien zijn de nederlandse Antillen wel leuk? (Curacao/ Aruba) Alleen weet ik niet hoe het is om daar in een luxe resort te zitten of met georganiseerde trips mee te gaan. Ik ben ooit naar Aruba geweest en heb daar in een appartementje gezeten met mijn broer en schoonzusje (die daar woonden) als reisleiders. Twee weken kan precies op dat eiland, langer moet je er ook niet zitten.

Anders, lijkt Mexico je wat? Schijn je ook heel veel luxe resorts en excursies te hebben...

Verder ga ik even nadenken... :)[/quote]

Ja Mexico lijkt ons heel leuk, maar de reden dat wij wat anders zoeken, is omdat ons daar geboekte hotel nu gesloten is!!!  Haha!!!
Mijn AS wil absoluut niet naar de Antillen... Dus dat valt al af.

Wat betreft Bali, daar zij wij twee jaar geleden al geweest en hebben daar zo goed als het hele eiland al gezien. (was trouwens inderdaad super!!! wil nog wel een keertje terug, maar dan over een jaar of 5 a 10 ofzo). Wat dat betreft zijn wij erg verwend.

Ik ga zeker nog even naar Cuba kijken!! Lijkt mij ook waanzinnig!!! Alvast bedankt voor de tips!  :rolleyes:

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2009, 11:33:38 »
Whhaa.. Sorry, bedoelde eigenlijk Egypte... :) Schijnt wel wat goedkoper te zijn, maar dan kan je misschien een 'over the top' hotel uitzoeken? :wink:

Trouwring

  • Gast
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2009, 15:47:04 »
Is Amerika geen idee?

~M*M~

  • Gast
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2009, 15:51:02 »
costa rica? ben er zelf nooit geweest maar mijn oom heeft daar gewoont, zo mooi.

of anders argentinie buenos aires (schrijf je dat zo?) schijnt heel erg leuke stad te zijn.

Niet meer wachten!

  • Gast
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #11 Gepost op: 13 mei 2009, 16:11:19 »
wij zaten in Sandos Caracol Beach en Spa aan de Riviera Maya in Mexico. was echt super!

LovelyMe

  • Gast
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #12 Gepost op: 13 mei 2009, 20:04:42 »
Ooh wat balen zeg! Maak me wel ongerust, wij zitten in Iberostar Grand Paraiso (naast die van jullie) in Mexico. Las wel al in de recencies dat de bezetting nog maar 20% was en het hotel al verschillende diensten had geschrapt :sad:. En het is zooo onze droomhoneymoon!

Onze tweede keuze is ook de DR. Schijnt wel veel op Mexico te lijken zeggen ze.

In ieder geval heel veel succes met jullie keuze!

Guppie

  • Gast
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #13 Gepost op: 13 mei 2009, 20:07:02 »
de Azoren! Daar gaan wij heen en het lijkt me echt praaaaachtig!!! Misschien even googlen? Het is iig de nummer 1 plek van de wereld om walvissen te zien en met dolfijnen te zwemmen!

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #14 Gepost op: 14 mei 2009, 09:46:14 »
Wij gaan ook naar de Azoren, over 5 weken, maar het is denk ik niet echt te vergelijken met Mexico... Ten eerste de temperatuur. Ten tweede de afwezigheid van echte stranden en ten derde heb je daar geen luxe resorts.

Misschien is Zanzibar ook een idee?

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #15 Gepost op: 14 mei 2009, 14:49:45 »
Als je echt heel graag naar Mexico wilt omdat het je droom honeymoon is dan zou ik het geld niet aan een andere bestemming uitgeven, waar je minder graag naartoe wilt. Hoewel het misschien minder leuk is, omdat je niet direct na de bruiloft kunt, zou ik dan alsnog naar Mexico gaan als het griepgevaar weer wat geweken is.

LovelyMe

  • Gast
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #16 Gepost op: 14 mei 2009, 15:48:54 »
Volgens mij moet de omboekdatum binnen een paar weken (iets van 6) van de oorspronkelijke vertrekdatum liggen. En annuleren kan helaas niet zo snel bij dit soort gevallen. Da's zo balen.

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2009, 10:56:24 »
We hebben inmiddels een keuze gemaakt. Hebben bij D reizen ons geld terug gevraagd (duurt wel 1 of twee weken, maar goed....).
We hebben nu een reis geboekt bij FOX reizen, naar Maleisie. Is een 17 daagse reis; 2 nachten Kuala Lumpur, 4 nachten Penang en dan 9 nachten Langkawi (soort bounty eiland...  :biggrin: ). We gaan nu dus lekker de andere kant op als waar de Mexico griep heerst. Weg van alle ellende!!!
Mexico komt volgend jaar misschien nog wel......  :)

Bedankt in ieder geval voor alle tips!!!

lune

  • Gast
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #18 Gepost op: 18 mei 2009, 10:54:05 »
Dat klinkt ook super, wordt vast geweldig!
Mijn broer is daar ook geweest op huwelijksreis, en de foto's waren iig geweldig!

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Help! Onze Huwelijksreis Naar Mexico Gaat Niet Door!
« Reactie #19 Gepost op: 18 mei 2009, 13:03:04 »
Gelukkig maar!!! We hebben er zin in! Het is wel erg raar om ineens, zo kort voor vertrek ergens anders heen te gaan. De boekjes die ik gekocht heb van Mexico gaan maar even de boekenkast in!!!
Nu maar de voorbereidingen treffen voor Maleisie!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards