collapse

Auteur Topic: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?  (gelezen 379224 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #700 Gepost op: 19 mei 2014, 11:20:30 »
Ik zou zoiets wel grappig vinden eigenlijk!

Dan zou je bijvoorbeeld ook zoiets kunnen doen:
http://www.youtube.com/watch?v=q_XFWrz3tms
Dan ben je zelf het karakter van de game :)

Kun je ook heel makkelijk doen door een filmpje van tevoren te maken of door de achtergrond van game op een scherm te doen en dat je zelf nog moet springen enzo! Wel even instuderen van tevoren haha

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #701 Gepost op: 19 mei 2014, 11:28:54 »
Super leuk idee @laferina! Ik zeg doen, als de mensen jullie goed kennen (en dat lijkt me wel aangezien jullie ze uitnodigen) snappen ze de grap wel toch?

lafarina

  • Junior
  • **
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Vrouw
    • Gerbilfokkerij Mileena
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #702 Gepost op: 19 mei 2014, 11:53:25 »
RockCowBride die is echt awseome!!!!! Wat een leuk idee, ik ga het eens aan mijn ventje voorleggen :biggrin: speel ik wel de prinses die hij moet redden :p

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #703 Gepost op: 20 mei 2014, 10:56:35 »
Grappig RockCowBride ik reed gisteren naar huis en toen was dat nummer op 3fm. Moest gelijk aan je denken.  :biggrin:

lafarina

  • Junior
  • **
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Vrouw
    • Gerbilfokkerij Mileena
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #704 Gepost op: 20 mei 2014, 21:24:09 »
Het wordt waarschijnlijk toch gewoon een 'simpele openings game' ;) maar het idee blijft leuk van dat filmpje haha ;)

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #705 Gepost op: 22 mei 2014, 08:23:39 »
Whahaha Appelsientje, dat is wel tof!  :biggrin:

@Lafarina: je aanstaande was het er niet helemaal mee eens? :(

lafarina

  • Junior
  • **
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Vrouw
    • Gerbilfokkerij Mileena
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #706 Gepost op: 22 mei 2014, 10:16:05 »
@RockCowBride: hij vond het idee leuk, maar het is niet 1,2,3 gemaakt en we hebben er eigenlijk ook helemaal geen tijd meer voor ;) de openingsgame is ook nog steeds origineel genoeg :) Daarna gaan we wel gewoon lekker aan het dansen, maar dan allemaal samen haha :sleep:

Pooh

  • Gast

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #708 Gepost op: 30 mei 2014, 11:39:37 »
Wel een supergaaf idee dat filmpje! Ben wel benieuwd hoe jullie openingsgame er dan uit komt te zien, maar kan me voorstellen dat het wel flink wat werk is zo nog even.

lafarina

  • Junior
  • **
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Vrouw
    • Gerbilfokkerij Mileena
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #709 Gepost op: 31 mei 2014, 08:22:14 »
Inderdaad echt heel leuk, bedankt ook voor de laatste inzending, Pooh! Erg creatief ;)

Omdat we het toch erg druk hebben gehad hebben we besloten geen filmpje of stukje in te studeren. We gaan een openingsgame doen en maken daar iets leuks omheen. We gaan nog nadenken hoe dit vorm te geven, maar komt vast goed ;)

lafarina

  • Junior
  • **
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Vrouw
    • Gerbilfokkerij Mileena
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #710 Gepost op: 3 juni 2014, 22:22:03 »
Even een update: we gaan toch gewoon 'normaal' de openingsdans doen (lees: heel langzaam schuifelen :biggrin:). We hebben bedacht dat een openingsgame niet echt interessant is met 80 mensen om je heen en daarnaast tijdrovend. Leuk nummer uitzoeken dus en dan toch maar 'soort van dansend' de feestavond openen.

Stetwa

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #711 Gepost op: 9 juni 2014, 17:12:41 »
Wij hebben geen openingsdans gedaan. Ik ken mijn man zo goed, en ik weet dat hij dat echt niet had gewild dus dan doe ik het ook niet aan. We hebben als nog een top avond gehad en lekker genoten! En ook zeker wel gedanst later op de avond (Toen er genoeg drank inzat! haha)

Maar ik vind het niet nodig als je er niet achter staat. Zelf heb ik het wel is bij vriendinnen gezien dat ze van die grappige openingsdansen doen en dat is wel heel leuk! Eerst rustig en teder dansen en opeens los op de vogeltjesdans! super grappig. youtube staat er ook echt vol mee, dus voor leuke ideeën gewoon even op internet kijken!!  :applaus:

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #712 Gepost op: 17 juni 2014, 13:50:23 »
Aangezien mijn bruiloft al achter de rug is kan ik het nu wel vertellen. Wij hadden een dj....maar achter een verschuifbare wand ook een big band waarvan nog niet iedereen wist dat die er zat.

Het feest was al enige tijd aan de gang en we hadden al heel wat handjes geschut...21.00 uur en tijd voor de openingsdans....dus wij verstopte ons snel buiten.....de dj riep om....hier zijn Rinke en Monique.....maar wij kwamen maar niet.....op dat moment begint de big band te spelen en gaat de schuifwand langzaam open....iedereen verbaasd dat er een big band was en nadat de wand helemaal weg was kwamen wij pas naar binnen! Je had die gezichten moeten zien van de mensen na onze opvoering haha, super leuk! De big band heeft nog twee uurtjes gespeeld totdat de dj het weer overnam. Super gaaf!!

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #713 Gepost op: 26 juni 2014, 12:57:23 »
Wij hebben gisteren onze eerste dansles gehad! We gaan een cha cha cha dansen op een nummer van Michael Buble (Sway)! Het lijkt me nu al ZO gaaf. Ik wilde eigenlijk wel iets romantisch, maar dit is misschien nog wel leuker!

Ik had overigens het liefste gedanst op Everything, maar daar bleek minder goed op te dansen zijn..
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2014, 12:58:57 door Stephanie.B »

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #714 Gepost op: 26 juni 2014, 19:29:28 »
Klinkt gaaf, Appelsientje!

Voor onze bruiloft ben ik nog een beetje aan het denken. Mijn vriend en ik zijn echt geen dansers. Tuurlijk op een feestje staan we ook wel eens op de dansvloer, maar meestal pas aan het eind van het feest en echt dansen doen we niet. Ritmegevoel is er wel, maar de motoriek is hopeloos...
Zelf heb ik daarom het idee: hoezo, openingsdans? Nergens voor nodig, mensen moeten maar gewoon een feestje bouwen. Maar veel vrienden/familie beginnen erover, dat we toch wel iets moeten doen (en moeten is bij mij een allergie-woord). Wat denken jullie?

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #715 Gepost op: 27 juni 2014, 07:29:58 »
hgeertje, wij zijn ook geen dansers hoor, absoluut niet zelfs. Maar mij leek het heel leuk om het feest te openen met een openingsdans. Hoort er, vind ik, toch wel een klein beetje bij. Daarom hadden wij besloten om een paar danslessen te nemen en dat is nu, na de eerste dans, al een succes! Het is hartstikke leuk!

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #716 Gepost op: 1 juli 2014, 09:47:31 »
Het hoort er inderdaad wel een beetje bij, maar als je het niet doet kunnen mensen hoog of laag springen; het is jullie dag! Ik zou doen wat bij me past en misschien is een beetje schuifelen op jullie nnummer al wel voldoende?

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #717 Gepost op: 2 juli 2014, 19:39:36 »
Stephanie, ik heb vroeger ooit wel dansles gehad en vond dat op zich ook wel leuk. Maar al zou ik het willen, mijn vriend krijg ik echt de dansvloer niet op tenzij hij dronken is :)

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #718 Gepost op: 3 juli 2014, 12:25:50 »
hahahaha....dat is het! Gewoon veel bier in gieten ;)

(niet te serieus nemen hoor, geloof niet dat het leuk is als je partner op zijn eigen bruiloft zo dronken is dat het niet meer uit maakt wat hij doet.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #719 Gepost op: 3 juli 2014, 15:28:54 »
Wij hadden tijdens een feest op de dansschool een opdracht waarbij er een groot scherm hing, iedereen moest op de vloer komen en vervolgens werd er Just Dance van Nintendo Wii (via youtube) aangezet, en moest iedereen mee doen.
Weet dat er een stel was die dit toen ook voor hun bruiloft heeft gedaan.
Je danst, maar niet alleen. En de dansvloer is gelijk vol!

steenboky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • Geslacht: Vrouw
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #720 Gepost op: 3 augustus 2014, 22:58:36 »
zie een hoop leuke ideeen voorbij komen!

ik blijf dit een geweldig openingsnummer vinden:

https://www.youtube.com/watch?v=jOpUfTi1keI

en deze vind ik ook erg origineel voor als je niet wil dansen:
https://www.youtube.com/watch?v=dl11EEpha7k

en deze is nu mijn favoriet:
http://www.lindanieuws.nl/nieuws/lindalunch/voetballer-leroy-fer-kan-voetballen-en-dansen/
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2014, 23:12:24 door steenboky »

bloffan

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #721 Gepost op: 24 augustus 2014, 09:35:59 »
sorry voor het misschien fout plaatsen.  maar heb jullie hulp nodig.
wij trouwen over twee weken en het enig wat mijn aanstaande moest regelen was uitzoeken nwelke dans op ons nummer kan tot op heden zei hij dat hij het wist maar nog voor de zekerheid verder wou uit zoekem en nu raden jullie het al vandaag kwam de aap uit de mouw niks dat hij wist.

hebben jullie misschien een idee over welke dans er op het nummer van blof meer kan er niet zijn              kan of hoort?

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #722 Gepost op: 24 augustus 2014, 09:41:42 »
Ligt eraan wat de maatsoort is van het nummer en welk tempo, als je dat weet kan je al ver komen.

Misschien dat iemand er nog iets aan heeft. Wij hadden een filmpje opgenomen voor de openingsdans, daarin zag je ons dansen op verschillende stijlen (traditioneel en maffe stijlen) en eindigde met de sprong uit dirty dancing (die juist mis ging voor de humor)
We hadden geen zin een openingsdans te doen en op die manier hoefde we alleen het filmpje aan te zetten

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #723 Gepost op: 24 augustus 2014, 22:20:29 »
Ik kende het nummer niet, maar heb het even op youtube geluisterd. Het is een vierkwartsmaat, ik zou er een langzame rumba op dansen.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #724 Gepost op: 25 augustus 2014, 09:28:49 »
Idd een langzame rumba!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards