collapse

Auteur Topic: Marlie en Danny alias de Sminkies 24-05-2013  (gelezen 13504 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Marlie en Danny alias de Sminkies 24-05-2013
« Gepost op: 8 juni 2013, 19:45:14 »
Daar is ie dan eindelijk.. mijn verslag van de mooiste dag van mijn leven..

Alvast excuses voor het laaaaange verslag, maar ik heb de dag maar even uitgewerkt om ook te bewaren.
Moet je na gaan, dit is de edited version..haha

Ik zal beginnen bij donderdagavond 23 Mei. Ik sliep in Oostrum bij pap en mam, samen met mijn zusje    ’s Avonds mijn nagels nog mooi gelakt en maskertje op mijn gezicht. De laatste dingetjes nog afronden (toch voor de zekerheid muziek op cd gezet, en nog een keer het noodpakketje doorlopen)
Rond 23.00 ben ik naar bed gegaan. En wat heb ik heerlijk geslapen.

Om 6.45 ging de wekker en het duurde twee seconden voor ik doorhad waarom in godsnaam de wekker zo vroeg ging! O ja IK GA TROUWEN!! Ik deed de rolluik open en de zon scheen gewoon.. geen wolken, geen regen.. maar een strakblauwe lucht!
Hup stuiter, stuiter het bed uit, Danny ge-smst of hij al wakker was, douchen en ik wilde net gaan eten, toen Kelly (de visagiste/kapster) voor de deur stond.
Dus hup, meteen in de krullers en aansluitend make-up erop.. Hierna waren mama en zusje aan de beurt. Zij kregen ook mooi haar, wauw! Ondertussen kon ik wat eten en hierna was de rest van mijn haar aan de beurt.
Ondertussen druppelden een voor een de bruidsmeiden binnen.

Wat zagen zij er allemaal ook mooi uit zeg, perfecte combinatie van roze jurkjes. . Danny sms-te al dat hij er bijna was, dus die werd snel gesmst dat ie nog maar even moest wachten.  Ik was nog niet klaar!
Toen mijn haar eindelijk klaar was (de oh’s en ah’s begonnen al) mocht ik naar boven, met bete vriendin en kon mijn jurkje aan.
Spannend om de woonkamer in te komen, maar wat vond iedereen me mooi en gaaf! Dit had niemand verwacht… een korte jurk, maar het was helemaal Marlie… (ze moesten eens weten)

Binnen no time was Danny er in de Volkswagenbus en konden de bruidsmeiden volgens instructie naar buiten lopen. Ze hadden allemaal een klein cadeautje voor Danny (sokken tegen Cold Feet, wiskey voor de zenuwen, Smint voor de kus, sigaartje voor ’s avonds, zakdoekje voor de tranen en als laatste een briefje met “hier komt ze”)en gaven dit een voor een aan de wachtende bruidegom.
.
Even later zag ik mijn ultiem knappe (bijna) man daar staan, in een licht grijzig/bruinig pak met roomwit giletje en stropdas, bruine schoenen en zijn haar stoer gedaan. Wauw!
Buitengekomen schoot ik helemaal vol.



In Afferden aangekomen de schoonfamilie begroet,
Na het uitdelen van de corsages konden we door naar de buitenkeuken waar de lunch klaar stond. Wat hadden ze het toch mooi versierd en aangekleed..Iedereen genoot van het heerlijke eten en de sfeer zat er al lekker in.
Hier heb ik Danny zijn manchetknopen gegeven, heel mooi bij de rest van zijn pak.
En de bruidsmeiden gaf ik hun kettinkje. Heel leuk, iedereen deed deze gelijk om.
Na de lunch hebben Danny en ik nog wat foto’s gemaakt rond het huis, heel leuk, ik heb met mijn naaldhakken nog in de boom gestaan, erg benieuwd hoe die foto’s zijn geworden. De rest vertrok alvast naar Mill. En toen moesten wij de keuze maken…de ceremonie binnen of buiten.. We belden de CM en zij waren in Mill ook net aan het overleggen. De knoop snel doorgehakt…. We doen het buiten! Wat was ik blij!

Even na 14 uur kwamen wij daar ook aan, mooi op schema en werden we opgewacht door onze daggasten. Ook hier weer een hoop leuke reacties op mijn jurk en Danny ook op hoe hij eruit zag!.
De mensen zaten al lekker aan de thee en er stonden hele mooie cupcakes, al leken de bloemetjes die erop zaten wel van plastic. Zelf heb ik ook nog even kunnen genieten van een kopje thee en stonden de gasten wat binnen en wat buiten, heel gemoedelijk allemaal.


Tegen 14.40 ging ik naar de “wc” en wachtte ik boven tot mijn getuige kwam
. Even later kwam ook de fotografe boven (die was ook op de hoogte) en zij haalde ook mama. Die natuurlijk meteen dacht dat er vanalles mis was, maar dit moment wilde ik graag ook met haar delen.
De jurken waren vrij snel en soepel verwisseld en mama kreeg de eer om mijn vetersluiting mooi dicht te maken. De uiteindes wilde ik in mijn jurk gestopt en dat was even zoeken tussen al die lagen tule, waar het in kon.
De fotografe probeerde mijn sluier in te doen, wat nog niet makkelijk was door de tientallen speldjes in mijn haar. Maar even later zat alles op zijn plaats en kwam papa ook naar boven. Die viel spontaan stil toen hij me zag.
Op weg naar buten dook mijn getuige  nog even onder mijn rok o de uiteindes van de vetersluiting goed te doen, hilarisch moment en in een klap alle zenuwen kwijt voor dat moment.
Mama ging alvast naar de binnenplaats, getuige na nog een laatste knuffel ook en toen konden papa en ik voor de poort wachten.
Op dat moment voelde ik een paar druppels (Een vriend zou later zeggen: “dat was god die weende, omdat hij een engeltje verloren heeft”)
Even later startte onze zanger met “Marry Me” Dat moment heb ik in mijn hoofd zo vaak afgespeeld, dat moment maakte alles wat gebeurde echt, en toen ik opzij keek naar papa, schoot ik direct vol, want papa stond daar ook met tranen in zijn ogen. En toen gingen de deuren dus open…
Wauw, wat bijzonder.. Reacties van verbazing, ooooh’s en aaaah’s, emotie bij Danny en bij familie en vrienden..heel bijzonder.
En toen bedacht ik me, dat we veel te snel liepen, dus hup de rem erop.
En Danny had al die tijd niet eens in de gaten dat ik een andere jurk aan had, compleet met drie meter lange sluier!Zo emotioneel en zenuwachtig was hij.
De ceremonie was verder super mooi en bijzonder, vol mooie woorden van de ambtenaar en een lach op de juiste momenten, lekker ontspannen en informeel.
En dan de geloftes die we aan elkaar uitspraken, wauw! We hielden het beiden niet droog, en een hoop gasten ook niet. Dit had niet mooier gekund.
En hierna was het dan eindelijke zover, het Ja-woord en de ringen en uiteraard de kus. Helemaal perfect allemaal.

Tijdens de toost die volgde zou papa speechen, maar hij hield het kort.. “onze mooie woorden waren toch niet te overtreffen” en al vechtend tegen zijn tranen kreeg hij er vervolgens alles nog “Een toost op het bruidspaar” uit.
De taarten en prosecco ware heerlijk, volop complimenten voor mij en Linda en Kelly die ze versierd hadden. Leuk dat al dat werk dus goed terecht is gekomen. De toost vloog voorbij en al snel werden de gasten verzocht om naar de boerderij te gaan en maakten wij foto’s buiten.
Hier zitten echt een hoop mooie plaatjes bij het is leuk om je fotografe enthousiast te zien worden.

Terug in de boerderij was de helft van de gasten nog fanatiek bezig met de Tarte Tatin, de andere helft vermaakte zich met elkaar en natuurlijk waren de twee kleine neefjes, van een jaar oud, echte publiekstrekkers.

Tegen het einde van de workshop, vlak voor het diner gingen we nog “even “foto’s maken met familie en de hele groep. Dat werd al snel een half uur, maar ik ben blij dat we dit hebben gedaan.
De locatie was iets minder blij, want het buffet stond al klaar.

Wat later dan gepland konden we dus lekker aanschuiven. Grappig dat dan ook bijna niemand bij je aan tafel durft te zitten.  Iedereen denkt dat het een eer is waarvoor je uitgenodigd moet worden ofzo.
We hebben heerlijk genoten van het buffet, wat een lekker eten. Speciaal voor de vegetarische bruid en CM hadden ze een vega-taartje gemaakt met paprika en gorgonzola… en laat ik dat nu net allebei niet lusten. Voor de vorm dus maar gepakt en Danny laten opeten.
Tijdens het diner werden we verrast door mooie speeches, Heel mooi en ontroerend.
Met een goedgevulde buik, strakke jurk, knoop in mijn maag voor de openingsdans en een uitgelopen planning, besloten we de laatste gang over te slaan en alvast in het kasteel de avondgasten te ontvangen.

We kwamen binnen via de ontvangst en zagen Eline bezig met een schildersdoek en verf, dat was dus een cadeau voor ons. Echt heel gaaf. Het was een foto van ons, bewerkt tot Paint by Number, en iedere gast zou bij binnenkomst een vakje schilderen. Het resultaat is geweldig gaaf geworden!!Heel bijzonder o zo’n schilderij aan je muur te hebben. En toen moest ik naar de wc, maar mijn toiletassistent was er niet, dus Danny’s eerste taak als nieuwe man van, was het omhooghouden van mijn sleep en sluier, terwijl ik omgekeerd op de toiletpot zat. Hilarisch..
We kregen een welkomstcocktail, lekker perzik met prosecco en stelden ons op in  de feestzaal.

Wat een lekker moment was dat, even los van alles, gewoon rustig met zijn tweeen en langzaam maar zeker druppelde iedereen binnen.
Iets te langzaam, want op een gegeven moment was het 20.45 en om 21.00 moesten we echt om gaan kleden voor de openingsdans. Dus alle gasten werden door CM, hop naar binnen gebonjourd, snel felicitaties, cadeaus, “wat zie je er mooi uit” en begroeten en toen zijn we als de wiedeweerga gaan omkleden.

Binnen  no time waren we omgekleed (ik snapte even niet hoe ik mijn jurkje zonder hulp aan kreeg, later bleek ik de sierknoopjes vergeten te zijn, hihi)
Danny trok ondertussen een mooie bruine broek aan , en een heel gaaf vintage blouse met bretels. Hij zag er super cool uit!!
En ja, toen moesten we er toch aan geloven… de openingsdans.. Nog even snel de pasjes geoefend in de slaapkamer..

We kwamen aan bij de feestzaal en toen hoorde ik de band zeggen dat het bruidspaar er was en begon “You make me feel my love”van Adele… Aaaah.. mijn hart zat in mijn keel!!
Eerste hebben we hierop geschuifeld, heel suf en toen brak Joost(zanger) in .. “Euhm.. volgens mij willen Danny en Marlie rock n roll dansen”
En toen ging het loos. Ik durfde de mensen niet aan te kijken, dus focuste me volledig op Danny en de dans ging hartstikke goed.
Enkele missers waren dat we soms verkeerd uitkwamen en dus met de rug naar publiek dansten, en ik bij de spreidsprong in de kroonluchter hing en helaas helaas ging de band te lang door met spelen!!
We kwamen perfect uit, zoals geoefend, maar de band speelde een reffrein extra, dus wij moesten improviseren, dat ging wat minder soepel, maar ach..
Het was super vet en alleen maar positieve en enthousiaste, verrukte reacties gehad! Niemand had dit zo verwacht, met die lifts en sprongen erin.. En helemaal de salto op het einde was te gek!!

Een mooie opening van een nog mooier feest. Het kwam wat langzaam van de grond in het begin. Alleen de bruidsmeiden stonden op de dansvloer en even later ook mijn (schoon)zusjes en links en recht dansten mensen wat op hun plek..
Maar bij de eerste band-pauze kwamen er wat meer mensen de dansvloer op, en vanaf dat moment was men lekker de hele avond aan het dansen.
Wat een leuke sfeer hing er, lekker enthousiast en wat een band ze deden het zo ontzettend leuk!! En goed!
Ik heb zelf bijna de hele avond op de dansvloer gestaan, met vrienden, collega’s, familie… we hebben zoveel leuke mensen om ons heen, dat bleek wel weer.


Twee vriendinnen kropen het podium op en deden een geimproviseerde versie van Groove is in the heart.
De collega's van Danny gingen om ons heen staan, terwijl wij in het midden dansten. Even later keek ik op en stonden bijna alle gasten in een grote cirkel om ons heen, iedereen door elkaar heen ons toe te zingen… kippenvel. Boeketje nog snel gegooid, vriendin heeft hem gevangen, dus haar vriend baalde..zoals hij eerder op de avond al zei: “de lat ligt nu voor de rest wel heel hoog he..”
En tja, helaas liep het feest om 1 uur toch echt tot zijn einde.. Ik kon wel janken, want ik vond het zo leuk!!David wilde graag het laatste nummer voor ons zingen, maar helaas kon dat niet meer bij de band.
Toen hebben hij en Danny en vleugel uit de hoek getrokken en heeft David daar nog enkele nummers op gespeeld. Heel mooi was dat moment. Ik heb nog een laatste dans met papa gedaan en Danny nam dit later van hem over.
Toen David “Let it be” ging zingen, maakte mijn vriendinnetje hier haar nederlandse versie van “Laat het zijn” en even later zong iedereen dit mee, toen moest ik echt janken.. Hoe gaaf is dat!

Ondertussen was het al 2 uur geweest, dus we moesten echt weg uit de feestzaal en hebben we nog lekker afterparty gehad in de boerderij eerst, en later in het woongedeelte.
Danny en ik zijn om 3.30 naar bed gegaan, de afterparty ging nog wat langer door, tot 6 uur ofzo..
In de bruidssuite, alle speldjes maar eens uit mijn haar gehaald en Danny deed pogingen om mijn knoopjes los te krijgen. Hij had er bijna een schaar bij gepakt.
Gesloopt, moe, voldaan en dolgelukkig zijn we uiteindelijk in slaap gevallen..
Het was een perfecte dag!













« Laatst bewerkt op: 18 juni 2013, 10:26:42 door Marlie »

linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2013, 19:52:02 »
wauw Marlie, wat een fantastisch verslag!! Helaas kan ik je foto's niet zien!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2013, 20:01:11 »
Even via een andere manier proberen..hopelijk doen ze het nu wel..


















linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2013, 20:08:41 »
wauw.......wat een prachtige foto's! En wat zijn jullie een knap stel:-)

Saartjuh88

  • Gast
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2013, 20:12:48 »
Wauw wat een geweldig verhaal en een prachtige foto's. Lijkt wel of het rechtstreeks van pinterest komt hihi

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2013, 20:27:47 »
hahaha,, nieuw thema.. pinterest-wedding

meisje27

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #6 Gepost op: 8 juni 2013, 20:32:25 »
Supermooie foto's!! En het klinkt echt als een geweldige dag!  :biggrin:

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #7 Gepost op: 8 juni 2013, 21:35:44 »
Wauw Marlie, dit verslag zat ik op te wachten! Fantastisch en wat leuk om te lezen dat alles zo mooi samen is gekomen! Gefelicteerd...

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #8 Gepost op: 8 juni 2013, 21:56:41 »
Wat een gave jurken! Het klinkt als een super dag  :applaus:

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #9 Gepost op: 8 juni 2013, 22:23:10 »
Wat een fantastische dag hebben jullie gehad.  Moooe foto's waarin veel emoties te zien xikn. Gefeliciteerd!

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #10 Gepost op: 8 juni 2013, 22:25:44 »
Wauw Marlie, wat heb je jullie dag mooi beschreven! Ik kreeg er tranen van in m'n ogen! En wat zagen jullie er prachtig uit!

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #11 Gepost op: 8 juni 2013, 23:22:26 »
Meid wat een prachtige dag hebben jullie gehad! Zo leuk om na alle voorbereidingen nu te lezen hoe jullie dag is verlopen! Wat een verrassing zal dat zijn geweest die jurken wissel. De foto's zijn echt super mooi! Wat straalden jullie! Echt een dag om nooit te vergeten!

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #12 Gepost op: 9 juni 2013, 08:02:52 »
Dat klinkt en ziet er uit als een super dag! Jullie stralen. Leuk die 2 jurken.

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #13 Gepost op: 9 juni 2013, 08:31:44 »
Wauw van harte gefeliciteerd Marlie (en man natuurlijk!) Wat een smulverhaal, jullie hebben echt een fantastische dag gehad zo te horen!! En wat enorm veel details en persoonlijke elementen hebben jullie erin verwerkt! Enne...die foto van de salto is echt briljant, een one-in-a-million shot!

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #14 Gepost op: 9 juni 2013, 08:42:59 »
Prachtig! Gefeliciteerd!

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #15 Gepost op: 9 juni 2013, 10:49:27 »
Wat een prachtig verhaal en wat zagen jullie er mooi uit!! Gefeliciteerd en veel geluk!

piene89

  • Junior
  • **
  • Berichten: 99
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #16 Gepost op: 9 juni 2013, 12:16:06 »
Wat heb je de dag mooi beschreven en jullie zagen er werkelijk prachtig uit!

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #17 Gepost op: 9 juni 2013, 12:38:46 »
Marlie van harte gefeliciteerd.
En wat zag je er mooi uit, en een heel mooi verslag heb je geschreven! :biggrin:

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #18 Gepost op: 9 juni 2013, 14:13:11 »
Marlie, ik vind je beide jurken prachtig, ik zou haast niet kunnen kiezen, ben onder de indruk van je salto. Jullie dag klink echt super, hopenlijk kan je nog lekker nagenieten en GEFELICITEERD!

wedding2013

  • Gast
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #19 Gepost op: 9 juni 2013, 14:25:09 »
Fijn om te mogen meegenieten, heel origineel die verrassing met de andere jurk! Prachtige sfeervolle foto's en ben ook benieuwd naar de film van de openingsdans.. hebben jullie die?


Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #20 Gepost op: 9 juni 2013, 14:45:43 »
Ik krijg echt kippenvel van je verhaal, wat een hoop prachtige details hebben jullie in je dag verwerkt! Inderdaad, net een Pinterest-bruiloft :D Jullie zagen er echt prachtig uit, geweldig die twee jurken, en fantastisch die salto! Ben ontzettend benieuwd naar het filmpje van jullie openingsdans! Nogmaals gefeliciteerd!

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #21 Gepost op: 9 juni 2013, 16:05:20 »
Wat een schitterend verhaal! Echt heerlijk om te lezen :D *zwijmel* En jullie zien er heel mooi uit. Ik ben stiekem ook wel een beetje gek op jullie VW-busjes en natuurlijk je twee jurken! Heel verschillend maar toch een mooie match :D

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #22 Gepost op: 9 juni 2013, 16:24:02 »
"Binnen no time was Danny er in de Volkswagenbus en konden de bruidsmeiden volgens instructie naar buiten lopen. Ze hadden allemaal een klein cadeautje voor Danny (sokken tegen Cold Feet, wiskey voor de zenuwen, Smint voor de kus, sigaartje voor ’s avonds, zakdoekje voor de tranen en als laatste een briefje met “hier komt ze”)en gaven dit een voor een aan de wachtende bruidegom."

Dit is echt heeeeeel erg leuk!
Leuke foto's en een leuk en uitgebreid verslag.

Lily Rose

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 214
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #23 Gepost op: 9 juni 2013, 22:53:02 »
Wow, Marlie, wat een prachtige foto's, jullie zien er allebei dolgelukkig uit! Ook de foto met de bruidsmeisjes erbij is geweldig, haha, volgens mij hadden jullie het heel erg naar jullie zin  :biggrin:

Destino

  • Gast
Re: Marlie en Danny alias de Sminkies
« Reactie #24 Gepost op: 10 juni 2013, 08:50:19 »
,
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 09:45:55 door destino »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards