collapse

Auteur Topic: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord  (gelezen 686072 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1450 Gepost op: 13 januari 2014, 15:57:49 »
Ik moet zeggen dat het stadhuis in Den Haag ook foeilelijk is en we hebben dus voor een andere locatie gekozen. Wel een van de gemeente. Dat dan weer wel. En doe vooral waar je, je goed bij boelt. Het is jullie dag en als je het zo regelt dat je het naar je zin hebt en kleding aan hebt waar jij in kan stralen dan is het goed.

Esmee86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1451 Gepost op: 13 januari 2014, 16:40:36 »
Wij trouwen op dinsdag ochtend op het gemeentehuis in Emmeloord om 09:30 (dinsdag is de gratis dag daar).
Onze 'echte' bruiloft is op vrijdag. Omdat we dan in de kerk trouwen en we het anders dubbelop vinden en natuurlijk om de kosten besloten om op het gratis tijdstip te doen. Ik trek wel een jurkje aan denk ik maar ga niet in mijn trouwjurk.
@ kirrimirrie als ik jouw jurken zo hoor zou ik de lange aandoen met het trouwen voor de gemeente en 's avonds de korte. Maar je moet natuurlijk helemaal doen waar jij je het lekkerst in voelt!
Grappig dat jullie over Netl beginnen, ik heb daar jaren gewerkt en we gaan daar onze bruidsfoto's laten maken!

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1452 Gepost op: 13 januari 2014, 18:12:05 »
Als ik al deze verhalen lees ben ik toch wel erg blij dat ik in Gouda woon waar we een prachtig stadhuis hebben naar mijn mening! Gelukkig is er meestal wel iets enigszins in de buurt te vinden wat wel oké is.

Ben ik het helemaal mee eens! Al ben ik daar niet getrouwd

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1453 Gepost op: 13 januari 2014, 18:45:01 »
Jaaaa....ik had ook graag zo'n stadhuis als die van Gouda of bijvoorbeeld Groningen in de buurt gehad, maar helaas, de polder is daar te nieuw voor dus mooie authentieke gebouwen hebben we niet hier. De trouwzaal van Elburg vinden we dan weer te ver doorslaan naar één of ander ridder tijdperk ;-)

Zo is het voor ons ook opgelost en eerlijk gezegd vind ik het wel heerlijk dat we dat moment van het echt man en vrouw worden echt heel intiem hebben, wij, onze dochter van 3, mijn ouders, zijn vader en zijn broer, that's it, stiekem vind ik dat ook wel weer über romantisch. Maar goed, nu de kleding nog definitief bedenken en dan zijn we er klaar voor!

e_vlyne

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1454 Gepost op: 13 januari 2014, 21:37:31 »
Wat grappig edith.....emmeloord.....Misschien hebben we elkaar ooit weleens gezien. ..de polder is maar klein!

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1455 Gepost op: 13 januari 2014, 21:51:24 »
Hier wel in Elburg getrouwd! Prachtige zaal! Ach ja, smaken verschillen!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1456 Gepost op: 14 januari 2014, 08:53:31 »
@stippie, absoluut, smaken verschillen want als wij vertellen tegen mensen wat wij het liefst hadden gehad kijken ze me aan alsof ik gek ben!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1457 Gepost op: 15 januari 2014, 19:14:41 »
Ik zit met een klein vraagje.

De uitnodigingen zijn verstuurd en we hebben de gasten gevraagd om voor vandaag hun keuze in vlees of vis te laten weten en natuurlijk of ze komen of niet.
Nu heb ik van 10! mensen (zijn met 24 man) nog absoluut geen reactie gehad.
Ik heb al gebeld, gemaild, .... maar ik krijg geen reactie.
En ik moet ten laatste voor 20 januari laten weten wie er komt en wat ze eten.
Wat moet ik doen als ze helemaal niets laten weten?
Gewoon schrappen van de lijst? :(

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1458 Gepost op: 15 januari 2014, 19:38:23 »
Wat is standaard bij jullie? Ken je de personen qua eten een beetje? Wij hadden van 4 mensen geen reactie en hebben zelf wat 'ingevuld' voor ze.

wedding2013

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1459 Gepost op: 15 januari 2014, 19:59:11 »
Wat vervelend steffie!
 Ik zou dan de ceremoniemeesters toch echt even laten nabellen. Hebben wij ook gedaan. Ik wilde gewoon zeker weten dat we niet teveel zouden betalen voor de dinerende gasten.


kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1460 Gepost op: 15 januari 2014, 19:59:30 »
Nou Steffi dat is ook niet leuk! Ik zou toch nog een rondje bellen op een gunstig tijdstip ('s avonds) of anders je ceremoniemeester het laten doen. Toch niet netjes om niet te reageren... Stond het wel duidelijk aangegeven in de kaart dat het moest? Zou me meer zorgen maken of ze komen dan over wat ze gaan eten. Dat is jammer dan en is vaak nog wel een mouw aan te passen ter plekke. Sterkte ermee, zou er zelf wel van balen!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1461 Gepost op: 15 januari 2014, 22:23:37 »
We hebben geen CM, regelen alles zelf.
Ik heb bij iedereen voicemails ingesproken en gevraagd of ze me terug kunnen bellen (desnoods sms'en) of een mailtje sturen.
Mailadres en telefoonnr stonden mee op de uitnodiging + de datum voor de RSVP
Ik ken die mensen hun eetgewoontes niet echt, dus ik kan ze ook niet invullen.
Ik zou wel 50/50 kunnen doen. Maar stel dat die mensen niet komen opdagen.
Dan spreken we toch al snel over een 600€ die teveel betaald zijn en dat zou echt zonde zijn!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1462 Gepost op: 16 januari 2014, 07:33:13 »
Het ligt er een beetje aan wie het zijn maar mochten het bijvoorbeeld ooms of tantes zijn kun je altijd nog proberen of je vader of moeder er even achteraan kan bellen, of de ouders van je AS natuurlijk, soms wil dat nog wel eens helpen. Wel vervelend hoor!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1463 Gepost op: 24 januari 2014, 22:18:16 »
Ondertussen goed van ons oren zitten maken en we hebben van iedereen bevestiging + keuze voor tussen vlees en vis gegeven.
Nu is er nog 1 gast die gewoon niets laat horen, ondanks dat ik al 3 berichtjes en een paar voicemails heb achtergelaten.
Hij stuurt dan wel een berichtje terug dat hij die avond iets laat weten welke menu hij kiest, maar daar blijft het dan ook bij.
M'n vriend gaat hem nu nog eens proberen te bellen morgen, antwoord hij niet tegen morgenavond wordt hij geschrapt van de lijst.
Sorry, maar kansen genoeg gehad he

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1464 Gepost op: 27 januari 2014, 14:38:02 »
Lastig Steffie, is bij 'm langs gaan geen optie? En heeft ie inmiddels al iets laten horen? Wat een gedoe met die gasten hé, je zou toch denken dat ze blij zouden zijn dat ze uberhaupt mogen komen!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1465 Gepost op: 28 januari 2014, 10:17:52 »
Hij woont niet zo dicht bij ons en hij is ook altijd met 1000 dingen tegelijk bezig, dus die is eigenlijk praktisch nooit thuis.
We hebben er ook al aan gedacht, maar zou zonde zijn van naar ginder te rijden en dan voor een gesloten deur te staan.
M'n vriend gaat nu nog een berichtje sturen en eens bellen, antwoord hij niet tegen zondag dan wordt hij geschrapt.
Als je geen fatsoen hebt om even iets te laten weten....

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1466 Gepost op: 28 januari 2014, 12:22:10 »
tja, het houdt ergens op natuurlijk!

Shayna

  • Junior
  • **
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1467 Gepost op: 28 januari 2014, 13:51:03 »
Hallo,
ik zit nu al een tijde met een dingetje wat helemal niet zo belangrijk is maar toch in mijn hoofd blijft zitten.
Mijn As slaapt bij zijn Oma/Opa en ik bij mijn schoonzusje, hij komt mij dan halen en daarna rijden wij naar de locatie toe. (oma/opa, schoonzus - locatie 45min rijden)
Bij mijn schoonzus komen alle dinge te liggen/hangen.. mijn extensions, jurk, sluir... nu heb ik natuurlijk ook wat spulletjes nodig om er te kunnen slapen...  Wie neemt mijn spullen mee terug? Zal ik gewoon een klein tasje pakken die dan mijn bv schoonzus/ ouders meenemen of is dit een taak van onze CM?

En hadden jullie een Bruidstas? Ik vind het een gek Idee zonder mijn spiegel, portemone, mobiel, zakdoekjes te lopen :blink: Ben bang als ik het aan iemand geef dat het kwijt raakt

@ Steffie
Ik zou gewoon duidelijk zeggen dat als je geen antwoord krijgt hij niet uitgenodigd is, via sms, whatsapp, voicemail, email is w/e.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1468 Gepost op: 28 januari 2014, 13:56:27 »
@Shayna: misschien kan inderdaad je schoonzus ervoor zorgen dat je spullen ook weer mee terug komen.
En anders kan je het misschien gewoon achterin de trouwauto leggen als je met die auto ook ´s avonds weer naar huis gaat? (weet niet hoe je dat van plan bent, maar zou kunnen)

Een mobiel en portemonnee heb je waarschijnlijk nergens voor nodig. Ik had dat in elk geval niet meegenomen op onze trouwdag. Wat makeupspulletjes oid natuurlijk wel, altijd handig om het een beetje bij te kunnen werken. Ik had dat in een tas achterin de trouwauto liggen, gewoon in de kofferbak zeg maar. En als ik iets nodig had, dan regelde de CM dat wel, die had ook spullen bij zich.

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1469 Gepost op: 30 januari 2014, 15:08:03 »
Ik zou je tas ook in de auto leggen of met iemand meegeven die je vertrouwt.

Ik heb die gast al gezegd dat als hij niets laat weten hij van de lijst gehaald zal worden, maar zelfs daarop geen reactie.
Ik denk nu dat hij op z'n teen getrapt is omdat z'n vriendin niet mee mag komen.
We trouwen met een gezelschap van 24 man en we willen dus liever niemand erbij die we iet kennen en die zelf ook niemand van ons gezelschap kent. Hij is er nog maar 2 weken mee samen en staat nu niet direct bekend als iemand van lange relatie's.
Denk dat daar het schoentje wringt, maar als hij daarom niet wil komen, mij niet gelaten...

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1470 Gepost op: 31 januari 2014, 07:38:27 »
Lekker laten gaan dan zou ik zeggen...zoek het uit!
Jullie dag, jullie regels!

Steffie_G

  • Gast
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1471 Gepost op: 31 januari 2014, 10:04:21 »
Zeker waar, m'n vriend heeft nog eens gebeld en hij ging het die avond laten weten (gisteren dus)
Maar wederom niets gehad.
Hij heeft nog tot morgen avond...

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1472 Gepost op: 14 februari 2014, 12:21:10 »
Vraagje voor de getrouwde bruidjes die slippers op hun feest hadden voor de gasten:

wij hebben ongeveer 45 gasten, hoeveel paar slippers moet ik dan aanschaffen!?! Iemand een tip??

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1473 Gepost op: 14 februari 2014, 12:30:57 »
Kirrie mirrie, Dat ligt eraan of je voor iedereen slippers wilt, of er gewoon wat wil hebben staan voor de vorm..
Wij hadden 100 gasten en 15 paar slippers in verschillende maten..

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1474 Gepost op: 14 februari 2014, 13:00:04 »
Ah kijk....dan heb ik met 20 paar dus hartstikke veel! Thanks!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards