collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 739492 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #775 Gepost op: 27 maart 2013, 17:42:48 »
@April14: gefeliciteerd en heel veel plezier met de voorbereidingen!

Ik onze keuze voor de fotograaf naar onze mail verstuurd. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #776 Gepost op: 27 maart 2013, 18:48:11 »
Had toevallig de mail open toen je mailde  :biggrin:
Erg mooie site en de style van de fotograaf is precies zoals wij dat ook mooi vinden  :applaus:

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #777 Gepost op: 27 maart 2013, 21:28:47 »
Dames er gaat denk iets fout in de mail. Audrey haar mail moet nog doorgestuurd worden. Iedereen reageert nu vanaf de email.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #778 Gepost op: 29 maart 2013, 10:13:58 »
@pk88, iedereen kan wel via de mail reageren, alleen moet iedereen haar naam erbij vermelden, anders is het inderdaad niet meer te volgen

@Jinny, die fotograaf ben ik al veel tegengekomen op dit forum, de foto's zien er super uit!

@April, Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Super gezellig dat je hier mee komt schrijven over de voorbereidingen.

Apple

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #779 Gepost op: 29 maart 2013, 10:57:01 »
Wat gezellig weer meiden er bij!
Ik heb inmiddels DE jurk gevonden  :blink: Ik had niet verwacht dat ik die al een jaar vantevoren zou vinden haha.. Maar totaal geen twijfels en iedereen was er zeker van, dit is 'm!
We stonden allemaal met tranen in de ogen haha stelletje over-emotionele vrouwen ;)

Ik lees hier wel mee maar reageer wat minder. Ik las ergens dat Kikker op dezelfde locatie ging kijken? Wat tof! Wat vond je er van?

Ik heb laatst mijn hele mailbox geleegd en ben nu dus ook de email met het wachtwoord van de groepsmail kwijt... Balen! Wat was ook alweer het emailadres (geheugen van een vis op het moment) dan stuur ik wel even een mailtje.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #780 Gepost op: 29 maart 2013, 11:12:17 »
Wat leuk Apple dat je je jurk hebt gevonden! Ben benieuwd :) Het emailadres is: bruiden2014@gmail.com

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #781 Gepost op: 29 maart 2013, 11:40:03 »
Ik twijfel of ik een foto van mijn jurk zal sturen.
Hij is nl 2 maten te klein en zit bij mn borsten niet zo  :biggrin:

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #782 Gepost op: 29 maart 2013, 16:21:04 »
Gewoon sturen Bolien....we zijn vast allemaal net zo nieuwschierig als dat ik ben hahaha!

Leuk dat iedereen er al zo druk mee bezig is.
Moet zeggen dat ik nog steeds het gevoel heb ruim achter te lopen hahaha maar dat komt vast allemaal wel weer goed.
Gisteren heeft vriendlief de gemeente gebeld. Online inschrijven lukte niet dus daar moeten we dinsdag voor komen. Maar datum voor ondertrouw en trouwen hebben we wel telefonisch kunnen regelen. We gaan 2 januari om 14 uur in ondertrouw en 31 januari om 14 uur trouwen! Ik ben helemaal happy en probeer voor vrienden de datum van ondertrouw nog lekker geheim te houden en ook het tijdstip van trouwen. Is nog ff iets voor ons en alleen mijn schoonouders weten hiervan. De papieren lagen vandaag al in de bus dus dat is stap 1.

Zometeen weer ff op de mail kijken....ben benieuwd wat jullie allemaal hebben gestuurd.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #783 Gepost op: 29 maart 2013, 18:12:55 »
Gewoon sturen Bolien....we zijn vast allemaal net zo nieuwschierig als dat ik ben hahaha!

Vind ik ook hoor Bolien! Gewoon sturen!!! 'k Vind het altijd zo mooi om (aanstaande) bruidjes in bruidsjurk te zien  :applaus:

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #784 Gepost op: 29 maart 2013, 22:44:39 »
Staat op de mail!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #785 Gepost op: 29 maart 2013, 22:55:21 »
Mooie jurk Bolien!!! Echt prachtig :D

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #786 Gepost op: 29 maart 2013, 23:52:00 »
Super mooie jurk Bolien!

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #787 Gepost op: 30 maart 2013, 08:02:15 »
Dankjulliewel!  :blush:

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #788 Gepost op: 30 maart 2013, 10:09:37 »
Prachtig Bolien!

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #789 Gepost op: 30 maart 2013, 10:51:28 »
Mooi Bolien! Staat je super!!!

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #790 Gepost op: 31 maart 2013, 23:44:59 »
Mooie jurk Bolien!

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #791 Gepost op: 1 april 2013, 09:21:10 »

Fijne Pasen iedereen!


Jinny, mooie fotograaf hebben jullie gekozen! Mooie kleuren zeg! En heerlijk "frisse" uitstraling.

Welkom John.Jolanda! :D Jullie ook gefeliciteerd!
En April14 natuurlijk ook welkom en gefeliciteerd! :D

Bolien, wat een prachtige jurk! Zo'n droomjurk! Ik ben er helemaal weg van en het staat je zo ontzettend mooi!
We gaan 2 januari om 14 uur in ondertrouw en 31 januari om 14 uur trouwen!
Wow! Jullie kunnen zo kort in ondertrouw? Wij moeten minimaal 6 weken in ondertrouw zijn (is per gemeente verschillend).
Mooi dat jullie het nog eventjes geheim willen houden. :)
Wij (lees: ik) willen ongeveer een jaar in ondertrouw. De datum van ondertrouw vind ik niet zo belangrijk als de datum van het trouwen zelf, want dat komt niet ieder jaar terug als jubileum. Maar het is wel iets feestelijks, vind ik. Dus we denken ergens in de zomer en dan een klein "feestje" eraan plakken. :) Een leuk iets om ernaar uit te kijken.

Donderdag gaan wij naar de DJ waarmee we contact hebben gehad. Spannend! Ik heb er zin in. :) Dan hebben we nog iets wat we kunnen afstrepen op onze to do list. Nu ja, als het goed is... maar daar ga ik wel vanuit. :)

We zitten voor op schema! :D

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #792 Gepost op: 1 april 2013, 10:06:16 »
Vandaag over 365 dagen is onze dag!!!!! Heb er zo'n zin in! Hopelijk is er dan net zo'n lekker zonnetje als nu  :biggrin:

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #793 Gepost op: 1 april 2013, 21:05:21 »
Hallo allemaal,

Ik meld me ook even hier. 21 maart 2013 ben ik ten huwelijk gevraagd en wij willen 21 maart 2014 gaan trouwen.
Maar ik wordt toch wel een beetje zenuwachtig als ik hier kijk. Wij moeten alles nog gaan regelen! Zie bij een hoop hier dat er al een heleboel geregeld is. Ik heb wel al een heleboel lijstjes. Fotografen, locaties, ideeen, jurken en andere zaken. Ceremoniemeester gaan we aankomend weekend vragen.
17 april gaan we bij onze nummer 1 locatie kijken, 27 mei bij de 2e locatie en eventueel hebben we nog een 3e of 4e locatie.
Wij wilden op 21 september (dan zijn we 9,5 jaar samen. 21 maart zijn we 10 jaar samen) in ondertrouw gaan, maar dat valt op een zaterdag en dan kan dat niet.
Eerst maar eens kijken of de locatie vrij is!

Zou ik ook mogen weten wat jullie budget ongeveer is? (weet niet of dat gebruikelijk is hier?) en wat jullie dan zoal doen daarvan. Een bandje of een dj? Feest of een receptie? Met hoeveel mensen gaan jullie avondeten en met hoeveel is het feest? Wij zitten op zo'n 15 daggasten incl. eten en 92 avondgasten. Maar dat kan nog schuiven want hier zitten ook ooms en tantes in waarvan we niet weten of we dat wel willen, zo'n groot feest dan. Hangt ook een beetje van het budget af. Wij hebben zo'n 7000, hooguit 8000 euro. Ik weet echt niet of dat haalbaar is.
Wij willen eten met 15 man, taart aansnijden met 15 man en dan het feest met zo'n 80-92 man. Mijn vriend wil graag een band, maar ik vind dat behoorlijk prijzig.

Sorry dat ik zoveel vraag, maar moet nog met alles beginnen! hihi :)

Ik zag ergens een lijstje voorbijkomen, dat zal ik ook even aanvullen met onze datum.

Spannend allemaal zeg!





Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #794 Gepost op: 1 april 2013, 21:18:00 »
Hopelijk vinden jullie het niet erg, ik heb me eventjes in het lijstje toegevoegd en zie dat ik de 4e zou zijn! Iehhh spannend!

Frenchbull en aanstaande --> 31-01-2014
LatinBride & AS --> 14-2-2014
Valentijnbruid --> 14-02-2014
Mariska1987 --> 21-03-2014
Margreet1983 en aanstaande --> 01-04-2014
Sandra241 en aanstaande --> 04-04-2014
Apple en aanstaande --> 24-04-2014
Verloofd 21/12/2012 en aanstaande---> 25-04-2014
Mvlens en aanstaande --> 9-5-2014
Jinny en O --> 09-05-2014
Daphne en Davy --> 15-5-2014
Bolien en E --> 16-5-2014
Mamamikado en as --> 20-06-2014
Toinette & AS --> 07-07-2014
Kikker en AS --> 25-08-2014
Jrs14 en vriend --> 05-09-2014

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #795 Gepost op: 1 april 2013, 21:23:54 »
hoi Mariska,

Je hoeft echt niet zenuwachtig te worden hoor! De meeste bruidjes (oa ikzelf) regelen graag alles op een rustig tempo en niet alles tegelijk. Soms kom je nu eenmaal iets op je pad en dan weet je gewoon dat dat jouw/jullie ding is en dan wil je dat gewoon hebben. Dus koop/huur/reserveer je dat  :biggrin:
Wij hebben zelf alleen nog maar een fotograaf vastgelegd. Locatie gaan we 14 april a.s. bezichtigen. Bruidsboeket weet ik wat ik wil en wat vriendlief mooi vind. Prijsopgave hebben we al binnen, maar nog niet vastgelegd. Vind dat nog niet echt nodig. 't Zelfde met de trouwauto. Die weten we ook al welke we willen, maar gaan die pas vastleggen als we de locatie hebben vastgelegd.

Wij hebben een plechtigheid, toost met champagne en bruidstaart en receptie van 1,5 uur voor zo'n 50 personen. Aansluitend een avondvullend diner (waarschijnlijk 5 of 6 gangen) voor zo'n 35 personen. Wij houden niet van feesten, maar wel van heerlijk eten. Dus vandaar dat wij het zo doen. Wij hadden hiervoor een budget van 12.000 euro. Echter, wij krijgen van onze schoonfamilie de trouwkleding, bruidstaart en uitnodigingen betaald. Dus vandaar dat we nu rond de 9.000 euro zitten. Maar goed, wij willen wel wat luxe, en daar betaal je nu eenmaal voor.

Jullie budget lijkt me prima hoor! Ligt er alleen aan wat jullie allemaal willen. Er zijn zoveel variaties van budgetten en wensen! En dan niet te vergeten het verschil van prijzen in diverse gemeentes.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #796 Gepost op: 1 april 2013, 21:24:23 »
Alleen maar leuk dat je je op het lijstje erbij gezet hebt!

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #797 Gepost op: 1 april 2013, 21:36:34 »
Dankjulliewel dames voor de complimenten. Doet me goed!

Welkom Mariska en proficiat!

Ons budget is (al 3x omhoog bijgesteld  :biggrin:) xx euro.
Hebben overdag 22 gasten waarmee we savonds een luxe diner hebben. Savonds zo'n 80 gasten. Hebben een DJ. Huwelijksreis zit niet bij het budget in.

Onze trouwringen hebben we vorige week opgehaald. Super mooi geworden.

Weten jullie al wat jullie dagplanning ongeveer wordt?
« Laatst bewerkt op: 2 april 2013, 18:31:32 door Bolien »

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #798 Gepost op: 1 april 2013, 21:54:11 »
Dank voor het welkom heten!

@margreet. Heerlijk eten is ook niet gek! Zelf ben ik niet zo'n groter eten, maar als je daarvan houdt is dit een hele leuke manier om het te vieren!

@bolien. Trouwringen, owh dat wordt nog wat bij ons haha. Vriendlief heeft een dure smaak haha. Heb je goud of zilver?
Ik heb zaterdag mijn verlovingsring afgestaan bij de juwelier. Moest toch een tikkie kleiner!

Ik zag net een heel leuk idee voorbijkomen. De vertel s serie voor trouwen. Met een dagboek waar je de voorbereiding in zet, een vertel s over het bruidspaar voor de gasten, die beantwoorden dan allerlei vragen over het bruidspaar (leuk om neer te leggen bij tfeest) en een receptieboek. Super leuk, maar kost 105 euro en dat voor 3 boeken en een doos. Wij geven geen receptie, dus dat boek valt al af. Iemand ervaring met deze serie? Het dagboek en over het bruidspaar vind ik wel heel leuk!

Ons idee van de dag:
14.00 ophalen bruid bij haar ouders.
15.00 uur fotorapportage of jawoord
16.00 uur ja woord of fotoraportage
17.30 uur 3 gangen diner
19.45 uur taart ipv toetje bij t eten en evtueel abc ofzo
20.30 uur feest
0.30 uur einde feest. Ipv bedankjes allen een wensballon oplaten?
Alle bloemen doen we via mijn werk (rozenkwekerij) en mijn partner werkt bij aan autodealer. Een auto is dus ook geregeld. Huwelijksreis zit niet in t budget.
Fotograaf schrok ik wel van, maar dat is een mooie herinnering!
Doen jullie nog iets zelf maken?

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #799 Gepost op: 1 april 2013, 22:29:38 »
Hoi Mariska! Welkom! En je hoeft niet zenuwachtig te zijn. AS en ik houden niet zo van "stressen", dus vinden we het fijn om het allemaal zo vroeg mogelijk en in onze tempo te gaan doen. De meeste stellen hebben ongeveer een jaar nodig, maar sommige kunnen het in 4 maanden regelen. Dus er is voor jullie tijd zat.

Ons trouwen begint een dag van te voren... Wij gaan namelijk al in een hotel slapen voor we gaan trouwen. Dat doen we bewust om een aantal redenen. De belangrijkste: "het kasteel waarin we gaan trouwen is ver weg" en "we willen zo min mogelijk stress van te voren... voor zover dat kan". Wij gaan pas in de middag trouwen. Lekker rustig wakker worden, samen ontbijten, dan omkleden. Na de ceremonie gaan we toasten en daarna foto's laten maken. Dan gaan we dineren. Na het diner trekken we ons heel even terug en verschijnen we pas weer als de feestzaal gevuld is voor de openingsdans. Zo ziet onze dag er uit. Ons budget is iets hoger dan die van jullie, maar daarmee moet je niet willen vergelijken. Jullie budget is prima en zeker wel haalbaar. Moet je maar eens rondkijken op het forum. Er zijn heel veel stellen met een vergelijkbaar budget. Bovendien staan er op het forum echt heel veel leuke en nuttige tips om geld te besparen.

Even iets anders. Ik ben aan de "lijn" en ik ben vandaag bijna 5 kg afgevallen. Ik zie er zelf nog niks van (heb even voor de spiegel mezelf rond zitten draaien) en ik heb nog geen andere kledingmaat, maar mijn schoonzussen zeiden vandaag: "ben je afgevallen?"
Ik durfde niets te zeggen, dus ik zei: "een beetje..."
Zij zeiden: "Dat kun je zien!"
Ik zei: "Ik zag het zelf nog niet, eigenlijk."
Zij: "Vooral in je gezicht is het goed te zien."
Oké! :D Leuke motivatie! Voel me helemaal happy! Hihi!

Nog iets anders. Mijn zusje en schoonzus (die bruidsdames zijn) willen een vrijgezellenfeest organiseren. Dat vind ik allemaal best, maar nu nog niet. :p Ik vind het echt nog veel te vroeg daarvoor! Duurt nog meer dan een jaar! Zij zijn anders van mening. HAHAHA!
« Laatst bewerkt op: 1 april 2013, 22:33:41 door Toinette »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards