collapse

Auteur Topic: Themabruiloft / kleurthema  (gelezen 213204 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Veer

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #425 Gepost op: 3 mei 2012, 11:43:50 »
Heeft jullie bruiloft een thema?

Of iets anders specifieks?
Ik ben bijv gek op polkadotjes, onze taart heeft dan
ook wit, rood en zilveren stipjes en o
elke laag een mooie strik.
Dat wil ik laten terug komen in de uitnodiging,
En de bedankjes... Niet veel of groot maar een subtiel
stukje met een polkadotje.

Ook wil ik de vrouwelijke gasten vragen mee te doen,
en dan hoeven ze echt geen gestippelde jurken aan
te trekken maar iets subtiels. Een lint in je haar,
speldje , broche , gewoon iets kleins.


 Onze uitnodigingen gaan een beetje vintage worden. Ik moet het allemaal nog een beetje invulling gaan geven. Ik weet niet of je corsages gaat geven/maken. anders kan je de gasten een polkadot strikje geven met of zonder bloem. Ik zocht even op google en vond deze http://www.flickr.co...ova/4998264044/ en http://www.polyvore....ing?id=13795381 Wanneer je ze in verschillende kleuren hebt zal er altijd wel een passen bij de outfit van de gasten. Heel veel succes met de voorbereidingen.
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2012, 11:44:10 door Veer »

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #426 Gepost op: 20 augustus 2012, 16:15:05 »
De voorbereiding van ons huwelijk loopt tot nu toe op rolletjes. Maar ja wat wil je, hebben nog tijd zat! Nu schoot me ineens het volgende te binnen:
Ik zou graag de kleuren roze en paars in mijn boeket, de corsages, de versiering van de tafels, zaal e.d. terug laten komen. Dit geeft echter één probleem voor de foto's..
We willen waarschijnlijk de auto van mijn schoonvader als trouwauto. Dit is een compleet gerestaureerde klassieker, echt een super mooie auto. Maar die is zwart met rode bekleding... Dat wordt natuurlijk een vlag op een moderschuit als ik daar een roze/paard boeket bij heb! Rood vind ik vaak te heftig en heeft niet helemaal mijn voorkeur... Iemand een idee?

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #427 Gepost op: 20 augustus 2012, 16:20:11 »
kun je niet een hoes over de bekleding heen doen?

kwarkje

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #428 Gepost op: 20 augustus 2012, 16:21:02 »
Toch maar niet die oldtimer dan?? Of een andere thema-kleur.

Roze en rood is inderdaad niet echt leuk bij elkaar.

Ik wilde heel graag een roze cadillac, maar heb daar ook vanaf gezien, oa omdat onze themakleur er niet bij paste. Ben daar achteraf wel blij om...

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #429 Gepost op: 20 augustus 2012, 16:36:37 »
Er kan geen hoes over de bekleding en een andere auto is eigenlijk geen optie.. Mijn schoonvader is 8 jaar aan het restaureren geweest en zal zich echt vereerd voelen als we het vragen. Ook mijn AS is zo'n zelfde auto aan het restaureren en voor hem betekend het gewoon heel veel om in die auto te trouwen. Zelf kan ik me ook geen andere auto indenken, oke een koets misschien, maar dat is qua afstanden niet te doen..  :tongue:

Toch ben ik wel bang dat ik dan genoodzaakt ben voor rood te gaan, veel meer opties heb ik niet ben ik bang? Of een hele andere kleur, die wel bij rood past.....

kwarkje

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #430 Gepost op: 20 augustus 2012, 16:39:26 »
misschien wit? Of heel donker paars, dat kan ook wel bij rood... Wat voor kleur rood is de bekleding precies?

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #431 Gepost op: 20 augustus 2012, 16:53:50 »
De kleur van de bekleding is wel heel fel rood, niet richting bordeaux ofzo, echt roodrood...

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #432 Gepost op: 20 augustus 2012, 16:58:54 »
Toch vind ik dat niet met alle kleuren roze lelijk hoor: google met roze en rood Je moet alleen kritisch zijn naar welke kleur roze denk ik, desnoods kleurstaaltjes van de bouwmarkt naast de auto houden.  :wink:

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #433 Gepost op: 20 augustus 2012, 17:07:10 »
Voor de foto's kan je er misschien wel een plaid overheen leggen, maar of je schoonvader dat zo leuk vind....

Ik zou het gewoon laten zoals het is, jij in je themakleur en die auto rood, dan maar wat roods op de foto's !

jen89

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #434 Gepost op: 20 augustus 2012, 20:52:05 »
ik vind licht roze (babyroze) wel erg leuk bij fel rood staan maar dat is persoonlijk denk ik. anders zou ik voor wit gaan.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #435 Gepost op: 20 augustus 2012, 21:43:43 »
Ik zou de themakleuren niet aanpassen op de bekleding van de auto. Het staat hooguit op een paar foto's en ik denk dat het absoluut niet storend is. Ik vind rood en roze en paars juist wel leuk bij elkaar, denk ik. Het hoeft ook niet té gelikt he, qua kleuren.

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #436 Gepost op: 21 augustus 2012, 08:03:26 »
@ Maaike, daar zie je inderdaad dat het wel mooi kan zijn bij elkaar! Misschien moet ik het dan maar gewoon doenen dan inderdaad lichtroze, of gewoon rood en roze in het boeket. Ik neem aan dat de bloemist daar wel iets moois van kan maken..

wedding2013

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #437 Gepost op: 22 augustus 2012, 13:51:02 »
@ Maaike, daar zie je inderdaad dat het wel mooi kan zijn bij elkaar! Misschien moet ik het dan maar gewoon doenen dan inderdaad lichtroze, of gewoon rood en roze in het boeket. Ik neem aan dat de bloemist daar wel iets moois van kan maken..

fuchsia en rood kunnen erg mooi samen gaan hoor...

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #438 Gepost op: 23 augustus 2012, 23:00:46 »
Vind ik ook, kan best! Kijk ff een voorbeeld van rood/roze/paars boeket.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #439 Gepost op: 24 augustus 2012, 10:48:50 »
Gaat het dan alleen om je boeket wat evt niet bij de bekleding van de auto past?
Ik denk dat het wel mee valt qua vloeken maar misschien moet je het boeket niet direct op de bekleding leggen maar vasthouden of op je schoot.
Dan breekt het iets

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #440 Gepost op: 24 augustus 2012, 11:33:46 »
Ben ik de enige die paars en rood juist wel leuk vind samen? :laugh: Hangt weliswaar een beetje van de kleur paars af.

Roze en rood vind ik juist erg stoer! Niks mis mee :)

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #441 Gepost op: 24 augustus 2012, 16:57:21 »
Nee hoor, ik vind het ook mooi. Juist lekker kleurrijk en weer eens iets anders! :)

Toinette

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #442 Gepost op: 9 mei 2013, 10:22:23 »
Hoi iedereen,

Ik had gezocht met de zoekmachine en ik zag geen vergelijkbare topic als waar ik het over wilde laten gaan.
Tegenwoordig is een thema op je bruiloft helemaal in. Ik vind een thema erg leuk. Het maakt je bruiloft een beetje persoonlijk(er) en het creëert een sfeer. Je hebt zoveel verschillende thema's. Ik ben benieuwd naar jullie thema's.

Kleurenthema's zijn momenteel echt hot, geloof ik en dat is echt superleuk! Zo heb ik iemand gehoord die het thema geel doet en ook iemand die het thema lavendel doet. Zo super! Je hebt bij beide thema's meteen een gevoel. (Appeltjes)groen is ook een kleur die ik ik wel eens gehoord had. Ik heb een plaatje van een groene thema opgezocht.



Je kunt ook voor iets anders kiezen, bijvoorbeeld een tijdsperiode. Of vintage. Vintage is vrij breed. Je zou bijna alle tijdsperiode vintage kunnen noemen, mits het niet te lang geleden is. Daarom kun je vintage ook zelf invullen zoals je zelf wilt. Wil je jaren 50? Wil je jaren 20? Wil je de victoriaanse tijd? Ons thema is trouwens "Victoriaans Bal". Is dat ook vintage?



Maar er zijn nog veel meer thema's mogelijk! Zo heb ik wel eens een Kerstmisthema gezien. Maar ook vlinderthema, een thema over een bepaald land (bijvoorbeeld Frankrijk), een bepaalde omgeving zoals strandthema, druivenwijngaard of een appelgaard en laatst nog circus- en kermisthema. Er zijn zoveel mogelijkheden! Echt leuk! En zo persoonlijk. Je hoeft niet alles in je thema te doen, maar zo hier en daar een leidraad.

Zoals ik al zei hebben wij als thema "Victoriaans Bal". We vinden dat allebei erg mooi. Je kunt niet alles in dat thema doen. Onze DJ is bijvoorbeeld niet in thema. Mijn zusje plaagde me om een orkest te nemen, maar dat gaat ons echt te ver. :P Maar andere dingen zoals bijvoorbeeld de uitnodigingen doen we dat wel.   

Mijn nieuwsgierigheid is wat jullie thema is? Doen jullie eigenlijk wel een thema? Of hebben jullie meer van: 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'? In hoeverre voeren jullie het thema door? Hoe subtiel of opvallend laten jullie het thema zien? Vertellen jullie dat van te voren aan jullie gasten, of laten jullie als verrassing?

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #443 Gepost op: 9 mei 2013, 10:28:24 »
Wij hadden geen thema :) Maar we hadden wel een kleur die in veel (niet alles, de kaart bijvoorbeeld niet) zaken naar voren kwam, namelijk paars. Bruidsboeket/corsages, bloemen op tafel, bedankjes, autolintjes, gastenboek, overal zat een hint paars in. Mijn jurk zelf was groen ;), maar dat wist mijn man niet. Hij had een 'paarsige gloed' in zijn gilet en stropdas. Ons bruidsmeisje had een wit jurkje met een groen link om haar middel (eigenlijk precies zoals in dat groene thema, tweede plaatje!). Het stond in ieder geval allemaal heel leuk bij elkaar!

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #444 Gepost op: 9 mei 2013, 12:14:57 »
Wij hadden ook een kleur. Blauw kwam overal in terug, in alle tinten van licht tot donkerblauw.
Mijn witte jurk had een donkerblauw ceintuur, mijn man een donkerblauw pak, boeket met witte en blauwe bloemen, lichtblauw met witte taart.
Het stond heel erg chique!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #445 Gepost op: 9 mei 2013, 12:23:03 »
Wij hebben een vintage-brocant thema..(veel oude spullen, kant, zachte kleuren)
Over twee weken kan ik laten zien hoe dit is geweest..

Bruidje224

  • Junior
  • **
  • Berichten: 134
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #446 Gepost op: 9 mei 2013, 17:21:44 »
-
« Laatst bewerkt op: 6 september 2021, 14:43:41 door Bruidje224 »

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #447 Gepost op: 9 mei 2013, 18:13:43 »
Wij hadden als thema herfst. Wij hebben dit doorgevoerd in de kaarten/uitnodigingen, persoonlijke postzegel (ook gebruikt voor de bedank kaart achteraf die overigens niet in thema was :P), 'programma boekje'  voor de daggasten, naamkaartjes bij diner, versiering op de eettafel en bij de ceremonie en in de feestzaal.
« Laatst bewerkt op: 9 mei 2013, 18:29:54 door Jof »

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #448 Gepost op: 9 mei 2013, 18:28:07 »
Wij hebben niet echt een thema, maar laten de kleur van de liefde wel in een aantal dingen terugkomen!

ikseltje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 211
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #449 Gepost op: 10 mei 2013, 06:21:52 »
Hier ook niet echt een thema, wel komen de kleuren zilver en paars verschillende keren terug.
Uitnodiging, taart, versiering, verschillende kaartjes die gebruikt worden tekens de dag (gastenboek, stoelkaartjes) paraplu's ( die we hopelijk niet nodig hebben)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards