collapse

Auteur Topic: Volledig Bedrag Vooruit Betalen?  (gelezen 4290 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Faith

  • Gast
Volledig Bedrag Vooruit Betalen?
« Gepost op: 14 februari 2011, 13:42:29 »
Wij hebben besloten geen feest te geven maar om op onze huwelijksnacht naar een kasteel (gewoon in Nederland) te gaan en daar een weekend in de suite door te brengen. Bedrag is in totaal ruim 500 euro.
Ik heb nu alleen maar contact gehad met de eigenaar van de bed & breakfast via de mail. Hierin schreef ze me dat ik het hele bedrag moet overmaken en dat de reservering dan definitief is.

Is dit verstandig om te doen? Volgens mij is zij nog niet zo lang de eigenaar en ik heb nu geen contract met een garantie erin o.i.d. Wie weet bestaat de bed en breakfast niet eens meer tegen die tijd :unsure:...
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2011, 13:44:20 door Faith »

marian1313

  • Gast
Volledig Bedrag Vooruit Betalen?
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2011, 13:43:59 »
Vooraf betalen vind ik niet zo vreemd, maar een half jaar vooraf al betalen vind ik wel wat vroeg. Kun je niet voorstellen alvast een aanbetaling te doen en in juni of juli de rest over te maken?

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Volledig Bedrag Vooruit Betalen?
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2011, 13:45:31 »
Ik zou inderdaad een aanbetaling doen. Gewoon de helft, dat lijkt me voor hun voldoende garantie dat je komt en jullie zijn niet al het geld in 1x kwijt.
Wellicht kan je het aan hun voorstellen, misschien doen ze er niet moeilijk over.

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Volledig Bedrag Vooruit Betalen?
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2011, 16:18:03 »
Ik zou ook proberen of je de helft kan aanbetalen, dat geeft jou wat meer zekerheid.

Gonda

  • Gast
Volledig Bedrag Vooruit Betalen?
« Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2011, 17:21:17 »
Kunt misschien ook eerlijk zijn zo is het voor allebei wel vastleggen en kunt natuurlijk bij aankomst eventueel zelfs andere helft betalen......
Maar dan weet je zeker dat je het ook krijgt!

Faith

  • Gast
Volledig Bedrag Vooruit Betalen?
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2011, 15:49:16 »
Ik ga het proberen! Bedankt voor de tips! :)

celinejm

  • Gast
Volledig Bedrag Vooruit Betalen?
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2011, 16:20:02 »
Ik zou inderdaad kijken of je in termijnen kan betalen. Zor iig dat ze zijn aangesloten bij de ANVR of zo'n bond/keurmerk, dan ben je altijd verzekerd en kan je ergens aankloppen als het toch verkeerd gaat.

Loop gewoon eens binnen bij het reisburo, of zoek contact met de ANVR of consumentenbond, die kunnen je vast ook adviseren.

Succes!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards