collapse

Auteur Topic: Waarom Keuze Band Of Dj  (gelezen 8334 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexia

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Gepost op: 3 juli 2007, 11:14:50 »
Ik vroeg me iets af.

Wat was voor jullie de reden dat je voor een Bandje of juist een DJ koos.

Ben ik wel benieuwd naar :)

nisanlin

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2007, 11:53:29 »
Wij wilden eerst een bandje, omdat we een bandje kenden wat wel voor een leuke prijs bij ons wilden spelen. Dat ging niet door. Toen had ik maar besloten op zoek te gaan naar een DJ omdat dat wat goedkoper is. Maar toen we op onze uiteindelijke locatie gingen kijken, vonden we daar een bandje toch veel beter bij passen (een wat stijlvollere locatie, hoge kamers ed ed). En live-muziek brengt toch wat meer sfeer op het feest denk ik, een goede band maakt je feest echt af! Daarom hebben we uiteindelijk toch voor een band gekozen en nu ben ik er heel erg blij mee. Het is ook echt iets waar mensen bij gaan "staan" om te luisteren en te kijken en dus denk ik vanzelf ook gaan dansen, waardoor de feestvreugde alleen maar meer wordt!

Wij willen een bepaald, voor ons bijzonder, liedje als openingsdans en dat gaan ze nu waarschijnlijk voor ons instuderen, dat soort dingen vind ik ook heel erg leuk.

K en P

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #2 Gepost op: 3 juli 2007, 13:18:38 »
Wij hebben gekozen voor een DJ omdat daarbij het reportoire groter is als bij een bandje.
Daarbij hebben we maar een select gezelschap op het feest (max 50 mensen) en dan is een bandje te overheersend.

marjolein

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #3 Gepost op: 3 juli 2007, 13:51:30 »
Bij ons stond gewoon vast dat het een band moest worden. Live muziek geeft (naar onze mening) toch net even iets meer sfeer. Daarnaast is mijn lief erg fan van live muziek. Wij gaan dan ook vaak naar (live) optredens, concerten etc. dus dan mag livemuziek op je bruiloftsfeest ook niet ontbreken.  
Volgens mijn lief moest het wel een 'echte' band zijn en geen 2-mansband die met een bandje meespeelt, want anders konden we net zo goed een dj nemen.
Wij hebben nu een band met 4 personen: 2 zangers, die tevens gitaar spelen, drummer en een toetsenist.
Wij hebben gekozen voor een 4-mans band aangezien wij 100 avondgasten hebben en een grotere band misschien te overpowered zou zijn.

Enige nadeel is dat een band niet alles kan spelen.

Kanonier

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #4 Gepost op: 3 juli 2007, 14:50:08 »
Gekozen voor een band omdat we denken dat die toch een bepaalde sfeer meebrengt. Bovendien mag-moet bij ons de muziekkeuze beperkt zijn, omdat we een thema hanteren en de band is dus op dat thema uitgezocht. Wel hebben we een bandje gekozen dat ook wat algemenere muziek kan spelen, want de hele avond hillbilly (en de echte Amerikaanse smartlapjes) is misschien wat teveel van het goede.

Wij hebben een vijfmans band. En heu, ´maar´ 50 gasten op de feestavond. Ik moet eerlijk zeggen dat wij grootte van de band niet relateren aan grootte van het gezelschap. We willen sfeer, dat vinden we het belangrijkste.

Alexia

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #5 Gepost op: 3 juli 2007, 18:57:33 »
wij kiezen juist voor een dj omdat die een wat groter repetoire heeft!
En omdat het toch iets goedkoper is dan de meeste bandjes.

18 juli gaan we bij een bedrijf een kijkavondje doen :)

Maaike2902

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #6 Gepost op: 3 juli 2007, 19:43:33 »
Wij hebben een DJ omdat het de neef van Jeroen is, hij kent dus veel gasten o.a. familie en brandweer. (daar zit ie nl ook bij)
Hij draait gewoon op een geweldige manier de hele avond bij elkaar ZONDER valse noot (dat was het tweede punt) en Johan heeft een uitgebreide keuze in muziek (wij willen geen smartlappen ookal vind hij dat zelf geweldig) en je kan aangeven of je bepaalde dingen wel niet wilt horen (kan dat bij een band eigenlijk ook? lijkt me wel maar weet het niet)

Mags

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2007, 19:49:23 »
Wij hebben gekozen voor een bandje, omdat mijn vader in een band speelt. En het leek ons erg leuk en byzonder als hij zelf zou spelen op ons trouwfeest :biggrin:.

Ireen

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2007, 20:13:09 »
Wij hebben voor een dj gekozen. Reden: die kan alles draaien wat we willen, ook wt voor de Spaanse gasten leuk is. Verder vinden we het veel te lastig om een band uit te kiezen, hebben niet een heel specfieke smaak. En supergoede bands zijn vaak toch weer een stuk duurder. Bands zijn wel heel bepalend voor je sfeer. Als het niet niet is, dan kun je ook lastig bijstellen. Met een dj wordt vast ook leuk.
« Laatst bewerkt op: 3 juli 2007, 20:14:24 door Ireen »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #9 Gepost op: 3 juli 2007, 23:34:12 »
Wij hebben voor een DJ gekozen omdat het toch beter bij ons past.
Ook omdat een DJ een breder repertoire heeft.
En we hebben ook wel een beetje naar de kosten gekeken, een DJ is toch wel wat goedkoper.

HannaH

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #10 Gepost op: 4 juli 2007, 19:50:47 »
[quote name=\'Anke\' post=\'123546\' date=\'03 July 2007, 23:34\']Wij hebben voor een DJ gekozen omdat het toch beter bij ons past.
Ook omdat een DJ een breder repertoire heeft.
En we hebben ook wel een beetje naar de kosten gekeken, een DJ is toch wel wat goedkoper.[/quote]
Inderdaad en bovendien houdt een DJ zich vaak wat meer op de achtergrond dan een band. En of we het willen of niet: Het gaat die avond toch echt om ons!!!

Moppie

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #11 Gepost op: 6 juli 2007, 14:20:05 »
Een band was voor mij echt een vereiste omdat we dit meer sfeer vinden hebben. Ze hebben een uitgebreid repertoire en we kunnen zelf aangeven wat we willen horen. Het is een 6 mans formatie voor ongeveer 160 gasten. We hebben de band al een keer eerder meegemaakt op een bruiloft en ze doen het ontzettend leuk.  Onze band kost 1500 euro en dan spelen ze 4,5 uur. Dit is natuurlijk veel geld, maar voor een 6 mans formatie valt het mee.

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #12 Gepost op: 6 juli 2007, 14:25:54 »
wij hebben gekozen voor iets klassieks, dus geen band en geen DJ. We hebben een piano en een violiste, die dienen als achtergrondmuziek. wij hebben ook niet echt een feest, maar een receptie en dan wordt het al snel te veel. Ik houdt zelf ook niet echt van gecoverde muziek en natuurlijk de kosten. Deze mensen zijn vrienden van onze ceremoniemeester en kosten maar 35 euro per uur!!!

Chester

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #13 Gepost op: 6 juli 2007, 23:05:32 »
Voor ons was de keus niet zo moeilijk, daar ik voor een artiestenbureau werk, waar ik de boekingen doe voor Dj's. De meeste draaien niet echt het genre muziek wat je op je bruiloft wilt, maar eentje stond erop om de muziek te verzorgen, als kado voor ons huwelijk. Dus wij hebben hele duidelijke afspraken gemaakt wat wel en wat niet en het is echt een superavond geworden, mede dankzij hem!
Ik vind inderdaad het voordeel van een dj boven een band dat een dj alles kan draaien en een band vaak een beperkter repertoire heeft. Al kan een band wel weer wat sfeervoller zijn in sommige locaties.

Sigi

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #14 Gepost op: 9 juli 2007, 13:20:04 »
Onze voorkeur ging ook uit naar een DJ ivm het repertoire. Ons tweede punt was dat er in de locatie niet heel veel ruimte is voor een band maar dat je een DJ wel kwijt kan. Dat een band wat meer sfeer kan brengen dan een DJ dat geloof ik ook wel.

Ireen

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #15 Gepost op: 10 juli 2007, 20:11:39 »
Ach, een band kan meer sfeer brengen of minder. Of net anders dan wat je wilt. Het lijkt mij daarom ook een veel grotere klus om een band te kiezen. Het moet dan echt bij je passen. Met een dj is het wat flexibeler. Beiden moeten wel aanvoelen wat er kan op zo'n avond en wat niet. En wanneer...

Alexia

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #16 Gepost op: 10 juli 2007, 20:35:01 »
en ik denk ook dat een DJ voor ieder wat wils heeft, terwijl een band je toch echt moet liggen, en dan vind het bruidspaar het misschien super, terwijl de helft van de gasten het niks vindt... maar ja, dat heb je dan misschien ook weer met DJ

joke

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #17 Gepost op: 14 juli 2007, 22:00:38 »
wij kwamen onze dj toevallig tegen op een bruidsbeurs. wij twijvelden nog of we een band of een dj moesten nemen. maar na een gesprek met de dj waren wij om en ik heb er zeker geen spijt van gehad. ik ben juist blij dat wij geen band hebben genomen.

een band is heel leuk maar speelt maar een bepaald reportoir.
een dj speelt alles. heeft iemand een verzoekje dan kan de dj het draaien. en nog een voordeel van een dj is dat hij geen pauze heeft. dus het feest gaat de hele avond door. bij een band heb je dat de dansvloer net lekker vol staat en dan hebben ze pauze!
bij een dj gaat het gewoon door.

een band kan jij wel heel erg leuk vinden maar het kan zijn dat de gasten helemaal niet van dit repotoir houden.
een dj draait alles dus voor iedereen wat wils.

iedereen vond het geweldig met de dj bij ons. van jong tot oud.
mocht ik ooit weer eens een feestje geven dan zeker weer met een dj!

Yvy

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #18 Gepost op: 18 juli 2007, 05:49:48 »
We hebben een poos getwiijfeld, maar uiteindelijk toch voor een band gekozen. We hebben op eerdere bruiloften zowel een DJ als een band meegemaakt, maar vonden toch dat een band wat meer sfeer in het geheel brengt.

Noukie

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #19 Gepost op: 3 augustus 2007, 09:01:17 »
Wij willen idd ook heel graag een band, maar moeten er nog voor gaan zoeken/kijken. Ik vind een DJ minder sfeer hebben dan live muziek. Een DJ hoor je bij wijze van spreken elke week in de kroeg/discotheek, terwijl een live band toch wat aparter is. Maar bij een band is het weer heel moeilijk omdat je veel liedjes mooi vind juist door de originele stemmen die erbij horen van de originele zangers/zangeressen en dat is bij een band toch anders.

Mocht iemand tips hebben voor een goede band, met liefst een zanger en een zangeres, beetje jazzy-achtig, niet een te hoog skihut-gehalte.. dan hoor ik het graag!

L.S.

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #20 Gepost op: 6 augustus 2007, 23:00:11 »
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een DJ omdat

1. die geen pauze's hoeft te houden
2. er dan in ieder geval niet vals gezongen wordt!
3. een Dj kan alles draaien, een band kan niet alles zingen.


Tip: laat onder de gasten een lijst rondgaan. (via de mail) Iedereen mag daarop zetten welke liedjes hij/zij graag zou willen horen. (bepaal zelf aan hoeveel en aan welke gasten je dit geeft). Geef deze lijst aan je Dj en je weet zeker dat iedereen in ieder geval een nummer hoort die hij/zij leuk vindt!

Succes!


L.S.
« Laatst bewerkt op: 6 augustus 2007, 23:03:32 door L.S. »

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #21 Gepost op: 7 augustus 2007, 14:32:20 »
Bij ons is de keuze gevallen op een dj omdat de broer van mijn zwager een dj is die we al geregeld op feesten hebben horen draaien. Hij was echt onze smaak dus we hebben verder ook niet gekeken naar andere DJ's of bandjes. En van iedereen kregen we te horen dat het feest super was!

mods

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #22 Gepost op: 12 augustus 2007, 14:10:10 »
wij hebben een band zie speelt van 20:30 tot 24:00
zonder  pauze.
(op eigen verzoek)

daarbij kennen wij de band persoonlijk en kost het ons dus niet veel

een dj is niet mijn ding, een band vind ik persoonlijk gezelliger
daarbij heft onze locatie een podium en is er dus ook zat ruimte voor.

aprilbruidje

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #23 Gepost op: 2 september 2007, 21:27:59 »
Wij hebben bewust voor een dj gekozen omdat we graag de "echte" nummers willen horen en niet de covers door een band. We hebben een brede muzieksmaak en willen graag van alles wat horen en dat is bij een band meteen wat moeilijker.

Bovendien is onze zaal niet zo groot en past een dj daar makkelijker in dan een band :)

RainbowR1

  • Gast
Waarom Keuze Band Of Dj
« Reactie #24 Gepost op: 3 september 2007, 08:31:27 »
Wij willen voor een band gaan. Ik ben ook druk bezig om leuke bands te zoeken, dus als iemand nog suggesties heeft  :laugh:

Ik vind een band veel sfeervoller dan een dj. Ach, ik denk dat het gewoon voor iedereen weer anders is. Gelukkig deelt mijn a.s. mijn mening.

Xx

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards