collapse

Auteur Topic: Aanstaande mee jurk uitzoeken?  (gelezen 7207 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Gepost op: 13 februari 2013, 20:43:16 »
Ik zag net een topic met de vraag of je mee bent geweest met het uitzoeken van het pak van je aanstaande, maar zijn jullie aanstaande ook mee geweest met het uitzoeken van jouw jurk?
(voor de mannen onder ons natuurlijk andersom ;))

Ik ben bij mijn aanstaande mee geweest om zijn pak uit te zoeken, en hij is mee geweest met het uitzoeken van mijn jurk.
Ik wist van mezelf dat ik me bij elke jurk af zou vragen of hij hem ook mooi zou vinden, en hoe kan ik dat nu beter weten dan wanneer hij het zelf zegt ;)
Daarbij zijn wij niet van etiquette ofzo, en doen we het gewoon lekker zoals wij willen!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2013, 20:46:30 »
nope, AS is niet mee geweest, ik vind het veel te leuk dat het een verrassing voor hem is en ik kijk nu al uit naar zijn verraste gezicht!

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2013, 20:53:34 »
Nee echt niet. Hoewel ik wars ben van de etiquette vind ik dit nu een die ik wel graag volg  :biggrin:
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel moeilijk vind om het niet met hem te delen. Ben zo enthousiast en moet nu nog ruim vier maanden wachten om erachter te komen wat hij er van vindt.

Ik ga trouwens ook niet mee met het uitzoeken van zijn pak. Vetrouw volledig op zijn smaak.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2013, 21:19:21 »
Valt me op dat er redelijk wat dames mee zijn geweest het pak uitzoeken, maar andersom niet... ;)

Singha87

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 992
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2013, 23:03:22 »
Ik ben wel met hem mee geweest, maar hij niet met mee. De reden daarvan is simpelweg dat hij mij graag mee wilde hebben, maar zelf absoluut nog niet wil weten welke jurk ik straks aan heb.

Hij mocht van mij sowieso niet mee voor mijn jurk, ik ben wel een beetje van die traditie ;) En ik had het ook niet erg gevonden als hij mij niet mee had willen hebben. Maar hij wilde dat zelf graag, dus vandaar deze keuze.

Kip87

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #5 Gepost op: 14 februari 2013, 13:18:15 »
Dat is voor mij absoluut not done. Wij willen elkaar graag verrassen op de dag zelf. Kan er een heel verhaal van maken, maar nee. Punt.

anna23

  • Gast
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #6 Gepost op: 14 februari 2013, 18:51:39 »
Man was aanwezig bij aankoop van mijn jurk en ik was aanwezig bij aankoop van zijn pak. Wij hebben eigenlijk alles in overleg gedaan (bloemen, decoratie, proef make-up etc). Vonden het allebei leuk om samen te doen.

En op de dag zelf was het nog steeds een hele verrassing, hoe alles bij elkaar uitzag. Oh en op de ochtend vd bruiloft waren we ook gewoon bij elkaar. Heel ontraditioneel :D

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2013, 22:03:24 »
Man was aanwezig bij aankoop van mijn jurk en ik was aanwezig bij aankoop van zijn pak. Wij hebben eigenlijk alles in overleg gedaan (bloemen, decoratie, proef make-up etc). Vonden het allebei leuk om samen te doen.

En op de dag zelf was het nog steeds een hele verrassing, hoe alles bij elkaar uitzag. Oh en op de ochtend vd bruiloft waren we ook gewoon bij elkaar. Heel ontraditioneel :D

Ik ben dus niet de enige ;)
Wij zullen ook gewoon bij elkaar zijn op de ochtend van de bruiloft trouwens!

mamamikado

  • Gast
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2013, 07:07:36 »
Mijn man gaat niet mee de jurk uitkiezen, weet wel wat hij mooi vind, hij heeft allerlei foto's op de pc opgeslagen. Ook heeft hij zijn menig gegeven tijdens div. modeshows. Moet bekennen, onze smaak is hetzelfde.

Kleur van aankleding mag ik ook kiezen, dat is nl. afhankelijk van de jurk ;)

Hij mag de auto weer kiezen ;)

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2013, 16:35:50 »
Ik ben wel mee geweest met het uitzoeken van het pak, we hebben het in Thailand laten maken en hij wilde graag een tweede oog, anders was ie met zijn zwagers geweest. Maar hij is niet meegeweest met het uitzoeken van de jurk, hoewel ie dat echt niet leuk vond :D Hij wilde graag een beetje voorbereid zijn, toen ik foto's had van het passen heb ik de bewuste jurk er ook uitgelaten en dat vond ie ook niet leuk. Maar heb wel van tevoren enorm gepolst wat ie mooi zou vinden, hij heeft ook zijn mening gegeven en mooiste is nog wel dat de jurk best wel wat weg heeft van wat hij de mooiste vond :D Maar dat weet ie dus niet!

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2013, 22:09:27 »
Mijn man is niet mee geweest met het kiezen van mijn jurk,
Dit wilde hij ook niet, hij wilde verrast worden,
Ik ben ook niet mee geweest met zijn pak uitzoeken ook omdat ik verrast wilde worden
Mijn schoonmoeder en een van de Cm'ers waren mee te mijn jurk,
En zijn ook met manlief mee geweest, schoonmams had een stukje stof en heeft dit stiekem aan de verkoper laten zien

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2013, 10:47:31 »
In eerste instantie zouden wij jurk en pak zonder elkaar uitzoeken. Voor mijn jurk is dat ook gebeurd, daar weet hij nog vrijwel niets vanaf. Alleen een kleurdetailtje heeft hij gezien om te bepalen of de kleur van de stropdas erbij paste.
Maar het uitkiezen van zijn pak hebben we samen gedaan. Dat liep gewoon zo, opeens leek hij het prettig te vinden als ik erbij was. Nou, prima;-) Alsnog ben ik heel benieuwd naar het totaalplaatje!

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2013, 07:38:26 »
Nee, bij mij is hij ook niet mee geweest. Hij is super nieuwsgierig. Probeert mij uit te horen hihi.
Ik ga ook niet mee een pak uit zoeken dat laat ik aan mijn moeder en schoonmoeder over, maar AS krijgt wel instructies hihi of hij die opvolgt is nog maar de vraag he ;)

Gelukkig vind AS shoppen niet vervelend dus het gaat vast goed komen!

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #13 Gepost op: 19 februari 2013, 10:06:34 »
Wij zijn beide niet meegeweest met het uitzoeken van de kleding. Schoonzus was mee met uitzoeken van mijn jurk en pak van mijn man dus die kon wel inschatten of het goed zoo matchen ;)

misseagle

  • Gast
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2013, 10:16:00 »
Nee.

Heeft niets te maken met traditie ofzo.
Maar vind het gewoon leuk dat er veel dingen nog een verrassing zijn die dag.
Zoals zijn pak verrassing is voor mij en mijn jurk verrassing is voor hem.

Hij vindt mij sowieso wel mooi, weet ik zeker en ik hem ook.
Hij komt mij dan ook ophalen bij mn ouders.
Dat is wel enigszins ivm traditie, dat wilde mn vader graag!

Bruidje224

  • Junior
  • **
  • Berichten: 134
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2013, 21:37:28 »
-
« Laatst bewerkt op: 6 september 2021, 14:50:30 door Bruidje224 »

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #16 Gepost op: 22 februari 2013, 15:19:28 »
Mijn AS is de eerste keer mee geweest met jurken passen. We waren spontaan een winkel binnengelopen waar geen afspraak nodig was en toen heb ik een paar verschillende stijlen jurken gepast. Ik wil wel iets dat hij ook mooi vindt, hoewel we wel een beetje dezelfde smaak hebben. De eerste jurk die ik aan had viel bij hem (ook bij mij overigens) zo goed in de smaak, dat hij het er nu nog over heeft. Als ik echt een afspraak ga maken, mag hij niet mee. Het moet wel een verrassing blijven welke jurk het wordt. Ik ga wel mee voor een trouwpak kijken.

trucker

  • Gast
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #17 Gepost op: 23 februari 2013, 18:40:44 »
Ik ben wel mee geweest om de jurk uit te kiezen  :biggrin: en dat is al een tijd geleden nu ligt ie uit elkaar en word ie pasklaar gemaakt en vandaag ben ik in mn eentje Nijmegen in gegaan voor mn kostuum.

Dus hebben we uiteindelijk allebei een verrassing  :blush:

misseagle

  • Gast
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #18 Gepost op: 24 februari 2013, 09:23:12 »
Hoezo dan beide verrassing? Jij bent wel meegeweest met de jurk maar zij niet met het pak?
Of lees ik niet goed?  :blush:

trucker

  • Gast
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #19 Gepost op: 3 maart 2013, 22:09:27 »
goed gelezen :biggrin: ik ben wel mee geweest maar voor mij is het alsnog een verrassing aangezien de jurk 5 jaar terug is gekocht en nu volledig op maat is gemaakt  :applaus:  en ik heb mijn kostuum in mn eentje geregeld ja :blush: zo leuk als er in de weekenden ook gewerkt moet worden :cry:

misseagle

  • Gast
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #20 Gepost op: 3 maart 2013, 22:19:10 »
Aha oke dus een verrassing omdat de jurk totaal anders wordt?
Dan snap ik het..

Ja werk ook in weekenden, dus ken het

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #21 Gepost op: 3 maart 2013, 23:29:01 »
AS en ik hebben samen de jurk en het pak gekocht. Alles in 1 keer bij dezelfde winkel. Vader heeft niemand de jurk gezien (AS z'n moeder gaat vast nog ene je op zoek naar m'n jurk  :dry:)

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #22 Gepost op: 18 maart 2013, 20:02:51 »
Mijne is meegeweest.
Vond het erg fijn.

wedding2013

  • Gast
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #23 Gepost op: 18 maart 2013, 20:09:33 »
Ik wilde dat ie meeging.. ik kan niet (meer) Kiezen.. laat t maar bezinken

BiancaIngmar

  • Gast
Re: Aanstaande mee jurk uitzoeken?
« Reactie #24 Gepost op: 19 maart 2013, 13:58:59 »
AS is niet meegeweest met het uitzoeken van de jurk en ik niet bij het uitzoeken van zijn pak. Vind het wel leuk dat sommige dingen nog een verrassing zijn, zelfs de schoenen houden we 'angstvallig' voor elkaar verborgen. Wel is mijn schoonmoeder met AS en mij meegeweest en volgens haar en de verkoopster passen het pak (en accesoires) en jurk bij elkaar.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards