collapse

Auteur Topic: Trouwkaart Teksten Topic  (gelezen 488201 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #625 Gepost op: 4 april 2013, 22:59:21 »
'Mocht je ons toch willen verrassen,
dan hopen wij dat dit in een envelopje zal passen.'

'Dit' slaat in dit geval op niets wat eerder in de tekst staat, dus ik zou het anders formuleren. 'Mocht je ons met iets willen verrassen, [...]', want dan slaat 'dit' tenminste nog op 'iets'. Tot zover de taalpurist :sleep:

Destino

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #626 Gepost op: 5 april 2013, 10:44:24 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 10:42:59 door destino »

S.A.

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #627 Gepost op: 5 april 2013, 11:25:06 »
Onlangs kregen wij een kaartje van een engelstalig stel met een RSVP met o.a. de tekst:

I promise to get on the dancefloor if you play: .......

Ik vond het echt een briljante en opvallende vondst. Wellicht een leuke tip om ervoor te zorgen dat meer gasten tijdig een reactie zullen geven, zodat je je gastenlijst eerder afgevinkt hebt.

Destino

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #628 Gepost op: 5 april 2013, 11:27:07 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 10:43:25 door destino »

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #629 Gepost op: 5 april 2013, 12:38:35 »
@ destino: zou jullie wens over de foto's ook in de begeleidende brief van de cm voegen. bij je rsvp vind ik je tweede stukje over het willen bijwonen van de ceremonie niet helemaal lekker klinken. denk dat het komt door t woordje dan in beide zinnen.. tis veel tekst voor een uitnodiging, maar uit je platte tekst zie ik natuurlijk niet hoe groot jullie uitnoding is, en dus hoe alles verdeeld is.

Destino

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #630 Gepost op: 5 april 2013, 14:04:20 »
/
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 10:43:33 door destino »

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #631 Gepost op: 6 april 2013, 11:03:00 »
Misschien; je bent van harte welkom om de ceremonie bij te wonen.
( en dan een regeltje te maken op je rsvp waar ze aan kunnen vinken dat ze erbij willen zijn)

Ik ben blij dat je n uitnodiging met 3 kaartjes hebt, zag in gedachten een drieluik voor me  :dry:

T zinnetje van een verzoeknummer vind ik ook erg leuk!

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #632 Gepost op: 7 april 2013, 20:51:16 »
Dit is onze voorlopige trouwkaart-tekst geworden:

Voor de borrelgasten:

Wij gaan trouwen!
Op zaterdag 24 augustus 2013 om (tijdstip) uur geven
(naam bruid)
&
(naam bruidegom)
elkaar het ja-woord.

Aansluitend op de ceremonie heffen wij graag gezamenlijk het glas in het theatercafé.  Wij nodigen iedereen van harte uit om hierbij aanwezig te zijn.
De ceremonie en borrel (tot 17:30u) vinden plaats in (lokatie), (adres) in (plaats).


Voor de avondgasten is de tekst na 'ja-woord' als volgt:
Aansluitend op de ceremonie heffen wij graag gezamenlijk het glas in het theatercafé.  Vanaf 20:00u geven wij een groot feest om ons huwelijk in te luiden.  Je bent van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.
Alle feestelijkheden vinden plaats in het (lokatie), (adres) in (plaats)


Tot slot is de tekst na 'ja-woord' voor de daggasten als volgt:
Aansluitend op de ceremonie heffen wij graag gezamenlijk het glas in het theatercafé waarna het diner plaatsvindt. De dag zal worden afgesloten met een groot feest om ons huwelijk in te luiden.
We zouden het geweldig vinden als je er de hele dag bij bent om dit met ons te vieren.
Alle feestelijkheden vinden plaats in (lokatie), (adres) in (plaats)


Ons eigen adres komt eronder te staan, evenals de contactgegevens van de ceremoniemeesters en de kadotip (een envelopje).
Op een apart A4-tje dat door de CM's wordt bijgevoegd zal nog extra informatie worden gegeven over o.a. parkeren, route vanaf station, restaurants in de buurt (voor avondgasten), RSVP-datum, evt. dress-suggestie (hier zijn we nog niet helemaal uit) en de mededeling -op een vriendelijke doch duidelijke manier- dat kinderen niet welkom zijn.

Ik ben benieuwd wat jullie van onze tekst vinden, ik hoor graag jullie ongezouten mening! :blush:

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #633 Gepost op: 8 april 2013, 07:43:08 »
Trotse augustusbruid, bij de avondgasten vind ik het niet helemaal duidelijk of ze nu wel of niet ook mee mogen proosten bij de borrel of alleen 's avonds mogen komen.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #634 Gepost op: 8 april 2013, 07:46:31 »
Ik zou er dit van maken:

Aansluitend op de ceremonie heffen wij graag gezamenlijk het glas in het theatercafé.  Vanaf 20:00u geven wij een groot feest om ons huwelijk in te luiden.  Je bent van harte uitgenodigd om op ons feest aanwezig te zijn.
Alle feestelijkheden vinden plaats in het (lokatie), (adres) in (plaats)

Ik twijfel er zelfs over om de eerste zin helemaal weg te laten. Dan zou je dit krijgen en is er geen twijfel voor je gasten;

Vanaf 20:00u geven wij een groot feest om ons huwelijk in te luiden. Je bent van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.
Alle feestelijkheden vinden plaats in het (lokatie), (adres) in (plaats)

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #635 Gepost op: 8 april 2013, 08:53:05 »
Da's een goeie, Herfststorm, dankjewel! Daar had ik niet echt bij stilgestaan.
Onze bedoeling is dat iedereen zich welkom voelt bij zowel de ceremonie als de borrel. (Dus zowel borrel-, feest- als daggasten).

Volgens mij is de regel dat je voor alles wat op de trouwkaart vermeld staat, bent uitgenodigd. Vandaar dat we ook bij de avondgasten de borrel noemden. Maar aangezien we wel op alle varianten van de kaart de ceremonie noemen, is dat misschien wel genoeg. Want de borrel is aansluitend daarop.

We nemen het mee en gaan nog eens verder broeden op de tekst... :unsure:
Iemand nog andere opmerkingen?

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #636 Gepost op: 8 april 2013, 11:01:54 »
Ik zou de zin: hierbij nodigen we iedereen uit hierbij aanwezig te zijn.
Ikzelf stoor me een beetje aan het woord iedereen.. Vind dat meer een woord voor op een poster o.i.d.  :blush:
Ik zou er dan je of jullie van maken.

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #637 Gepost op: 9 april 2013, 12:36:21 »
Ik viel ook over het woord iedereen, dan kan in principe de nicht van de buurvrouw van je vrienden ook bedenken om te komen.. Misschien ipv iedereen ; Jullie allen of alleen je of jullie?

meisje27

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #638 Gepost op: 10 april 2013, 20:06:48 »
Even 2 vragen over de tekst op de uitnodiging:

Op vrijdag 28 juni 2013 geven wij elkaar het ja-woord.

Wij zouden het leuk vinden als jullie hierbij aanwezig zijn om er samen met ons een onvergetelijke dag van te maken. OF

Graag nodigen wij jullie uit hierbij aanwezig te zijn om er samen met ons een onvergetelijke dag van te maken.

vraag 2:

Graag willen wij jullie uitnodigen voor/op ons huwelijksfeest vanaf 20.00 uur bij partycentrum ****.

Is het voor of op? (volgens mij kan het allebei maar ik weet het niet zeker)

Jassou

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #639 Gepost op: 10 april 2013, 22:16:45 »
Geen mening wat betreft het eerste. Volgens mij is 'op' beter wat betreft het tweede.

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #640 Gepost op: 11 april 2013, 08:02:45 »
1; Ik zou denk ik voor het eerste stukje gaan, maar dat is meer persoonlijk...
2; Ik zou ook 'op' zeggen.

Destino

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #641 Gepost op: 11 april 2013, 11:55:11 »
/
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 10:44:01 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #642 Gepost op: 11 april 2013, 11:59:03 »
Vraag 1: Ik ga voor een variant op de eerste optie.
Wij vinden het leuk als jullie hierbij aanwezig zijn om er samen met ons een onvergetelijke dag van te maken

Vraag 2: Op :)

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #643 Gepost op: 11 april 2013, 12:08:11 »
Vraag 1: Ik ga voor een variant op de eerste optie.
Wij vinden het leuk als jullie hierbij aanwezig zijn om er samen met ons een onvergetelijke dag van te maken

Helemaal eens!

Vraag 2: ik zou juist 'voor' zeggen...

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #644 Gepost op: 12 april 2013, 12:25:02 »
Hoe communiceren jullie het als de daggasten zijn uitgenodigd voor de huwelijksvoltrekking en daarna diner? We hebben dit in eerste instantie geregeld voor de mensen die van ver komen maar konden geen onderscheid maken dus daarom is iedereen van de daggasten uitgenodigd.

Nu is het echter niet de bedoeling dat mensen niet naar de ceremonie komen en daarna wel bij het diner aanschuiven. Hoe kan je dit subtiel maar duidelijk communiceren in de huwelijksuitnodiging?

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #645 Gepost op: 13 april 2013, 00:26:52 »
Ik zou in de uitnodiging zetten dat jullie het fijn zouden vinden als ze om x uur op plaats A aanwezig zouden willen zijn..

Wij hadden voor onze daggasten iets in deze trant (weet het niet precies meer):
Om 11.00 uur vindt het gemeentelijk huwelijk plaats in het gemeentehuis van X, adres. We zouden het fijn vinden als jullie je om 10 uur bij ons thuis zouden willen verzamelen.

Ik denk dat je er als daggast vanuit mag gaan dat je de hele dag onder de pannen bent (en dat er dus ook voor het eten wordt gezorgd). En eerlijk gezegd vind ik het, als ik als daggast uitgenodigd word, ook niet meer dan normaal om alles bij te wonen..

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #646 Gepost op: 13 april 2013, 14:56:07 »
@duurtnogeven: ik heb vaker meegemaakt dat je wel uitgenodigd bent voor de huwelijksceremonie, maar niet voor het eten of de toost.. dus dan moet je in de tussentijd in de buurt ergens eten...

Misschien moet ik het volgende schrijven (voorbeeld)

X en Y gaan trouwen
op datum
om tijd (verschillend per avond of daggast

In begeleidend boekje
Omdat dit een besloten huwelijksceremonie betreft met een aanvullend dagprogramma, verzoeken wij u door te geven of u wel of niet aanwezig kunt zijn en met hoeveel personen.

RSVP
Ja wij komen met ... personen naar de huwelijksvoltrekking
Nee helaas zijn wij verhinderd

Of hoef ik de hele uitleg niet te communiceren? we kunnen namelijk niet iedereen uitnodigen tijdens de huwelijksvoltrekking omdat we een beperkt aantal gasten kunnen ontvangen ..

Jassou

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #647 Gepost op: 13 april 2013, 15:07:19 »
En als je gewoon iets schrijft als:
U bent uitgenodigt op onze huwelijksvoltrekking dan-dan, met aansluitend een diner daar-en-daar (of hoe het dagprogramma er verder dan ook uitziet). Dan is het meteen duidelijk toch? Bij de andere gasten geef je geen info over de ceremonie.

sassie2612

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #648 Gepost op: 19 april 2013, 22:57:41 »
Wie zou er zo vriendelijk willen zijn, om onze tekst te controleren? Wij zijn helaas allebei niet zo goed met spelling en grammatica.

Zoiets zou het moeten worden:



Eindelijk is het dan zover!
    
Op vrijdag 13 september 2013 gaan,
 
Dave Lissenberg
&
Saskia van Houwelingen
 
elkaar het ja-woord te geven
om 15:00 uur in het voormalig stadhuis van Spijkenisse.

Daarom nodigen wij u uit, om vanaf 12:30 uur bij de ouders van de bruid aanwezig te zijn.
Daar zullen wij eerst een broodje eten. Om daarna met zijn allen te vertrekken, richting het voormalig stadhuis in Spijkenisse.
Na de ceremonie zullen wij bij de ouders van de bruid, de taart aansnijden, onder het genot van een glas champagne.
Vanuit daar zullen wij gezamenlijk vertrekken naar het restaurant. Om daar te genieten van een heerlijk diner. Daarna bent u welkom om met ons de feestelijkheden voort te zetten.

Voormalig stadhuis:      Ouders Bruid:      Restaurant Zorba de Griek:
Koningin Julianaplein 1             ..................      Voorstraat 43
Spijkenisse                 ..................             Spijkenisse


LINKS

De voordeur blijft dezelfde
De bewoners ook
Toch verandert er iets:
Wij gaan trouwen!


Dresscode: Paars/wit/licht grijs
Cadeautip: Envelop


Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #649 Gepost op: 19 april 2013, 23:04:09 »
Eindelijk is het dan zover!
    
Op vrijdag 13 september 2013 hopen wij,
 
Dave Lissenberg
&
Saskia van Houwelingen
 
elkaar het ja-woord te geven
om 15:00 uur in het voormalig stadhuis van Spijkenisse.

Daarom nodigen wij u uit, om vanaf 12:30 uur bij de ouders van de bruid aanwezig te zijn.
Daar zullen wij eerst een broodje eten. Vervolgens vertrekken we richting het voormalig stadhuis in Spijkenisse.
Na de ceremonie zullen wij bij de ouders van de bruid, de taart aansnijden, onder het genot van een glas champagne.
Vanuit daar zullen wij gezamenlijk vertrekken naar het restaurant. Om daar te genieten van een heerlijk diner. Daarna bent u welkom om met ons de feestelijkheden voort te zetten.

Voormalig stadhuis:      Ouders Bruid:      Restaurant Zorba de Griek:
Koningin Julianaplein 1             ..................      Voorstraat 43
Spijkenisse                 ..................             Spijkenisse


LINKS

De voordeur blijft dezelfde
De bewoners ook
Toch verandert er iets:
Wij gaan trouwen!


Dresscode: Paars/wit/licht grijs
Cadeautip: Envelop

Vetgedrukt een paar andere suggesties. Persoonlijk zou ik ook wat minder ´daarna´ gebruiken, maar dan moet je hele verhaal op de kop, dus daar blijf ik vanaf;-)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards