collapse

Auteur Topic: Trouwkaart Teksten Topic  (gelezen 488187 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Saartjuh88

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #675 Gepost op: 28 april 2013, 21:45:06 »
Ohhhh ik ben opzoek naar een bijlage brief voor de kaart. Dus een a viertje met extra informatie en dresscode enz enz. Help wie heeft er een voorbeeld?

Destino

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #676 Gepost op: 9 mei 2013, 09:03:12 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 10:15:08 door destino »

Carien85

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #677 Gepost op: 11 mei 2013, 19:02:14 »
Hierbij een tip om ook op de kaart voor de daggasten te vermelden hoe laat het feest 's avonds begint.

Wij zijn er vanuit gegaan dat het voor iedereen die een uitnodiging heeft gekregen voor de hele dag wel duidelijk zou zijn dat we ook s avonds feest hebben. Maar nu hebben we al van meerdere mensen de vraag gekregen of we s avonds geen feest hebben :blink:

Dit is onze tekst voor de daggasten:

Op 7 juni 2013 geven wij elkaar om 11.00 uur het jawoord bij ... te ...

Om 12.00 uur zal de kerkelijke inzegening plaatsvinden in de ... te ...

Aansluitend zullen we lunchen, snijden we de bruidstaart aan en proosten we op ons huwelijk bij .... te ...

Je bent van harte uitgenodigd deze dag met ons te vieren en zien je graag om 10.45 uur bij ...

Tot dan!

Kun je er niet bij aanwezig zijn, wil je dit dan voor 24 mei aanstaande aan onze ceremoniemeesters laten weten?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #678 Gepost op: 11 mei 2013, 19:34:01 »
@ Carien, tja er staat niks over een avond feest. Je benoemt de lunch, aansnijden taart en proosten op het huwelijk. Er staat helemaal niks in over een feest. Ik zou ook denken dat jullie geen feest hebben.

Carien85

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #679 Gepost op: 11 mei 2013, 20:13:55 »
@ Carien, tja er staat niks over een avond feest. Je benoemt de lunch, aansnijden taart en proosten op het huwelijk. Er staat helemaal niks in over een feest. Ik zou ook denken dat jullie geen feest hebben.

Nee, klopt. Met het proosten op het huwelijk bedoelen wij het feest, maar achteraf hadden we dat inderdaad anders verwoord. Vandaar de tip  O0

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #680 Gepost op: 11 mei 2013, 20:17:23 »
Oww hahaha, de eerste regel gemist :P
Het stond wel op de andere uitnodigingen? Hoe lossen/hebben jullie dit op (gelost)?

Carien85

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #681 Gepost op: 11 mei 2013, 20:32:22 »
Oww hahaha, de eerste regel gemist :P
Het stond wel op de andere uitnodigingen? Hoe lossen/hebben jullie dit op (gelost)?

Voor de avondgasten staat het wel heel duidelijk gelukkig.

De mensen die niet wisten of we wel of geen feest houden hebben het gelukkig aan ons gevraagd, dus toen mondeling uitgelegd wat de bedoeling is. Nu weet iedereen gelukkig wat de bedoeling is.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #682 Gepost op: 11 mei 2013, 20:41:24 »
Gelukkig :)

Dens

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #683 Gepost op: 17 mei 2013, 12:57:58 »
Ik ben ook op zoek naar wat feedback op de tekst van onze uitnodiging.

Het worden 3 verschillende teksten (kaart voor daggasten, kaart voor gasten die welkom zijn bij ceremonie, receptie en feest en een kaart voor mensen die we alleen uitnodigen op het feest) onderstaande tekst is die voor op de kaart voor de gasten die uitgenodigd zijn bij de ceremonie, de receptie én het feest (maar dus niet bij het diner zullen zijn)

Op sommige punten struikel ik heel erg over het woordje "jullie" mede ook omdat we ook een aantal mensen die geen partner hebben uitnodigen waardoor het woord "jullie" dus misplaatst zal zijn, ik denk dat ik voor die mensen een kaart laat maken met ipv "jullie" "je" erin..
maar dan nog bekt het woordje "jullie" niet altijd lekker..
Wij, (naam dochter) en (naam zoon) kondigen vol trots aan
Dat papa en mama trouwen gaan
De Familie naam “.........” was ons al gegeven
Maar mama krijgt hem nu ook voor de rest van haar leven!

NAAM
&
NAAM

Op ...... om ..... uur geven wij elkaar het Ja-woord.
Bij deze nodigen wij jullie uit om onze huwelijksceremonie bij te wonen in het ...... aan de .......straat in .... .

Aansluitend willen wij in de tuin van ...... samen met jullie het glas heffen op ons huwelijk!

's avonds sluiten wij de dag feestelijk af en zijn jullie vanaf 20.00 uur van harte welkom op onze feestavond die gehouden wordt in (naam zaal) van:

ADRES PARTYCENTRUM

Dresscode: Avondkleding

Mochten jullie ons met een kleinigheidje willen verrassen,
dan hopen wij dat het in een envelopje zal passen.   

Graag horen wij vóór 1 Juli of jullie aanwezig zullen zijn op onze bijzondere dag.

Onze namen, adres en telefoonnummers

Brand los!

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #684 Gepost op: 17 mei 2013, 13:06:18 »
Op ...... om ..... uur geven wij elkaar het Ja-woord.
Bij deze nodigen wij nodigenjullie uit om onze huwelijksceremonie bij te wonen in het ...... aan de .......straat in .... .

Aansluitend in de tuin van ... willen we samen het glas heffen op ons huwelijk

's avonds sluiten wij de dag feestelijk af en zijn jullie vanaf 20.00 uur van harte welkom op onze feestavond die gehouden wordt in (naam zaal) van:


Ik vond "aansluitend" en dan de volgende zin weer "sluiten", niet mooi klinken. "Bij deze " zou ik ook weglaten.
Jullie vind ik niet storend maar wel veel herhaald, maar is vaker met uitnodigingen, wij gebruiken het woord "u"

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #685 Gepost op: 17 mei 2013, 13:14:53 »
Hoi dens,

Wat je aangeeft over t jij/je/jullie, dat was voor ons de reden om alle uitnodigingen met je en jou te doen. T kan namelijk ook wel veel duurder zijn om een paar exemplaren met je te laten drukken.

Volgens mij (moet je even teruglezen), is ja- woord niet goed maar is t jawoord


Je schrijft de uitnodiging uit de naam van jullie kinderen maar daarna spreek je over onze ceremonie en feestavond. Dat moet dan volgens mij gezien hun zijn.

Ik hoop dat je er iets mee kunt!

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #686 Gepost op: 17 mei 2013, 14:10:58 »
Volgens mij (moet je even teruglezen), is ja- woord niet goed maar is t jawoord

Oh ja??? Oeps, wij hebben op onze kaart ook 'ja-woord' staan en de kaarten zijn al gedrukt...  :censored:
Ik heb het even opgezocht en het lijkt erop dat het inderdaad eigenlijk aan elkaar moet! Zie o.a. http://apps.nrc.nl/stijlboek/jawoord-ja-woord en http://www.woorden.org/woord/jawoord
Tja, niks meer aan te doen (voor ons dan). En zo erg vind ik het eigenlijk ook niet!

Dens:
- Persoonlijk zou ik ook 'jullie' overal vervangen door 'je', dan ben je namelijk meteen van het probleem af dat alleenstaande gasten er een vervelend gevoel bij krijgen! Zelf hebben wij op onze trouwkaart ook 'je' en we zetten dan op de envelop duidelijk de naam van beide gasten (of: 'Familie ...') zodat het wel duidelijk is dat ze samen zijn uitgenodigd

- 'Aansluitend willen wij in de tuin van .... samen met jullie het glas heffen op ons huwelijk' zou ik veranderen in 'Hierna heffen wij graag samen met jullie (of jou dus!) het glas op ons huwelijk'. Zo ontwijk je zowel het woord 'aansluitend' als het woord 'willen' (persoonlijk vind ik dat wat 'dwingend' overkomen).

Verder heb ik er niets op aan te merken! Succes ermee.

Dens

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #687 Gepost op: 17 mei 2013, 15:59:35 »
@ Wedding 2013

Bedankt, de zin "in de tuin van .... willen we samen het glas heffen op ons huwelijk"
klinkt niet af op de 1 of andere manier..

We hadden in eerste instantie ook U ipv jullie maar vond ik erg afstandelijk overkomen, en past ook eigenlijk niet bij ons.

@ Vilickylucky: dankje, Jawoord dus.. oke, ga ik dat even veranderen.
misschien is dat idd ook wel duidelijk om gewoon alles je/jou te doen, ga eens kijken hoe het staat in onze tekst.
qua drukkosten maakt het niet uit voor ons, hebben al 3 verschillende kaarten, een 4e kan er dan ook bij ;) kost niets extra's

Het gedichtje is idd uit naam van onze kinderen maar voor de rest van de tekst is dat niet de bedoeling
onze namen komen ook onderaan de uitnodiging.

@ Trotse augustusbruid: thanx, ik ga het idd eens bekijken als ik "je" gebruik in de tekst, wat je zegt dat er wel duidelijk
is wie er worden uitgenodigd door de namen op de envelop is een goeie, daar had ik nog niet over nagedacht.
Jouw variant van de zin met "het glas heffen" is idd wel netter.

Oh ja, dan zat ik ook nog met het volgende:

Wij trouwen om 15.00 uur maar het is wel de bedoeling dat iedereen om 15.00 echt binnen is, en niet pas vanaf 15.00 komt
aanwaaien..
is dat in mijn huidige tekst duidelijk genoeg of zouden we moeten vragen of iedereen om 14.45 uur aanwezig wil zijn ofzo..
en zo ja, hoe kunnen we dat het beste formuleren?

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #688 Gepost op: 17 mei 2013, 16:06:30 »
Wij trouwen om 15.00 uur maar het is wel de bedoeling dat iedereen om 15.00 echt binnen is, en niet pas vanaf 15.00 komt
aanwaaien..
is dat in mijn huidige tekst duidelijk genoeg of zouden we moeten vragen of iedereen om 14.45 uur aanwezig wil zijn ofzo..
en zo ja, hoe kunnen we dat het beste formuleren?

Voor de meeste mensen is het wel duidelijk dat ze iets eerder moeten komen, maar omdat er in mijn schoonfamilie nogal wat mensen zijn die vaak te laat komen hebben wij voor de zekerheid op de kaart gezet dat ze een kwartiertje eerder verwacht worden. Ik weet niet precies hoe we het geformuleerd hadden, volgens mij iets van 'Wij zouden het fijn vinden als u om 14.45u aanwezig kunt zijn'.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #689 Gepost op: 24 mei 2013, 11:00:38 »
Dit is voorlopig onze tekst

Wij trouwen!

Op zaterdag 15 februari 2014 om ... uur geven

Steve
&
Stefanie
elkaar het ja-woord
in het gemeentehuis van Antwerpen.


Aansluitend op de ceremonie heffen wij graag gezamenlijk het glas in het gemeentehuis te Antwerpen.
Daarna verhuizen we naar 't Hofke van Bazel waar het diner zal plaatsvinden.
We zouden het geweldig vinden als je er de hele dag bij bent om dit met ons te vieren.
Jullie worden om 11u verwacht bij aan het gemeentehuis.

De routes en planning vind u bijgevoegd.

Cadeautip: (foto'tje enevelopje)

For it is as plain for anyone to see
We're simply meant to be

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #690 Gepost op: 24 mei 2013, 11:41:28 »
We zouden het geweldig vinden als je er de hele dag bij bent om dit met ons te vieren.
Jullie worden om 11u verwacht bij aan het gemeentehuis.

Hier gebruik je eerst ´je´ en in de volgende zin ´jullie´. Persoonlijk zou ik dan 1 van beide vormen kiezen en dit consequent doorvoeren.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #691 Gepost op: 24 mei 2013, 11:49:19 »
Bedankt beiden,
zijn 2 dingen die ik totaal over het hoofd gezien heb.
Thank you :)

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #692 Gepost op: 24 mei 2013, 12:36:24 »
Steffie, ik heb ook nog een paar opmerkingen: je zegt: "Jullie worden om 11u verwacht bij aan het gemeentehuis."
Allereerst vind ik "11u" niet zo netjes staan op een trouwkaart, ik zou er "11:00 uur" of "11.00 uur" van maken.
Daarnaast is "bij aan" niet juist, ik zou "aan" weglaten.
Tot slot heb ik van de week ontdekt dat "ja-woord" niet klopt, dit moet zonder streepje worden geschreven (zie een stukje terug in dit topic). Zelf hebben wij in onze trouwkaarten -die reeds gedrukt zijn- ook 'ja-woord' staan en ik denk niet dat er iemand is die erover valt, maar formeel schijnt het dus zonder streepje te moeten...

Verder een prima tekst wat mij betreft!

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #693 Gepost op: 24 mei 2013, 12:53:23 »
Amai, goed dat ik het hier zet want die 'bij aan' had ik totaal over het hoofd gezien  :blink:
En dat ja-woord, dat wist ik niet.
Heb nu niet het ganse topic doorlezen, anders had ik het wel gezien, maar bedankt om het eventjes aan te halen :)
En die 11u, daar heb je nu wel gelijk in, maar persoonlijk stoort mij dat niet zo.
Ik ga de tekst ook nog laten doorlezen door m'n AS en m'n ouders, eens zien of zij dat anders zouden zetten.
Als zij 11:00 mooier vinden dan wordt dat inderdaad nog veranderd.

Echt erg eigenlijk, dan denk je dat je tekst goed is, blijken er toch nog zoveel fouten in te zitten  :blush:
Ben ik blij dat ik het hier eventjes opzet!
Bedankt voor je opmerkingen!!

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #694 Gepost op: 25 mei 2013, 15:59:33 »
Echt erg eigenlijk, dan denk je dat je tekst goed is, blijken er toch nog zoveel fouten in te zitten  :blush:
Ben ik blij dat ik het hier eventjes opzet!
Bedankt voor je opmerkingen!!

Graag gedaan! :biggrin: Enne...schaam je niet, het is voor mij heel herkenbaar om nog opmerkingen te krijgen op een in jouw ogen 'perfecte' tekst. Wij hadden precies hetzelfde, ik heb hier op het forum ook hele nuttige feedback gekregen! Laten we elkaar helpen, daar is zo'n forum voor toch?  ;)

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #695 Gepost op: 25 mei 2013, 16:28:09 »
Da's absoluut waar!  :biggrin:

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #696 Gepost op: 26 mei 2013, 11:34:49 »
Ok, wij hebben het volgende bedacht afgelopen week. Op en aanmerkingen zijn welkom!

Alle gasten krijgen de basic hoofdkaart, daggasten krijgen nog een inlegvel erbij.

Linkerkant hoofdkaart:

Dresscode: Tenue de Ville

RSVP
Graag vernemen wij voor 15 augustus 2013
of je er wel of niet bij bent.
Wij stellen het op prijs als je het aantal personen
zou willen vermelden.
Dit kan per e-mail doorgegeven worden via
blabla@hotmail.com

Cadeautip: (getekend envelopje)

Klein onderin ons adres

Rechterkant hoofdkaart:

Wij gaan trouwen!

AS
&
ik

Dit vieren wij op 13 september 2013
met een feestelijke borrel.
Vanaf 20:30 ben je welkom op straat te dorp.


Inlegvel daggasten:

Bestaat uit routekaart met daarop tekening van Raadhuis, restaurant en feestlocatie (met bijbehorende tijden en adres).
Daarboven staat het volgende:


Graag willen we je uitnodigen om deze dag samen met ons te vieren.
Wij vinden het erg fijn als je om 14:45 bij het Raadhuis aanwezig kunt zijn.
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2013, 23:18:29 door Mydelirium »

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #697 Gepost op: 26 mei 2013, 14:20:53 »
Ook hebben wij een "laatste avondmaal" met de familie, de avond voor we trouwen.
Hierbij de uitnodiging daarvoor (staat op apart kaartje, gaat om alleen ouders, broers zussen etc):

Laatste avondmaal

Graag willen wij in gezelschap van de gehele familie van een laatste avondmaal genieten, en wij zouden het fijn vinden als je hier bij aanwezig kan zijn.
Het diner start om 18:30, en vind plaats in dorp, straat.
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2013, 18:36:19 door Mydelirium »

Destino

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #698 Gepost op: 27 mei 2013, 10:44:05 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 09:54:35 door destino »

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #699 Gepost op: 27 mei 2013, 18:35:51 »
Ooooh ik zie nu pas dat ik het adres heb laten staan! Dat haal ik snel even weg, zou jij dat ook willen aanpassen Destino?
En een aantal stukken tekst zijn inderdaad ongeveer hetzelfde, AS had jullie kaarten gezien en vond ze fantastisch haha als we het zelf niet hadden kunnen maken had hij zo die van jullie gekocht!
15 augustus is ook wat vroeg, maar dat was meer omdat ik het een mooie datum vindt - de helft van de maand augustus. En we versturen ze ook al half/eind juni.

Bedankt voor de tips van het avondmaal! We staarden ons zo blind op dat kleine stukje tekst!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards