collapse

Auteur Topic: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo  (gelezen 43892 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theetje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1510
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.bruidskapselenvisagie.nl
Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Gepost op: 16 januari 2010, 15:59:47 »
Hoi hoi,

Heb dit forum helemaal doorgespit maar nog geen locaties voor de omgeving Utrecht gevonden!! :blink: Nou ff een korte inleiding!
Dit jaar gaan wij trouwen op 28 mei. Over het algemeen vaak droog weer  , maarrrrrrr je weet het in ons kikkerlandje nooit! En werd ons geadviseerd door de fotograaf om een binnenlocatie achter de hand te hebben, nooit aan gedacht natuurlijk ! Nu heb ik inmiddels het HC in Utrecht gemaild om te vragen of we daar foto's mogen maken, maar we hebben 2 bruidskinderen en die zijn minderjarig! Dus of dat lukt betwijfel ik!
Nu heb ik net ff gegoogled en heb ook nog de botanische tuinen in Utrecht gevonden!Iemand ervaring of bekend in deze tuinen?
Hebben jullie nog andere tips/ideeën of ervaringen in de buurt van Utrecht?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

groetjes Loesje.

nirak

  • Gast
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2010, 18:34:02 »
Wij gaan onze foto's laten maken in het spoorwegmuseum.

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2010, 11:58:19 »
Als het regent gaan wij waarschijnlijk naar de Domtuin (ja, tuin klinkt nat, maar het is grotendeels overdekt). Heel origineel is het niet, maar ik vind het prachtig. Zie hier foto's;
http://images.google.nl/images?hl=nl&s...sa=N&tab=wi

Ik vind het lastig, fotolocaties zoeken. Ik wilde eigenlijk bij mijn ouders slapen (we trouwen ook in dat dorp), maar we hebben, zeker samen, veel meer met utrecht...

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2010, 15:01:46 »
[quote name=\'chantal3-9\' post=\'298555\' date=\'17 January 2010, 11:58\']Als het regent gaan wij waarschijnlijk naar de Domtuin (ja, tuin klinkt nat, maar het is grotendeels overdekt). Heel origineel is het niet, maar ik vind het prachtig. Zie hier foto's;
http://images.google.nl/images?hl=nl&s...sa=N&tab=wi

Ik vind het lastig, fotolocaties zoeken. Ik wilde eigenlijk bij mijn ouders slapen (we trouwen ook in dat dorp), maar we hebben, zeker samen, veel meer met utrecht...[/quote]

wow dat lijkt me ook wel wat! Ik vrees dat het te ver weg is voor ons :sad: iets meer dan half uur rijden namelijk...

Theetje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1510
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.bruidskapselenvisagie.nl
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2010, 22:16:32 »
Hey,

@ Nirak, spoorwegmuseum heb ik ook ff aangedacht ,maar wij hebben alleen niks met treinen!Maar zowieso hebben we ook niks met musea in het algemeen!! Dus dan valt er al veel af  :happy:
@ Chantal, Domtuin wist ik niet,maar dat dat zoveel overdekt is, Super mooie foto's ook op internet, mij lijkt het wel wat, is ff met mn as over hebben. En mag ik vragen waar je gaat trouwen? Wij trouwen ook in een kleine plaats maar daar in de buurt zit niet veel wat mooi en overdekt is En Utrecht is de dichtsbijzijnde stad. Moet wel ff kijken hoelang het rijden is naar de Domtuin, want we hebben een redelijk strak schema op de dag.

Bedankt voor de tips tot nu toe, Wie nog meer tips en misschien iemand ervaringen  met de Botanische tuinen in Utrecht??

groetjes
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2010, 22:18:38 door loesje. »

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2010, 10:28:04 »
Hai loesje,
we trouwen in Ameide (is langs de lek, half uur rijden van utrecht), ik ben daar geboren en getogen en er is een schattig oud stadhuisje en als het goed is, worden we getrouwd door dezelfde ambtenaar als die mijn ouders heeft getrouwd:)

Waar trouwen jullie dan?
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2010, 10:28:17 door chantal3-9 »

Theetje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1510
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.bruidskapselenvisagie.nl
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2010, 11:31:49 »
Hey Chantal,

Dat zou leuk zijn, dezelfde ambtenaar als je ouders! Wij trouwen in Breukelen, ongeveer een kwartiertje 20 minuten vanaf Utrecht.  Trouwen jullie ook in mei?  
Heb net bericht van het HC gekregen en inderdaad mogen ze geen uitzonderingen maken!! Vanmiddag ff de domtuin voorstellen aan mn as!!

groetjes

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2010, 13:34:31 »
Nee, voor ons duurt het nog wat lnager *zucht*:wink: we trouwen begin september. Ben in september gevraagd en het voorjaar is dan al zo dichtbij. Daarnaast had as nog wel wat langer tijd gewild om aan het idee te wennen haha, dus het werd een jaar later.
Breukelen is ook een leuke plaats, kom je daar vandaan?

Succes met de domtuin-overtuiging;)

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2010, 20:36:58 »
Denk ook eens aan een groot viaduct als je van iets strakkere foto's houdt. Of anders een boerderij. Misschien is de bloemenveiling in Leidsche Rijn zelfs iets. Het hangt helemaal af wat jullie mooi vinden qua stijl. Zelf ben ik een keer als fotograaf met een bruidspaar naar een tuincentrum geweest, maar daar krijg je toch hoofdzakelijk geposeerde foto's.

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #9 Gepost op: 18 januari 2010, 22:08:31 »
ja ik was ook verbaasd toen onze fotografe zei dat veel mensen naar het tuincentrum of ikea gaan voor trouwfoto's! Nu is de ikea hier slecht 1km vandaan, maar daar wil ik in mijn bruidsjurk niet gespot worden;) Niet mijn ding...

Je kan ook nog denken aan (oude) fabrieken. Ook die (heel chique) autoshowroom langs de A2 wordt veel gebruikt (ik vind het niks, maar we hebben beide niks met dure auto's).

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #10 Gepost op: 19 januari 2010, 21:52:06 »
Heeft iemand nog een goede tip voor een mooie, oude fabriek in utrecht waar je foto's kunt maken? (voor de insiders; liefst de stijl van de oude sojafabriek aan de kanaalweg tussen oog in al en lombok. Die is helaas afgebrand en je mag niet meer naar binnen... Heel jammer, want we hebben ernaast gewoond en dat gebouw is ook al gesloopt...).

Theetje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1510
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.bruidskapselenvisagie.nl
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2010, 21:51:44 »
hey chantal,

wat een ideeën,de domtuin is goedgekeurd hoor door mn as :biggrin: Vraagje is die domtuin eigenlijk altijd open? of heeft dat ook openingstijden?ik kan niet echt een goede site met info vinden!!en mn as vind auto's ook erg leuk, ik iets minder dus als het aan mij ligt gaan we voor de domtuinen, maar ik ga nog wel ff informeren, als we ervoor moeten betalen(denk ut wel!) is de keus helemaal snel gemaakt :wink:
btw : Ikea of tuincentrum, dat nooit! wel leuk om gewoon heen te gaan, maar je trouwfoto's :happy:  nee net als chantal zegt, is dat ook niet mijn ding
sorry maar van fabrieken weet ik het echt niet hoor, ook leuk en apart dat zullen niet veel mensen hebben!

 groetjes weer

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #12 Gepost op: 24 januari 2010, 12:57:45 »
Hai loesje,
leuk dat je as het ook geslaagd vindt! De tuin is vrij toegankelijk, dwz ze vragen geen entree. Ik dacht wel dat er bepaalde tijden aan vastzitten...en ik dacht vanaf 11 uur 's ochtends, maar dat weet ik echt niet zeker. Ik zou er gewoon eens gaan kijken als ik jullie was.

Theetje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1510
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.bruidskapselenvisagie.nl
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2010, 19:14:10 »
Hey Chantal,
Daar ben ik weer een keertje!! We gaan id eerst ff kijken van te voren! Ligt die tuin tegen de Dom aan of ligt ie wat verder ervandaan?

Toevallig van de week ook kasteel Nijenrode gebeld, ligt zoals je mss wel weet in Breukelen!! had dit niet eerder gedaan omdat ik had gehoord dat ze geen bruidsparen meer toelieten om een fotoreportage te maken! nu heb ik toch de stoute schoenen aan gedaan en gebeld. Tot mijn verbazing zeiden ze dat het wel kon en moest ik ze een e-mail sturen!Heb ik gemaild, maar krijg hem terug :wacko: maandag maar weer ff bellen! als het lukt bij het kasteel, dan ben ik natuurlijk super blij, en is ook nog lekker dichtij :applaus: mocht dit niet lukken heb ik ook nog  Kasteel Gunterstein gevonden om te proberen(is ook in Breukelen)!

Ik hou je op de hoogte!!

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2010, 19:27:35 »
Hai loesje,

de ingang moet ergens op het Domplein zijn, maar ik weet niet precies waar. misschien even via google proberen?

Ik had een te gekke fotolocatie gevonden; www.defabrique.nl Maar helaas daar alleen de mogelijkheid om voor commerciëel tarief foto's te maken... Nog niet gebeld om te vragen hoeveel dat dan precies is, maar waarschijnlijk wordt dat het niet.

Kastelen zijn ook leuk!

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2010, 20:06:22 »
De ingang van de domtuin:
Als je onder de domtoren door loopt (die staat los van de domkerk zelf), steek je schuin naar rechts de weg over en kom je bij de ingang van de domtuin. Vanaf de andere kant is 'ie ook bereikbaar trouwens!

Theetje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1510
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.bruidskapselenvisagie.nl
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2010, 20:23:49 »
Hey Chantal,

Wow, dat ziet er id ook cool uit! :rolleyes:  Mss hebben ze wel een apart tarief voor een trouwreportage :wink: ! Ben benieuwd,maar waarom wordt het hem waarschijnlijk niet??
groetjes
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2010, 20:30:51 door loesje. »

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2010, 21:24:47 »
Tnx vanG!

Ik zal nog informeren naar de kosten, maar eigenlijk waren we niet van plan te betalen voor de fotolocatie (je moet toch een béétje binnen het budget blijven;)). Maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dat het vast wel vrij duur zal zijn...

eve-liene

  • Gast
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2010, 12:33:50 »
hoi hoi,

wat leuk ik ga ook trouwen in breukelen.. Ik zoek ook nog een plek om als het regent foto's te maken.. Maar gelukkig heb ik nog ff de tijd.. maar de domtuin lijkt me ook erg leuk!!

groetjes eveline

Marianna

  • Gast
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #19 Gepost op: 1 februari 2010, 21:08:44 »
[quote name=\'loesje.\' post=\'298376\' date=\'16 January 2010, 15:59\']Hoi hoi,

Heb dit forum helemaal doorgespit maar nog geen locaties voor de omgeving Utrecht gevonden!! :blink: Nou ff een korte inleiding!
Dit jaar gaan wij trouwen op 28 mei. Over het algemeen vaak droog weer  , maarrrrrrr je weet het in ons kikkerlandje nooit! En werd ons geadviseerd door de fotograaf om een binnenlocatie achter de hand te hebben, nooit aan gedacht natuurlijk ! Nu heb ik inmiddels het HC in Utrecht gemaild om te vragen of we daar foto's mogen maken, maar we hebben 2 bruidskinderen en die zijn minderjarig! Dus of dat lukt betwijfel ik!
Nu heb ik net ff gegoogled en heb ook nog de botanische tuinen in Utrecht gevonden!Iemand ervaring of bekend in deze tuinen?
Hebben jullie nog andere tips/ideeën of ervaringen in de buurt van Utrecht?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

groetjes Loesje.[/quote]

hiske

  • Gast
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #20 Gepost op: 3 februari 2010, 15:18:10 »
[quote name=\'Marianna\' post=\'303399\' date=\'01 February 2010, 21:08\'][quote name=\'loesje.\' post=\'298376\' date=\'16 January 2010, 15:59\']Hoi hoi,

Heb dit forum helemaal doorgespit maar nog geen locaties voor de omgeving Utrecht gevonden!! :blink: Nou ff een korte inleiding!
Dit jaar gaan wij trouwen op 28 mei. Over het algemeen vaak droog weer  , maarrrrrrr je weet het in ons kikkerlandje nooit! En werd ons geadviseerd door de fotograaf om een binnenlocatie achter de hand te hebben, nooit aan gedacht natuurlijk ! Nu heb ik inmiddels het HC in Utrecht gemaild om te vragen of we daar foto's mogen maken, maar we hebben 2 bruidskinderen en die zijn minderjarig! Dus of dat lukt betwijfel ik!
Nu heb ik net ff gegoogled en heb ook nog de botanische tuinen in Utrecht gevonden!Iemand ervaring of bekend in deze tuinen?
Hebben jullie nog andere tips/ideeën of ervaringen in de buurt van Utrecht?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

groetjes Loesje.[/quote]
[/quote]

Hai

Wij trouwen ook 28 mei in Breukelen!!!! :biggrin:

Theetje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1510
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.bruidskapselenvisagie.nl
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #21 Gepost op: 4 februari 2010, 17:39:30 »
Hey Eveliene.

Wanneer ga je trouwen in Breukelen? En kom je ook uit Breukelen? En wij gaan dus mss naar de domtuin, maar ik ben nu ook bezig met een kasteel in Breukelen, mss Nijenrodes of Gunterstein!! Nog ff verder informeren!
En vangarderen id bedankt voor je beschrijving, ik ga het onthouden!
Hey Hiske wel toevallig dat we elkaar hier tegen komen op het forum :biggrin:

groetjes Loesje.

eve-liene

  • Gast
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #22 Gepost op: 16 februari 2010, 10:21:23 »
hoi hoi wij gaan 3 september trouwen..mijn vriend woont al jaren in breukelen..wij gaan als het lekker weer is foto's maken in kasteel de haar in haarzuilen.. en als het regent weten we het nog niet...haha..

Nog ff geduld en dan gaan we eindelijk trouwen we kunnen niet wachten!!

groetjes eveline

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #23 Gepost op: 16 februari 2010, 10:57:27 »
Volgens mij mag je IN het kasteel geen foto's maken voor een reportage. Dat mag volgens mij alleen (en dan in een zeer klein deel van het kasteel) als je daar ook trouwt. De kasteeltuinen zijn wel beschikbaar (kosten 50 euro).

eve-liene

  • Gast
Re: Fotolocaties binnen & buiten Utrecht eo
« Reactie #24 Gepost op: 18 februari 2010, 13:57:23 »
haha nee we maken niet de foto's in het kasteel maar in de tuin.. ach ja als dat 50 euro kost dan maar betalen we willen in de buurt van breukelen blijven!!

groetjes eveline

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards