collapse

Auteur Topic: Alles Veranderen  (gelezen 12498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Alles Veranderen
« Reactie #25 Gepost op: 18 februari 2010, 13:19:38 »
@Nogevengeduld: Ik moest een week of 4 voor ons trouwen een nieuw paspoort en dat staat dus nog op mijn meisjesnaam. Het is niet mogelijk om je identiteitsbewijs alvast op je nieuwe naam te zetten.

Nogevengeduld

  • Gast
Alles Veranderen
« Reactie #26 Gepost op: 18 februari 2010, 13:49:57 »
Dat is jammer, vangarderen. Is je rijbewijs nou ook geldig als id bewijs? Anders wacht ik tot na september met verlengen.
Ik kan altijd nog kiezen voor een paspoort in september maar dan betaal ik natuurlijk een id kaart in juni en een paspoort in september.

Jessica11

  • Gast
Alles Veranderen
« Reactie #27 Gepost op: 18 februari 2010, 16:48:33 »
Uit ervaring: het kan je erg veel tijd/geld kosten als de verkeerde naam op je ticket staat!

Ze kijken namelijk altijd op je paspoort, en probeer maar eens in het niet-Nederlands uit te leggen waar 'e/v' voor staat. Het is een toevoeging, geen officiƫle naam! Bij onze ondertrouw is ons dat ook uitgelegd.

@ zinzi: die naamswijziging die jij bedoelt is als je je oude (achter)naam wilt laten vervallen, dat is dus niet het geval bij trouwen.

Tigru

  • Gast
Alles Veranderen
« Reactie #28 Gepost op: 24 februari 2010, 00:32:22 »
Je rijbewijs is geldig, maar niet om mee naar het buitenland te reizen. Enkel om je te legitimeren...

Mijn zorgverzekering veranderde wel automatisch. Maar alle andere verzekeringen niet. Meestal regel ik het zodra het binnen komt, want dat blijft gewoon. (Een verzekeraar deed erg moeilijk dat ik het op mijn nieuwe achternaam wilde :S). Een nieuwe handtekening kan pas als je een identificatie laat veranderen, bij mij het rijbewijs...

En bij de bank moest mijn man ook tekenen... Dat was voor ons het enige nadeel. Wij hadden al een en/of rekening en ik wilde het veranderen, helaas zat mijn man in Afghanistan, dus was dat iets lastiger, maar verder geen problemen gehad eigenlijk.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards