collapse

Auteur Topic: Zelf een versierde boog maken  (gelezen 24535 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Zelf een versierde boog maken
« Gepost op: 30 januari 2014, 10:48:42 »
Hoi Allemaal,

Omdat het voor een 60 jarig huwelijk is dacht ik, laat ik het maar even hier plaatsen.
De opa en oma van mijn man zijn binnenkort 60 jaar getrouwd. Nu willen we de boel versieren bij hun huis. Uiteraard mag ik weer verzinnen hoe. Ik heb al een hoop witte vlaggetjes. Maar we willen ook graag een boog bij de voordeur maken. Ik heb al eens eercer voor iemand een boog gemaakt maar toen werd al het materiaal aangeleverd en het was voor een Turkse bruiloft.. niet helemaal in de stijl voor opa en oma  :biggrin: Maar ik heb dus wel een frame.

Nu houden opa en oma niet van felle kleuren en heel opvallend, dus ik zat te denken aan zo'n boog van groen, zoals coniferen en dan met wat bloemen er in. Maar ik heb echt geen idee hoe je zoiets maakt. Daarbij mag het bij mijn schoonfamilie altijd zo min mogelijk kosten en zo min mogelijk werk zijn  :dry:

Heeft hier iemand ervaring met zelf een versierde boog maken?

Jorien26

  • Gast
Re: Zelf een versierde boog maken
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2014, 10:50:39 »
dat groen weet ik zo niet, maar ik weet (van vroeger... bij mijn ouders in de buurt werden er altijd bogen gemaakt) dat de witte bloemen gewoon van servetten gemaakt werden.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf een versierde boog maken
« Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2014, 10:56:24 »
Is er niemand in je buurt die klimop snoeiafval heeft?

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf een versierde boog maken
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2014, 11:05:13 »
Bij de action heb je ook zakken met een soort van klimop-plant van kunststof voor een paar euro. Misschien dat je daar wat mee kunt? En zelf bloemen maken van servetten is echt super makkelijk.

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Zelf een versierde boog maken
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2014, 11:10:00 »
Bloemen kun je ook maken van kleine witte vuilniszakken van de action. Is het in ieder geval weerbestendig.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf een versierde boog maken
« Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2014, 11:17:04 »
Oh ik ga zeker kijken naar die klimop van de action! Zat al op internet te zoeken maar is allemaal veel te duur.

Heb zelf klimop in de tuin maar ziet er nu niet echt mooi uit. Ook niet de juiste tijd om te snoeien denk ik.

Bedacht me net, kan ook eerst omwikkelen met wit laken en daarna organza er omheen. Wit met goud of bruin ofzo. (alleen wit is wel erg maagdelijk ;) )

bedankt voor de tips!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf een versierde boog maken
« Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2014, 11:39:52 »
Ow en bij de action hebben ze ook van die bosjes roosjes voor een euro. Is ook altijd handig haha. Succes!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Zelf een versierde boog maken
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2014, 15:13:16 »
Even rondvragen of er ergens nog een conifeer wordt omgehakt of gesnoeid?

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Zelf een versierde boog maken
« Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2014, 11:06:08 »
In de familie van mij iser een familieboog, deze hebben mn ooms eens gemaakt van hout. Elke keer als hijwordt gebruikt krijgt ie een nieuw likje verf en met wat bloemen ziet het er weer mooi uit.

Mijn tip is, maak zelf eentje van hout en tover hem om tot familieboog. Leuk voor later.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards