collapse

Auteur Topic: Save The Date Kaartjes  (gelezen 26951 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dolfinlove

  • Gast
Save The Date Kaartjes
« Reactie #25 Gepost op: 12 december 2008, 20:35:13 »
Ik begrijp het, het is inderdaad makkelijker het nu te versturen vanwege de kerstpostzegels. En ook wel leuk/grappig om een kaartje te krijgen terwijl ze het niet verwachten. (weet niemand het nog?).
Wij voegen ook een save the date toe aan onze kerstkaart, meeste mensen weten het al maar wij trouwen in de zomervakantie dus dan kan iedereen als die dat willen er rekening mee houden.

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Save The Date Kaartjes
« Reactie #26 Gepost op: 12 december 2008, 20:47:42 »
Iedereen is wel op de hoogte van het feit dat we trouwen. We twijfelden echter een tijdje tussen enkele data, dus nu is iedereen iig op de hoogte van de definitieve datum.

fiepje

  • Gast
Save The Date Kaartjes
« Reactie #27 Gepost op: 13 december 2008, 11:59:33 »
Hoi allemaal,

Ik zie net pas dit topic en ben bang dat ik een eerder bijdrage in een verkeerd topic heb geplaatst. Wij hebben ook een soort van STD-kaarten verstuurd. Onze 'vooraankondiging' kun je bewonderen in het topic bij de gewone uitnodigingen (een van de laatste posts). We hebben ze via vistaprint.nl laten maken. Dat ging heel snel (sneller dan de 3 weken die stonden voor levering) en ook nog best goedkoop. Omdat we net na Hemelvaart trouwen op een zaterdag, vonden we het prettig om onze familie tijdig op de hoogte te brengen van de datum. Maar om al zo vroeg een echte uitnodiging te sturen, tja... dat ging ons weer wat ver, vandaar de vooraankondiging.

De ene helft van de daggasten komt uit Zuid-Limburg en Belgie, de rest uit het Hoge Noorden, dus dan is 't wel prettig om mensen ook de gelegenheid te geven bv. slaapplaatsen e.d. te regelen in de buurt van onze woonplaats Enschede.

Groetjes,
Astrid


Update: ik zet de kiekjes er hier toch ook maar bij, scheelt jullie (evt) weer wat klikwerk ;-)
« Laatst bewerkt op: 13 december 2008, 12:55:22 door fiepje »

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Save The Date Kaartjes
« Reactie #28 Gepost op: 13 december 2008, 16:02:14 »
Wij hebben de kaartjes ook via VistaPrint laten drukken, en ze kwamen bij ons ook véél sneller dan verwacht! :biggrin: Leuk kaartje, Astrid!

Ellen84

  • Gast
Save The Date Kaartjes
« Reactie #29 Gepost op: 15 december 2008, 18:57:43 »
Onze save the date kaart is ook af!
Zie hier (de eerste is van de binnenkant en de 2e van de buitenkant):
« Laatst bewerkt op: 15 december 2008, 19:02:31 door Ellen84 »

Ellen84

  • Gast
Save The Date Kaartjes
« Reactie #30 Gepost op: 15 december 2008, 18:58:56 »
Onze save the date kaart is ook af!
Zie hier (eerste foto is van de binnekant van de kaart en 2e van de buitenkant):

[attachment=9248:Binnenkant2.jpg]

[attachment=9249:Buitenkant2.jpg]
« Laatst bewerkt op: 15 december 2008, 19:39:47 door Ellen84 »

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Save The Date Kaartjes
« Reactie #31 Gepost op: 16 december 2008, 10:55:49 »
Leuke kaart! :)

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Save The Date Kaartjes
« Reactie #32 Gepost op: 16 december 2008, 11:00:17 »
[color=\"#6600CC\"]Hele leuke kaart :biggrin: mooie foto's van jullie ook!![/color]

Melissie

  • Gast
Save The Date Kaartjes
« Reactie #33 Gepost op: 18 december 2008, 12:16:11 »
Onze kerstkaartje + huwelijksaankondiging zijn ook allemaal aangekomen!
Kregen hele leuke reacties....de kerstkaart zelf had namelijk allemaal foto's van onze zomervakantie in Amerika en binnenin stond dan dat we gaan trouwen. Veel mensen reageerden meteen al met: Ik hou die avond vrij hoor!

We hebben express erin gezet: "Houdt u deze avond alvast vrij?"  De daggasten hebben we toch al persoonlijk uitgenodigd (ivm vrij vragen) en zo konden we het kerstkaartje gewoon naar iedereen sturen die op t feest uitgenodigd is.

Al hoorde ik me oma gisteren wel aan mn as vragen of dit onze officiele kaart was hahahaha
Tuurlijk oma....:biggrin:

kusmarie

  • Gast
Save The Date Kaartjes
« Reactie #34 Gepost op: 25 december 2008, 14:08:58 »
Wij hebben dit ook gedaan, wist alleen niet dat het echt een trend was/is...
:-) Wat zijn wij toch hip!
Wij wilden graag zeker zijn dan iedereen kan, 12 juni gaan veel mensen die niet aan schoolvak gebonden zijn ook vakanties plannen dus sowieso handig om het bijtijds aan te kondigen.

We hebben met onze kerstkaarten een klein kaartje meegestuurd, was iets groter dan een visitekaartje;
voorkant --> bruid en bruidegom in bootje met tekst: huwelijksbootje
achterkant -->ons goede voornemen van 2009 is dat wij trouwen op 12 juni 2009. Reserveer deze avond alvast in jullie agenda

Avond hebben we gedaan zodat we het kaartje naar iedereen konden sturen en we nog niet exact weten wie we overdag wel/niet uitnodigen.
Iedereen was erg enthousiast en op de kerstkaarten die we terug hebben ontvangen stonden leuke reacties.

lune

  • Gast
Save The Date Kaartjes
« Reactie #35 Gepost op: 26 december 2008, 13:50:00 »
wat een leuke kaartjes allemaal!
Ik krijg nu bijna een beetje spijt.. Wij hebben gewoon in de kerstkaart wat extra tekst gezet, wij trouwen de vrijdag voor pinksteren en zijn dat hele weekend dan (met gasten) onder dak, dus het leek ons ook wel zo handig dat ruim vantevoren te laten weten.

mods

  • Gast
Save The Date Kaartjes
« Reactie #36 Gepost op: 26 december 2008, 23:45:02 »
Ellen, leuke kaart
en een hele mooie datum ook :biggrin:

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Save The Date Kaartjes
« Reactie #37 Gepost op: 6 september 2013, 21:24:52 »
Hallo,

Ik wil de volgende tekst op onze save the date kaart zetten. Wat vinden jullie er van?

We zouden het gezellig
vinden als jullie deze
dag voor ons vrij willen houden
in jullie agenda.
De officiële uitnodiging volgt nog.

Bovenaan staat dan save the date en de datum, onderaan onze namen.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Save The Date Kaartjes
« Reactie #38 Gepost op: 6 september 2013, 21:36:04 »
@mardai de tekst is wel oke, maar doordat je je zinnen op hele rare plekken afbreekt vind ik het niet te lezen...
« Laatst bewerkt op: 7 september 2013, 10:57:56 door Ariel »

idgnkv

  • Gast
Re: Save The Date Kaartjes
« Reactie #39 Gepost op: 6 september 2013, 21:46:13 »
@Mardai: Het lijkt nu dat je de handeling van het vrijhouden in de agenda gezellig vindt, een beetje gek.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Save The Date Kaartjes
« Reactie #40 Gepost op: 6 september 2013, 21:47:59 »
Ja dat afbreken van de zinnen had ik ook gemerkt en heb ik intussen aangepast. Hoe zou ik de zin aan kunnen passen om aan te geven dat we het leuk zouden vinden dat er die dag bij zijn?

idgnkv

  • Gast
Re: Save The Date Kaartjes
« Reactie #41 Gepost op: 6 september 2013, 21:59:22 »
Ik zou de zin dan splitsen. Iets als: 'We vinden het gezellig als jullie erbij zijn. Willen jullie deze dag vrijhouden in jullie agenda? De officiële uitnodiging volgt nog.'

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Save The Date Kaartjes
« Reactie #42 Gepost op: 6 september 2013, 22:08:37 »
Kan het maar niet zo geschreven krijgen dat het goed in mijn vakje past dus heb ik het hele agenda zinnetje er maar uit gelaten. Bedankt voor al jullie reacties.
Onze save the date kaartjes zijn vooral voor de personen die alleen tijdens de ceremonie en receptie aanwezig zijn. Dit is tussen 15.15 en 18.00 op vrijdag dus de meesten zullen vrij moeten nemen. Hier willen we ze graag de gelegenheid voor geven. Nu nog een manier om dat op papier te krijgen. Willen jullie mij nog een keertje helpen? :blush:
Ik heb nu dit:
We willen dit graag met jullie vieren tussen 15.15 uur en 18.00 uur.
De officiële uitnodiging volgt nog.

Ik vind vooral de tijden zo raar staan omdat je vrij snel achter elkaar uur hebt. Iemand een idee? Super bedankt!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Save The Date Kaartjes
« Reactie #43 Gepost op: 7 september 2013, 16:46:19 »
@Mardai, als je je vooral stoort aan het woord uur dicht op elkaar kun je de zin langer maken. Bijvoorbeeld:
Wij willen dit graag met jullie vieren vanaf 15.15 uur en dit sluiten we af om 18.00 uur.

Of een zin maken waarin je ook de woorden ceremonie en receptie vermeld. Bijvoorbeeld:
Op ... gaan wij trouwen en dit willen wij graag met jullie vieren. Jullie zijn van harte welkom bij de ceremonie om 15.15 uur (of de goede tijd), gevolgd door de receptie die we om 18.00 uur afsluiten.

Ik hoop dat je er iets mee kunt :)

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Save The Date Kaartjes
« Reactie #44 Gepost op: 8 september 2013, 10:27:33 »
Onze save the date kaartjes zijn op dit moment onderweg van de drukker naar ons :D Ben heel benieuwd! Als ze verzonden zijn en bij de meeste mensen ook aangekomen, plaats ik wel een foto :)

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Save The Date Kaartjes
« Reactie #45 Gepost op: 11 september 2013, 19:11:37 »
Had de kaart al in DIY gezet, maar hij hoort eigenlijk hier..
Twijfelen alleen nog aan de tekst.

Hebben nu
Save the Date
   
           Naam & naam
 
05.06.2014
in Plaats

Officiele uitnodiging volgt later

Namen en tel nrs en ceremonie juf en nr

Is dat duidelijk genoeg zo of moet er nog iets bij? Twijfel ook wanneer we hem moeten versturen, voor de kerst of pas in het nieuwe jaar, wat denken jullie? Ze gaan alleen naar de daggasten..

DeeeH

  • Gast
Re: Save The Date Kaartjes
« Reactie #46 Gepost op: 25 september 2013, 15:29:40 »
@Joyce: wij willen met de kaart ook alvast aangeven dat zij dus heel de dag welkom zijn, echt daggasten zijn. Misschien dat dat bij jouw kaart niet heel duidelijk is? Tenzij de mensen dat natuurlijk al lang weten :-)

Wij willen de kaarten versturen zodra we duidelijk hebben wie we als daggasten hebben. Kan niet vroeg genoeg zijn, dacht ik ;-)

Hier ook een twijfelaar over de tekst voor de Save the date-kaarten. Ook bij ons gaan de kaarten alleen naar de daggasten, zodat zij er alvast rekening mee kunnen houden. De datum valt namelijk vlak na Hemelvaart.

Dit hebben we tot nu toe:

------------
Wij gaan trouwen!

Wij zouden het erg fijn vinden om deze dag
van begin tot eind met jullie te delen

Willen jullie deze datum alvast vrijhouden?
De officiële uitnodiging volgt nog

Liefs
AS & MeBride

Adres
Telefoonnummers
--------------

Op de een of andere manier ben ik er nog niet happy mee. Maar natuurlijk geen idee waarom niet ;-) Het idee is nu om twee versies te maken. Een 'jullie'- versie en een 'jij'-versie. Een 'u'-versie voor iedereen vinden we in ons geval en gezien de personen die we er bij willen hebben te formeel en afstandelijk.

Iemand tips om de tekst zo te schrijven dat er maar 1 versie nodig is? Andere tips en opmerkingen zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Save The Date Kaartjes
« Reactie #47 Gepost op: 6 oktober 2013, 08:46:01 »
Thx voor je reactie, k ga m veranderen:)
Ik zou het denk ik op jij houden, op de en envelop zet je toch beide namen. Vaak staat dat ook op de trouwkaart, in 'jij' vorm geloof ik

wedding2013

  • Gast
Re: Save The Date Kaartjes
« Reactie #48 Gepost op: 6 oktober 2013, 13:27:38 »
Wij hadden een save the date voor daggasten en avondgasten..dan wist ook iedereen dat we rond 16.00 uur trouwden en niet de hele dag hoefden vrij te nemen...


margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Save The Date Kaartjes
« Reactie #49 Gepost op: 6 oktober 2013, 16:32:09 »
Onze Save the Date kaarten zijn deze week binnen gekomen.

Links hebben we staan:
Diner: heb je een speciale wens voor het eten, laat het ons weten.
Dress code: (a touch of) red

Rechts:
Ja, ja het is echt waar,
01-04-2014 zijn wij het bruidspaar

Wij vinden het fijn,
als jij/jullie hierbij zijn!

Officiële uitnodiging volgt....

Onze namen

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards