collapse

Auteur Topic: Bewijs Van Ongehuwdzijn  (gelezen 4422 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eer

  • Gast
Bewijs Van Ongehuwdzijn
« Gepost op: 17 oktober 2008, 15:35:19 »
Ik, Nederlandse, heb een hele tijd in Engeland gewoond en om in ondertrouw te kunnen gaan, moet ik zelf bewijzen dat ik in Engeland nooit getrouwd ben geweest. Het Verenigd Koninkrijk kent geen Burgerlijke Stand zoals wij dit kennen, dus het is een heel gedoe. Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand me in de juiste richting wijzen? Alvast enorm bedankt!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Bewijs Van Ongehuwdzijn
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2008, 21:18:37 »
jeetje ik heb geen idee, maar is het niet mogelijk om via de mail je laatste gemeente te benaderen waarin je ingeschreven bent geweest (ervan uitgaande dat je daar ingeschreven bent geweest). Om te vragen of zij een dergelijke verklaring hebben en je willen toesturen.

Mocht je daar nou niet ingeschreven zijn geweest snap ik niet waarom je zon verklaring nodig hebt. En al helemaal niet hoe je daar dan aan zou moeten komen.

Je zou eventueel postbus 51 hier eens over kunnen bellen. Zij kunnen je vaak de goede kant op wijzen en je vertellen wat je precies moet doen en waar je dit kunt verkrijgen.

Eer

  • Gast
Bewijs Van Ongehuwdzijn
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2008, 18:01:13 »
Postbus 51 is inderdaad een goede, dank je daarvoor!
Ik ben al bij Buitenlandse Zaken en de NLse en Britse ambassade geweest (telefonisch dan), maar het blijft allemaal een beetje onduidelijk. Ik heb nu wel een letter of no trace aangevraagd maar ben er niet zeker van of dat nou het juiste is. Het is echt een heel gedoe. Helaas heb je in Engeland niet zo'n burgerlijke stand als we hier hebben....

hedera

  • Gast
Bewijs Van Ongehuwdzijn
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2008, 10:42:06 »
[quote name=\'Eer\' post=\'184258\' date=\'17 October 2008, 15:35\']Ik, Nederlandse, heb een hele tijd in Engeland gewoond en om in ondertrouw te kunnen gaan, moet ik zelf bewijzen dat ik in Engeland nooit getrouwd ben geweest. Het Verenigd Koninkrijk kent geen Burgerlijke Stand zoals wij dit kennen, dus het is een heel gedoe. Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand me in de juiste richting wijzen? Alvast enorm bedankt![/quote]
 Hoi, ik kom uit Polen en ik moest het ook regelen im mijn land. Ik was is Stadhuis. Misschien iets als Gemeente, Staadhuis zelf ofzo?Waar moet je je in Engeland inschrijven als je gaat trouwen?
Succes :)

annakrylova.nl

  • Gast
Bewijs Van Ongehuwdzijn
« Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2008, 11:16:34 »
als je trouwd in England  dan heb je dna toch  een krabbeltje in je passport? Jou ongehudw bewijs is dus je passport kan zijn.
Hoelang heb jij gewoont in England?

als je ergens meet dan  6 maanden woont de ongehuiwd bewijs in dit land geeft dan Ambassade van de land van je afkomst. In dit gevaal dus Nederandse ambassade.  Maar omdat jij al neit woont vind ik het allemaal beetje onzin.

Kan je niet bij Huwelijk loket het vragen?

Eer

  • Gast
Bewijs Van Ongehuwdzijn
« Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2008, 21:19:06 »
Hai girls, bedankt voor jullie antwoorden.
Even voor de duidelijkheid: ik ga niet in Engeland wonen (daar heb ik gewoond) maar in Nederland. De burgerlijke stand hier in NL kan niet voor mij checken of ik in Engeland destijds al dan niet ben getrouwd: ik moet dat zelf bewijzen.
Het probleem is dat er in Engeland niet een centrale burgerlijke stand is of zo, het is allemaal enorm omslachtig.
Ik heb nu via de General Register Office een letter of no intent aangevraagd (soort verklaring van ongehuwdzijn) maar zoals  ik het nu begrijp, moet ik deze ook nog laten legisleren door het ministerie van binnenlandse zaken in Engeland.
Het is een heel gedoe en zodoende leek het me fijn om te horen van iemand anders die dit ook heeft moeten doen en wellicht nog tipjes had.

Hihi en inderdaad, wat je zegt: het is ook onzin allemaal !!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Bewijs Van Ongehuwdzijn
« Reactie #6 Gepost op: 21 oktober 2008, 07:19:17 »
zo das inderdaad behoorlijk omslachtig. Hopelijk dat het allemaal wil lukken, want zulke papier rompeslomp kan vaak flinke vertragingen geven.... succes

Eer

  • Gast
Bewijs Van Ongehuwdzijn
« Reactie #7 Gepost op: 21 oktober 2008, 14:10:45 »
Dank je! Ik hoop ook dat het allemaal snel rond is. We gaan pas in juli 2009 trouwen dus er is nog tijd, maar er valt toch een zorg van je af als het allemaal in kannen & kruiken is!

Marieltje

  • Gast
Bewijs Van Ongehuwdzijn
« Reactie #8 Gepost op: 21 oktober 2008, 20:25:26 »
Hey!
Mijn aanstaande komt uit Uganda en had dus ook een verklaring van ongehuwde status nodig.. die heeft hij aangevraagd via de general registrar. Ik heb zelf gekeken op de website van het ministerie van buitenlandse zaken. Daar staan tips op over wat je allemaal nodig hebt. Kijk even of Britse documenten hier geaccepteerd worden bij de gemeente! Wij moesten onze docs weer terugsturen omdat dat niet het geval was. We hadden ze wel laten legaliseren door het Ugandese ministerie van buitenlandse zaken, maar er moest dus ook nog een stempel op van de Nederlandse ambassade in Kampala.. allemaal een heel gedoe, maar ik zie dat jij iig nog ruim op tijd bent!
Succes ermee!

Groetjes Marielle

Eer

  • Gast
Bewijs Van Ongehuwdzijn
« Reactie #9 Gepost op: 22 oktober 2008, 08:52:14 »
Dat is inderdaad goed om te weten. Ik wist namelijk niet zeker of ze ook nog moesten worden gelegaliseerd. Ik wilde  het eerst zo gaan proberen als het eenmaal binnen is, maar het is wel goed om daar realistisch in te zijn!
Dank je en jeetje voor jullie zal het ook wel een gedoe zijn geweest zeg.........

annakrylova.nl

  • Gast
Bewijs Van Ongehuwdzijn
« Reactie #10 Gepost op: 23 oktober 2008, 14:01:46 »
ALS je  KOMT van andere land en meer dan 6 maandne in NL woont  dan bewijs van ongehuiwd zijn MOET bij Ambassade van Land van afkomst aagevraagt woorden. Het is gewoon notarieelle act.  Dan meot ie bij Ministerie van Buitenlandse zaken gelegaliseerd woorden. kost 10 euro en duurt 10 minuten!
ALS je heb GEWOONT ergens anderes dna in NL meer dan 6 maanden en nu in NL  ga trouwen dan heeft ambasade niks te maken. Waar dan vragen weet ik niet. Het kan ook persoonlijke brief zijn- Ik ben niet getrouwd geweest. Meestal bij huwelijk loket moeten zij eht zeggen

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Bewijs Van Ongehuwdzijn
« Reactie #11 Gepost op: 23 oktober 2008, 15:01:33 »
Ik ken het verhaal van een stel waarvan de man op Curacao had gewoond ivm stage.
Hij moest ook bewijzen daar niet getrouwd te zijn geweest (volgens mij was hij vergeten zich officieel weer in Nederland te melden ofzo...).

Hij wist niet hoe hij dat voor elkaar moest krijgen.
Uiteindelijk moest hij het onder ede verklaren...haha!
Met de hand op de bijbel zeggen dat je nooit eerder getrouwd bent geweest...

Ze hebben er enorme schik om gehad...!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards