collapse

Auteur Topic: Zwanger Trouwen  (gelezen 3607 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goosje

  • Gast
Zwanger Trouwen
« Gepost op: 22 oktober 2008, 15:55:44 »
Hallo!

Even een vraagje. Onze trouwdatum staat in juli 2009 gepland.
Nu heb ik net een spontane miskraam achter de rug en zouden we het liefst weer verder gaan met onze kinderwens.
Maar: over 9 maanden is het juli.
Ik zou het niet erg vinden om zwanger te trouwen, heeft zelfs wel iets speciaals, maar tot hoeveel weken zou dit vol te houden zijn?
Iemand ervaring??
Misschien lukt het voorlopig helemaal niet, maar dan hebben we de tijd in ieder geval niet onbenut voorbij laten gaan....

Nu durf ik ook nog niet zo goed dingen vast te leggen, maar we moeten wel zo langzamerhand een knoop doorhakken.
Dus tips en ervaringen zijn welkom!
Ook qua trouwjurken voor zwangeren  :wink:

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Zwanger Trouwen
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2008, 18:46:50 »
Meestal word er vanaf 7 maanden afgeraden om uitgebreid te trouwen omdat dat te vermoeiend zou zijn.. Voor jurken; Moeilijker. er zijn speciale lijnen maar je kan ook voor een jurk kiezen waarbij het van net onder de borst wijd uitloopt (ben even de naam kwijt :tongue:)
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2008, 18:47:11 door Dinyb »

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger Trouwen
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2008, 11:07:18 »
Dat heet een Empire-lijn. Met plooitjes onder de borsten en dat ie dan wijd loopt. Maar als je die niet aan laat passen ziet het er bij een zwangerschap van zeven maanden ook niet meer uit hoor.. je jurk wordt dan namelijk aan de voorkant een stukje omhooggetild.

Goosje

  • Gast
Zwanger Trouwen
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2008, 10:21:14 »
Als het nu gelijk raak zou zijn, moeten we de datum sowieso verzetten.
Maar de locatie (waarschijnlijk) en de band kunnen niet op onze alternatieve datum.
Dus waarschijnlijk daarna twee rondes overslaan en dan zou ik max. 7 maanden zwanger zijn.
Vier a vijf maanden lijkt me prettiger, maar het andere willen we nou eenmaal ook erg graag.
Zeker nadat het nu voor de tweede keer mis is gegaan...  :unsure:

Maaikie82

  • Gast
Zwanger Trouwen
« Reactie #4 Gepost op: 26 oktober 2008, 11:33:46 »
Moeilijk is dit, want ik begrijp hoe graag je een kindje wilt. Als je het geluk hebt dat je een goede zwangerschap hebt dan kun je best trouwen in je zwangerschap. Helaas weet je dit alleen niet van te voren. Als ik naar mijn eigen zwangerschap kijk dan had ik onmogelijk kunnen trouwen, maar dat was nogal extreem (overgeven, extreem moe, bekkeninstabilieit). Maar er zijn ook vrouwen die zonder een noemenswaardig kwaaltje de 40 weken halen. Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe groot je de bruiloft wilt. Als je een feest etc. wilt dan kost het erg veel geld om dat te annuleren is erg duur. As je het minste kans wilt lopen dat je je niet lekker voelt, dan zou ik adviseren om na de 16 weken (iv.m. misselijkheid, moeheid in het begin) en voor de 30 weken te trouwen (stel dat je kindje te vroeg geboren wordt of je hebt vroegtijdige weeen, etc.). Er zijn wel mooie zwangerschapsjurken te koop, dus daar zou ik me geen zorgen overmaken.
Maar ik wil je echt meegeven dat je een zwangerschap niet moet onderschatten hoor, zelfs degene die weinig kwaaltjes hebben zijn toch een stuk moeier dan voorheen.

Goosje

  • Gast
Zwanger Trouwen
« Reactie #5 Gepost op: 26 oktober 2008, 13:51:46 »
Ja, het blijft erg lastig inderdaad!
Morgen horen we of de locatie op onze alternatieve datum kan.
Aan de andere kant.. als je er nuchter over nadenkt.. wat is nou twee maanden wachten.
Het zal in ieder geval wel een stukje rust geven als we een beslissing hebben genomen den ik.
Welke dat ook wordt...

Swiffer

  • Gast
Zwanger Trouwen
« Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2008, 13:56:07 »
qua jurk,

een vriendin van mij is ook zwanger getrouwd, in een tweedelige jurk, het korset was zo aangepast dat ie mooi over de plooi viel, en de rok was hoog genoeg op te trekken zodat het tochheel mooi stond..

qua je keuze, sja ikzelf zou inderdaad niet met 7 maanden in verwachting willen gaan feesten, maar het blijft je eigen keus.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards