collapse

Auteur Topic: Trouwalbum Zelf Maken  (gelezen 79588 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #50 Gepost op: 11 juni 2013, 00:38:29 »
Wij hebben het officiele trouwambum laten maken bij kruidvat, En echt perfect!! Helemaal zelf ingedeeld, en het is echt perfect!! Volgens mij woon je niet in de buurt anders zou je best mogen kijken...

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #51 Gepost op: 11 juni 2013, 09:58:48 »
Hier een profotonet-fan, het kost wat maar ons album kan met gemak doorgaan voor een professioneel album. Ben er supertrots op!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #52 Gepost op: 11 juni 2013, 10:03:55 »
Hier een profotonet-fan, het kost wat maar ons album kan met gemak doorgaan voor een professioneel album. Ben er supertrots op!


oei dat wil ik ook graag, hoeveel kost dat ongeveer?


JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #53 Gepost op: 11 juni 2013, 10:09:03 »
Wij zijn van plan het fotoalbum ook bij profotonet je gaan maken

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #54 Gepost op: 11 juni 2013, 10:11:45 »
Wij waren iets meer dan 300 euro kwijt, inclusief koffer, duurste 'papier'soort (dat alleen al was 100 euro) en leren fotokoffer. :) Iets van 40 pagina's geloof ik?

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #55 Gepost op: 11 juni 2013, 10:24:37 »
Ik wil ook zelf het album gaan maken, Melia heb je dan Album Designer Pro aangeschaft als software om het mee te maken? Of hoe moet ik dat zien?

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #56 Gepost op: 11 juni 2013, 10:36:41 »
Ja ik heb albumdesignerPro inderdaad... maar niet aangeschaft hoor! Gewoon gedownload via die website. Ik hoefde alleen maar een e-mailadres achter te laten geloof ik.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #57 Gepost op: 11 juni 2013, 14:40:56 »
@Melia: begrijp ik dan goed dat je het album hebt gekozen waarvan ze op de site aangeven dat die voor professionele fotografen is? Dus niet het profotoboek?

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #58 Gepost op: 11 juni 2013, 15:38:26 »
Ja dat klopt Roze! Al heet het blijkbaar wel een profotoBoek, maar ik heb ook een 'welkom professionele fotograaf' mail ;)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #59 Gepost op: 11 juni 2013, 15:50:10 »
Aha, het is me duidelijk! Net nog even op de site gekeken en 'boek' is dus voor de pro's en 'album' voor de hobbyfotograaf. Wat is het verschil tussen die 2 boeken, weet iemand dat?

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #60 Gepost op: 11 juni 2013, 16:26:56 »
Het prof album heeft pagina's van 1 mm dik, je kunt een groter formaat uitzoeken en de kaft is dik en van kunstleer. Heeft echt een zware, professionele uitstraling. Het hobbyalbum heeft ook dikke pagina's, maar wel dunner dan die van het profalbum. Kaft is van kunstleer of canvas. Wil je een foto, dan wordt dit gedrukt op papier zoals je kent van hema-albums. Hoeken kunnen dan beschadigen. Pagina's zijn in beide gevallen platliggend en foto's zijn gedrukt op echt fotopapier. Voor mijn bruidsreportages bied ik beide aan: http://www.bezigebijen.nl/foto/albums.shtml voor een vergelijking.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #61 Gepost op: 11 juni 2013, 16:35:52 »
@Patriesje: super, daar kan ik wat mee!

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #62 Gepost op: 11 juni 2013, 16:42:12 »
Graag gedaan! Beide albums zijn trouwens erg mooi. Het hangt echt van je budget af wat je wilt. Ik zou wel altijd voor een groot album gaan, omdat ik vind dat op deze manier het album te onderscheiden is van je vakantiealbums. Bij een vierkant album komen zowel liggende als staande foto's mooi uit.

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #63 Gepost op: 11 juli 2013, 14:10:12 »
Ik ga ons trouwalbum ook zelf maken, waarschijnlijk bij de Hema. Heb daar laatst een fotoboek van onze vakantie naar China besteld, op 30x30 formaat en dat is echt prachtig geworden! Gelukkig ook nergens een Hema-logo of iets dergelijks, vind ik toch ook wel belangrijk...

Waar ik benieuwd naar ben bij degenen die zelf hun album maken: hoe bouwen jullie het album op? Zet je daar echt alle foto's in, van het aankleden 's ochtends tot het feest 's avonds? Wij hebben van verschillende mensen foto's, van mijn moeder tijdens het versieren (die zijn helaas allemaal onscherp), van een vriendin tijdens het opmaken & de kapper (die zijn wel goed), van een goede vriend die de shoot heeft gedaan en een kennis die de ceremonie heeft gefotografeerd (beide professionele foto's). Diezelfde vriendin heeft 's avonds ook foto's gemaakt van het feest, maar zoals te verwachten viel zijn niet alle foto's even mooi, maar wel een hele goede impressie van de avond.

Ben nu aan het twijfelen tussen een aantal opties:
- De foto's van de shoot apart afdrukken in een boek (ga alles digitaal maken) en van de rest van de dag een boek maken
- Van de hele dag alles in 1 boek, dus van versieren/aankleden tot het feest
- Van het feest de foto's afdrukken en in ons gastenboek erbij plakken (is een fotoalbum waar we polaroidfoto's in hebben geplakt van de gasten) en van de rest 1 album maken
- Of alleen de shoot en ceremonie in een boek en de minder professionele foto's (versieren, aankleden, feest) eruit laten

Of heeft er nog iemand anders een idee? Alles is welkom!

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #64 Gepost op: 11 juli 2013, 14:17:54 »
Ik zou de 'professionele' foto's in hét album doen en van alle 'kiekjes' een kleiner album maken. Zo hebben wij het ook gedaan en ik ben blij dat de goede foto's bij elkaar staan zonder onderbroken te worden door mindere foto's.

Jorien26

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #65 Gepost op: 11 juli 2013, 14:20:43 »
eens met patriesje.... de foto's van de fotograaf los van de rest!!


Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #66 Gepost op: 11 juli 2013, 14:25:59 »
Je optie om de andere foto´s bij het gastenboek in te doen, vind ik een leuk idee. Anders worden het wel veel losse boeken.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #67 Gepost op: 11 juli 2013, 14:26:12 »
Hier hetzelfde! We hebben alleen de foto's van de fotograaf gebruikt in 'het album'.

OsCarel

  • Gast
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #68 Gepost op: 11 juli 2013, 14:37:06 »
Wij hebben ons album bij albelli gemaakt. Alleen de foto's van de fotograaf erin.

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #69 Gepost op: 16 juli 2013, 16:43:58 »
Een trouwalbum zelf maken kan ook net zo mooi worden! Wij weten ook al dat we het zelf willen gaan maken. Door Apple. Altijd goede ervaringen mee gehad, prachtige kwaliteit en dan alleen de professionele foto's.
Ook de optie harde/zachte kaft heb je en heel de indeling kan je naar eigen wil indelen. Heerlijk om over die vrijheid te beschikken!

linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #70 Gepost op: 16 juli 2013, 16:46:13 »
Wij hebben het album bij de HEMA gemaakt en bewust wel gekozen voor combinatie fotograaffoto's en eigen foto's. Blij met die keuze!

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #71 Gepost op: 16 juli 2013, 17:16:22 »
Een trouwalbum zelf maken kan ook net zo mooi worden! Wij weten ook al dat we het zelf willen gaan maken. Door Apple. Altijd goede ervaringen mee gehad, prachtige kwaliteit en dan alleen de professionele foto's.
Ook de optie harde/zachte kaft heb je en heel de indeling kan je naar eigen wil indelen. Heerlijk om over die vrijheid te beschikken!

Ik heb bij Apple nooit die optie gezien, ik maak al mijn vakantie albums via apple en nu ook maar voor het trouwalbum afgeweken omdat ik geen andere kaft optie kon vinden. Gewoon via iPhoto neem ik aan?

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #72 Gepost op: 16 juli 2013, 18:43:58 »
Een trouwalbum zelf maken kan ook net zo mooi worden! Wij weten ook al dat we het zelf willen gaan maken. Door Apple. Altijd goede ervaringen mee gehad, prachtige kwaliteit en dan alleen de professionele foto's.
Ook de optie harde/zachte kaft heb je en heel de indeling kan je naar eigen wil indelen. Heerlijk om over die vrijheid te beschikken!

Ik heb bij Apple nooit die optie gezien, ik maak al mijn vakantie albums via apple en nu ook maar voor het trouwalbum afgeweken omdat ik geen andere kaft optie kon vinden. Gewoon via iPhoto neem ik aan?

Via iPhoto kan je ook tussen harde en zachte kaft kiezen. Dit is het allereerste wat je doet. Tegenwoordig werken wijnmeter het programma aperture en daarbij heb je nog meer opties om het album aan te passen.

shuhi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 50
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #73 Gepost op: 14 augustus 2013, 09:34:19 »
met ruim 2300 ! foto's ja echt waar. is het moeilijk kiezen....
en heb er voor gekozen om uit die 2300 foto's een klein fotoboek
digitaal temaken dit heb ik bij albelli gedaan.mooie kwaliteit goede levering zelf
kunnen ophalen! vond ik heel fijn!.foto boek telde 53 pagina's.
platte uitvoering en glanzend krijg toch een erg mooi boek.
maar omdat ik toch wel van "echte" foto's houdt. heb ik bij de aldi ja was echt de enige
waar ik ruim 2300 foto's kon laten afdrukken. laten afdrukken en super service binnen 3 dagen in huis!
bij de v&d leuke albums gekocht 5 stuks en daar al die foto's ingeplakt.
was een mega klus maar wel ontzettend leuk.
Dit heb ik dus gedaan.
daar naast staan al de foto's ook nog eens digitaal op laptop,tablet,en telefoons haha
dus altijd wel bij je.
veel plezier met jou foto's en het uit eindelijk terug kijken er van

meisje27

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Trouwalbum Zelf Maken
« Reactie #74 Gepost op: 20 augustus 2013, 16:08:24 »
Wij krijgen binnenkort de foto's van de fotograaf. We hebben niet afgesproken dat ze een album voor ons maakt dus we krijgen alles op dvd.

Nu zit ik te denken of we zelf een album gaan maken of toch door haar laten maken.
Ik vind het op zich erg leuk om te doen maar ik denk dat de fotograaf het veel mooier kan maken dan dat ik het zou kunnen.
De prijs als we het via de fotograaf doen komt neer op +/- 300 euro.

Wat hebben jullie gedaan? En wat hebben jullie ervoor betaald?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards