Alles over trouwen > Doe-het-zelf

Trouwalbum Zelf Maken

<< < (2/23) > >>

mods:
[quote name=\'irene84\' post=\'185342\' date=\'24 October 2008, 09:38\']Had inderdaad via verka wel mooie albums gezien ook via ribblebox.nl maar ik vind het altijd wel prettig om de albums te voelen en te zien van wat voor materiaal ze zijn gemaakt.

[color=\"#FF0000\"]sommige winkels hebben deze boeken op voorraad, dus kijk eens rond[/color]

Maar jij maakt dus eigenlijk eerst een digitaal album en dan maak je die analoog na?? Werkt dat beter omdat je dan al een overzicht hebt van hoe het totaal plaatje word ofzo?

[color=\"#FF0000\"]ik maak een blad in photoshop (mijn bladen zijn bijvoorbeeld 34x34, dus dan maak ik een zwart blad van 34x68 op 300 dpi met een middenlijn) dan open ik de foto die ik wil, ik bewerk wat ik wil bewerken en snij m dan uit op bijvoorbeeld 25x 32cm 300 dpi deze schuif ik op t blad totdat ik t goed vind, als ik klaar ben, sla ik de foto's afzondelijk op op mijn computer
en sla ik ook het gehele blad op.
misschien omslachtig, maar ik vind het top werken (ik weet niet of ieder vaklab met 300dpi werkt, wij wel, vandaar)[/color]

Dat van dat losbladig systeem vind ik echt wel een goed idee van je, dan hoe je aan het eind niet van die lege pagina's over.

Waar laat je je foto's afdrukken? Ik bedoel, moet wel echt goede kwaliteit zijn enzo en weet niet of de blokker/hema/ofzo wel de beste keuze is.

[color=\"#FF0000\"] ik werk in een foto winkel, dus ik druk ze zelf af, ik zou ze af laten drukken bij een vaklab, dus niet bij de hema of kruivat, je betaald dan wel wat meer, maar die mensen hebben er verstand van en denken met je mee, ook is de kwaliteit vele malen beter.[/color]

Dank je wel voor de tips in elk geval!!

[color=\"#FF0000\"]graag gedaan, als je meer advies wilt hoor ik het wel! haha[/color][/quote]

Happy Bride:
Hier heb je aparte kleine fotoboeken
onestop weddingshop

irene84:
Dank je wel maar snap het niet helemaal... Ben niet zo technisch. Wat zijn dpi's?

Kan je photoshop ook downloaden of moet je daarvoor dure software kopen?

Sorry....

El1981:
Fotoshop Combi-Strik tegenover de Prenatal en Perry Sport in Hilversum heeft vaak cursussen. Misschien kan je daar eens binnenlopen.

Rixt:
Adobe Photoshop is inderdaad een duur programma. Programma is wel te verkrijgen in een downloadversie, maar dan moet je de juiste mensen even kennen.
Maar voordat je Photoshop een beetje onder de knie hebt, dan heb je ook al 10 albums gemaakt. Het is een flink uitgebreid programma, waarbij basiskennis zoals het weten wat dpi wel eigenlijk noodzakelijk is. En waarom een album digitaal maken, als je het toch niet digitaal wilt hebben? Als je een bepaald fotoprogramma goed onder knie hebt, en je zet gauw wat foto's in een leuke combinatie op het scherm, dan heb je daar wel plezier in. Maar als je het programma eerst moet leren kennen, denk dat de lol er dan snel vanaf is.

DPI= Dots Per Inch, dus het aantal stippen per vierkante inch. Ieder beeld bestaat uit allemaal verschillende kleuren stippen, al die stippen bijelkaar vormen het beeld. Hoe meer stippen, hoe scherper het beeld, hoe hoger de resolutie (kwaliteit). Zo wordt er voor drukwerk over het algemeen gewerkt met 300 dpi, maar voor hele grote billboards bijv. juist met een lagere aantal dpi's. Dit omdat je het beeld toch op afstand bekijkt, dus dan is 72 dpi-100 dpi al voldoende. Op internet wordt ook vaak gewerkt met 72 dpi, dit omdat anders de afbeeldingen te groot worden, dus de website te traag om alles te verwerken. Vandaar dat je eigenlijk ook geen afbeeldingen van internet af kunt halen om te gebruiken voor drukwerk. Je kunt wel een afbeelding hebben van bijv. 3 x 3 cm op 300 dpi, maar daar kun je niet weer vergroten tot een poster. Dan blijft er weer niets over, hoe groter je de foto wil maken, hoe lager de aantal dpi's gaan worden.

Misschien is dit een handig systeem, dit deed ik in de tijd dat ik nog foto's inplakte. Vulde eerst het hele boek met alle losse foto's. Op iedere pagina bekeek ik of ik 1 of 5 foto's op die pagina wilde hebben, naar eigen inzicht. Aan het einde van het boek weet je dan ook of je goed uitkomt, of dat je eventueel nog wat foto's kunt verschuiven om geen lege pagina's over te houden. Zodra die verdeling klaar was, ging ik pas aan de slag met lijm. Vaak heb je dan ook wel een idee hoe je het album wilt indelen, hoe je de foto's wilt plaatsen, of heb je het idee gevonden om er een lijn van gelijkenis er in te werken. Enne.. wel lijm van de Hema :biggrin:....

Groetjes Rixt

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie