collapse

Auteur Topic: Sleep  (gelezen 17874 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Winterbruidje 12-12-2008

  • Gast
Sleep
« Gepost op: 1 november 2008, 11:33:33 »
Mijn jurk heeft een sleep. Ik denk dat de sleep net te lang is om tijdens de feestavond te laten hangen.
Er wordt een lus in gemaakt zodat ik de sleep aan mijn hand kan vastmaken.

Misschien heeft iemand andere ideeen / ervaringen?
Ik zou die ideeen graag horen, en nog liever; heeeeeeel graag een foto ervan willen zien.

Zijn er ook mensen die de sleep gewoon hebben laten hangen tijdens de feestavond? Wat zijn de ervaringen? Hoe lang was je sleep?

Wie kan me helpen? Je zou me een enorm plezier doen?  :)
« Laatst bewerkt op: 1 november 2008, 11:34:58 door Winterbruidje 12-12-2008 »

Carolina

  • Gast
Sleep
« Reactie #1 Gepost op: 1 november 2008, 11:37:35 »
Mijn jurk had ook heel veel sleep. Er is een haakje gemaakt om op te hagen. tijdens het lopen, het diner etc ging dat goed maar tijdens het dansen ging dat toch los omdat het toch net iets te lang was. Ik heb toen de sleep gewoon over mijn arm gegooid. Ik denk trouwens dat mijn sleep ongeveer een meter of iets meer op de grond lag.

Let dus nu avast op als je je sleep wil ophangen dat die echt niet te lang nog is zodat je eventueel kunt dansen.

Winterbruidje 12-12-2008

  • Gast
Sleep
« Reactie #2 Gepost op: 1 november 2008, 11:43:13 »
[quote name=\'Carolina\' post=\'186695\' date=\'01 November 2008, 11:37\']Mijn jurk had ook heel veel sleep. Er is een haakje gemaakt om op te hagen. tijdens het lopen, het diner etc ging dat goed maar tijdens het dansen ging dat toch los omdat het toch net iets te lang was. Ik heb toen de sleep gewoon over mijn arm gegooid. Ik denk trouwens dat mijn sleep ongeveer een meter of iets meer op de grond lag.

Let dus nu avast op als je je sleep wil ophangen dat die echt niet te lang nog is zodat je eventueel kunt dansen.[/quote]

Wat bedoel je precies met ophangen?
Een lus waarmee he de sleep aan je pols hangt? of waarmee je de sleep hoger aan de jurk hangt?

Heb je een foto?

Was het niet vervelend of zwaar om die sleep vast te houden?
Valt het op de foto's op dat de sleep aan de onderkant/binnenkant vies is? Of viel dat wel mee?

Sorry voor de hoeveelheid vragen, maar ben gewoon erg benieuwd naar reacties van mensen die al getrouwd zijn! :)
« Laatst bewerkt op: 1 november 2008, 11:43:43 door Winterbruidje 12-12-2008 »

xbruidjex

  • Gast
Sleep
« Reactie #3 Gepost op: 1 november 2008, 12:05:00 »
bij mij maken ze een lusje in de sleep zodat ik die op de avond achter op de jurk kan maken.

ze maken het lusje ongeveel in het midden van de sleep en zo ''vouwt'' hij omhoog.
de eventuele zwarte onderkant zie je dus niet.
het ziet er dan ook gelijk uit alsof je helemaal geen sleep hebt. hij is even lang als de jurk zelf.

Winterbruidje 12-12-2008

  • Gast
Sleep
« Reactie #4 Gepost op: 1 november 2008, 12:13:33 »
[quote name=\'xbruidjex\' post=\'186700\' date=\'01 November 2008, 12:05\']bij mij maken ze een lusje in de sleep zodat ik die op de avond achter op de jurk kan maken.

ze maken het lusje ongeveel in het midden van de sleep en zo ''vouwt'' hij omhoog.
de eventuele zwarte onderkant zie je dus niet.
het ziet er dan ook gelijk uit alsof je helemaal geen sleep hebt. hij is even lang als de jurk zelf.[/quote]

Dus dan wordt ie eigenlijk gewoon dubbel gevouwen, en wordt de sleep vanaf het midden vastgemaakt aan het lijfje?
Dat lusje zie je dan wel als de sleep loshangt of niet?

Carolina

  • Gast
Sleep
« Reactie #5 Gepost op: 1 november 2008, 12:16:07 »
[quote name=\'Winterbruidje 12-12-2008\' post=\'186697\' date=\'01 November 2008, 11:43\']Wat bedoel je precies met ophangen?
Een lus waarmee he de sleep aan je pols hangt? of waarmee je de sleep hoger aan de jurk hangt?

Heb je een foto?

Was het niet vervelend of zwaar om die sleep vast te houden?
Valt het op de foto's op dat de sleep aan de onderkant/binnenkant vies is? Of viel dat wel mee?

Sorry voor de hoeveelheid vragen, maar ben gewoon erg benieuwd naar reacties van mensen die al getrouwd zijn! :)[/quote]


Met ophangen bedoel ik een haakje ongeveer in het midden van de sleep en een lusje op mijn kont. Op die manier kon ik de sleep dus hoger ophangen. ik heb er geen goede foto van helaas.  

Het vasthouden was niet vervelend. Er zijn zoveel dingen waar je vantevoren aan denkt die op je trouwdag ineens helemaal niet meer belangrijk zijn. Zoals dit dus, ik heb heerlijk kunnen dansen, met sleep over mijn arm.

Mijn sleep was niet heel vies geworden, alleen de randen een klein beetje maar dat viel niemand op. Iedereen vond het heel leuk staan met de sleep hoger opgehangen. Maar toen ik de sleep 's avonds over mijn arm had vonden mensen dat ook wel grappig om te zien.

Ik zal nog even kijken voor een foto van mijn jurk en sleep.

sleep gewoon:

Carolina

  • Gast
Sleep
« Reactie #6 Gepost op: 1 november 2008, 12:17:52 »
sleep hoger opgehangen aan jurk (heb helaas geen foto waar het van achter te zien is.)
« Laatst bewerkt op: 1 november 2008, 12:18:14 door Carolina »

xbruidjex

  • Gast
Sleep
« Reactie #7 Gepost op: 1 november 2008, 12:32:35 »
volgens de naaister in de winkel waar ik mijn jurk gekocht heb zie je het lusje niet zitten omdat hij zo klein is.
ik heb hem nog niet in het echt gezien ( over 16 dagen komt hij binnen).

Winterbruidje 12-12-2008

  • Gast
Sleep
« Reactie #8 Gepost op: 1 november 2008, 12:33:16 »
[quote name=\'Carolina\' post=\'186709\' date=\'01 November 2008, 12:17\']sleep hoger opgehangen aan jurk (heb helaas geen foto waar het van achter te zien is.)[/quote]

Mooie foto's zeg!
En viel dat lusje en haakje niet echt op als de sleep "los" hangt?

Winterbruidje 12-12-2008

  • Gast
Sleep
« Reactie #9 Gepost op: 1 november 2008, 12:35:40 »
[quote name=\'xbruidjex\' post=\'186717\' date=\'01 November 2008, 12:32\']volgens de naaister in de winkel waar ik mijn jurk gekocht heb zie je het lusje niet zitten omdat hij zo klein is.
ik heb hem nog niet in het echt gezien ( over 16 dagen komt hij binnen).[/quote]



Ooooh spannend!! Leuk he!!

Ja, zo'n lusje is denk ik heel klein ja.
Ben zo benieuwd naar een foto, zodat ik weet hoe het er dan uitziet.
het haakje waar je het lusje aan vast maakt, zit dat dan ook aan de rok, of meer op de hoogte van je heup (aan het lijfje)

Carolina

  • Gast
Sleep
« Reactie #10 Gepost op: 1 november 2008, 13:22:03 »
bij mij zag je het haakje en het lusje niet zitten.

Winterbruidje 12-12-2008

  • Gast
Sleep
« Reactie #11 Gepost op: 1 november 2008, 15:44:12 »
Bedankt voor de reacties! Vind het echt super moeilijk!
Als iemand een foto heeft van haar jurk (en de sleep heeft "opgespeld" zou ik die heel graag willen zien.

Wie heeft de sleep gewoon laten hangen? Hoe heb je dat ervaren, en hoe lang was je sleep ongeveer?

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Sleep
« Reactie #12 Gepost op: 1 november 2008, 18:40:21 »
Ik had ook een lusje waarmee ik m'n sleep op kon hangen. Na 10 min. op de dansvloer is dat lusje helaas al gebroken omdat de sleep simpel te zwaar was voor het lusje. Let dus goed op dat het lusje stevig genoeg is, en goed vast zit in je sleep...

mods

  • Gast
Sleep
« Reactie #13 Gepost op: 1 november 2008, 18:56:23 »
Mijn jurk had van origine ook geen ophang lusje
we hebben er toen een bandje aan gemaakt om m om mijn pols te kunnen dragen,
maar ik zag dit toch niet zitten.

uiteindelijk hebben we m naar binnen gevouwen en met die lus aan mijn rijglint vastgemaakt en de strik naar binnen gedaan.
(is het nog duidelijk :biggrin: ) alleen heb ik hier geen duidelijke fotos van

ik ben blij dat ik m niet vast heb hoeven houden de hele avond.


ik heb wel 2 plaatjes gevonden van wat jij misschien bedoelt,
(dit wilde ik ook namelijk, maar mijn sleep was te zwaar door alle versiersels)


[attachment=9040:20060822...28_jurkk.jpg]


[attachment=9041:20060822...141_jurk.jpg]
« Laatst bewerkt op: 2 november 2008, 20:30:40 door mods »

12 september grote dag

  • Gast
Sleep
« Reactie #14 Gepost op: 1 november 2008, 19:10:35 »
Ook ik had een sleep en door ongeveer een meter lengte best zwaar.

Ik had knoopjes aan de achterkant en daartussen is een soort lusje gemaakt die ik net boven mijn billen kon vast maken aan een ander knoopje
en zo heeft de hele avond mijn sleep omhoog gehangen en ook tijdens het dansen heb ik er totaal geen last van gehad.
Ik was zelfs erg blij dat ik het had gedaan.

Ook zat er een lus aan de binnenkant van de sleep zodat ik hem om mijn pols kon doen, dit heb ik alleen tijdens de fotoreportage gedaan anders bleef ik hem steeds ophangen.
Alleen bij mij was het zo dat dan de voering los kwam te hangen van de sleep en zo kwam mijn jurk er erg lelijk uit te zien.

Maar als ze ergens een lusje vastmaken op de sleep, doen ze dat erg subtiel en in dezelfde kleur als je jurk, dus dat is niet te zien (heb inmiddels verschillende variaties gezien)

debby82

  • Gast
Sleep
« Reactie #15 Gepost op: 1 november 2008, 19:57:58 »
ik had ook een lusje die ik vast kon maken aan de knoopjes van mijn jurk (nepknoopjes want er zat ook een rits) alleen brak er telkens als iemand op mijn jurk ging staan (want honderduizend keer gebeurde) een knoopje af en was hij weer los. Dus toen hebben we hem maar vastgenaaid.

Winterbruidje 12-12-2008

  • Gast
Sleep
« Reactie #16 Gepost op: 2 november 2008, 19:57:33 »
[quote name=\'wendy\' post=\'186762\' date=\'01 November 2008, 18:40\']Ik had ook een lusje waarmee ik m'n sleep op kon hangen. Na 10 min. op de dansvloer is dat lusje helaas al gebroken omdat de sleep simpel te zwaar was voor het lusje. Let dus goed op dat het lusje stevig genoeg is, en goed vast zit in je sleep...[/quote]


En toen heb je de sleep gewoon de hele avond los laten hangen?
Is dat meegevallen? (vind dat namelijk wel het mooiste, maar misschien erg onhandig)

Winterbruidje 12-12-2008

  • Gast
Sleep
« Reactie #17 Gepost op: 2 november 2008, 19:59:17 »
[quote name=\'mods\' post=\'186764\' date=\'01 November 2008, 18:56\']Mijn jurk had van origine ook geen ophang lusje
we hebben er toen een bandje aan gemaakt om m om mijn pols te kunnen dragen,
maar ik zag dit toch niet zitten.

uiteindelijk hebben we m naar binnen gevouwen en met die lus aan mijn rijglint vastgemaakt en de strik naar binnen gedaan.
(is het nog duidelijk :biggrin: )

ik ben blij dat ik m niet vast heb hoeven houden de hele avond.


ik heb wel 2 plaatjes gevonden van wat jij misschien bedoelt,
(dit wilde ik ook namelijk, maar mijn sleep was te zwaar)

[attachment=9036:20060822...28_jurkk.jpg]

[attachment=9037:20060822...141_jurk.jpg][/quote]


Bedankt voor de reactie!! Ik kan de plaatjes helaas niet zien
Is het een link op internet? Ben wel benieuwd!

mods

  • Gast
Sleep
« Reactie #18 Gepost op: 2 november 2008, 20:30:00 »
[quote name=\'Winterbruidje 12-12-2008\' post=\'186916\' date=\'02 November 2008, 19:59\']Bedankt voor de reactie!! Ik kan de plaatjes helaas niet zien
Is het een link op internet? Ben wel benieuwd![/quote]


als het goed is doen de plaatjes het nu wel!

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Sleep
« Reactie #19 Gepost op: 2 november 2008, 20:33:42 »
[quote name=\'Winterbruidje 12-12-2008\' post=\'186749\' date=\'01 November 2008, 15:44\']Bedankt voor de reacties! Vind het echt super moeilijk!
Als iemand een foto heeft van haar jurk (en de sleep heeft "opgespeld" zou ik die heel graag willen zien.

Wie heeft de sleep gewoon laten hangen? Hoe heb je dat ervaren, en hoe lang was je sleep ongeveer?[/quote]

Ik had een lange sleep die door de versiersels etc er op niet kon worden opgespeld. Er zat wel een lus aan de onderkant die ik om mijn pols kon doen zodat ik 'm over mijn arm kon slaan en vast kon houden. Ik heb hem echter grotendeels gewoon laten hangen. Een groot deel van de dag ging dat prima, maar op de receptie werd het wel zwaar en waren er momenten dat ik om een heggeschaar wilde vragen :wink:

Juni

  • Gast
Sleep
« Reactie #20 Gepost op: 3 november 2008, 13:12:38 »
Ik had 2 knoopjes ter hoogte van mijn kont zeg maar en dan 2 lusjes aan de sleep. Omdat mijn jurk asymmetrisch was kon niet alles opgehangen worden, maar wel goed genoeg om er fatsoenlijk mee te kunnen lopen. Ik heb er zelfs een beetje mee kunnen dansen :) Heb alleen een foto van hoe het er opgehangen uitzag, nog niet van hoe het er los uitzag.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Sleep
« Reactie #21 Gepost op: 3 november 2008, 13:18:25 »
Ik had maar een klein sleepje, en daar was wel een ophanglusje aan gemaakt (zelfde idee als de plaatjes die mods heeft geplaatst). Het schoot alleen telkens los, dus uiteindelijk heb ik de hele avond mijn rok maar een klein beetje opgetild, zodat ik mijn nek niet zou breken :wink: en kon ik heerlijk dansen :biggrin: Werkte prima.
Als je een lange sleep hebt werkt dat alleen weer niet, lijkt me...

hidee

  • Gast
Sleep
« Reactie #22 Gepost op: 8 november 2008, 18:05:22 »
Ik had geen lusje aan mijn kleed, maar had het met een veiligheidsspeld laten opsteken. Tuurlijk heb je wel een miniem gaatje in je kleed, maar tis natuurlijk te zien wat je met je kleed wil doen achteraf of het opvalt of niet.
En ik heb minder gaatjes/scheurtjes in mijn kleed dan sommige andere bruidjes...

Winterbruidje 12-12-2008

  • Gast
Sleep
« Reactie #23 Gepost op: 18 november 2008, 15:10:55 »
[quote name=\'hidee\' post=\'188474\' date=\'08 November 2008, 18:05\']Ik had geen lusje aan mijn kleed, maar had het met een veiligheidsspeld laten opsteken. Tuurlijk heb je wel een miniem gaatje in je kleed, maar tis natuurlijk te zien wat je met je kleed wil doen achteraf of het opvalt of niet.
En ik heb minder gaatjes/scheurtjes in mijn kleed dan sommige andere bruidjes...[/quote]

Ik denk dat ik dat ook ga doen. Omdat ik een extreem glad kleed heb valt een lusje heel erg op zeggen ze bij die zaak, dus dat is ook niet mooi.
Als ik de veiligheidsspeld in de lengte in de zoom vast maak, krijg ik geen gaatjes zeggen ze (of een heeel klein gaatje)
Denk dat dit dan de makkelijkste oplossing is? Iemand anders ook ervaringen met speld?

Bedankt voor al jullie hulp!

Alexia

  • Gast
Sleep
« Reactie #24 Gepost op: 20 november 2008, 13:21:56 »
wij hebben mijn sleep vastgezet met een paar stevige (van die baby dingen, die ook niet zomaar loskunnen) veiligheidsspelden.
Ging prima!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards