collapse

Auteur Topic: Kan Het Nergens Vinden!  (gelezen 3349 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Kan Het Nergens Vinden!
« Gepost op: 12 november 2008, 13:49:01 »
:blink:

Ik woon in de gemeente Ridderkerk, mijn aanstaande in de gemeente Eemnes, we zijn beide geboren in de gemeente Naarden en we trouwen in de gemeente Harderwijk!

Leuke papieren rompslomp dus, hoe zit het nu met de ondertrouw.. :huh:

Heb al zitten zoeken maar kan het echt nergens vinden. Het enige wat ik tegenkom is "Als je in een andere gemeente trouwt, moet je alsnog in ondertrouw gaan in je eigen gemeente"
Bij het stadhuis wist ze het ook niet  :dry:

Dus.. Welke papieren hebben we nou nodig?? en wat moeten we precies doen.. ik krijg echt nergens duidelijkheid..
« Laatst bewerkt op: 12 november 2008, 13:49:25 door Dinyb »

Suzanne14

  • Gast
Kan Het Nergens Vinden!
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2008, 14:10:11 »
Hmmm, dat is een lastige! Het is idd zo dat je, ook als je trouwt in een andere gemeente, in je eigen gemeente in ondertrouw moet gaan. Wat je verder nodig hebt is je geboorte akte, die haal je in de gemeente waar je geboren bent.

Ben je inschreven bij de gemeente Ridderkerk? Ik zou daarheen bellen en vragen of je in Ridderkerk of in Eemnes in ondertrouw moet gaan. Ik denk dat je mag kiezen. Ze moeten toch of jouw gegevens naar Eemnes sturen of zijn gegevens naar Ridderkerk. Als het goed is sturen ze dan de ondertrouw papieren rechtstreeks voor je op naar de gemeente waar je gaat trouwen; Harderwijk. Ik zou ook naar Hardewijk bellen om de datum alvast vast te stellen. Stom dat ze het bij het stadhuis niet wisten!

Ennnn jullie moeten ook allebei je geboorte akte aanvragen bij de gemeente waar je geboren bent; Naarden. Dat moet voor het ondertrouw gebeuren.

Succes!!!

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Kan Het Nergens Vinden!
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2008, 14:11:09 »
Je moet in ondertrouw in de gemeente waar je/ één van jullie woont.
Niet meer, niet minder :biggrin: En daar kunnen ze je precies vertellen welke documenten je mee moet nemen.
Geboorte-akte, voor één van de twee uittreksel GBA waarschijnlijk, en that's it , volgens mij...

K en P

  • Gast
Kan Het Nergens Vinden!
« Reactie #3 Gepost op: 13 november 2008, 12:09:33 »
Je hoeft alleen maar in ondertrouw in je eigen gemeente.
Dus of in jouw woonplaats of in zijn woonplaats.
Dan stuurt de gemeente van de ondertrouw de papieren naar de trouwgemeente of je moet ze zelf meenemen.
Niks moeilijks aan hoor.

roxanne29-08

  • Gast
Kan Het Nergens Vinden!
« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2008, 13:19:20 »
jip.. wij zijn in den haag in ondertrouw gegaan en trouwen in maastricht.. na 2 maanden kregen we al bericht van maastricht.. dat ze alles hadden ontvangen.....
gewoon naar de gemeente ridderkerk gaan en daar in ondertrouw gaan..

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Kan Het Nergens Vinden!
« Reactie #5 Gepost op: 13 november 2008, 20:42:24 »
wij zijn ook in onze eigen gemeente in ondertrouw gegaan, maar in een andere gemeente getrouwd (waar we elkaar hebben leren kennen), de gemeente assen heeft alles daarheen gestuurd, en het was allemaal zo geregeld zonder dat we er zelf iets voor hoefden te doen.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Kan Het Nergens Vinden!
« Reactie #6 Gepost op: 14 november 2008, 11:45:52 »
Inderdaad: je gaat in ondertrouw in de gemeente waar één van jullie woont.

En...
De regels voor ondertrouw veranderen in 2009. Je hoeft alleen maar een ID en de ID's van de getuigen mee te nemen. Verder geen uitreksels meer, want daar zorgt de gemeente zelf voor.

joycehl

  • Gast
Kan Het Nergens Vinden!
« Reactie #7 Gepost op: 14 november 2008, 11:50:33 »
joh dan wacht ik nog eventjes hahah goed dat je het zegt..scheelt ook in de kosten denk ik dan

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Kan Het Nergens Vinden!
« Reactie #8 Gepost op: 14 november 2008, 13:36:42 »
Kijk daar heb ik wat aan ^^ Sowieso moet ik nog wel tot 2009 wachten, maar dat scheelt wel een ritje naar Naarden :)

K en P

  • Gast
Kan Het Nergens Vinden!
« Reactie #9 Gepost op: 15 november 2008, 10:19:03 »
[quote name=\'joycehl\' post=\'189503\' date=\'14 November 2008, 11:50\']joh dan wacht ik nog eventjes hahah goed dat je het zegt..scheelt ook in de kosten denk ik dan[/quote]

Dat denk je verkeerd  :wink:
Je betaald gewoon nog de kosten voor de papieren hoor!
Het scheelt je alleen wat regelwerk, maar geen geld  :wink:
Het is en blijft Nederland natuurlijk!

LovelyMe

  • Gast
Kan Het Nergens Vinden!
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2008, 16:12:43 »
Het is juist slimmer om dit jaar in ondertrouw te gaan, want dan betaal je nog de leges van 2008. In 2009 gaan alle prijzen omhoog.

Wij zijn ook in onze gemeente in ondertrouw gegaan, vervolgens kregen we een paar dagen later een telefoontje van de gemeente waar we in trouwen (da's een andere gemeente) dat alles goed was aangekomen en dat we alleen nog even langs moesten komen voor de leges en een trouwboekje uit te zoeken. Dit hebben we vorige week gedaan. Heel simpel dus eigenlijk. In onze eigen gemeente moesten we legitimatie bewijs en de geboorte-aktes meenemen, maar dat vond ik niet veel werk hoor. Gewoon even langs de trouwgemeente gaan om ze op te halen. Je kunt ze zelfs op laten sturen. En natuurlijk gegevens van de getuigen (kopie id-kaart).

Succes!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards