collapse

Auteur Topic: Vrijdag+ Gratis Trouwen?  (gelezen 14317 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Nikki*

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Gepost op: 9 mei 2005, 16:47:38 »
[font=\"Optima\"]Hoi allemaal ik ben nieuw hier en ik heb een vraag.

Is er een gemeente waar de gratis trouwdag een donderdag of vrijdag is???
( ik geloof het niet maar ja )

Wie o wie kan mij hiermee helpen??

Dank jullie wel alvast !
[/font]:biggrin:
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2005, 15:30:59 door *Nikki* »

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2005, 16:54:55 »
Hoi nikki,

Welkom op het forum! Als je wilt kun je jezelf voorstellen op de pagina 'even voorstellen'.

Volgensmij is er geen gemeente waar de vrijdag gratis is. Als die er wel is dan is dat een hele domme gemeente! Haha! De vrijdag is juist de meest populaire dag...

Maar ik denk dat je het wel kunt vergeten... Helaas.

Maryloes

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2005, 16:57:10 »
Inderdaad, vrijdag zal denk ik niet een gratis dag zijn, gezien de populariteit. Meestal is het de maandagochtend, maar bij ons is bijvoorbeeld de donderdag gratis.

irenebreebaart

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2005, 16:57:49 »
Ook bij ons betaal je op vrijdag de jackpot...

Joanne

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2005, 18:26:43 »
bij ons is het op alle dagen hetzelfde alleen dinsdagochtend kan je gratis trouwen.

Ik denk dat je op een gewone doorde weekse dag uitkomt

Pappeline

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2005, 18:29:41 »
Hier betaal je zaterdag de jackpot, al is katwijk wel een goedkope gemeente qua trouwen :biggrin:

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #6 Gepost op: 9 mei 2005, 18:55:01 »
Hoi Nikki....ik denk ook dat je nergens in Nederland op vrijdag gratis kunt trouwen.
Bij ons kan je alleen op maandag en woensdagmorgen om 9.00 uur gratis trouwen.

Vero

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #7 Gepost op: 9 mei 2005, 18:55:24 »
Bij ons is het de maandagmorgen om 9.30 en 10.00 uur gratis. De rest van de maandag, dinsdag, donderdag woensdag en vrijdag betaal je ruim 440 Euro.
Op zaterdag en van juni tot en met augustus de vrijdag ook betaal je nog 100 euro meer (dit omdat in de zomer het gemeentehuis op vrijdag gesloten is, en er dan speciaal een ambtenaar moet komen)
Als je op een speciale lokatie wil trouwen, dan betaal je minimaal 585 Euro.
Echt verschrikkelijk duur allemaal...

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #8 Gepost op: 9 mei 2005, 19:04:13 »
hahaha ik vind het heel leuk van je bedacht maar ik ben bang dat er geen gemeente is die dat zal doen... alleen al omdat de meest favoriete dag is natuurlijk... wie wil er geen lang weekend??....

ja je weet het natuurlijk niet, dus je kan altijd een poging wagen, maar misschien dat je dan ergens in een vaag gemeentetje aan de andere van kant van het land terecht komt...

*Nikki*

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #9 Gepost op: 9 mei 2005, 19:07:10 »
[quote name=\'dromer\' date=\'09 May 2005, 18:04\']hahaha ik vind het heel leuk van je bedacht maar ik ben bang dat er geen gemeente is die dat zal doen... alleen al omdat de meest favoriete dag is natuurlijk... wie wil er geen lang weekend??....

ja je weet het natuurlijk niet, dus je kan altijd een poging wagen, maar misschien dat je dan ergens in een vaag gemeentetje aan de andere van kant van het land terecht komt...
[post=\"26037\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Tis niet dat IK op een vrijdag wil trouwen.
Ik had t er met iemand over of dat het uberhaupt kon .

Ik dacht van niet maar zij vertelde me dat er vast wel een gemeente is die vrijdag als gratis trouwdag heeft.

Ik zocht het op, maar kon niks vinden vandaar dat ik jullie hulp inriep  :wink:

Sjakie

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #10 Gepost op: 9 mei 2005, 19:10:24 »
Ik kan het me net als de andere meiden niet voorstellen...
Maar als het jou/jullie niet uitmaakt en je het toch klein wilt houden, zou ik inderdaad een leuke gemeente uitkiezen en dan trouwen op de gratis tijd/dag.

Misschien is het inderdaad een idee om met de getuigen/familie/vrienden (ligt eraan hoeveel mensen je wilt uitnodigen) te gaan eten. Denk er wel aan dat de gratis tijd meestal 's ochtends is, dus als je het aansluitend wilt, dat het dan een lunch wordt. Of je gaat op een andere dag 's avonds eten, dat kan natuurlijk ook! :)

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #11 Gepost op: 9 mei 2005, 19:42:42 »
ohw ik bedoelde het niet lullig hoor!  :wink:  ik lees het nu zelf ook even door maar het komt wel wat agressief van me over....

ik bedoel het meer in een vrolijke hunoristische way of speeking....

*Nikki*

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #12 Gepost op: 9 mei 2005, 19:47:48 »
[quote name=\'dromer\' date=\'09 May 2005, 18:42\']ohw ik bedoelde het niet lullig hoor!  :wink:  ik lees het nu zelf ook even door maar het komt wel wat agressief van me over....

ik bedoel het meer in een vrolijke hunoristische way of speeking....
[post=\"26081\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


ah nee, maar ik vatte het ook helemaal niet lullig op hoor hihi.

Soms komt een getypt woord heel anders over , maar dat was helemaal niet het geval hoor haha

Thora&Neanie

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #13 Gepost op: 9 mei 2005, 21:01:12 »
[quote name=\'dromer\' date=\'09 May 2005, 19:04\']ja je weet het natuurlijk niet, dus je kan altijd een poging wagen, maar misschien dat je dan ergens in een vaag gemeentetje aan de andere van kant van het land terecht komt...
[post=\"26037\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Dat ligt er natuurlijk ook maar net aan aan welke kant van het land je je bevindt :wink:

[quote name=\'Belinda\' date=\'09 May 2005, 20:50\']Hoi Nikki, wij trouwen in Dordt en daar betaal je ook de volle pond op vrijdag..
[post=\"26100\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

In Dordt is gratis trouwen op dinsdagochtend tussen 9 en half 10, in dat stomme stadskantoor en je mag alleen allebei 1 getuige meenemen en verder niemand!!

Ik denk trouwens niet dat het ergens kan, op vrijdag gratis trouwen, maar tot die conclusie was je vast inmiddels zelf ook al gekomen. Je kunt natuurlijk wel snel gratis trouwen op de dag dat dat wel kan en dan een eigen ceremonie houden op vrijdag
(ging Joanne niet eerst effe wettelijk trouwen en dan daarna "echt" trouwen een locatie? zoiets kun je ook wel met de dagen doen lijkt me)

* Marij *

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #14 Gepost op: 9 mei 2005, 22:54:13 »
Ik wist niet eens dat er dagen/uren waren waarop je gratis kan trouwen!!! Maar het is wel heel handig om te weten, dus heel fel bedankt allemaal  :)

Wij vinden het zeker iets om in overweging te nemen bij het uitkiezen van onze datum. Zeker omdat we misschien eerst voor de wet gaan trouwen omdat het daarna goedkoper is om samen te bouwen (hoef je geen 2x schrijfgeld te betalen; althans zo zit dat hier in België) dus dat zou dan niet zoveel verschil uitmaken op wat dag dat is, en dan zouden we het kerkelijke huwelijk, feest, enz. met alles erop en eraan kunnen doen wanneer het huisje klaar is en dan kunnen we nog als getrouwd koppeltje in ons nieuw huisje intrekken... lijkt me geen slecht idee eigenlijk.

Toch handig dit forum  :wink:  :tongue:

Joanne

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #15 Gepost op: 9 mei 2005, 23:27:49 »
Ja wij trouwen op zaterdag ochtend voor de wet, en als het allemaal doorgaat woensdag dan trouwen smiddag's op onze eigen lokatie. Iedereen mag je trouwen dan. Je kan de cermonie helemaal indelen zoals je zelf wilt.

Waarschijnlijk gaat een bekende ons trouwen maar daar zijn we nog niet over uit.

Je kan natuurlijk op een gratis dag trouwen met iedereen getuigen en dan zelf een vrijdag indelen. Het zou zelf's thuis kunnen.

Je kan daar ook nog een bijzondere ambtenaar voor vragen maar die kosten nogal wat.

* Marij *

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #16 Gepost op: 9 mei 2005, 23:35:08 »
Dat lijkt me echt iets om het te doen op jouw manier Joanne. En dan inderdaad zoals je zegt op een gratis dag op de gemeente trouwen en dan een vrijdag zelf indelen.

Het spreekt me vooral erg aan om de ceremonie zelf in te delen, en geen klassieke kerkdienst te hebben. Ik vind dat nog wel romantische kantjes hebben maar de wederhelft denkt er anders over  :)

Ik ga het er zeker eens met Bart over hebben.

gittavdh

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2005, 08:52:26 »
[quote name=\'cadanawo\' date=\'09 May 2005, 17:55\']Hoi Nikki....ik denk ook dat je nergens in Nederland op vrijdag gratis kunt trouwen.
Bij ons kan je alleen op maandag en woensdagmorgen om 9.00 uur gratis trouwen.
[post=\"26024\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Bij ons ook hetzelfde, in Veldhoven
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2005, 08:52:41 door gittavdh »

Yvonne

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2005, 09:12:32 »
Bij ons is het maandag en dinsdagochtend om 9.00 gratis en de rest van de dagen  dezelfde prijs......

natascha

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2005, 11:40:37 »
Waar wij trouwen was het vorig jaar op dinsdag gratis, was ik even blij dat we op dinsdag trouwen!!!!!!
Maar nee dus, ze hebben het dit jaar veranderd .....Grrrr.
Hier is het op de meeste plaatsen ook op maandag of dinsdag morgen.
En ook nog eens zo vroeg dat je niet eens van te voren naar de kapper kan..... :frustrated:

gwenda

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #20 Gepost op: 11 mei 2005, 11:21:27 »
bij ons in tilburg kan je ook alleen smorgens heel vroeg op maandag of dinsdag goedkoop trouwen. Dat wil zeggen gratis... maar voor alle papieren en het trouwboekje enzo betaal je dan weer wel. Wijzelf hebben gekozen voor de vrijdag. Dat is inderdaad de jackpot...

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #21 Gepost op: 11 mei 2005, 14:33:01 »
Volgens internet is het bij ons in Den Bosch niet een dagdeel gratis. Vrijdag is wel gewoon dezelfde prijs als maandag t/m donderdag. Alleen zaterdag is dus duurder.

Thora&Neanie

  • Gast
Vrijdag+ Gratis Trouwen?
« Reactie #22 Gepost op: 11 mei 2005, 18:28:10 »
[quote name=\'Jorieke\' date=\'11 May 2005, 14:33\']Volgens internet is het bij ons in Den Bosch niet een dagdeel gratis. Vrijdag is wel gewoon dezelfde prijs als maandag t/m donderdag. Alleen zaterdag is dus duurder.
[post=\"26542\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Voor zover ik weet zijn gemeentes verplicht om paren de mogelijkheid te geven om gratis te trouwen, dus in den bosch zullen ze dat toch echt ook moeten hebben. Ik kan me wel voorstellen dat ze het liever niet hebben en het dus niet op de site zetten. Ik kan het op de site van Sittard ook niet vinden wanneer het daar is.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards