collapse

Auteur Topic: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie  (gelezen 344854 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #325 Gepost op: 13 januari 2014, 14:41:48 »
De Koningshof is inderdaad een erg mooie locatie! Een neef en zijn vrouw van me zijn er getrouwd. Veel plezier met de voorbereidingen!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #326 Gepost op: 13 januari 2014, 18:48:01 »
De Koningshof, wij zijn er ook wezen kijken, net iets te truttig naar mijn smaak..(te strak / chique) en we zouden de "midden" zaal dan krijgen met ons kleine groepje, geen eigen in of uitgang, de toiletten delen...geen eigen terras..neeeeeee...dat was niet handig! Maar..eerlijk is eerlijk, goede service, mooie locatie (als het je smaak is) en de prijs was ook goed!

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #327 Gepost op: 17 januari 2014, 08:40:52 »
Wij betalen :

550 euro aan de gemeente/ambtenaar om te mogen trouwen en ongeveer 5000 euro totaal aan de locatie. Daar zit alles bij in, ceremonie, toast en diner met 40 gasten en feest voor 100 gasten. Drinken niet afgekocht maar (zelf) een zeer ruime schatting gedaan.

De 5000 euro betalen wij achteraf, gelukkig!

En dan komen alle andere kosten nog... Daar zijn we nu mee bezig! :biggrin:

ScreenHunter

  • Gast
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #328 Gepost op: 3 april 2014, 14:25:01 »
Ik vind het heel moeilijk om een afweging te maken tussen de kosten en de sfeer/ambiance/indruk van de locatie. Wij zijn bij een pracht locatie geweest, midden in het bos, best wel luxe, maar ook pitoresk, mooi gebouw, zowel binnen als buiten (en aangezien wij in de zomer trouwen staat alles in bloei!)

Enig nadeel, er zullen ook gewoon restaurant gangers zijn, gelukkig hebben wij wel een apart gedeelte van het gebouw en hebben wij van de andere mensen niet tot nauwelijks last. Zelfs het terras van de publieke gasten wordt verschoven en ligt dan verscholen achter een hoop planten en bloemen.

Nadat we alles hadden besproken, is er een offerte opgemaakt, waarvan de eigenaar is uitgegaan van de wat luxere (en duurdere opties), gewoon om te zien wat we dan kwijt zouden zijn. Totale kosten: 5694,- Dit houdt in:

- 40 daggasten
- 90 avondgasten
- Ontvangst drankjes gasten voor ceremonie
- Trouwen op locatie
- Proosten na ceremonie met prosecco
- Bruidstaart voor 40 gasten
- 3/4 aperetiefjes na het toosten en taart
- Luxe diner voor 40 gasten
- Drank tijdens de maaltijd
- Feest voor 90 gasten (drank op afkoop 25,- p.p men kan dan wel van alles drinken, verschillende bier wijn, fris, portjes, etc plus 1 mixdrank)
- div hapjes (8 rondes) tijdens het feest
- Als laatste een zakje friet ter afsluiting

We kunnen natuurlijk altijd dingen minderen etc. Maar dit zouden wij dan voor de hele dag kwijt zijn (excl. gemeente kosten) Is dat duur? Zoals ik al zei, ik vind het moeilijk om de loactie af te wegen tegen de prijs..



Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #329 Gepost op: 3 april 2014, 14:29:28 »
Wij waren rond de 4800 euro kwijt voor de locatie uit m'n hoofd. Wel iets prijziger voor mijn gevoel maar gezien de locatie zo meer dan de moeite waard. We hadden samen een Max bedrag afgesproken van 5000€ en daar bleven ze onder. Onze locatie was smiddags ook nog gewoon open voor reguliere gasten. Geen enkel probleem alleen maar leuke reacties gehad toen wij langs kwamen om ons naar het dak van de locatie te begeven!

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #330 Gepost op: 14 mei 2014, 12:15:23 »
Wij hebben net een offerte gehad van onze feestlocatie:

Diner daggasten (max 30 personen)
15 of 17,95 per persoon (afhankelijk van welk buffet we kiezen, daar zijn we nog niet over uit)
Drinken tijdens diner op nacalculatie, evenals koffie na het diner

Feestavond (max 80 personen)
Welkomstcocktail
Onbeperkt drinken (binnenlands gedestilleerd)
4x warm hapje
Afsluiting koffie met warm broodje
24,50 per persoon

Koffie wordt overigens uitgeserveerd, maar verder hebben we (exclusief de barman) geen bediening, dus de bar is open en iedereen mag zelf halen wat hij nodig heeft :)

Viel ons reuze mee eigenlijk want we hadden het hoger verwacht, maar is dit een beetje schappelijk in vergelijking met andere partycentra/zalencentrums e.d.?
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2014, 12:20:20 door RockCowBride »

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #331 Gepost op: 14 mei 2014, 13:11:29 »
Keurige prijs volgens mij @rockcowbride!

Bruidje2015

  • Junior
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #332 Gepost op: 1 oktober 2014, 13:29:03 »
Wij hebben gister knopen doorgehakt en definitiet 'ja' gezegd over de locatie.

De ceremonie (32 personen) met hierna een glaasje prosecco, bruidstaart en wat fris in de binnentuin kost totaal €900,-

Het diner doen we met de familie (22 pers) en betalen we €22,50 per persoon voor. We kunnen kiezen uit een buffet of 3-gangen diner.

De feestavond (64 personen) kost ook €22,50 per persoon. Hiervoor krijgen we onbeperkt fris, bier, wijn en alle soorten sterke drank. Binnen dit bedrag gaan ze 4x met een hapje rond en krijgt iedereen op het einde nog een puntzak friet.

Verder natuurlijk  nog extra kosten zoals het bruidsboeket, corsages, fotograaf e.d komen we totaal op €4500,-

Natalie en Maarten

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #333 Gepost op: 23 oktober 2014, 12:56:27 »
Probeer goed te onderhandelen. Je kan ook een locatie zoeken waar je alleen de locatie huurt. Drank in eigen beheer. Wij wonen vlakbij Duitsland. Hebben afgerekend na het feest. Ze namen terug wat niet open was. Super voordelige bruiloft gehad hierdoor.
Kwamen op een drankprijs van 3 euro pp.

Judst

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 180
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #334 Gepost op: 21 april 2015, 14:26:19 »
Ik vind het niet duur. Wel veel geld, maar je krijgt er ook veel voor. Wij betalen voor de daggasten ruim 100 euro pp geloof ik. Maar is inc lunch, receptie, diner met wijnarrangement, dus bij iedere gang passend glas wijn :) Tis ee n dure dag, maar op een superfijne binnen en buitenlocatie. Kunnen dus aanpassen aan het weer.  En krijgen echt goede kwaliteit eten, drinken en service dan :)

Herdertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
  • Geslacht: Vrouw
  • 30-04-2015 was onze dag <3 !!
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #335 Gepost op: 18 mei 2015, 12:48:23 »
Wij hebben het feest gehouden in Paviljoen 't Twiske in Oostzaan. Echt een prachtige locatie aan het water.
We hadden 82 man op ons feest.

Het arrangement was vier uur lang gratis drank (koffie, thee, frisdrank, binnenlands gedistilleerd) en 3 rondes met hapjes.
Daarbij hebben we gekozen voor puntzakken friet rond 12 uur, en dit bleken ook echt flinke zakken friet, niet van die lullige kleintjes haha. Ook betaalden wij de uitrijkaarten voor de gasten, aangezien je moet betalen om met je auto het Twiske in te mogen.

Uiteindelijk waren wij 3000 euro kwijt. Dit vond ik een hele goede prijs, als je kijkt naar hoe mooi de locatie was en hoeveel ze voor ons geregeld hebben. Het feest liep uiteindelijk een half uur uit, maar dit hebben ze niet doorberekend.

Het is een toplocatie, zeker aan te raden!

Nog even toevoegen:
Het is wel een locatie die redelijk afgelegen ligt, midden in een natuurgebied. Met de auto prima te bereiken hoor! Maar we wilden graag dat onze ouders, zussen en broers, + alle naaste vrienden en vriendinnen, ongestoord konden drinken zonder dat er iemand hoefde te bobben. Met de fiets was het niet te doen (een uur fietsen), dus we hebben voor deze groep een grote bus gehuurd. Deze vertrok van het huis van mijn ouders, waar we van te voren hebben ge-bbq'd. Wat was dit gezellig! Sowieso in de bus van te voren is het gezellig en kom je met een hele grote groep tegelijk aan dus het feest begint meteen. En je vertrekt ook weer met een grote groep dus het feest loopt ook niet leeg. En de rit naar huis was ook heel gezellig (ik lag alleen te slapen want kan nooit wakker blijven wanneer ik een beetje moe ben en rij haha).
Deze bus hebben we gehuurd bij Bakker travel in Wormerveer, en we waren hiervoor 370 euro kwijt.
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2015, 12:54:51 door Herdertje »

Linda19

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Wat Kost Een Bruiloftsfeest/receptie
« Reactie #336 Gepost op: 14 mei 2020, 13:26:38 »
Wij hadden ook diner & feest op 1 locatie. Diner was met 20 personen, feest denk ik ongeveer 80 - 100 personen.
De locatie heeft ons (inclusief eten & drinken) 1700 gekost.

Woow, dat is weinig. We hebben het over de zelfde aantalen. En we komen toch uit op kosten tussen de 3500 en 4900.
Wat heb je gedaan om de kosten laag te houden? :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards