collapse

Auteur Topic: Cateringsbedrijf Of Zelf?  (gelezen 8415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ylerion

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Gepost op: 8 januari 2009, 15:37:14 »
hai dames, heren,

ik heb een vraagje.
ik kan zo gauw niet een goedkoop buffet vinden wat ook een beetje vult (20 euro en dan heb ik nog niks).
nu zit ik eraan te denken om zelf maar het een en ander te gaan doen. ik ben niet vies van koken, sterker nog ik wilde mijn eigen bruidstaart maken als ik geen kluns was in taart bakken, maar ik kan dus wel aardig koken en salades maken enz.
net zoals mijn familie. ik weet zeker dat ik dat wil en kan.

zou ik goedkoper uitkomen??

wat doen jullie om die kosten te drukken? want 3000 euro voor een beetje eten voor 65 personen vind ik erg overdreven.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2009, 15:46:18 »
Ik heb zelf een cateringbedrijf gevonden voor mijn cursus waarbij je een stuk goedkoper uit was. Ik zal hem weer even opzoeken voor je.

Zelf maken is een oplossing, maar de regels en ook aanrader zijn wel zo dat alles vers moet zijn en dan ben je op de dag zelf of ervoor bezig, en voor 65 personen heb je dan toch wel een grote koelkast nodig..

http://www.werelds-partycatering.nl
Deze had ik gebruikt voor mijn opdracht :) (de opdracht was een diner voor 16 pers. + een buffet voor 90 pers voor max 3000 euro)

lara

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2009, 16:37:15 »
wij doen het ook zelf. maar bij ons zijn er maar 20 mensen. dat is dus goed te doen. 65 mensen is wel veel. met zelf bedoel ik trouwens dat ik niet ga koken, maar mensen vraag om een deel te doen. mijn schoonmoeder maakt de taart (ze maakt echt hele lekere taart), mijn moeder de soep (mijn moeder maakt geweldige soep) en ik maar een paar dagen van te voren de roti met een vriendin van mij. die is dus niet vers. dat is bij roti helemaal geen probleem, juist lekkerdur.

popje

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2009, 18:12:48 »
Je bent altijd goedkoper uit als je het zelf doe, maar daar gaat ook een hoop tijd in zitten. En een maltijd voor 65 man is natuurlijk een hoop werk.
Heb je al eens aan de chinees gedacht, niet zo orgineel maar vaak wel een stukgoedkoper dan een normaal warm/koud buffet.
En omdat je best een grote groep heb kan je altijd proberen om korting te krijgen, vaak kan er wel wat met de prijs gedaan worden.

sammie

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2009, 20:39:59 »
Salades zijn goed zelf te maken een dag van te voren, haal een grote emmer van 10 kilo oid bij de makro/sligro, saladespu erop wat futsels eromheen en je bent klaar.
Bij mijn ouders (25jaar getrouwd) hadden we dat ook gedaan en wat satéstokjes gehaald bij de lidl en in zo'n warmhoudpan gedaan. dit is natuurlijk niet echt een buffet, maar je zou eventueel ook een slager op kunnen bellen oid, hun hebben ook wel eens een buffet, nasi, aardappels, kip/varkens sate stukjes etc. ben je vaak  niet meer dan 500 euro kwijt.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2009, 20:45:25 »
Voor het kraamfeest van onze dochter heeft mijn schoonvader zelf gekookt en een zaaltje gehuurd, maar ik vond het helemaal niks omdat hij zo druk was en geen tijd had om er van te genieten...
en ik vond het al helemaal niks dat mijn vader, broers, mijn neefjes en man in de bediening stonden...
(de rest van mijn schoonfamilie stak geen vinger uit)

Ik weet nog dat mijn vriendin op haar bruiloft bami en nasi heeft laten bezorgen en later zelf nog in de keuken het fornuis schoon heeft staan maken in haar mooie witte jurk omdat ze vond dat het vies was.... Ik vraag me af of ze nog van de avond heeft genoten....

lune

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2009, 21:39:52 »
Wij hebben hier ook heel lang over zitten twijfelen en uiteindelijk besloten dat we iedereen die komt eten vragen om iets te maken en mee te nemen, zo hebben we er zelf niet teveel werk aan (ik ga wel mn taart zelf maken, en ik denk dat ik vantevoren een paar quiches bak en invries).
Zo doen wij met een vriendengroep regelmatig de etentjes, we spreken dan wel af van die doet salade, die doet stokbrood en tapenades enzo, dat je niet alleen maar salade te eten hebt :wink:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2009, 10:22:20 »

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2009, 10:31:53 »
Lune, vind je het niet vreemd om dit aan je gasten te vragen? Een etentje is toch een stuk informeler en ook nog leuk ook nog als iedereen een gang verzorgt. Maar je diner op je bruiloft? Ik zou het zelf in ieder geval zeer raar vinden als op de uitnodiging stond dat ik als gast ook voor een gerecht moet zorgen, dus in principe voor je eigen eten moet zorgen.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #9 Gepost op: 9 januari 2009, 10:36:40 »
[quote name=\'lune\' post=\'196842\' date=\'08 January 2009, 21:39\']Wij hebben hier ook heel lang over zitten twijfelen en uiteindelijk besloten dat we iedereen die komt eten vragen om iets te maken en mee te nemen, zo hebben we er zelf niet teveel werk aan (ik ga wel mn taart zelf maken, en ik denk dat ik vantevoren een paar quiches bak en invries).
Zo doen wij met een vriendengroep regelmatig de etentjes, we spreken dan wel af van die doet salade, die doet stokbrood en tapenades enzo, dat je niet alleen maar salade te eten hebt :wink:[/quote]

Wat een leuk idee. In Amerika doen ze dit ook vaak op feestjes, lekker informeel

Ylerion

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #10 Gepost op: 9 januari 2009, 12:26:31 »
[quote name=\'Happy Bride\' post=\'196883\' date=\'09 January 2009, 10:22\']http://www.barbecue.nl/gourmet_menus.php :biggrin:[/quote]


dit ziet er wel interessant uit.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #11 Gepost op: 9 januari 2009, 12:38:46 »
Hebben goede service,
je hoeft niks af te wassen en ze komen het brengen.
Alleen het gourmetten moet jezelf doen dan he.
Je kunt er ook bbqmenu's krijgen.
Wel zelf bakken dan.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2009, 12:41:48 door Happy Bride »

lara

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #12 Gepost op: 9 januari 2009, 13:47:54 »
ligt er denk ik ook een beetje aan wat je ideeen zijn en hoe je je bruiloft voor je ziet. zelf vind ik gourmetten of barbeknoeien niet prettig, ivm gespetter en knoeien op mooie kleren (iets dat toch vaakk wel gebeurt. kan ik wel een schort aan, maar mijn oma's in hun nieuwe pakje dan? - en anders doe je iedereen een schort; kan ook weer heel grappig zijn)
wij zijn met 20 mensen, alleen familie en een paar vrienden. we hebben gevraagd of de mensen om ons heen datgene willen maken wat wij zo ontzettend lekker vinden. dit spreekt ons, en onze gasten erg aan. die we gevraagd hebben beschouwen het als heel speciaal om het te verzorgen.

ik heb overigens wel mensen gevraagt voor de bediening, dus het opwarmen, opruimen etc etc. zodat dit niet bij ons of onze gasten komen liggen.

waarom zou je het niet zo kunnen doen maar wel een oom als fotograaf, of vriend als dj?

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #13 Gepost op: 9 januari 2009, 14:01:06 »
[quote name=\'lara\' post=\'196966\' date=\'09 January 2009, 13:47\']anders doe je iedereen een schort; kan ook weer heel grappig zijn[/quote]
Hihi! Zie het even voor me; ons bruiloftsdiner, maar dan iedereen met een schort. Hahaha! Inderdaad wel een heel grappig beeld.. Zie mijn vader al zitten :tongue:

[quote name=\'lara\' post=\'196966\' date=\'09 January 2009, 13:47\']we hebben gevraagd of de mensen om ons heen datgene willen maken wat wij zo ontzettend lekker vinden. (...) waarom zou je het niet zo kunnen doen maar wel een oom als fotograaf, of vriend als dj?[/quote]
Vind ik ook! Het zorgt er juist voor dat mensen zich misschien nóg meer betrokken voelen bij jullie dag. Heel leuk idee vind ik!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #14 Gepost op: 12 januari 2009, 12:57:19 »
[quote name=\'lara\' post=\'196966\' date=\'09 January 2009, 13:47\']en anders doe je iedereen een schort;[/quote]

wij hebben ook een bbq gehouden op onze trouwdag, en we hebben gewoon van plastic schorten gekocht... kan bij de groothandel voor een klein prijsje en anders ga je gewoon even naar een slager met de vraag of je via hem (omdat het meestal een man is) wat schorten kan kopen.

Ylerion

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #15 Gepost op: 12 januari 2009, 21:06:20 »
lijkt me helemaal te gek van die maffe schorten enzo. maar gourmetten vind ik toch redelijk netjes hoor. ik heb nog nooit echt geknoeid daarme. je kan ook knoeien met je dure 6 gangen diner

~M*M~

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #16 Gepost op: 12 januari 2009, 21:39:13 »
idd, je kan met alles knoeien, en als je zoals ik bent dan knoei je juist op de momenten dat je het niet wilt.
ik zou sowieso een schort aantrekken.
het idee dat iedereen wat meeneemt is erg leuk.  

ylerion hebben jullie al een cateraar gevonden?

Ylerion

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2009, 22:02:47 »
ik zit sterk te twijfelen.
we hebben ook nog geen locatie en veel locaties die ons aanspreken vereisen dat je van hun de catering neemt...
ene keer lijkt me dat fijn en handig, maar het lijkt ook veel duurder... bah

D&E

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #18 Gepost op: 14 januari 2009, 11:07:32 »
Wij zouden op 31 Juli een BBQ doen bij de sporthal in Giesbeek.
De Catering werdt gedaan door "Hof van Eden" in Giesbeek.
Hij heeft het beheer over de sporthal daar en daar zou dan ook de BBQ worden gegeven.
Aan de zijkant van de sporthal is een veldje waar je dan gaat BBQ en het eten stelde hij dan op in de sporthal werdt afgeschermt met scherem enzo.
En de enen kant van de sporthal zou hij in richten voor de kids een soort apen kooi, buiten is ook een klein speeltuintje.
Het feest zelf werdt in de kantine geven, ziet er niet zo uit als een sportkantie maar meer als een soort bruine kroeg.
Hij heeft 2 lokoatie in Giesbeek.
Mischien moet je daar gewoon eens gaan kijken. Voor de huur van de sportkantie kwam € 10,- bij op de totaal prijs.
Ik weet niet of ik de site hier maag niemen maar typ Catering "Hof van Eden" giesbeek maar in op google en je vindt het wel.
Mischien is dat iets?

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #19 Gepost op: 14 januari 2009, 11:44:58 »
[color=\"#6600CC\"]Op onze bruiloft hebben we ook een BBQ gehad :biggrin: echt superrelaxt!! Want er was een kok die het allemaal voor ons deed.
De salades waren ook heerlijk, en er zat ook al servies enzo bij, erg handig, zij wassen af!

http://www.barbecuecatering.nl/pakketten.htm

Wij waren voor 40 mensen 1200 euro kwijt, en daar zat bij:

-Barbecuepakket 4 "De Luxe" worst ipv gambas
-Speenvarken aan het spit (voor 40 pers.)**
-Kok onder 50 personen voor barbecue & aansnijden speenvarken
-Porseleinen borden en rvs bestek incl. schoonmaakkosten
- Transport Veenendaal-Amersfoort**

En :biggrin: het was echt heel lekker![/color]

_.Emmy._

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #20 Gepost op: 21 januari 2009, 23:50:52 »
[quote name=\'iris&sander\' post=\'198192\' date=\'14 January 2009, 11:44\'][color=\"#6600CC\"]Op onze bruiloft hebben we ook een BBQ gehad :biggrin: echt superrelaxt!! Want er was een kok die het allemaal voor ons deed.
De salades waren ook heerlijk, en er zat ook al servies enzo bij, erg handig, zij wassen af!

http://www.barbecuecatering.nl/pakketten.htm

Wij waren voor 40 mensen 1200 euro kwijt, en daar zat bij:

-Barbecuepakket 4 "De Luxe" worst ipv gambas
-Speenvarken aan het spit (voor 40 pers.)**
-Kok onder 50 personen voor barbecue & aansnijden speenvarken
-Porseleinen borden en rvs bestek incl. schoonmaakkosten
- Transport Veenendaal-Amersfoort**

En :biggrin: het was echt heel lekker![/color][/quote]

Geweldig! Een varken aan spit... Wij zijn ook opzoek naar een kok/catheraar voor een BBQ en overwegen ook een varken aan spit. Ziet r goed uit op de site ;- :tongue:
Iris, heb je een bepaald aantal uren afgesproken met deze catheraar? Of werd r gewacht tot iedereen is uit gegegeten?
groetjes!

_.Emmy._

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #21 Gepost op: 22 januari 2009, 00:38:38 »
[quote name=\'Ylerion\' post=\'196740\' date=\'08 January 2009, 15:37\']zou ik goedkoper uitkomen??[/quote]

Ik weet zeker dat je goedkoper kunt uitkomen als je t eten zelf regelt. Wij twijfelen ook tussen 'zelf doen' en catheraar. t punt is alleen dat t echt een hoop extra werk is. Zonder hulp van vrienden/familie zou ik er niet aan beginnen. (vind vrienden vragen iets mee te nemen ook een erg leuk idee)
Eten kun je niet weken van te voren inslaan, dan komt t op de laaste dagen voor de bruiloft aan.
'Slim' inkopen/organiseren is belangrijk om zoveel mogelijk te ontlasten. Bijvoorbeeld salades bij een groothandel halen, slagerij in de buurt vlees laten bezorgen (hebben vaak ook BBQ/gourmet-pakketten). Je kunt dan ook alleen een kok inhuren die t vlees bereidt...

Zomaar wat ideeen die ik zelf ook overweeg...

lune

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #22 Gepost op: 22 januari 2009, 11:29:54 »
[quote name=\'Patriesje78\' post=\'196888\' date=\'09 January 2009, 10:31\']Lune, vind je het niet vreemd om dit aan je gasten te vragen? Een etentje is toch een stuk informeler en ook nog leuk ook nog als iedereen een gang verzorgt. Maar je diner op je bruiloft? Ik zou het zelf in ieder geval zeer raar vinden als op de uitnodiging stond dat ik als gast ook voor een gerecht moet zorgen, dus in principe voor je eigen eten moet zorgen.[/quote]

Ik kan me voorstellen dat je het een vreemd idee vindt, maar onze bruiloft wordt zowiezo al heel informeel, we gaan met een kleine groep (mijn ouders, broers en zussen, vriend heeft geen fam die komt, en een groep goeie vrienden) naar een camping, waar we het hele weekend zullen blijven. Iedereen die meegaat is zowiezo al wat meer betrokken als bij een 'gewone' bruiloft denk ik. Het komt dus ook niet zo op de uitnodiging te staan, dat zou idd wel een beetje rauw op je dak zijn misschien, maar de meesten zijn al op de hoogte van de plannen. En iedereen vind het juist geweldig dat ze een bijdrage kunnen leveren! Sommigen (vooral vrienden-zonder-vriendin van mn vriend :laugh: ) hebben wel aangegeven dat ze koken niet erg goed kunnen maar wel voor stokbrood met wat lekkers willen zorgen, of drank willen regelen.
Ik vind het heel speciaal dat we alles zo samen doen, een goeie vriendin maakt de foto's, familie die ons rijdt in een mooie auto, ik ga de dag vantevoren met mn beste vriendin die ook bruidsmeisje is taart maken. Ik heb er al helemaal zin in  :tongue:

lune

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #23 Gepost op: 22 januari 2009, 11:31:02 »
Overigens; ik wil het dus ook echt niet formeler hebben, maar net zo lekker informeel als een 'gewoon' etentje met vrienden, en zou het zeker geen diner willen noemen :wink:

_.Emmy._

  • Gast
Cateringsbedrijf Of Zelf?
« Reactie #24 Gepost op: 23 januari 2009, 02:04:16 »
Lune, vind t echt een superleuk idee. Wij huren een boerderij af en kunnen in principe alles zelf regelen. Een 'ongedwongen' feest vinden we erg belangrijk. 'Opgeprikt' aan een tafel zitten past niet bij ons (waar ik overigens helemaal niks tegen heb, zolang t niet mijn eigen bruiloft is) En als t feest tot stand komt door bijdrage van vrienden, idie hun energie in onze bruiloft willen steken, dan is dat t mooiste geschenk dat we kunnen krijgen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards