collapse

Auteur Topic: Wisselende Tafelzetting  (gelezen 10643 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herah

  • Gast
Wisselende Tafelzetting
« Gepost op: 25 januari 2009, 15:26:15 »
Hallo, hallo.

Weer een vraagje. Wij hebben in plaats van een dans/feestavaond een hele avond een doorlopend diner van vijf gangen gepland met tussendoor waarschijnlijk wel wat stukjes en/of speeches van een aantal gasten. Nu zou ik het zelf wel leuk vinden om op een beetje een creatieve manier aan wisseling van de tafelzetting te doen, waardoor wij (en/of de gasten) niet de hele avond op dezelfde plek zitten. Heeft iemand misschien een suggestie hoe dat te doen? We kunnen het natuurlijk steeds aankondigen of aan elke tafel steeds twee plekken leeghouden, maar is er wellicht nog een andere manier hoe dat te doen?

Alvast dank voor het meedenken!

Herah

Tammy

  • Gast
Wisselende Tafelzetting
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2009, 19:18:30 »
[quote name=\'Herah\' post=\'201436\' date=\'25 January 2009, 15:26\']Hallo, hallo.

Weer een vraagje. Wij hebben in plaats van een dans/feestavaond een hele avond een doorlopend diner van vijf gangen gepland met tussendoor waarschijnlijk wel wat stukjes en/of speeches van een aantal gasten. Nu zou ik het zelf wel leuk vinden om op een beetje een creatieve manier aan wisseling van de tafelzetting te doen, waardoor wij (en/of de gasten) niet de hele avond op dezelfde plek zitten. Heeft iemand misschien een suggestie hoe dat te doen? We kunnen het natuurlijk steeds aankondigen of aan elke tafel steeds twee plekken leeghouden, maar is er wellicht nog een andere manier hoe dat te doen?

Alvast dank voor het meedenken!

Herah[/quote]


Da's een moeilijk vraagstuk..... Als ik het goed begrijp is het geen buffet?!? Dan is het namelijk vrij makkelijk voor elkaar te krijgen door simpelweg te zeggen tegen je gasten dat ze gewoon lekker kan gaan zitten waar ze willen na het halen van eten. Uit ervaring weet ik dat dit goed werkt, zeker als iedereen elkaar een beetje kent.
Misschien kun je gaan voor een tafelschikking, waarbij je met alle gasten contact kan maken. Dat ligt dan een beetje aan het aantal gasten wat je krijgt wat je het beste kunt doen, maar de tafels in de vorm van een T zorgt ervoor dat je met iedereen kunt communiceren.
Of, als je echt 'beweging' in de gasten wilt, kun je tussen de gangen door op een leuke manier veranderen van plek. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan een ober die met zo'n cloche (geen idee of je dat zo schrijft...) langskomt met enveloppen waarin de nieuwe plaats van de gast zit....? Met een kleur of een teken dat dan correspondeert met bijvoorbeeld het servet op die plaats of iets dergelijks.
Dan laat je het alleen wel over aan het lot, en heb je niet in de hand waar je komt te zitten....
Moeilijk hoor, echt een uitdaging! Ik ben wel benieuwd hoe je het uiteindelijk gaat doen!

Annemieke

  • Gast
Wisselende Tafelzetting
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2009, 20:10:27 »
Wij hebben het eens meegemaakt dat er vier of vijf tafels waren en dat iedereen bij de eerste gang een kaartje op zijn/haar plek vond met daarop de tafelnummers waar je de andere gangen zou zitten. Dat werkte prima, de CM of bediening kan aangeven wanneer het tijd is om te wisselen van tafel. We waren wel vrij in het kiezen van een plaats aan de tafel.

Joli

  • Gast
Wisselende Tafelzetting
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2009, 22:15:20 »
stoelendans???? met genoeg stoelen dan... :biggrin:

Herah

  • Gast
Wisselende Tafelzetting
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2009, 20:40:05 »
Hihi, ja de stoelendans is leuk! Die gaan we voorstellen aan onze ceremoniemeesters  :laugh:

Andere tips hebben we ook wel wat aan, is inderdaad wellicht leuk om een vijftal tafels te maken en dan mensen van tafel te laten wisselen, net als wij. Hmmm, als ik het zo zeg realiseer ik me wel dat we hier nog maar eens even goed overna moeten denken... Vijfgangendiner is leuk, maar buffet was wellicht makkelijker geweest  :biggrin:

Als er nog wat suggesties zijn... ik hou me aanbevolen!

Herah

svdh

  • Gast
Wisselende Tafelzetting
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2009, 09:56:14 »
Wij hadden een wisselende tafelindeling. Bij elke gang zaten wij aan een andere tafel.
Ik weet niet wat voor tafels het zijn? Zijn het rechthoekige dan zou je aan de zijkant 2 lege stoelen laten staan en daar zelf op gaan zitten bij elke gang.
Wij hadden ronde tafels dus 2 lege stoelen vonden we niet leuk en gezellig staan. We hebben het toen zo geregeld dat we steeds met 2 mensen ruilden. Nadeel was wel dat we bij hun dus niet aan tafel zaten. En het was een hele puzzel omdat je toch gaat ruilen van plek en anderen ook en wilde wel dat iedereen aan een leuke tafel zat (niet bij vreemden aan tafel).

Danielle76

  • Gast
Wisselende Tafelzetting
« Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2009, 12:17:48 »
Aloha Herah,

De eerste keer dat ik trouwde, hebben we ook geen feest gehad maar een avondvullend diner. Wij hadden dat als volgt ingevuld:
Aanvang diner zaten wij aan de middelste tafel (hadden drie grote ronde tafels) en wilden we de ouders, broers, zussen en grootouders aan de tafel hebben. Na twee gangen gingen we allemaal even van tafel, werden er stukjes gehouden en werden we voorzien van een drankje. Bij aanvang van de derde gang gingen wij twee weer op dezelfde stoelen zitten en veranderden de gasten van plaats. Tussen de vierde en vijfde gang hadden we weer een korte break en werd en nogmaals zo'n wissel uitgevoerd. Het werkte voor ons ideaal, ook omdat stukjes in een ander deel van de zaal konden worden opgevoerd en tafels tussendoor even helemaal geleegd werden (op onze wijn na natuurlijk, hahaha).

Bij een goede vriend van me hadden ze het ook leuk gedaan: Op de tafels stonden naamkaartjes en daar moest je dan netjes gaan zitten, we zaten wel met eigen partner maar verder bij allemaal onbekenden, was erg leuk, want zo leer je ook andere mensen kennen :)
Op die naamkaartjes stond onderaan de naam van degene op wiens plaats je na het hoofdgerecht (er was een hoofdgerecht en een nagerecht) zou moeten gaan zitten en dus werden we op die manier gewisseld. Het was een dolle boel, zeker omdat de groep elkaar niet echt kende was het erg zoeken :)
Het was wel wat chaotisch, maar op een leuke manier :)


Liefs,
  Daantje

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards