collapse

Auteur Topic: Feliciteren  (gelezen 3291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Feliciteren
« Gepost op: 25 januari 2009, 20:22:06 »
Heeft iemand een idee hoe lang ik moet rekenen voor het feliciteren op het gemeentehuis? Wij trouwen om 14.00 uur voor de wet en om 16.00 uur voor de kerk. Nu had de ambtenaar die onze ondertrouw regelde verteld dat de plechtigheid zo'n 45 minuten zou duren. Vanmiddag hebben we de route gereden en wij deden er op ons gemakje ongeveer 25 minuten over. (Onze CM had hem ook gereden, maar dan in 14 minuten  :blink: ). Dus dat zou betekenen dat we nog wel even tijd overhouden na de 1e plechtigheid om mensen te laten feliciteren. De fotograve wil op het gemeentehuis nog wat (groeps)foto's maken, dus veel tijd hebben we niet voor felicitaties. Maar om nu op te staan en gelijk weg te gaan, vinden we ook zo wat. Iemand een tip? Onze CM is al bang dat we het niet gaan redden, maar we willen toch wel wat doen. Dus een snel rondje felicteren ofzo leek ons dan wel wat.

mods

  • Gast
Feliciteren
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2009, 20:25:40 »
Tja afhankelijk van de hoeveelheid mensen denk ik

onze 'gemeentehuis' felicitatierij waren ongeveer 35 personen
en met groeosfotos maken erbij waren we met een uur 'klaar'

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Feliciteren
« Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2009, 12:29:55 »
Ik zit hier ook nog over te twijfelen. Wij trouwen om 1 uur in het gemeentehuis. Hebben reistijd van ongeveer 30 minuten, dus net ietsje langer dan jullie en de kerkdienst begint om half 3 of 3 uur. Ik verwacht niet dat er in het gemeentehuis veel mensen zijn die geen daggast zijn en de daggasten mogen ons tijdens het borrelen na de kerkdienst gewoon feliciteren. Foto's maken we ook tijdens het borrelen (familiefoto's dan). Daarom denk ik dat wij de kerkdienst misschien wel gewoon om half 3 laten beginnen... Maar, ik weet dus niet of je veel mensen buiten je daggasten verwacht, maar wij laten de daggasten dus gewoon pas na de kerkdienst feliciteren. Dan heb je tijd zat :)

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Feliciteren
« Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2009, 15:02:26 »
Mijn ervaring was dat mensen je tóch willen feliciteren na de ceremonie, ook al moet het kerkelijk huwelijk nog komen...

Het ligt natuurlijk aan het aantal daggasten...
Wij liepen na de ceremonie naar de uitgang van het kasteel en daar hebben we de felicitaties in ontvangst genomen.
Gelukkig hoefden we daarna nog nergens naartoe (wij hadden de kerkdienst vroeg in de avond), dus het kon allemaal heel relaxed.
Ik denk dat je er zo een uur voor moet uittrekken (incl. foto's maken). Helemaal als je geen gestress wil en ineens moet gaan opschieten omdat je anders te laat komt in de kerk...

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Feliciteren
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2009, 15:04:25 »
[quote name=\'vangarderen\' post=\'201584\' date=\'26 January 2009, 12:29\']maar wij laten de daggasten dus gewoon pas na de kerkdienst feliciteren. Dan heb je tijd zat :)[/quote]

Het is dus alleen ff de vraag of de gasten zich hier iets van aantrekken.
Als er één begint met feliciteren dan wil de rest niet achterblijven...
Dat betekent dus dat je snel weg moet 'rennen' om de mensen te ontlopen die je willen feliciteren...
Als ik jullie was zou ik er toch wel wat tijd voor reserveren hoor!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Feliciteren
« Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2009, 18:41:05 »
Hmm, dat gaat waarschijnlijk dan nog wel een probleem worden om er even tijd voor vrij te maken. Wij trouwen om 14.00 uur voor de wet en om uiterlijk 15.20 uur moeten we in de auto naar de kerk zitten, anders gaan we het niet redden om daar op tijd te zijn..... Dit wordt nog even puzzelen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards