collapse

Auteur Topic: Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?  (gelezen 7040 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pascal-angela

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Gepost op: 27 januari 2009, 14:50:45 »
Normaal gesproken begin je ongeveer een jaar van te voren met plannen en regelen. Maar hoe zit het nou als je op een bijzondere datum wilt trouwen. Denk aan 08-08-08, 09-09-09 ed.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2009, 14:54:30 »
Voor een "gewone" datum is het aan te raden een jaar van te voren te beginnen. Voor bijzondere data kan dat ook, maar dan is de kans groter dat je favoriete locatie enz al bezet is. Voor 10-10-10 zal je ook rond deze tijd de belangrijkste dingen al vast moeten leggen. Voor 9-9-9 zit bijna alles al vol.

pascal-angela

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2009, 14:56:52 »
Ons plan is 11-11-11  :wink:  Dus we zullen zeker eind dit jaar/ begin 2010 moeten beginnen met alles vast te leggen?

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2009, 14:59:22 »
Volgend jaar is ruim op tijd ja :)

Bezoek anders een trouwbeurs, daar kunnen ze je precies vertellen wanneer de drukte begint :tongue:
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2009, 14:59:52 door Dinyb »

bride 2 be

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2009, 15:12:24 »
Wij trouwen op 09-09-09 en zijn begin 2008 al begonnen met dingen plannen. Dat lijkt miscchien erg vroeg maar wij konden toen al het gemeentehuis bespreken (niet geheel onbelangrijk) en kwamen met sommige dingen toch wel tegen dat we net op tijd waren. Bijvoorbeeld met de videograaf en band.
We dachten met het hotel voor de huwelijksnacht wel te kunnen wachten tot januari 2009 maar deze zat al vol qua bruidssuites :blink:, net als alle andere hotels in de omgeving. Ach we hebben nu een superior-room, ook lekker en het is maar voor een nachtje. Dit is gelukkig ook het enige waar we tot nu toe te laat mee waren!

Juudjeuh

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2009, 15:57:58 »
Mijn broer gaat 09-09-09 trouwen en ze zijn net begonnen met regelen.. En er is nog genoeg vrij..
Derze dag valt op woensdag dus das niet zo populair ook, ondanks de mooie datum.

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2009, 16:18:19 »
Wij trouwen ook op 09-09-09 en zijn oktober 2007 naar onze locatie gegaan om hem vast te leggen.
Was ook net op tijd, nadat wij de optie hadden gedaan waren er nog een aantal stellen die het kasteel wouden huren.
De rest heb ik in de loop van 2008 gedaan, en eigenlijk hebben we nu alle grote dingen geregeld.

xbruidjex

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2009, 16:31:32 »
11-11-11 valt op een vrijdag. het is EN een mooie datum En een heel erg gewilde dag.

ik zou als ik jullie was (en jullie hebben een bijzondere locatie op het oog, landhuis, kasteel of iets dergelijks) zo snel als kan boeken. want het zit zo vol.

wij wilden eerst 07-08-09 trouwen maar toen we bij locaties gingen kijken 16!!!!! maanden van tevoren was het meeste al vol. hierdoor hebben wij besloten toen we onze droomlocatie tegen kwamen een week eerder te trouwen. 31 juli 2009.

mochten jullie gewoon in het stadhuis willen trouwen heb je vaak dat je pas een jaar van te voren kan boeken. dan zou ik ook echt precies op de dag gaan bellen.

de andere dingen kun je altijd nog regelen.

~M*M~

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2009, 16:40:54 »
[quote name=\'xbruidjex\' post=\'201927\' date=\'27 January 2009, 16:31\']mochten jullie gewoon in het stadhuis willen trouwen heb je vaak dat je pas een jaar van te voren kan boeken. dan zou ik ook echt precies op de dag gaan bellen.[/quote]

niet bij alle gemeentes is dit het geval, bij mijn gemeente kan je al voor 2011 een datum vastleggen.
gewoon even kijken dus.
pff dacht dat het bij mij nog lang duurde.... hihi.

Monique_1983

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #9 Gepost op: 28 januari 2009, 09:29:39 »
20-09-2009 is ook een leuke datum...die denk ik ook snel vol zit...

EDIT: bij nader inzien, die dag valt op zondag :wink:


Bij ons op het gemeentehuis kan je ook al ver van te voren je datum vast zetten.
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2009, 09:30:23 door Monique_1983 »

xbruidjex

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2009, 11:42:05 »
Dan zou ik maar even van te voren kijken bij de gemeete hoe lang van tevoren je kan vastzetten en op welke manier. Maarja, voor dat allemaal moet je natuurlijk wel al een locatie weten  :biggrin: .

Wij trouwen namelijk in Velsen-Zuid en konden pas bij de gemeente aanvragen nadat wij in ondertrouw zijn gegaan.
En wij moesten het ook schriftelijk doen. (Moet er wel bij zeggen dat het een hele onduidelijke gemeente is)
Maar als het goed is is nu alles geregelt  :unsure: .

Gosia

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2009, 21:00:30 »
Wij trouwen ook op 09-09-09 . Afgelopen vrijdag bij de gemeenten gevraagd of het nog kon. Ja wel , maar de in de Oude Stadhuis was niet meer mogelijk , dan maar tussen de vogeltjes :biggrin: bij Avifauna ( Alphen a/d Rijn )

mods

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #12 Gepost op: 28 januari 2009, 23:17:39 »
heej nog een alphenaar  :)

svdh

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #13 Gepost op: 29 januari 2009, 09:10:44 »
Wij trouwden op 07-07-07 en hebben alles eind 2005 geregeld. Nou ja alles, de locaties dan laten vastleggen. Ik ben blij toe want toen we de locaties belden hadden ze al meer aanvragen voor 07-07-07 en sommige waren al vol. Wel was 07-07-07 op een zaterdag dat scheelt natuurlijk wel.

ikkegatrouwen

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #14 Gepost op: 29 januari 2009, 11:32:01 »
wij trouwen op 26 juni 2009 en zijn in december 2008 begonnen met alles te regelen. Dit is niet een heel speciale datum maar wel een vrijdag in juni dus
redelijk populair. Zelf hadden we bij al onze locaties en de gemeente nog overal genoeg keus. Misschien ook wel geluk!
Voor ons persoonlijk is 6-7 maanden van te voren dingen regelen genoeg tijd. Kan nu al niet meer wachten tot juni. Dus een jaar of meer voorbereidingstijd lijkt me echt vreselijk. Dan moet je zo lang wachten tot je mag trouwen!  
Bij ons speelt ook mee dat vriendlief in september een post-HBO opleiding gaat doen en dan ben je niet meer zo flexibel in vrij krijgen voor je honeymoon. Dus we wilden ook graag voor sept. getrouwd en op vakantie geweest zijn!

hanielle

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #15 Gepost op: 29 januari 2009, 12:27:08 »
ben nu ook al dingen aan t regelen en de datum is 4-6-2010.
Niet echt een bijzondere datum ofzo, ja dan is me aanstaande jarig, dus voor ons wel speciaal.

heb volgende week eerste gesprekken bij feest locatie en die week erop bij de andere,
alleen het gem huis kun je pas jaar van te voren vast zetten.

ik vind gewoon alles op tijd regelen je kan het maar gehad hebben :tongue:  :tongue:  :tongue:

Vanessa

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2009, 00:23:20 »
[quote name=\'xbruidjex\' post=\'202156\' date=\'28 January 2009, 11:42\']Wij trouwen namelijk in Velsen-Zuid en konden pas bij de gemeente aanvragen nadat wij in ondertrouw zijn gegaan.
En wij moesten het ook schriftelijk doen. (Moet er wel bij zeggen dat het een hele onduidelijke gemeente is)
Maar als het goed is is nu alles geregelt  :unsure: .[/quote]


Wij trouwen ook in velsen-zuid en wonen in een andere gemeente, maar hebben de gemeente al wel veel eerder vast kunnen leggen voordat we in ondertrouw gingen...

dolfinlove

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #17 Gepost op: 31 januari 2009, 17:29:37 »
Wij trouwen op 07-08-2009, wij zijn in februari 2008 begonnen met alles vastleggen, en we waren met alles net op tijd (vooral de feestlocatie en de band). Dus als je nu al weet dat je dan wilt trouwen, gewoon je feestlocatie vastleggen.
Misschien niet overbodig om te melden maar op 11-11 begint ook weer het carnavalsseizoen (weet niet of jullie in zo'n omgeving wonen maar dan zou ik helemaal snel zijn).

pascal-angela

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #18 Gepost op: 31 januari 2009, 19:14:55 »
Daarom trouwen wij ook op die datum. We zijn allebei carnavalsgekken!

Maar je hebt gelijk, is wel iets waar ik rekening mee moet houden.

Limoentje

  • Gast
Hoe Lang Van Te Voren Plannen Voor Huwelijk Op Speciale Datum?
« Reactie #19 Gepost op: 31 januari 2009, 23:04:54 »
Wij gaan 04-06-10 trouwen en wij hebben een half jaar geleden al onze locatie voor de gehele dag vastgelegd en we zijn nu de andere dingen aan het regelen zoals auto, fotograaf, dj etc.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards