collapse

Auteur Topic: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen  (gelezen 16242 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lysanne

  • Gast
Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Gepost op: 3 februari 2009, 22:30:05 »
Wij gaan in juni 2010 trouwen en omdat wij geen heel groot budget hebben, maar toch wel een feest willen geven en een buffet voor onze daggasten
denken wij eraan om een locatie/zaal te huren en zelf de drank/hapjes en het buffet te regelen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Welke prijs waren jullie voor de locatie kwijt en hoe lang kon je deze huren?
Wat waren jullie voor drank/eten kwijt voor hoeveel personen?

En hebben jullie tips voor ons hoe we dit het beste kunnen aanpakken?  :biggrin:

Alvast hartstikke bedankt!!!!

Joli

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2009, 07:39:57 »
evaring nog niet, maar wel ideeën.
wij schrokken gisteren beetje van het aantal gasten dat we uit wilden nodigen voor het buffet tussen stadhuis en kerk. de eerste lijstjes naast elkaar gelegd...
wij gaan een zaal huren bij het Leger des Heils. Daar hebben we veel vrienden en bekenden. Het huren kost echt belachelijk weinig, plus dat vrijwilligers helpen met de koffie ed. het buffet willen we door een cateraar laten verzorgen en om het wat goedkoper te doen en het LdH wat te ontlasten willen we zelf voor het drinken bij het eten zorgen. wat ook flink kostenverlagend is...er mag bij het LdH geen alcohol geschonken worden. daar hebben we geen problemen mee want ik wil geen half aangeschoten mensen in de kerkdienst. daarna is er op een andere locatie nog genoeg tijd en gelegenheid om 'in te nemen'.
aantal gasten en prijzen van cateraars kan ik nog niet geven, want dat weten we allemaal nog niet.

hummer_nes

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2009, 08:19:18 »
Ik heb hier geen ervaring mee.Misschien kun je eens informeren bij een catering bedrijf, want lijkt mij niet dat je zelf in je mooie jurk drankjes wil gaan rondbrengen en hapjes maken. Maar wij hebben een leuke locatie die helemaal mooi wordt gemaakt, borrelen vanaf 17.30 met wat hapjes, broodmaaltijd voor 40 gasten. en hierna een feest voor 75 gasten incl. drank, 2x koude hapjes, 2x warme hapjes en een gehaktballetjes buffet, afsluitend met koffie en broodjes voor 2100 euro. Ons budget was ook niet zo veel. Maar evengoed kunnen we zo een leuke dag vieren, en de prijs valt erg mee.
veel succes!

Monique_1983

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2009, 15:57:40 »
Je kan het best zelf doen denk ik, dan denk ik aan het volgende:

Je maakt een lange tafel waar je alles op zet... hapjes, eten.. en ook een tafel met de drank, je kan ook een tap huren en er is vast wel iemand in je omgeving die bier wilt tappen. Of iedereen doet het gewoon zelf. Ik denk dat je met een beetje creatief zijn een hoop kan doen hier in.
Op de tafels zet je van te voren nootjes enz.. Je hebt vast wel hulp van ouders, vriendinnen en verdere familie??

mods

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2009, 22:55:54 »
Wij huurde onze zaal kaal

We hebben een dubbele tap inc 'bar' gehuurd
uiteraard ook glazen, viltjes, sta tafels, bakjes, schaaltjes, drank, wijn, biervaten, cola ed. borrelnootjes
de dag ervoor heeft mijn man alles opgehaald en alvast neer gezet
Een buurjongen stond achter de bar de hele avond (tegen betaling)

Als ik de zaalhuur niet meereken kostte dit hierboven ons
voor ruim 90 gasten, onbeperkt drinken en 'borrelnoten en bittergarnituur' van 20:00 tot 00:30
(schrik niet) nog geen 500 euro

de zaal was een gebouw beheerd door de kerk, waar veelal muziekverenigingen oefende
het kostte ons 38 euro per uur
(en omdat er tijd moest zijn om te versieren etc, huurde wij m al vanaf 13:00 smiddags)

Catering werd verzorgd door een restaurant, waar wij graag eten, voor een afgesproken prijs
25 volwassenen en 6 kinderen kostte nog geen 300 euro.
en werd stipt om 18:00 bezorgd in mooie schalen, die vuil weer opgehaald werden


Het is wel degelijk te doen dus, maar het kost wel veel tijd om prijzen te vergelijken
en goedkopere manieren te verzinnen.
Daarbij hebben wij ook echt geluk gehad met de zaal, dat was echt een super mooi hoog vrijstaand gebouw
met podium, 3 toiletten, garderobe en complete keuken met heel groot 'doorgeef' raam

het scheeld ook dat wij in de buurt van 'boerendorpen' wonen (denk: schuurfeesten) waardoor vooral biervaten
overal wel vrij goedkoop te kopen was

Jaccla

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2009, 17:11:11 »
Wij hebben ons feest in het restaurant gehouden waar mijn man chefkok was. De eigenaresse heeft de zaak dicht gehouden voor die dag en wij hebben toen € 1300 euro betaald. Mijn man had grotendeels zelf het buffet gemaakt, maar zij betaalde de ingrediënten en de drank. Tja hij kon het gewoon niet loslaten en aan zijn collega's overlaten.
Ook betaalde ze voor ons het personeel en zelf hebben wij iedere collega van mijn man die die avond werkte een "fooi" van 20 euro gegeven. Ik geloof dat we in totaal 1440 euro kwijt waren (incl. fooien). We hadden een buffet en drank voor 35 mensen.
Ik vond het echt reuze meevallen.

lune

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2009, 16:44:06 »
Wij laten alle gasten zelf eten meebrengen :)
Als ik het zo neerzet staat het een beetje raar haha. We wilden graag dat iedereen kan blijven eten, maar dat lukt niet ivm budget en toen zeiden vriendinnen van joh wij helpen wel, als iedereen nou wat maakt voor ong 4 pers dan ben je er zo.. En zo gebeurd het dus. Iedereen vind het ontzettend leuk om zo betrokken te worden bij de bruiloft en een steentje bij te kunnen dragen en ik vind het ook een mooie gedachte dat we de dag zo met zn allen neerzetten.

saskia81

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2009, 09:10:05 »
Ik denk idd dat het flink kostenbesparend is als je je eigen eten en drank wil verzorgen. Vooral de drank wow dat is echt duur in de horeca
Maar ik denk wel dat je er voor moet zorgen dat je alles op de dag zelf uit handen kan geven, zodat je wel kan genieten van die dag, en dat je zelf niet voor ober kan gaan "spelen". Dat zou zonde zijn.
Bedenk ook wie je het vraagt allemaal te regelen. Het is best een hele verantwoordelijkheid, en het kost misschien ook wel wat werk.
Maar nogmaals het zal veel geld schelen, onze hoogste kosten zijn idd het eten en het feest.
succes

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #8 Gepost op: 20 februari 2009, 11:07:54 »
Ik weet of het een optie is maar misschien zit er bij je in de buurt een horeca opleiding. Dat de leerlingen tegen een kleine vergoeding willen bedienen. Daar leren ze dan toch ook weer van. Of misschien ben je lid van een vereniging en wil iemand daar vanuit wel helpen.

Steffie_G

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #9 Gepost op: 22 januari 2013, 09:45:07 »
Allez, we zijn nog niet goed begonnen met plannen of hier komt het eerste probleem al aanzetten.

We hebben er dus voor gekozen om in intieme sfeer te trouwen.
Maar nu wil m'n vriend z'n beste vrienden + diens vrouw/vriendin erbij hebben.
Ergens wel logisch aangezien hij zo goed al geen familie meer heeft (ouders en tante & nonkel).

Maar dat zijn weer extra mensen op de lijst en extra kosten.
Dus met z'n allen op restaurant gaan zou dan iets meer als 3000€ kosten.

Nu ben ik aan het denken dat je voor dat geld niet beter een zaaltje + catering kunt huren?
En daar kan je dan met z'n allen gezellig blijven zitten, want op restaurant is dat nu niet direct mogelijk.

Maar er komt zoveel bij kijken.
Zaaltje huren, catering, stoelen, tafels, decoratie, dj, ...

En ik vrees dat we met die zaken veel meer zullen kwijt zijn als 3000 €
Ik ben nu gisterenavond wat aan het opzoeken geweest, maar we komen er precies niet uit.
De zaal is ofwel te groot (want tenslotte is het maar voor 27 man) , te kaal, geen parkeerplaats, met eigen catering (die dan rete duur is!) , zaal zelf te duur, ...
Want ik heb prijzen zien passeren die zelfs ons algehele budget overschrijden!

We zijn dus nog niet deftig begonnen met plannen en hier komt de eerste stress opstoot al  :eyepopping:
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2013, 09:47:30 door Steffie_G »

idgnkv

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2013, 16:30:58 »
@Steffie: geen tips helaas, maar wat een heerlijk taalgebruik heb jij :wub: Doet me denken aan een vriendin van mij die in België studeert.

marian1313

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2013, 16:57:54 »
Steffie, is er geen restaurant waar je een zaaltje af kunt huren zodat zij verder gewoon alles regelen? Zoiets moet er toch gewoon wel zijn? Ik kan eventueel informeren bij wat collega's van me, zoek je echt iets in de stad Antwerpen, of gewoon daar in de buurt?

wedding2013

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2013, 17:02:54 »
Hoeveel drank (binnenlands gedestilleerd) moet je ongeveer rekenen voor 100 personen? (van 18.30 tot 01.00)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2013, 19:00:36 »
Hoeveel drank (binnenlands gedestilleerd) moet je ongeveer rekenen voor 100 personen? (van 18.30 tot 01.00)

Ik geloof dat de vrouw van onze locatie zei, dat mensen gemiddeld 2-3 drankjes per uur drinken. Sommige wat minder, andere mensen wat meer. Bierdrinkers drinken over het algemeen meer, dan bv frisdrinkers.

Steffie_G

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2013, 19:14:38 »
@Steffie: geen tips helaas, maar wat een heerlijk taalgebruik heb jij :wub: Doet me denken aan een vriendin van mij die in België studeert.

Haha!  :biggrin: Dank je, blijkbaar is het dus overduidelijk dat ik van België ben :p

Steffie_G

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2013, 19:16:43 »
Steffie, is er geen restaurant waar je een zaaltje af kunt huren zodat zij verder gewoon alles regelen? Zoiets moet er toch gewoon wel zijn? Ik kan eventueel informeren bij wat collega's van me, zoek je echt iets in de stad Antwerpen, of gewoon daar in de buurt?

Het moet niet per se in Antwerpen zijn hoor :)
Mag in omstreken (Lier, Boom, Hoboken, Deurne, ....) zijn en zelfs St Niklaas, Temse en omstreken zouden geen probleem mogen zijn.

IK heb nu wel iets gevonden in Lier, ga daar eens wat informatie sprokkelen :)

wedding2013

  • Gast
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #16 Gepost op: 22 januari 2013, 20:30:11 »
Doet eigenlijk iemand wel de drank en het buffet zelf? lijkt me echt gigantisch veel werk!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #17 Gepost op: 22 januari 2013, 23:54:11 »
Wij zouden het zelf gaan doen maar idd, bizar veel werk en de kosten worden er in ons geval niet minder van als je nagaat dat je dan nog weer extra dagen vrij moet nemen om het allemaal te regelen.

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #18 Gepost op: 23 januari 2013, 06:29:42 »
Wij hebben drank, Cupcakes, koffiebuffet en snoepjesbuffet zelf gedaan. De hapjes en het diner heeft een bevriend cateraar gedaan.

Kip87

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zaal Huren En Zelf Drank/buffet Regelen
« Reactie #19 Gepost op: 26 januari 2013, 16:46:38 »
Wij gaan het zo doen:
drank via supermarkt/slijterij, vriendinnen van mijn moeder maken eten + zetten alles klaar/vullen alles bij, de hele avond een aantal mensen die achter de bar gaan staan en rondgaan met hapjes ed.
 Scheelt in ons geval ontzettend veel geld, maar zelf hoeven we er praktisch niets voor te doen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards