collapse

Auteur Topic: Trouwvervoer  (gelezen 166357 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #100 Gepost op: 11 augustus 2009, 23:36:37 »
En mogen jullie nu ook zelf rijden? Of worden jullie toch gereden door en chauffeur?

Tralalalianne

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #101 Gepost op: 12 augustus 2009, 08:14:11 »
Toch maar met chauffeur, dit is ook een vierdeurs dan kan het prima.
Ook wel zo handig: hoef je de auto niet zelf op te halen en weg te brengen :)

Tigru

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #102 Gepost op: 15 augustus 2009, 11:33:14 »
Onze auto waar we in getrouwd zijn!


september

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #103 Gepost op: 24 oktober 2009, 18:14:52 »
Wij zijn opzoek naar een betaalbare pink cadillac. Heb ik vroeger altijd geroepen dat ik daar in zou gaan trouwen. Echt mijn droom auto en vriendjelief vind het oke om in een roze cadillac te trouwen :biggrin:

hairdresser

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #104 Gepost op: 29 oktober 2009, 16:03:15 »


wij trouwen in deze new beetle...

(website = www.trouwenineenbeetle.nl)

Wedding queen

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #105 Gepost op: 4 november 2009, 21:37:17 »
Wij hebben een audi cabrio, nu maar hopen op mooi weer!

Ranniej

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #106 Gepost op: 6 november 2009, 16:10:01 »
Een bekende van heeft weer een bekende en die heeft een handeltje in koetsen.. Hij gaat dus proberen te regelen of wij voor een dag een koets mogen huren/lenen. Dat zou ik echt heel erg gaaf vinden als dat lukt.

Verder eigenlijk nog geen idee als dit niet lukt. Mijn AS heeft wel een renault coupé cabrio, dus dat zou ook een optie kunnen zijn.. Maar ga toch voor de koets haha..

X

Yvonne1978

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #107 Gepost op: 11 november 2009, 19:45:05 »
Het wordt waarschijnlijk de Tuk Tuk.

madelief

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #108 Gepost op: 12 november 2009, 12:56:58 »
[attachment=11829:Robbie_e...25_09_12.jpg]
Dit was de onze.

roos

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #109 Gepost op: 12 november 2009, 13:52:48 »
Mijn as heeft een 20 jaar oude Daimler. We vinden het erg leuk om deze te gebruiken vanwege emotionele waarde e.d. We gaan lekker met z'n tweeen rijden (twee keer een half uur). Kunnen we even met z'n tweeen zijn op zo'n drukke dag waar je toch geleefd wordt waarschijnlijk. Er rijdt wel iemand achter ons aan, voor het geval hij ermee ophoudt.....

Bonneke

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #110 Gepost op: 13 november 2009, 10:30:21 »
Het bijzondere verhaal achter onze bijzondere trouwauto.

Mijn lievelings opa en oma zijn in 2007 allebei overleden, ik was erg aan hun gehecht. Mijn opa was een enorme BMW freak, hij zei ook altijd tegen mij: "Bonneke als je ooit gaat trouwen, neem je dan een BMW?". Nu was mijn opa helemaal niet zo opdringerig, en sprak nooit zo snel wensen uit! Ik heb hem beloofd als ik zal trouwen, een BMW neem als trouwauto. Hij begon helemaal te glimlachen en zei: Ik zou dat heel leuk vinden schat, maar als jullie dat niet willen, ook niet doen hoor! Het is jullie dag, niet mijn dag. Nu hebben mijn a.s. en ik niets tegen BMW dat scheelt.

Nu komt het er dan eindelijk van wij gaan trouwen, helaas zullen opa en oma dat niet meer meemaken. Mijn a.s. staat er ook 100% achter we laten opa zijn wens alsnog in vervulling gaan. Maar dan de vraag, welk serie nummer zullen we nemen? Nu geef ik gelijk toe mijn a.s. en ik hebben beide totaal geen verstand van auto's. Mijn a.s. kwam op het idee, vraag aan je ouders, tante's en oom's of zij weten in welke BMW opa als laatste zelf gereden heeft. Want het mag iedereen wel duidelijk zijn opa had zelf altijd een BMW en nooit een ander merk auto. Mochten zij ook het serie nummer niet weten, dan zal er vast een foto zijn waar de BMW nog op staat. Dan gaan we daarmee naar een BMW dealer, om na te vragen welke serie nummer en type BMW dat is. Huren we zo'n BMW. Zo gezegd, zo gedaan.

Ik bel mijn oom als eerste omdat ik dacht dat hij het meeste zou weten over de BMW van opa. Waarop mijn oom zei: De BMW van opa is er nog hoor! Die is nooit verkocht, deze blijft gewoon in de familie als eerbetoon aan opa. Ik dacht dat de BMW van opa verkocht was, na zijn overlijden.  Wie heeft de BMW van opa dan, en waar staat hij? Bij mijn oom dus, in de garage. Sinds 14 november 2007 toen oma overleed is er niet meer mee gereden.  Mijn oom zei dat het een BMW is uit 1991 dus al aardig een oldtimer aan het worden en dat hij nu niet rij-klaar is. Diezelfde avond belde hij terug, hij vond mijn eerbetoon aan opa, en zijn wens in vervulling laten gaan zo'n lieve gedachten. Hij zou de BMW van opa die week nog naar een dealer brengen en hem weer rij-klaar laten maken, door de APK heen, nieuwe banden, olie verversen ect. Mijn neef is onze chauffeur, en mijn oom wil er helemaal niets voor hebben. Gisteren kreeg ik een sms van mijn oom de BMW is door de APK keuring heen en hij staat klaar om ons 14 mei 2010 naar het gemeentehuis te brengen. Ik hoop als opa op een wolkje mee zou kunnen kijken, dat hij dan net zo gaat glimlachen als toen ik zei: Is goed opa ik zal bij mijn trouwen een BMW nemen. En wat voor eentje is het geworden, zijn eigen vertrouwde BMW. Wij zijn dus ontzettend blij met onze trouwauto, daar kan geen andere auto tegenop.
« Laatst bewerkt op: 13 november 2009, 11:56:21 door Bonneke »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #111 Gepost op: 13 november 2009, 10:44:43 »
Dat vind ik nou echt een prachtig verhaal! :)

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #112 Gepost op: 13 november 2009, 10:45:16 »
Wat een mooi verhaal Bonneke!! Heel mooi!! Begrijpelijk dat je extra blij bent met jullie trouwauto!

Wij trouwen in een rode alfa romeo GTV oldtimer ( of zoiets). Vinden we helemaal een geweldig wagentje!
« Laatst bewerkt op: 13 november 2009, 10:45:35 door lalalalala »

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Trouwvervoer
« Reactie #113 Gepost op: 13 november 2009, 11:20:20 »
hej bonneke!:) nu ben ik natuurlijk alsnog razendnieuwsgierig naar hoe de auto er uit ziet!:biggrin:

wij wilden zelf eerst heel graag in een nieuwe alfa gt http://www.caradisiac.com/media/images/le_..._gt_19_big.jpg.. deze komt je eigenlijk weinig tegen op de weg enzo.. en is dus ook moeilijk te achterhalen.. en al helemaal als je een budgetbruiloft organiseert:P haha

Nu maakte een vriend van ons een grap dat we zijn auto wel mochten lenen.. Die auto bekeken*hij woont een heeeeeel eindje verderop*.. en nu gaan we er voor:D Deze is minstens zo mooi hihi
http://img210.imageshack.us/img210/3327/audi1q.jpg

kost ons zo op het eerste moment niets!! we gaan er natuurlijk wel iest voor geven... en nu kunnen er mooie bloemen op de auto *die vond ik eerst echt VEEL te duur..voor die 10 kilometer wat we er in totaal mee gaan rijden. ohne..dubbele 20.. heen en weer naar het gemeentehuis*
« Laatst bewerkt op: 13 november 2009, 11:21:44 door Elle »

Fajah

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #114 Gepost op: 13 november 2009, 11:29:47 »
Wij trouwen in een old timer.

Alleen geen idee wat voor 1.

Wij krijgen het vervoer namelijk cadeau en zien het dus pas op de dag zelf.
Ze hebben alleen wel beloofd dat ie niet zoooo oud is dat ie bijvoorbeeld uit elkaar valt..

 :happy:
« Laatst bewerkt op: 13 november 2009, 11:30:34 door Fajah »

Bonneke

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #115 Gepost op: 13 november 2009, 11:52:42 »
Hoi Inx, dank je wel voor je lieve woorden. Wij zijn er ook blij mee, zo is opa er toch een beetje bij voor ons gevoel.

Hoi lalalala een rode alfa romeo GTV oldtimer lijkt me ook erg mooi! Rood is de kleur van de liefde.

Heey Elle, ik heb even snel in mijn foto albums gedoken maar heb zelf geen foto van de auto van opa. Wel een filmpje op DVD van mijn opa en oma hun 50 jarige bruiloft. Waarin zij in dezelfde BMW hadden als hun huwelijks auto, maar deze kan ik hier niet neerzetten. Ik zal mijn oom vragen of hij tijd heeft om wat foto's te maken van de BMW. De foto's volgen dus alsnog! Ik vind jullie audi cabrio helemaal geweldig joh! Wij trouwen ook met een beperkt budget. Wij wilde mijn oom ook een bos bloemen geven als dank voor het uitlenen en de benzine vergoeden. Maar mijn oom wil daar echt helemaal niets van weten. Hij zei: Als je er iets voor geeft, kun je me nooit meer om een gunst vragen. Ik geef je dit cadeau, omdat ik jullie actie om opa's wens te vervullen geheel steun.

Fajah spannend joh! ben benieuwd welke auto het zal gaan worden.
« Laatst bewerkt op: 13 november 2009, 11:53:37 door Bonneke »

roos

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #116 Gepost op: 13 november 2009, 12:53:39 »
Bonneke, wat een schitterend verhaal! Ik krijg er bijna tranen van in mijn ogen. Wat bijzonder dat dit zo kan.

Kylie

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #117 Gepost op: 13 november 2009, 16:10:33 »
Dit gaat dan wel over trouwauto's.... maar ik zou het heeeeeel gaaf vinden om die dag een gemotoriseerde bakfiets te hebben. Groot nadeel: wat als er windkracht 9 staat en het pijpenstelen regent? Dus misschien dan toch een auto, moeilijk hoor.

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Trouwvervoer
« Reactie #118 Gepost op: 13 november 2009, 19:34:58 »
OEI.!! dilemma!! ik zou daar persoonlijk zelf nooit voor kiezen.. wij moeten dan 20 km rijden;.. dus vandaar sowieso al geen fiets.. maar je hebt inderdaad niets te zeggen over het weer.. dus moet je sowieso ook weer een auto achter de hand hebben.. dan zou je wel een ontzettend leuke aanbieding enzo moeten hbben.,denk ik..

Bonneke het is inderdaad wat de anderen ook al zeggen.... erg mooi verhaal!!kan me voorstellen.. misschien kun je iets na de tijd doen!!maar als je oom zegt dat het een cadeau is.. je geeft mensen die jou een envelop geven, ook geen envelop terug.. zou beetje gek zijn he:P haha.. maar anderzijds snap ik je eerste punt al wel!!

Poeh Fajah!! hihi ik vind dat altijd zoooooooo reuzeeng hihi als mensen je zoiets cadeau willen doen..wat dat betreft ben ik een ontzettende controlfreak.!ik wil beetje weten waarmee ik op de foto ga enzo.. hihi. klinkt heel erg!! maar tis wel supertof als je zoiets kado krijgt!!

mark2009

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #119 Gepost op: 15 november 2009, 10:51:03 »
Bonneke: wat leuk dat je op deze manier een dierbare er toch een beetje bij kan laten zijn. Zo kunnen sommige dingen die voor buitenstaanders zo abstract lijken (een auto, toevallig een BMW) voor anderen een diepere betekenis hebben. Wij hebben dat met de trouwringen zo gedaan.

Qua auto... we weten het allemaal nog niet. We hebben nog niets geregeld.

Concreet: wij hebben de volgende ritten:

- 2 personen (wijzelf) van hotel naar trouwlocatie en terug
- 15 personen (wijzelf en genodigden) van hotel naar restaurant en terug

Wat me opvalt is dat het trouwvervoer zo ontzettend duur is... we hebben voor de eerste 'rit' van hierboven nog geen oplossing, maar voor de 2e rit van 15 personen denk ik dat we maar gewoon 5 taxi's laten komen ofzo. Het is zo'n kort ritje (nog geen 3 KM) dat kost met een taxi hooguit 10 a 15 euro.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Trouwvervoer
« Reactie #120 Gepost op: 15 november 2009, 11:28:46 »
Bonneke, wat een mooi en ontroerend verhaal!!

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #121 Gepost op: 15 november 2009, 12:57:47 »
Ik vind het ook een prachtig eerbetoon aan je opa, Bonneke! Heel erg mooi.

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #122 Gepost op: 15 november 2009, 13:34:18 »
op onze grote dag is dit onze trouwauto.

het was nog even denken over zelf rijden of gereden worden.
maar daar waren we al snel uit.
mijn AS heeft 2 beste vrienden.
eentje die hij net iets langer kent heeft hij als getuige gevraagd.
maar ja hij kan zijn broertje niet over het hoofd zien en AS wilde hem ook graag als getuige.
maar ja. wat kan de andere beste vriend doen?
nu is het zo dat hij automonteur is en van auto's houd.
dus hebben we besloten hem te vragen als chaufeur.
hij vond het heeel leuk en een eer. dus gelukkig eind goed al goed.

groetjes paula

Broekkie

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #123 Gepost op: 16 november 2009, 13:46:17 »
@bonneke,

wat een ontroerend verhaal over jou opa zn bmw super zeg
en wat leuk dat de auto in de famillie blijft!
super krijg gewoon kippevel als ik t lees

Maaikie82

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #124 Gepost op: 16 november 2009, 18:23:08 »
Zeker een heel mooi vehraal Bonneke!

Wij hebben een beetje zitten twijfelen over het trouwvervoer. Eigenlijk wilden we daar op besparen, maar denk niet dat ik met mijn jurk (heb de mona lisa van Maggie sotero) in onze eigen auto pas. Nu hebben we een offerte opgevraagt voor de excallibur sedan. is eigenlijk de enige oldtimer die ik echt heel mooi vind. Zou het liefst namelijk een koets kiezen, maar we moeten te ver rijden van stadhuis/ kerk naar feestlocatie


 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards