collapse

Auteur Topic: Trouwvervoer  (gelezen 165097 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #450 Gepost op: 30 augustus 2013, 21:09:41 »
Dat is niet veel puss-in-boots. Waar had je die vandaan?

Wij zijn in een bakfiets gegaan en daarna met de jaguar van mijn zusje haar schoonouders.

Is er niemand in je omgeving met een leuke auto?

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #451 Gepost op: 30 augustus 2013, 21:14:06 »
Vlakbij zutphem, gewoon gegoogled, www.aanstaande.nl

drieke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 986
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #452 Gepost op: 31 augustus 2013, 16:05:25 »
als je een 'nieuwe' auto wilt, gewoon eens informeren bij de autodealer? hier voor burgerlijk huwelijk de leenauto van de garage gehad, mijn vader als chauffeur. zaten alleen wel stickers op van de garage.

Demellie

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #453 Gepost op: 2 september 2013, 09:29:46 »
Mooie auto's! :)

Maar ja, ik ben toch voorbeoordeeld en compleet head over heels van onze auto :$:

Een rode Caddilac uit '59.
http://www.willystrouwautos.nl/amerikaanse-klassiekers/trouwauto/willys-trouwautos-trouwauto-huren-schitterende-klassiekers
Hij laat de foto niet zien, maar onderaan de pagina zie je hem staan.

De gasten gaan in een busje (geen engelse bus of zo, want de oudere mensen kunnen daar niet in, dus komt er een gewoon normaal klein busje).

Ik zag deze op de beurs in Rotterdam en compleet verkocht. Tijdens het praten, kwam ik er alleen maar meer achter dat het 'meant to be' was: Ze heten Willy's trouwauto's. Deze is opgedragen aan zijn overleden moeder Willy. Mijn moeder is overleden en heette Willy en dit was de enige rode auto op de beurs. En haar favortiete kleur was rood. Nou, ben je klaar toch?! hihi. Mijn super lieve schoonmoeder heeft mijn schoonvader gebeld (die liep met mijn AS op een andere beurs in rotterdam) en over de telefoon hebben ze even besloten om de auto aan ons kado te doen. Super lief. (maar dat zijn ze ook, ik heb heel veel geluk gehad!)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #454 Gepost op: 9 september 2013, 13:13:47 »
Tuurlijk kan het gewoon! Je kunt doen wat jij fijn vind.
Als je er zelf toch ana twijfelt kun je altijd kijken of er niet iemand in de familie een wat luxere/sjiekere auto heeft? Misschien oom, tante, neef, nicht, vrienden van familieleden.

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #455 Gepost op: 9 september 2013, 14:04:14 »
Nee joh, helemaal niet raar. Wij hebben ook nagedacht over het gebruiken van onze eigen auto (maar dan meer omdat wij een hele oude (roestende) voor ons typische auto hebben), helaas heeft het bakje het niet gehaald en ligt nu op de sloop  :dry:
Maar het kan dus zeker. Juist omdat je auto wit is, leuk lint erom en klaar!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #456 Gepost op: 9 september 2013, 14:06:51 »
ik vind het juist leuk!!!

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Trouwvervoer
« Reactie #457 Gepost op: 9 september 2013, 16:49:46 »
Zeker doen als de auto minder belangrijk is! Wij gaan ook onze eigen auto gebruiken.
Het kan naar wat ik heb gezien toch wel een paar honderd euro schelen op de dag.

Ik heb trouwens een witte daihatsu cuore en tijdens het aanzoek van mijn AS (was een zelf opgenomen filmpje) had hij de zin 'Ik wil de prins in je witte auto zijn' er verwerkt, dus des te leuker dan ook echt die auto te gebruiken :)

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwvervoer
« Reactie #458 Gepost op: 9 september 2013, 17:02:29 »
Wij zouden eerst ook onze eigen auto gebruiken hoor, een blauwe aygo :)

Maar vorige week kwam mijn baas ineens met het aanbod van zijn auto, een zwarte audi a5 cabrio. Dat kon ik niet afslaan....

Dacht ik niemand te kennen met een mooie auto aan wie ik het zo zou kunnen vragen, krijg ik het gewoon aangeboden. Dus daar zijn we heel blij mee. Maar anders was het gewoon de aygo geworden. Dat zijn juist de makkelijkste dingen om op te besparen!

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwvervoer
« Reactie #459 Gepost op: 9 september 2013, 20:24:27 »
Ik vind het dus helemaal niks om je eigen auto als trouwauto te gebruiken.
'k Moet er niet aan denken om op onze speciale dag een normale auto te gebruiken i.p.v. een speciale auto.
Mijn vriend en ik vinden beide oldtimers erg mooi, dus dat zal ook wel meespelen.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #460 Gepost op: 9 september 2013, 22:16:37 »
Wij hebben ook een Aygo, maar we willen toch wel een mooie auto op onze dag :)

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwvervoer
« Reactie #461 Gepost op: 10 september 2013, 09:54:56 »
Ik denk dat het ook maar net is wat je te besteden hebt en wat je belangrijk vindt. Wij hebben gewoon een beperkt budget omdat ik nog een student ben en we dus van één salaris leven. Daarbij hebben we net een huis gekocht en gaan we over een maand verhuizen. Dus het geld is op den duur gewoon op. En aangezien we allebei niet echt veel om auto's geven, tsja dan is dat makkelijk besparen. Ik ben wel blij dat we uiteindelijk een andere auto aangeboden hebben gekregen hoor, de aygo vond ik ook niet ideaal. Maar ik denk dat het voor veel mensen wel iets is waar je makkelijk op kan besparen.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwvervoer
« Reactie #462 Gepost op: 10 september 2013, 11:56:35 »
Dat is ook zo dat je op dit soort dingen makkelijk kan besparen. Maar dan nog zou ik dat niet doen. Dan trouw ik wel wat later  :biggrin:
Maar ja, dat is maar net hoe je er tegen aan kijkt. Ik heb altijd gezegd, ik trouw maar 1x en dan doe ik het goed met alles erop en eraan.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwvervoer
« Reactie #463 Gepost op: 10 september 2013, 14:50:38 »
Ja, maar denk dat dat inderdaad is wat je wil.
Ik vind het 'zonde' om honderden euro's aan een auto aan te geven.
We hebben het geld, maar kijken wel naar waar we ons geld aan uit geven.
Maar zo ieder zijn ding natuurlijk. Maar wilde wel even weten of het niet 'raar' is. Hihi.

Tja ik ben er nooit zo mee bezig wat iemand anders raar zou vinden. Het is toch jullie dag  :biggrin:
Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #464 Gepost op: 10 september 2013, 14:51:32 »
sluit me helemaal aan bij margreet, als jij je er goed bij voelt gewoon doen, als je het zelf niet belangrijk vind, waarom zou je heel veel geld uitgeven aan iets wat "men" belangrijk vind..

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #465 Gepost op: 10 september 2013, 15:12:52 »
Ook mee eens! Waarom zou je geld aan iets uitgeven omdat 'men' vindt dat iets erbij hoort...
Wij wilden ons budget ook bewust uitgeven en niet klakkeloos maar alles doen wat 'hoort'. Bij ons resulteerde dat er ook in dat we geen geld hebben uitgegeven aan vervoer, maar een mooie auto van mijn schoonvader hebben gebruikt. Dat was overigens precies de auto die mijn man als trouwauto wilde, dus het was ook niet echt een concessie ofzo. Maar tkwam wel erg handig uit!

Angèl_

  • Gast
Re: Trouwvervoer
« Reactie #466 Gepost op: 12 september 2013, 18:40:05 »
Wij hebben op een oldtimer show laatst onze trouwauto tegengekomen. Omdat deze mensen de auto eigenlijk voornamelijk prive gebruiken, mogen we hem voor €150.00 een hele dag gebruiken. Ook mogen we er zelf in rijden. Dat wilde ik graag, zodat je gedurende de dag toch af en toe even een momentje samen hebt.

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Trouwvervoer
« Reactie #467 Gepost op: 12 september 2013, 19:48:30 »
Lekker doen wat je zelf wilt :) wij vonden t ook niet belangrijk, wilde niet de auto op de foto's en hadden geen stoet o.i.d. Uiteindelijk had onze eigen auto kuren waardoor we in mn broers auto en mn vaders auto hebben gereden, niemand die dat door heeft gehad.

Het met zn tweeen in een auto is echt n aanrader, lkker ongegeneerd zeggen wat we wilden  :biggrin:

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #468 Gepost op: 13 september 2013, 10:10:37 »
wij hadden een oude jaguar mark 2, en die hebben we juist gehuurd omdat we zelf wilden rijden. Mijn man is helemaal weg van die auto en wat voor mij de jurk was op die dag, was voor hem de auto!

laten rijden past helemaal niet bij ons, en ik vind het juist niet leuk om een vreemde er bij in te hebben... het was ons half uurtje quality time.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #469 Gepost op: 13 september 2013, 10:12:36 »
Bij ons reed mijn man ook zelf. Dat wilde hij ook beslist;-)
Net wat Vilickylucky zegt, dan heb je ook steeds even wat tijd samen.

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #470 Gepost op: 13 september 2013, 10:38:01 »
Mijn broer heeft een oude BMW (oldtimer) en hij heeft ons gereden ik vond dat zo gezellig. Hij had helemaal geschikte muziek voor in de auto passend bij de dag en het weer geregeld. Dus was ontzettend gezellig zo in de auto en hij bere trots dat het zijn auto was en hij ons mocht rijden :)

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Trouwvervoer
« Reactie #471 Gepost op: 13 september 2013, 10:53:16 »
Wij hadden de mazzel dat een goede vriend een super gave oude Amerikaanse auto heeft. Die bood gelijk aan om te rijden.
Hij super trots en wij blij. Leuk voor de foto (auto vraagt om een gefotografeerd te worden) en wij hadden toch ons moment zonder vreemde er bij samen.

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwvervoer
« Reactie #472 Gepost op: 13 september 2013, 10:56:56 »
Ik denk dat ik mijn vader zou laten rijden ofzo.
Anders kan mijn man ook helemaal geen biertje doen op ons eigen feestje!

je kan toch voor het stukje terug je laten rijden?


Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Trouwvervoer
« Reactie #473 Gepost op: 14 september 2013, 11:18:32 »
Mn man heeft zelf gereden en in de avond zijn we terug gereden, zo konden we wel een drankje doen en hadden we overdag ons momentje :) mn ouders waren overdag met vrienden meegereden

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Trouwvervoer
« Reactie #474 Gepost op: 16 september 2013, 17:01:27 »
Nou misschien wordt het toch niet onze eigen auto, AS was een beetje aan het babbelen op zijn werk (ging als een vuurtje dat wij gingen trouwen daar, werkt er pas net) en misschien kunnen via iemand daar in een oude rolls royce rondrijden die dag.
Even afwachten wat de kosten zijn, want de auto vind ik echt niet heel belangrijk en mijn kleine autootje is heel ruim (grote jurk kan er met gemak in)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards