collapse

Auteur Topic: 1 Jaar Getrouwd  (gelezen 5299 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mods

  • Gast
1 Jaar Getrouwd
« Gepost op: 12 februari 2009, 23:20:14 »
Ik weet dat ik wat vroeg ben, we zijn nog maar net over de 6 maanden heen

omdat ik meestal pecht heb, qua levertijden besloot ik de 'uitnodigingen' voor ons 1 jarig huwelijk maar alvast te bestellen
en uiteraard, had ik ze nu al na 3 dagen binnen...

De bedoeling is iig om onze taart aan te snijden die nog in de vriezer ligt
en daarbij de overgebleven champagne op te drinken met een select clubje mensen..
Misschien dat ik er een high tea van maak (als ik leer koken in de aankomende 5 maanden  :biggrin: )
en dat we savonds samen naar 'ons' hotel gaan waar we ook de huwelijksnacht doorgebracht hebben..

Verder als dit kom ik eigenlijk niet

Zijn er meer mensen die het gaan vierenof gevierd hebben ?
En zo ja hoe gaan of hebben jullie dit gedaan?

En vonden jullie gasten/vrienden het leuk
Soms ben ik een beetje bang dat ze een bruiloft overkill* krijgen zo..

(*lees: aanloop huwelijk, de trouwdag zelf, album af en dus iedereen laten zien, film af en ook iedereen laten zien, kerstbedank kaart met foto en nu dan het 1 jarig huwelijk.. to much?)
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2009, 23:25:10 door mods »

lune

  • Gast
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2009, 23:38:53 »
was je van plan om voor album en film af ook afzonderlijke avondjes te organiseren?
Dat vind ik wel to much ja :wink:
Voor een eerste jaar vind ik jouw idee erg leuk hoor, dat wel!

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2009, 23:41:19 »
Voor een select groepje mensen (lees: degenen die het dichtst bij je staan) is dat toch niet too much? Tenminste, zou ik niet vinden hoor! Je idee van een high tea met de taart en champagne klinkt geweldig! :biggrin:

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2009, 06:24:14 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Ik vind dat je een onwijs leuk idee hebt al!
Ons 1-jarig jubileum zal denk ik erg rustig gevierd worden, omdat ik tegen die tijd (als alles goed gaat) op springen sta :wink: maar anders had ik zoiets als jij nu bedacht hebt wel érg leuk gevonden!

En ja, als mensen het zat worden, zullen ze dat toch vanzelf wel zeggen?? Daarbij neem ik aan dat je met deze 'viering' het hele bruiloftsgebeuren een beetje wilt afsluiten? Dus dat is dan toch alleen maar mooi? Nog één keertje met z'n allen stilstaan bij jullie mooiste dag, en dan is het 'klaar'.

:biggrin: Prachtig, lijkt me zo :biggrin:[/color][/font]

santos_05

  • Gast
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2009, 06:46:31 »
Wij hebben met ons 1jarig jubileum niets gedaan  :unsure:  Heb slingers opgehangen, taart gemaakt voor onszelf en that's it  :rolleyes: Vind het dus heel leuk van je dat je er nog een feestje van maakt!
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2009, 06:47:05 door santos_05 »

mods

  • Gast
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2009, 10:38:38 »
[quote name=\'_mirjam_\' post=\'206558\' date=\'13 February 2009, 06:24\'][font=\"Lucida Sans Unicode\"][color="#8b0000"] Daarbij neem ik aan dat je met deze 'viering' het hele bruiloftsgebeuren een beetje wilt afsluiten? Dus dat is dan toch alleen maar mooi? Nog één keertje met z'n allen stilstaan bij jullie mooiste dag, en dan is het 'klaar'.
 [/font][/quote]

Ja precies, dat is de bedoeling
het word een soort afsluiting van alles
en het leek me erg leuk om dat met de ouders, getuige en wat vrienden te doen

Blij dat jullie het een leuk idee vinden, ik ben gelijk over mijn twijfel heen
 :biggrin:

Tnx!

Alexia

  • Gast
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2009, 12:03:15 »
Op zich best een leuk idee!

Ik heb er nog niet over nagedacht. We hebben nog een stukje taart over dus dat zullen we opeten :wink: en verder vermoed ik dat we die avond met z'n tweetjes uit eten gaan. Ik zal manlief wel een hint geven tegen die tijd :)

mnmetje

  • Gast
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #7 Gepost op: 13 februari 2009, 13:46:14 »
[quote name=\'mods\' post=\'206544\' date=\'12 February 2009, 23:20\']Misschien dat ik er een high tea van maak (als ik leer koken in de aankomende 5 maanden  :biggrin: )[/quote]


He Mods (had je niet 'herkend' zonder je trouwfoto!)
Ik heb nog wel een aantal lekkere high tea recepten voor je; ik had een 'verlovings' high tea
gegeven voor onze ouders om het grote nieuws te vertellen.
Zal ze hier vanavond wel wegzetten; heb je nog een half jaartje om ze te oefenen!

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #8 Gepost op: 13 februari 2009, 14:11:22 »
[color=\"#6600CC\"]hmmm ik denk dat wij iets leuks samen gaan doen!! Wij vieren onze verkering denk ik meer, dan onze trouwdag :biggrin:[/color]

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2009, 14:26:11 »
Wij hebben niks bijzonders gedaan toen we 1 jaar getrouwd waren. Was ook niet erg handig, want was net 3 dagen thuis uit het ziekenhuis toen. Met ons 2-jarig jubileum hebben we overigens ook niet zo veel gedaan. Denk dat wij niet zo aan data vasthangen

Sylvia en Andre

  • Gast
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2009, 14:59:05 »
Ons plan was om met de getuige die we op de bruiloft hadden te gaan uit eten, eigenlijk wilden we dit al eerder doen als extra bedankje voor hun diensten op de bruiloft (het waren ook de CM), maar dat is er eigenlijk niet van gekomen (niet dat ze wat te kort gekomen zijn hoor, maar dit was gewoon een extraatje) en dus doen we dit nu op ons 1 jarig huwelijksfeest. Maarrrrr ook dat plan heeft nu even een paar vraagtekens gekregen i.v.m. mijn ziekenhuisopname over een paar weken. De vraag is of ik tegen die tijd (20 juni) zover hersteld ben dat ik een etentje in een restaurant weer aan kan. (Ik ga er natuurlijk wel voor)

Puma in love

  • Gast
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #11 Gepost op: 13 februari 2009, 17:00:47 »
Leuk idee mods!
Ken jij die theetuin " 't Woutje" in Hazersouwde? Ze organiseren daar ook high tea. Het ziet er leuk uit daar, in de polder. Ik weet niet of die link mag?
http://www.wouttuinen.nl/home.htm

mods

  • Gast
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #12 Gepost op: 13 februari 2009, 21:37:30 »
@ mnmetje
Citaat
He Mods (had je niet 'herkend' zonder je trouwfoto!)
Ik heb nog wel een aantal lekkere high tea recepten voor je; ik had een 'verlovings' high tea
gegeven voor onze ouders om het grote nieuws te vertellen.
Zal ze hier vanavond wel wegzetten; heb je nog een half jaartje om ze te oefenen!

Ik weet ook eigenlijk niet waarom ik m veranderd heb haha
Ik denk dat ik de bewuste foto een beetje zat werd  :)
maar Ik krijg heeeeel graag de recepten van je
ik heb zelf namelijk nog geen flauw benul wat ik zal maken, dus graag!

@ Puma
Ik ken het restaurantje niet, maar ga er zeker een keer heen!
Omdat ik ons '1 jarig bestaan' wil vieren met zon 10 mensen wil ik het graag thuis doen ivm kosten
Ook omdat ons kind er dan weer is, en stil zitten tamelijk lastig is voor hem  :)

Veer

  • Gast
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2009, 09:17:23 »
Het lijkt me een leuk idee. Het is een mooie afsluiting in kleine groep. Alvast heel veel plezier!

mnmetje

  • Gast
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #14 Gepost op: 15 februari 2009, 12:57:37 »
Zoals beloofd hierbij de high tea recepten! Ik heb twee keer een high tea workshop gevolgd (is echt heel
leuk en lekker om te doen!) en dit zijn de gerechten die ik altijd weer maak...
Een high tea bestaat altijd uit hartig (sandwiches en stukjes quiche/hartige taart) en zoet (cake, koekjes, chocolade) en
natuurlijk scones met clotted cream en jam. Ik zal even kijken of ik nog een goed recept heb voor scones maar meestal koop ik ze kant en klaar (beetje smokkelen mag best  :wink: ) En dat kun je natuurlijk met wat lekkere bonbons ook doen; die ga ik ook echt niet zelf maken! Omdat de echte clotted cream uit Engeland hier lastig te verkrijgen is, en ontzettend duur, maak ik het  volgende als vervanging; meng wat opgeklopte slagroom met mascarpone kaas.

Vergeet niet plek over te houden voor je laatste stukje bruidstaart  :biggrin:

Hier komt de rest:

Mini-bacon-kaasquiches

Voor 8 stuks

Nodig:

-   6-7 plakjes diepvriesbladerdeeg, ontdooid
-   100 gram bakbacon, in reepjes (of spekreepjes)
-   3 eieren
-   1 eidooier
-   2 ½ dl crème fraiche
-   zout, peper
-   2 eetlepels fijngesneden marjolein
-   4-6 eetlepels geraspte cheddarkaas of jong belegen kaas

extra nodig: een siliconen muffinmatje of kleine taartvormpjes ingevet.

Verwarm de oven voor op 220˚C. Leg de plakjes deeg op elkaar en rol ze uit tot een lap van ong. 40 x 20 cm. Steek uit het deeg 8 cirkels van ong. 10 cm Ø. Bekleed de mufffinvormpjes met de deegcirkels en prik de deegbodems regelmatig in met een vork.

Bak de reepjes bacon in een droge koekenpan krokant en lichtbruin. Leg de bacon op de deegbodems. Klop de eieren los met de eidooier , crème fraiche, snufje zout, peper en marjolein. Roer de kaas erdoor en schenk het eimengsel in de vormpjes.
Bak de taartjes in ong. 30 min. lichtbruin en krokant in het midden van de oven. Schakel de oven na 15 min. terug naar 180˚C. De taartjes zijn goed als het eimengsel gestold is, controleer dit met de punt van een mes. Als het mes er schoon uitkomt is de vulling goed.
Serveer de taartjes warm of lauwwarm.


Sandwiches

Voor 8 personen als onderdeel van een High Tea

Ingrediënten:

-   Wit of bruin brood (24 boterhammen)
-   300 gram roomkaas
-   1 theelepel wasabi (= Japanse mierikswortel; erg pittig evt. vervangen door mosterd)
-   4 theelepels limoensap ( te vervangen door citroensap)
Als beleg:
-   gekookte eieren
-   gerookte zalm
-   gerookte kipfilet in dunne plakken
Ter garnering:
-   dille
-   komkommer in dunne plakjes
-   bieslook

Bereiding roomkaas:
Verdeel de roomkaas in 3 gelijke delen van 100 gram.
Roer door 1 deel de wasabi en 1 theelepel limoensap
Roer door de andere 2 delen de rest van de limoensap
Breng eventueel op smaak met zout en peper.

Bereiding sandwiches:
De basis van de sandwiches is de roomkaas. Besmeer de boterhammen voor de zalm met de roomkaas met mierikswortel en verdeel hier de gerookte zalm en wat garnering over.
Doe hetzelfde met de rest van de roomkaas en beleg dit met de gekookte eieren en gerookte kip en garnering.
Leg de ‘bovenkant’ erop en snijd nu pas de korstjes van het brood en dan schuin door de helft (dus in driehoekjes of maak er 3 sandwichrepen van)



Kokosmakronen

Makkelijk en snel recept voor zelfgemaakte kokosmakronen!

Ingrediënten:

-   65 gram suiker
-   100 gram geraspte kokos
-   1 groot eiwit, 30 gram
-   snufje zout

Verwarm de oven voor op 170 C.
Doe alle ingrediënten in een kom en meng goed met je handen.
Leg een velletje bakpapier op een bakplaat.
Maak je handen nat en draai kleine stevige balletjes van het mengsel.
Bak in 15 minuten lichtbruin en laat afkoelen.


Karamelbrownies

Ingrediënten brownies:

-   225 gram pure chocolade
-   225 gram roomboter
-   250 gram suiker
-   4 kleine eieren
-   135 gram bloem
-   ½ theelepel zout

Ingrediënten karamellaag:

-   150 gram fudge (zachte karamel)

Bereidingswijze brownies:

Verwarm de oven voor op 170 C.
Vet een bakblik (of brownievorm) in van 20 x 20 cm.
Smelt de chocolade en de boter au bain marie.
Roer af en toe tot een egaal mengsel.
Klop de eieren schuimig met een garde.
Zeef de bloem in een andere kom en voeg het zout toe.
Klop in een kom suiker en eieren door de gesmolten chocolade en spatel er vervolgens de bloem door.
Schep de helft van het mengsel in het bakblik en bak in 20 minuten stevig.
Maak ondertussen de karamellaag.

Bereidingswijze karamellaag

Smelt in een steelpan de fudge.
Roer glad en smeer uit over de gebakken brownielaag.
Schep het tweede deel van het beslag erop.
Bak nog 20 minuten in de oven, laat afkoelen en snij in vierkantjes.

Let op: dit gerecht is heel erg lekker maar ook heel erg machtig! Tip; snijd er
kleine vierkantjes van en wat je niet gebruikt vries je in!

mods

  • Gast
1 Jaar Getrouwd
« Reactie #15 Gepost op: 15 februari 2009, 13:46:37 »
Bedankt!  :applaus:

ik heb zelf ook het een en ander gevonden op internet en de wraps van pepper uitgeprint
dus jouw recepten zijn een mooie aanvulling.
in de week van 3 maart ben ik de hele week vrij en ga ik een proef high tea maken,
kijken of de recepten kloppen en lekker zijn.
Via mijn werk heb ik (voor inkoopsprijs) een hele mooie etagere besteld die week 9 binnenkomt
nu nog wat buren uitnodigen (zodat het voor de gasten een verassing blijft)
en dan proeven maar!

ik heb er zin in!!!!
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2009, 13:56:43 door mods »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards