collapse

Auteur Topic: De Welbekende Bedankjes  (gelezen 35942 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tammy

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Gepost op: 15 februari 2009, 19:09:03 »
Ik zie hier op het forum een hoop topics die gaan over leuke bedankjes, bedankjes zelf maken, en leuke bedankjes-websites.
Maar als ik heel eerlijk ben, vraag ik mezelf heel erg af of het niet gewoon een commercieel (lees: Amerikaans) trouwritueel is dat erin is geslopen, maar wat eigenlijk niet zoveel toevoegd aan de gehele trouwerij.
Uiteraard ben ik heel erg blij met alle mensen die er komen en wil ik ze heel erg graag bedanken, maar is persoonlijk bedanken niet veel leuker dan een prulletje wat bijna linea recta de prullenbak in zal gaan?

Hoe denken jullie hierover? Ben ik de enige met "bedank-twijfels"?

Limoentje

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2009, 19:14:29 »
Hier ook twijfels hoor! Vind het idee wel leuk maar als ik aan mezelf denk gooi ik bedankjes heel snel weg. Dus viond het eigenlijk zonde van het geld.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2009, 19:18:59 »
Wij hebben ook getwijfeld of het wel of niet zouden doen. Uiteindelijk hebben we 170 lege tule zakjes gekocht en bij de Marko een aantal kilo's tikkels. Nu hebben we die zakjes gevuld en maken we er zelf nog een kaartje aan met een klein tekstje. En dit vonden wij meer dan genoeg eigenlijk.

hongkong

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2009, 20:15:18 »
Ik zit ook te twijfelen. Ik wil aan de ene kant wel een leuk bedankje doen maar dan iets wat niet meteen thuis weggegooit wordt. Dus nu ben ik aan het kijken voor iets leuks wat mensen wel bewaren en anders moet ik er toch nog is goed overnadenken of ik een bedankje doe.

deedee

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2009, 20:28:44 »
Ik zat ook erg te twijfelen, vooral omdat ik het zonde vind als het bedankje de prullenbak in verdwijnt.
Daarom hebben wij ervoor gekozen om als bedankje namens onze gasten een schenking te doen aan een goed doel. De gasten zelf krijgen dan een leuk kaartje waarop staat dat wij namens hun dat goede doel hebben gesteund en dat we ze bedanken voor hun aanwezigheid.

Tammy

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2009, 20:29:59 »
[quote name=\'deedee\' post=\'207308\' date=\'15 February 2009, 20:28\']Ik zat ook erg te twijfelen, vooral omdat ik het zonde vind als het bedankje de prullenbak in verdwijnt.
Daarom hebben wij ervoor gekozen om als bedankje namens onze gasten een schenking te doen aan een goed doel. De gasten zelf krijgen dan een leuk kaartje waarop staat dat wij namens hun dat goede doel hebben gesteund en dat we ze bedanken voor hun aanwezigheid.[/quote]

Dat vind ik idd wel een heel erg leuk idee!

deedee

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2009, 22:03:09 »
Dank je, ik heb het idee weer van iemand anders van het forum :biggrin:
En ik vind het ook wel een fijn idee om ook geld aan een goed doel te geven nadat we zoveel geld hebben uitgegeven aan de bruiloft.
Wij gaan een aantal dingen bij oxfam novib kopen, bijvoorbeeld een geit voor een gezin in afrika. En bij de cliniclowns kopen we een bezoek van een clown aan twee zieke kinderen.

mark2009

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2009, 08:20:51 »
Wat je kan doen als je een goed doel wilt steunen is b.v. zelf een kaartje maken waar je op schrijft dat je geen geschenkje geeft omdat je dat geld besteed hebt aan dat goede doel en dan een foto ofzo erbij.

Ik kreeg zoiets met kerst: een kaart: wij hebben geen relatiegeschenk, maar het geld hebben we besteed aan een waterput. Op de voorkant van de kaart stond een foto van een waterput.

lian

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2009, 10:20:39 »
Wij geven als bedankje per gezin een fotolijstje met een foto van ons (op onze trouwdag) erin. Dit kunnen ze meteen neerzetten en is iets wat naar ons idee niet zomaar in de prullenbak verdwijnt. Maar het scheelt wel dat wij een kleine en intieme bruiloft zullen krijgen. De mensen die komen zijn ook echt mensen waar we een (bloed)band mee hebben en die we veel zien.
Ik kan me voorstellen dat als je het groots houdt en de leden van je voetbalclub komen bijvoorbeeld dat je die niet zoiets geeft :biggrin:

CCBloom

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2009, 10:35:09 »
Ja haha...dat hebben wij dus....er komen heel eel mensen waar we niet allemaal een (bloed) band mee hebben (ook de ouders nodigen wat vrienden uit) dan geef je niet zo makkelijk een foto van jezelf.... wij zaten te denken aan van die trouwwuppies op de auto's plakken als bedankje. Ik gooi zelf dat soort prullaria niet snel weg trouwens haha! Vind het veel te leuk. En iets eetbaars of een kaarsje ofzo (iest wat op kan gaan) is ook altijd handig....gebruiken en het is weg....

Goed doel is ook leuk! Heb het zelf nog niet meegemaakt maar het is wel een goede optie!

Herjan

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2009, 10:51:03 »
Als je voor een goed doel kiest, denk dan eens aan War Child! Ik, of een collega, kom graag langs bij je op het feest om kort nog iets over War Child te vertellen en een eventuele cheque in ontvangst te nemen. Ik ben namelijk voorlichter van War Child sinds kort. Als je meer informatie wilt, PB me dan je adres en ik zorg dat er wat informatie jullie kant op komt.

Kijk ook eens op www.warchild.nl!

Groetjes,

Herjan
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2009, 10:52:07 door Herjan »

Feelfree

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2009, 11:24:01 »
Wij hebben onze kaarten besteld bij vistaprint, en daar heb ik ook de bedankjes vandaan: memoblokjes met hetzelfde dessin als onze kaart, en onze naam er in het klein op. Soort van post-it velletjes dus. Ik ben ook niet van de weggooi-prullen, maar dit kunnen ze dus gewoon gebruiken!

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2009, 11:30:27 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Wij hebben geen bedankjes gedaan. Vonden het onzin, eigenlijk :wink:[/color][/font]

[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Mensen kregen al een feest op onze kosten; vond het wel genoeg![/color][/font]

roxanne29-08

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2009, 11:30:43 »
wij doen geen bedankjes, ik gooi ze eiegenlijk altijd maa in een lade of zo, en kijk er niet naar om, dan spaar ik dat geld liever uit en doe wat extra hapjes en sterke drank op het feest.. of ga ik met de cm, getuigen en familie iets drinken op het terras de avond van te voren.



groetjes rox

Veer

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2009, 12:20:54 »
Hangt een beetje af hoeveel tijd ik tegen die tijd ga hebben. Ik wil zelf de bedankjes maken. Ze gaan heel eenvoudig worden in vergelijking met de cadeautjes die we gemaakt hebben voor de gasten van onze babyborrels. Ik vind het een leuk gebaar. En de cadautjes die ik zelf heb gekregen heb ik nog steeds.

mods

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2009, 12:28:03 »
wij hadden ook bedankjes
een soort plastc doosjes met een kaartje
en huwelijks perpermuntjes met bedankt erop.
niet heel bijzonder dus

persoonlijk bewaar ik wel alle bedankjes die ik krijg, trouw en geboorte kaarten ook trouwens

Hypnotic

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2009, 13:14:46 »
Ik vind die bedankjes ook allemaal maar tacky, en een beetje jakkiebah, onze (avond) gasten kennende gooien die zulke dingen toch weg,
In april gaan we naar Thailand, we kijken daar nog wel even voor een originele gadget, en als dat niets wordt, doen we niets

Er gaat zo'n 100 euro per maand van ons beide naar goede doelen, dus laten we die optie even voorbij gaan tijdens de trouwloft ;-)

mnmetje

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2009, 13:38:54 »
Wij geven alleen de daggasten (voor het diner) een wat luxer bedankje en de
rest van de gasten sturen we na de bruiloft een bedankkaartje met een trouwfoto er op!

Esmaralda

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #18 Gepost op: 16 februari 2009, 20:49:10 »
Wij doen ook niet aan bedankjes op ons feest.
Net zoals hier al wordt gezegd, het hele trouwgebeuren is al duur genoeg.
En we vinden het ook zonde als ze meteen na ons trouwen bij de meeste in de prullenbak belanden!

Wat ik ook trouwens heb gehoord als bedankje, is dat het bruidspaar hun gasten een envelopje geeft met een kraslot erin.

Niel

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #19 Gepost op: 16 februari 2009, 21:00:25 »
Volgens mij had ik het al eens gepost; maar wij doen voor de daggasten wel een bedankje dat tevens de tafelindeling tijdens het diner kenbaar maakt.

Ik heb bij Action witte, katoenen servetten gekocht en die laat ik door een tante borduren met de namen van de gast.
Servetten kostte €1.98 per 4 stuks en de garen moet ik nog kopen.

Wij vonden het heel leuk

Groetjes Niel

Tammy

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2009, 21:04:43 »
[quote name=\'Niel\' post=\'207586\' date=\'16 February 2009, 21:00\']Volgens mij had ik het al eens gepost; maar wij doen voor de daggasten wel een bedankje dat tevens de tafelindeling tijdens het diner kenbaar maakt.

Ik heb bij Action witte, katoenen servetten gekocht en die laat ik door een tante borduren met de namen van de gast.
Servetten kostte €1.98 per 4 stuks en de garen moet ik nog kopen.

Wij vonden het heel leuk

Groetjes Niel[/quote]

Dat vind ik ook wel een heel erg leuk idee hoor. Maar dat is ook echt persoonlijk en nog te gebruiken voor de mensen na de bruiloft.
Ik denk dat ik er iets tegen heb om mensen iets te geven met onze beeltenis of onze namen erop.
Wat doen mensen met een peper en zoutstel met onze hoofden erop bijvoorbeeld?!?!?  :confused:
Ook het geven omdat het hoort.... tja, ik doe nooit (ach, 'niet graag' is misschien beter gezegd) dingen 'omdat het zo hoort', dus waarom met de bruiloft wel?!?

tammetje

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2009, 18:44:35 »
Wij vinden bedankjes ook zonde van het geld.
Wij kopen een aantal dozen met MERCI chocolaatjes en gaan ze per 2 verbinden.
Kaartje eraan en klaar.
Hebben ze op de terugweg in de auto nog wat lekkers.

emdee

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #22 Gepost op: 17 februari 2009, 20:24:52 »
Ik vind niets geven ook maar zo niets.

Als je iets nuttigs wilt geven, kom je al gauw uit op 2,50 euro of meer per persoon.
Maar 250 euro uitgeven aan eigenlijk nutteloze cadeautjes vinden we niets.

Wij kiezen daarom ook voor Vista Print.
Wij ontwerpen zelf digitaal iets en laten dat op een magneet drukken. Dan hebben wij toch iets te geven en het is toch maar wel iets grappigs en niet zo duur.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #23 Gepost op: 18 februari 2009, 16:03:18 »
wij hadden een wat gemengd gevoel, dus hebben we wel een bedankje gegeven, maar niet iets wat veel koste en wat blijven was. Wij hebben een zonnebloem gegeven met een kaartje eraan. kosten al met al 40 cent per stuk.

Madelon

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #24 Gepost op: 18 februari 2009, 16:26:31 »
Wij hebben een jaar in China gewoond en hebben toen met het oog op de bruiloft alvast onze bedankjes gekocht: in totaal honderd sets eetstokjes voor omgerekend 10 euro (geen typfout). Het zijn houten eetstokjes met verschillende designs, per setje verpakt in een mooi Chinees hoesje. We doen er zelf nog een kaartje aan en klaar!
Het China-thema zal gedurende de dag regelmatig terugkomen: gastenboek met Chinese kaft, gelukskoekjes bij gastenboek, enveloppendoos bekleed met Chinees stof, Aziatische hapjes en live wokken tijdens de feestavond.
Zo hebben we heel goedkoop toch leuke bedankjes!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards