collapse

Auteur Topic: De Welbekende Bedankjes  (gelezen 35941 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #25 Gepost op: 19 februari 2009, 15:07:46 »
[quote name=\'Madelon\' post=\'208146\' date=\'18 February 2009, 16:26\']Wij hebben een jaar in China gewoond en hebben toen met het oog op de bruiloft alvast onze bedankjes gekocht: in totaal honderd sets eetstokjes voor omgerekend 10 euro (geen typfout). Het zijn houten eetstokjes met verschillende designs, per setje verpakt in een mooi Chinees hoesje. We doen er zelf nog een kaartje aan en klaar!
Het China-thema zal gedurende de dag regelmatig terugkomen: gastenboek met Chinese kaft, gelukskoekjes bij gastenboek, enveloppendoos bekleed met Chinees stof, Aziatische hapjes en live wokken tijdens de feestavond.
Zo hebben we heel goedkoop toch leuke bedankjes![/quote]

klinkt leuk! niet alleen de bedankjes maar ook het feest zelf!

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #26 Gepost op: 19 februari 2009, 15:09:20 »
ja grappig! Jammer dat we verder niks met China hebben ;-)

Ratatosk

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #27 Gepost op: 22 februari 2009, 16:58:13 »
Wij maken onze bedankjes zelf.
We hebben nogal een krap budget (lees: alles is belachelijk duur) dus we proberen het zo leuk mogelijk te maken met het geld wat we hebben.
Het worden zelfgevouwen doosjes met daarin een zelfgebakken cupcake versierd met fondant (draperietje, een calla en blaadjes). Die pakken we dan in in cellofaanpapier en doen er een mooi lint omheen met een kaartje eraan.
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2009, 19:26:06 door Ratatosk »

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #28 Gepost op: 23 februari 2009, 10:41:38 »
Maar cupcakes kan je niet al te lang van tevoren maken, toch? Zie je dat wel zitten? Dan ben je de dag voor je bruiloft de hele dag (stresserig) bezig...

Short01

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #29 Gepost op: 23 februari 2009, 10:59:35 »
Ik ben het met je eens dat veel bedankjes gewoon prulletjes zijn, die er erg leuk uitzien maar verder geen functie hebben. Daarom hebben wij voor een bruikbaar bedankje gekozen. Aangezien we in Vegas zijn getrouwd hadden we als bedankje een pakje speelkaarten in een mooi doosje met daarop een persoonlijke sticker.
Op die van ons stond:
Welcome to a fabulous Las Vegas Wedding met logo van Vegas
daaronder onze namen
Two of a kind
18-12-2008

Tenminste iets wat je nog kunt gebruiken:)

btw wij hadden de cupcakes als bruidstaart  :laugh:
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2009, 11:03:20 door Short01 »

Tammy

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #30 Gepost op: 23 februari 2009, 12:52:07 »
[quote name=\'Short01\' post=\'209506\' date=\'23 February 2009, 10:59\']Ik ben het met je eens dat veel bedankjes gewoon prulletjes zijn, die er erg leuk uitzien maar verder geen functie hebben. Daarom hebben wij voor een bruikbaar bedankje gekozen. Aangezien we in Vegas zijn getrouwd hadden we als bedankje een pakje speelkaarten in een mooi doosje met daarop een persoonlijke sticker.
Op die van ons stond:
Welcome to a fabulous Las Vegas Wedding met logo van Vegas
daaronder onze namen
Two of a kind
18-12-2008

Tenminste iets wat je nog kunt gebruiken:)

btw wij hadden de cupcakes als bruidstaart  :laugh:[/quote]

Dat is idd heel erg leuk. Hoort bij je locatie en is bruikbaar. Leuk ook "two of a kind" !

SoHappy

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #31 Gepost op: 23 februari 2009, 16:49:07 »
Ik vond het ook onzin, ik wilde eerst bruidssuikers(vooral voor de kids), in zo'n tule zakje. Hoera, 1,50 per persoon. 2,50 met een leuk kleurtje. Dus ik ben zelf maar aan de slag gegaan:

Tule zakjes gemaakt in roze en rood, met lintjes en roze mentos erin. Voor 30 mensen kwam ik op een totaal uit van 3 euro en 15 cent. Dat vind ik dan wel weer leuk. Ze hebben wat te snoepen en het kostte me niets

Ratatosk

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #32 Gepost op: 23 februari 2009, 23:01:39 »
[quote name=\'vangarderen\' post=\'209498\' date=\'23 February 2009, 10:41\']Maar cupcakes kan je niet al te lang van tevoren maken, toch? Zie je dat wel zitten? Dan ben je de dag voor je bruiloft de hele dag (stresserig) bezig...[/quote]

Jawel hoor, die vries ik in en dan haal ik ze er een dag van te voren uit en plak de versiering erop.
De dag voor de bruiloft ben ik bezig met het maken van de taart :biggrin:.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #33 Gepost op: 24 februari 2009, 11:05:45 »
Ik kreeg laatst te horen dat je het niet kunt maken om mensen niet te bedanken mbv een voorwerp of foto o.i.d. Nou, ik vind dat ik het heel goed kan maken door iemand mondeling te bedanken  :wink:

tammetje

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #34 Gepost op: 24 februari 2009, 11:26:16 »
Onze badnkjes wordne toch anders als gepland.
Ik heb bij de Action voorraadpotjes gehaald (9stuks voor €1,49), koop hier kleine snoepjes in, lintje erom en zelfgemaakt kaartje.
Denk dat wij dan al met al zo een €50,- kwijt zijn. Dit vind ik voor 100 bedankjes acceptabel.

Flowers

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #35 Gepost op: 26 mei 2009, 21:04:12 »
Zit ook enorm te twijfelen of we aan bedankjes doen,de meeste mensen bewaren het toch niet....Misschien een kaartje achteraf en tijdens de bruiloft zelf alleen een cadeautje voor de daggasten,tijdens het diner of zo...Ga er nog even over nadenken!

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #36 Gepost op: 26 mei 2009, 21:20:11 »
Zelf vind ik het altijd erg leuk om een foto te krijgen van het bruidspaar, dus wij geven iedereen op het einde van de dag een foto mee. Ik ga voor 200 mensen ook geen bedankjes in elkaar prutsen, dit vind ik wel ideaal.

lune

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #37 Gepost op: 27 mei 2009, 00:17:03 »
vinden jullie de kaartjes met 'bedankt/fijn dat je er was' oid echt een must..?
Ik wil niet meer.. Nog maar 3 nachtjes slapen en ik wil gewoon klaar zijn. Kaartjes zou ik zelf maken, schrijven, en met lintje vastknopen. Zit te denken om er gewoon alleen een strikje om te doen (actionpotje met gelukspopje en pepermunthartjes in rood en roze).

Tigru

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #38 Gepost op: 27 mei 2009, 09:32:59 »
Wij hebben ook geen "bedankt" of iets dergelijks erop staan. We wilden een tekst die op ons sloeg, maar daar kwamen we niet uit. We hebben het zilverpapier wat we op onze trouwkaarten hebben er losjes op geplakt. (Ik moet nog steeds een foto plaatsen) en gewoon alleen binnenin de datum en onze namen.

Een foto is inderdaad leuk Ctje, maar bijna onmogelijk. Natuurlijk wel voor iedereen die er 1 wil :tongue: En bij ons gaan die naar de ooms en tantes op een kaart (we nodigen hen niet uit)...

Ons bedankje is verder heel simpel, gewoon tule, hartjes-bruidssuikers erin, bruidspaar gelukspoppetje eraan, kaartje eraan, klaar!

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #39 Gepost op: 27 mei 2009, 09:41:09 »
ik zit ontzettend te ploeteren op de tekst voor het bedankkaartje en heb me ook al suf gegoogled op voorbeelden, maar kom er maar niet uit. Heeft er iemand een voorbeeld tekst?

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #40 Gepost op: 27 mei 2009, 09:54:31 »
[quote name=\'Tigru\' post=\'233428\' date=\'27 May 2009, 09:32\']Een foto is inderdaad leuk Ctje, maar bijna onmogelijk. Natuurlijk wel voor iedereen die er 1 wil :tongue: En bij ons gaan die naar de ooms en tantes op een kaart (we nodigen hen niet uit)...[/quote]

Waarom bijna onmogelijk? De fotograaf regelt dat tussendoor, en die komt ze 's avonds brengen. Iedereen n foto'tje mee, waar (wss) alleen onze namen en de datum staat. Gewoon, als herinnering. Toch heerlijk om te weten dat je dan een tijd bij veel fam. en vrienden op de kast staat en iedereen daarna zijn ongezouten mening geeft die op visite komt :biggrin:.

Tigru

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #41 Gepost op: 27 mei 2009, 12:00:28 »
Voor ons wel onmogelijk, wij hebben geen officiele fotograaf vandaar :wink: We hebben namelijk een student...

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #42 Gepost op: 27 mei 2009, 12:07:42 »
[quote name=\'Anna Livia\' post=\'233437\' date=\'27 May 2009, 09:41\']ik zit ontzettend te ploeteren op de tekst voor het bedankkaartje en heb me ook al suf gegoogled op voorbeelden, maar kom er maar niet uit. Heeft er iemand een voorbeeld tekst?[/quote]

Dat zou ik ook wel willen weten! Wij hebben het nog niet over bedankjes gehad, maar waarschijnlijk wordt het inderdaad de enorm originele variant: alle gasten krijgen een foto van ons met daarbij (of op de achterkant) een (misschien wel handgeschreven) bedankje. Ben er nog wel over aan het nadenken om sommige kaarten een echt persoonlijke boodschap te geven, maar de meesten zullen wel een standaard-tekstje krijgen in de trant van: het was een superdag, bedankt dat je er was! Zoiets.
Ben momenteel weinig geinspireerd hiervoor, ben veels te druk met allerlei andere zaken, maar wanneer er goede suggesties zijn voor een mooie, originele tekst voor op de bedankt-kaarten houd ik me van harte aanbevolen!

roxanne29-08

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #43 Gepost op: 27 mei 2009, 12:09:38 »
ik vind bedankjes eigenlijk onzin, maar we hebben iets met it takes two.. dus was aan het denken om een vooraad twix in te slaan, kaartje eraan, met it takes two .. bedankt etc...

maar weet het nog niet zeker..

groetjes rox

Swiffer

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #44 Gepost op: 27 mei 2009, 12:12:02 »
We hebben maar wel bedankjes gedaan, maar niet voor elke persoon 1, gewoon 1 per uitnodiging. Potje met snoephartjes, per stuk in totaal nog geen 50 cent mee kwijt, dus vond het nog goed te doen.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #45 Gepost op: 27 mei 2009, 12:27:56 »
[quote name=\'Tigru\' post=\'233502\' date=\'27 May 2009, 12:00\']Voor ons wel onmogelijk, wij hebben geen officiele fotograaf vandaar :wink: We hebben namelijk een student...[/quote]

Ow aha. Dan is het nog mogelijk, want hij kan ook met n laptop even een foto uitkiezen en die meenemen naar een 1 uur service. (doet onze fotograaf nl ook). Maar goed, zoiets moet je leuk vinden.. het hoeft natuurlijk niet:).

Trouwring

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #46 Gepost op: 28 mei 2009, 17:31:33 »
Wij hebben chocoladereepjes van de AH en zelf een etiket geprint (was een site met een 'uitslag' van zo'n etiket). Daar op staat:

Bedankt, kom nog eens langs!

As & Trouwring

En een foto van ons er op :) Wilde wel iets doen, vind het prima zo, want hecht er verder niet echt waarde aan. Kosten: 10 euro voor 40 daggasten.
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2009, 17:32:00 door Trouwring »

Melissie

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #47 Gepost op: 28 mei 2009, 22:51:00 »
Leuke bedankjes komen er voor bij!
Wij hebben ervoor gekozen om ook zelf iets te maken en iets praktisch, omdat veel mensen het idd weggooien.

Dus krijgt iedereen een wit organza zakje met zwarte, witte en zilveren M&M's erin (onze initialen zijn M&M). Het zakje krijgft nog een extrt zwart strikje/lintje erom en een klein zilverkleurig plaatje met in het zwart 'Thank you' erop.

Zoals jullie misschien al merken zijn onze themaklueren zwart en wit..:tongue:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #48 Gepost op: 29 mei 2009, 09:56:32 »
Wij vinden een bedankje ook wel leuk en zitten te twijfelen tussen een kraslot en zo'n blikje echtegenootjes. Allebei vinden we het leuk omdat je er iets aan hebt. En tja het is misschien niet blijvend, zoals een foto of een sleutelhanger of een magneet of een... Noem maar op, maar zoiets wordt toch weggegooid of eindigt in een la, ik bedoel, wat hebben vrienden van mijn ouders aan een koelkastmagneet met onze hoofden erop?
Dus we willen of iets grapigs als een kraslot (dan kunnen mensen nog wat winnen ook) bevestigd op een mooi kaartje, of iets eetbaars voor in de auto op weg naar huis :wink:

San86

  • Gast
De Welbekende Bedankjes
« Reactie #49 Gepost op: 31 mei 2009, 22:30:59 »
Ik nijg erg naar geen bedankje. Vind het eerlijk gezegd nogal onzin. Dat mensen met ons feest mogen vieren is toch al helemaal leuk?
En ik gooi zelf zo'n bedankje ook al gauw in de prullenbak. Nee, ik zie de noodzaak ervan niet zo. En ik zal het niet doen omdat het nou eenmaal zo 'hoort'.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards